Auteur Topic: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?  (gelezen 27693 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #40 Gepost op: 18-12-2012, 12:57:11 »
Tuurlijk doe je ook mee om zo lang mogenlijk in de race te blijven , maar het gaat om de voornaamste reden waarom iemand meedoet, en dat is mijns inziens Het overleven op een prachtig tropisch eiland. Volgens mij zijn er niet veel programma's die dit op zulke mooie lokaties doen.

Dan mis je toch er ergens het concept van dit programma, de setting is een variabel, vergeet niet dat er telkens in het regenseizoen gefilmd wordt.  Het kan dus een mooie locatie met die stranden zijn maar het kan ook een hel zijn als het 4 dagen na elkaar regent. In beide gevallen is het probleem dat het zwaarder is om voedsel te vinden dan bv in de bossen.  Bijkomende elementen worden vaak iets te veel onderschat en men enkel naar het idyllische karakter ziet van je ding te doen op een Bounty eiland terwijl je elke dag opgevreten wordt door de muggen, mieren en zandvlooien...

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #41 Gepost op: 18-12-2012, 14:19:41 »
Dan mis je toch er ergens het concept van dit programma, de setting is een variabel, vergeet niet dat er telkens in het regenseizoen gefilmd wordt.  Het kan dus een mooie locatie met die stranden zijn maar het kan ook een hel zijn als het 4 dagen na elkaar regent. In beide gevallen is het probleem dat het zwaarder is om voedsel te vinden dan bv in de bossen.  Bijkomende elementen worden vaak iets te veel onderschat en men enkel naar het idyllische karakter ziet van je ding te doen op een Bounty eiland terwijl je elke dag opgevreten wordt door de muggen, mieren en zandvlooien...

Als het tropische strand niet de reden voor de deelnemer is om mee te doen, dan zijn er ook andere programma,s, of je doet niet mee (Da's logisch).
Ik heb het over de voornaamste reden waarom een kandidaat zich eventueel zou opgeven voor ER.
En ik vindt niet dat dat moet zijn, dat je ernaartoe gaat om eerste te worden en geld te winnen. Vooral de VIP's niet.


Offline ormagon

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #42 Gepost op: 18-12-2012, 15:18:52 »
- Ten eerste weer een stukje terug naar de basis, dus zonder eten en vuur en pan beginnen. Dat zijn prachtprijzen voor de eerste proeven. Het zorgt er ook meteen voor dat we weer een beetje survival element terugkrijgen.

- Ten tweede aparte proeven voor prijs en immuniteit waardoor de beloningen wat meer verdeeld zijn en er ook weer meer variatie in de prijzen komt.

- Ten derde een kleine "conceptverandering", bijvoorbeeld een seizoen zoals we die kennen uit survivor: Heroes vs Villains, Fans vs Favorites of All-stars bijvoorbeeld. In ieder geval even variëren op het nu wel geziene puur bekende Nederlanders/Belgen. Expeditie Robinson is imho leuker dan Survivor doordat de Amerikanen alles zo nep maken, maar ze hebben wel gave concepten.

- Als laatste zou ik graag weer zien dat de presentatoren echt betrokken zijn bij het spel zoals Ernst-Paul dit altijd deed. Kritische vragen, discussies op gang brengen en eventueel zelfs oordelen vellen. Maakte het programma erg sterk  8).
« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 15:23:00 door ormagon »

Offline Kevvin18

  • Forumlid
Ideeënbus Expeditie Robinson edities
« Reactie #43 Gepost op: 23-12-2012, 00:52:23 »
Hoi,

Heb je qua proeven, kandidaten, twists, decor of wat dan ook ideeën voor de Expedities Robinson Edities, deel ze dan met de rest van de forumgebruikers!

