Auteur Topic: FINALE aflevering  (gelezen 56901 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FINALE aflevering
« Reactie #120 Gepost op: 21-12-2012, 15:21:36 »

Nu ga ik iets gevaarlijks zeggen:
Het is ook zo dat Nederlanders vaker ruzie hebben onderling, dan de Belgen onderling, waardoor bijgevolg het Nederlandse team een lagere teamspirit heeft dan het Belgische team. En dat zorgt voor slechtere proef-resultaten, en dat zorgt voor meer eilandraden, en dat zorgt voor onevenwicht van Belgen tov. Nederlanders, meestal in Belgisch voordeel.


Ik kan me vinden in deze stelling,

Daarbij denk ik dat de interpretatie van beide nationaliteiten het grootste struikelblok is maar dit zorgt tevens ook voor interessante TV.

Ik merk dat aan de posts hier en op facebook. Dat vooral Nederlanders echt gaan filteren wat ze willen horen uit hetgene bv Christof zei maar als Fajah een naar Belgische interpretatie een groffe opmerking maakt, wordt dit beetje gebagatelliseerd tot Amsterdamse directheid.  Ook hebben Nederlanders vaker de neiging om makkelijker conclusies te maken over zaken die niet uitgesproken zijn.  Onder de verknipte vorm 'je bedoelt dus onrechtstreeks', terwijl Belgen meer oor en oog hebben wat er werkelijk is gezegd.

Nederlanders zijn van nature uit veel creatiever in de taal, maar hebben in vele gevallen de behoefte om stiltes op te vullen terwijl een Belg die niets te zeggen heeft ook degelijk vlugger zal zwijgen en kan genieten van de rust. (althans mijn ervaring met Nederlandse zakenrelaties)

Nou dan heb jij seizoen 2004 niet gezien, ik kan mij herinneren dat er in het Vlaamse kamp veel meer ruzie was dan in het Nederlandse kamp. ::)

Tja Mick was dan ook best een geval apart >:D
« Laatst bewerkt op: 26-12-2012, 06:06:18 door reaver »

Offline Seppe

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #121 Gepost op: 21-12-2012, 15:22:55 »
Nou dan heb jij seizoen 2004 niet gezien, ik kan mij herinneren dat er in het Vlaamse kamp veel meer ruzie was dan in het Nederlandse kamp. ::)

Klopt misschien, maar dan zal ik me vooral seizoen 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 herinneren veronderstel ik ::tandpastasmiley::

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: FINALE aflevering
« Reactie #122 Gepost op: 21-12-2012, 15:25:41 »
Mooi dan krijgen we alleen BNers.

Hmm,leuk dan,maar waarom dan niet met enkel BVers?
Als men zelfs hier al ruzie maakt over de nationaliteit,wat dan nog?
Moeten we ER splitsen,1 voor België en 1 voor Nederland?
Moet dit forum dan ook gesplitst worden?
Ik verdraag haat,maar als je een haat hebt over een nationaliteit,dan ben jij net zo erg als die "BVers" die volgens jouw eerst alle nederlanders wegwillen.
Excuseer me,hoeveel nederlanders zaten er dit keer in de finale?
Toch 3,zover ik kan tellen.
Dus wie heeft er dan de meeste qua nationilateit weggestemd?
En echt stemmen via nationaliteit?
Waarom stemden Fatima en Peggy dan samen met Christophe?
En ja,in het begin stemde het pokertrio wel op nederlanders.
Maar dat is niet moeilijk als je 2 belgen,die samenspannen,samen hebt zitten met 4 nederlanders.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: FINALE aflevering
« Reactie #123 Gepost op: 21-12-2012, 15:26:09 »

Ik me inbeelden dat wanneer je je aan iemand van een andere nationaliteit ergert dat je stem wel makkelijker op die persoon gegeven zal zijn en dan is het om houding en persoonlijkheid, wat eigenlijk niets met nationaliteit te maken heeft, maar dan komt dat calimero-syndroom naar boven dat iets meer eigen is aan de Nederlanders dan de Belgen.   ;)


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Kevvin18

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #124 Gepost op: 21-12-2012, 17:21:40 »
Ik snap niet dat sommige Belgen en Nederlanders elkaar zo hevig te woord gaan hoor. We zijn tevens allemaal het zelfde, wij zijn allemaal een geheel. We zijn allemaal n mens.
Alleen omdat ZIJ in België wonen, en WIJ in Nederland, moeten er conflicten ontstaan.

Precies wat willie wartaal bedoelde, jullie zijn gewoon een stelletje kleine kinderen. Ook de Bv'rs en de Bn'rs in deze editie maakte weer complotten tegen elkaar. Hoe zielig ben je dan. Het is ook zo snel te zeggen dat als je iemand niet mag : "rot Belg" of "rot Nederlander". Waarom gelijk die nationaliteits discriminatie....

Ik mog Chris ook totaal niet!!! Niet omdat hij een Belg is, maar omdat zijn persoonlijkheid en manier van spelen mij niet lekker lag, het zelfde probleem voor Fatima, die gewoon Nederlander is. Want ik had het Joke ook gewoon gegund, en Aagje ook!