Ik zelf heb ook een leuk idee :

Voor Expeditie Robinson de 17e editie, zou het leuk zijn om alle winnaars van de vorige 16 edities in een expeditie te gooien. Lijkt met erg gaaf. Je krijgt dan alleen wel een ongelijke aantal belgen-nederlanders. Maar lijkt mij wel een leuk idee. Met dan de naam :
"Expeditie Robinson - ultimate Robinson!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #44 Gepost op: 24-12-2012, 18:43:03 »
en als er dan toch weer VIP's meedoen dan hoop ik dat Brit Decker meedoet ;D. Moet wel wat te lachen hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Ideeënbus Expeditie Robinson edities
« Reactie #45 Gepost op: 26-12-2012, 23:38:45 »
Hoi,

Heb je qua proeven, kandidaten, twists, decor of wat dan ook ideeën voor de Expedities Robinson Edities, deel ze dan met de rest van de forumgebruikers!

Ik zelf heb ook een leuk idee :

Voor Expeditie Robinson de 17e editie, zou het leuk zijn om alle winnaars van de vorige 16 edities in een expeditie te gooien. Lijkt met erg gaaf. Je krijgt dan alleen wel een ongelijke aantal belgen-nederlanders. Maar lijkt mij wel een leuk idee. Met dan de naam :
"Expeditie Robinson - ultimate Robinson!"

Lijkt me zeer leuk!  ::ok::
Maar met de BN'ers en BV's zal dat waarschijnlijk moeilijk gaan, maar ik denk wel dat ze één van de volgende seizoenen zoiets gaan doen. Terug zo'n "Strijd der Titanen" seizoen maar dan vanaf het eerste seizoen met de bekende mensen. Dat is ook wel al tof om naar te kijken.
Ik hoop gewoon dat er een volgend seizoen komt, want in België hebben ze niets vermeld over een nieuw seizoen  :(

Als het komt hoop ik gewoon dat het ook hier wordt uitgezonden dus met BV's ook dan (als ze al gezegd hebben dat het met BN'ers is)
Tuurlijk zou het leuk zijn om bekenden en onbekenden te mixen, maar dat zal er waarschijnlijk niet van komen.
Ik hoop dan dat de proeven ongeveer in de aard van dit jaar liggen en de eilandraden en kandidaten mij iets meer liggen, zoals 2011.

Ik zal hoe dan ook blij zijn als het volgend seizoen komt  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #46 Gepost op: 26-12-2012, 23:40:41 »
ik heb begrepen dat het in Vlaanderen inderdaad nog niet 100% zeker is dat het volgende seizoen weer op TV komt.  Men is "er mee bezig" en "kan nu nog geen uitspraken doen".
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #47 Gepost op: 29-12-2012, 23:04:57 »
Misschien een idee voor de balkproef: maak er een combi-proef van..
We hebben kunnen zien dat degenen bij wie het touw het laatst gekapt wordt in het voordeel zijn.
Laat de kandidaten er dan eerst heen zwemmen (100m bijvoorbeeld). De volgorde op de balk(en) wordt dan bepaald door de volgorde van aankomst.. :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #48 Gepost op: 29-12-2012, 23:33:02 »
Misschien een idee voor de balkproef: maak er een combi-proef van..
We hebben kunnen zien dat degenen bij wie het touw het laatst gekapt wordt in het voordeel zijn.
Laat de kandidaten er dan eerst heen zwemmen (100m bijvoorbeeld). De volgorde op de balk(en) wordt dan bepaald door de volgorde van aankomst.. :)


Diegene die dan snel gezwommen hebben zijn dan eigenlijk niet echt in het voordeel qua evenwicht houden dmv de vermoeidheid en verzuring in de spieren.  balkproef is goed voor een beloning of immuniteit maar niet geschikt voor een finaleproef.


Ik merkte op dat de constructie iets anders was dan de andere jaren en de bamboe stok niet lag op een dwarsbalk.  Indien ze dat wel hadden gedaan ging die balk niet naar beneden zodra men dit loskapte.  ook konden ze met een soort haaksysteem werken zodat men ook niet hoeft te hakken maar gewoon uit het haaksysteem heffen

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #49 Gepost op: 30-12-2012, 00:04:25 »
Als ik het goed heb is er ook wel door 2 presentatoren tegelijkertijd gekapt, 1 links 1 rechts.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #50 Gepost op: 30-12-2012, 00:20:14 »
Wat ik graag wil zien in het nieuwe seizoen:
- Proeven zoals dit jaar, echt superleuke proeven gezien dit jaar! ::ok::
- Grot/mangrove e.t.c waar de afvallers een kans krijgen om alsnog terug te keren, maar dan wel telkens met een ander duel.
- 2 proeven zoals vroeger terug (Immuniteitsproef en de beloningsproef waar eten, materialen e.d te winnen zijn)
- Imuniteitsmunten én zwarte stemmen: ik vind de immuniteitsmunten namelijk een heel leuk gegeven, maar ik vind het vaak jammer dat er zo lang (te lang) gewacht wordt door sommige kandidaten om ze in te zetten, waardoor ze exit gaan met nog munten op zak. Een leuke toevoeging zou misschien wel kunnen zijn dat telkens de laatste (of de 2 laatste) van elke proef een zwarte (of meerdere) stemmen krijgen. Zo gaan er sowieso sneller munten worden ingezet denk ik en wordt het misschien allemaal nog spannender :P

Wat ik niet meer wil zien:
- Winaarseiland (echt véél te véél luxe)
- Bekende koppen, liever gewone mensen (mja, dat zal er zo te horen helaas toch weer niet van komen :(
- Terug meer naar de basics: minder materialen, voedsel,... Laat deze zoals vroeger te winnen zijn in een 2de proef.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #51 Gepost op: 30-12-2012, 00:29:14 »

Diegene die dan snel gezwommen hebben zijn dan eigenlijk niet echt in het voordeel qua evenwicht houden dmv de vermoeidheid en verzuring in de spieren. 

Dan kunnen ze in ieder geval kiezen: ga ik voor snelheid en de betere positie, of spaar ik mijn krachten voor evenwicht ?
Nu hangt het teveel van toeval af..  :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #52 Gepost op: 30-12-2012, 00:47:43 »
Dan kunnen ze in ieder geval kiezen: ga ik voor snelheid en de betere positie, of spaar ik mijn krachten voor evenwicht ?
Nu hangt het teveel van toeval af..  :)

Wat heeft die positie dan nut als je niet lang op je benen kan staan?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #53 Gepost op: 30-12-2012, 01:23:12 »
Wat heeft die positie dan nut als je niet lang op je benen kan staan?
Dat zou dan inderdaad de keuze zijn.. ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #54 Gepost op: 30-12-2012, 01:44:09 »
Dat zou dan inderdaad de keuze zijn.. ;)

niet echt een keuze dat het gelijk maakt voor iedereen.

ieder individuele balkjes en zo'n stok om je stabiel te houden is ook een optie, na 5 minuten stok weg en als men eraf valt zorgt het ook niet voor trillingen voor de anderen en kan men het ook niet op iemand anders steken...
« Laatst bewerkt op: 30-12-2012, 01:56:55 door reaver »

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ideeënbus Expeditie Robinson edities
« Reactie #55 Gepost op: 1-01-2013, 12:49:29 »
Lijkt me zeer leuk!  ::ok::
Maar met de BN'ers en BV's zal dat waarschijnlijk moeilijk gaan, maar ik denk wel dat ze één van de volgende seizoenen zoiets gaan doen. Terug zo'n "Strijd der Titanen" seizoen maar dan vanaf het eerste seizoen met de bekende mensen. Dat is ook wel al tof om naar te kijken.
Ik hoop gewoon dat er een volgend seizoen komt, want in België hebben ze niets vermeld over een nieuw seizoen  :(

Als het komt hoop ik gewoon dat het ook hier wordt uitgezonden dus met BV's ook dan (als ze al gezegd hebben dat het met BN'ers is)
Tuurlijk zou het leuk zijn om bekenden en onbekenden te mixen, maar dat zal er waarschijnlijk niet van komen.
Ik hoop dan dat de proeven ongeveer in de aard van dit jaar liggen en de eilandraden en kandidaten mij iets meer liggen, zoals 2011.

Ik zal hoe dan ook blij zijn als het volgend seizoen komt  ;D

Ik hoop ook op een volgend seizoen.
Maar ik vind bovenstaande wel een geweldig leuk idee. Wat maakt het uit als er bekende en onbekende mensen in komen? Vaak kende ik de helft van de bekenden niet. En misschien zorgt dat wel voor een extra twist. Het lijkt mij niet dat de onbekende winnaars zo onder de indruk zullen zijn van de bekende. Toch?