Maar goed, ik kan daar niks aan veranderen, dat is gewoon de mens eigen. Ik ben alleen blij dat ik zo niet ben.

Maar ik wil volgend jaar gewoon weer een Expeditie Robinson BE&NL. En niet BE VS NL.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2012, 17:24:06 door Kevvin18 »

Offline lemmyfan396

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am a man who walks alone...
Re: FINALE aflevering
« Reactie #125 Gepost op: 21-12-2012, 17:47:17 »
Ik snap niet dat sommige Belgen en Nederlanders elkaar zo hevig te woord gaan hoor. We zijn tevens allemaal het zelfde, wij zijn allemaal een geheel. We zijn allemaal n mens.
Alleen omdat ZIJ in België wonen, en WIJ in Nederland, moeten er conflicten ontstaan.

Precies wat willie wartaal bedoelde, jullie zijn gewoon een stelletje kleine kinderen. Ook de Bv'rs en de Bn'rs in deze editie maakte weer complotten tegen elkaar. Hoe zielig ben je dan. Het is ook zo snel te zeggen dat als je iemand niet mag : "rot Belg" of "rot Nederlander". Waarom gelijk die nationaliteits discriminatie....

Ik mog Chris ook totaal niet!!! Niet omdat hij een Belg is, maar omdat zijn persoonlijkheid en manier van spelen mij niet lekker lag, het zelfde probleem voor Fatima, die gewoon Nederlander is. Want ik had het Joke ook gewoon gegund, en Aagje ook!

Maar goed, ik kan daar niks aan veranderen, dat is gewoon de mens eigen. Ik ben alleen blij dat ik zo niet ben.

Maar ik wil volgend jaar gewoon weer een Expeditie Robinson BE&NL. En niet BE VS NL.

+1
Dit vind ik een fantastische verwoording over hetgeen dat nu gebeurt.
Ik wou nl gewoon een tegenreactie geven op de reactie van Maan,die blijkbaar iets tegen de BV's heeft.
Ik hoop ook eens een editie waar men niet voor nationaliteit,maar voor kwaliteit kiest.
Met kwaliteit bedoel ik dus de robinsoneigenschappen.
Zij die denken hier iets interessants te lezen,groeten u!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FINALE aflevering
« Reactie #126 Gepost op: 22-12-2012, 11:10:16 »
Het valt me vooral op dat mensen nog altijd niet doorhebben dat de productie dit kan uitvergroten hoe ze willen.  dan is het je misschien opgevallen dat dit jaar de geselecteerde Nederlanders in veel beter conditie waren dan de Belgen... en zo kan je alles labelen... want de zwakke belgen stemmen op de sterke Nederlanders indien het andersom was dat was het ook niet eerlijk want dan zijn de belgen zijn sterker geselecteerd...

Ik kan me inbeelden dat wanneer je je aan iemand van een andere nationaliteit ergert dat je stem wel makkelijker op die persoon gegeven zal zijn en dan is het om houding en persoonlijkheid, wat eigenlijk niets met nationaliteit te maken heeft, maar dan komt dat calimero-syndroom naar boven dat iets meer eigen is aan de Nederlanders dan de Belgen.   ;)

Puur met de intentie om iedereen van het een andere nationaliteit uit te gooien ik geloof het niet... het kan wel dat enkele mensen echt nationalistisch stemmen en blijven stemmen (Fajah & Ruud), maar het is ook meestal dat de productie bij de eerste stemmingen dit wil uitwijzen en 2 stemmingen later klopt er niets meer van die veronderstelling.

Wauw. Mijns inziens bestaan veel van jouw posts voor het grootste deel uit klinkklare onzin, maar deze spant wel de kroon. Chapeau.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FINALE aflevering
« Reactie #127 Gepost op: 22-12-2012, 16:48:18 »
Wauw. Mijns inziens bestaan veel van jouw posts voor het grootste deel uit klinkklare onzin, maar deze spant wel de kroon. Chapeau.

Denk eerder dat we niet echt hetzelfde niveau hebben qua interpretatie van inhoud, sarcasme en humor  ;)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: FINALE aflevering
« Reactie #128 Gepost op: 22-12-2012, 19:52:12 »
Ik vond de (Nederlandse) aflevering echt enorm tegenvallen. Meer dan een half uur hebben we een terugblik op de afgelopen expeditie die weinig toevoegt. De deelnemers komen nauwelijks aan bod en als ze wel aan bod komen zeggen ze dingen als 'ik heb genoten van de expeditie'. Waar zijn de leuke anekdotes en inhoudelijke terugblikken gebleven? Ik had graag gehoord hoe de kandidaten op de expeditie terugkijken, of ze de expeditie bij nader inzien anders zouden hebben gespeeld, wat ze ervan hebben geleerd etc etc. Beelden van achter de schermen had ik ook leuk gevonden (ja deze staan op de website, maar gewoon in de uitzending).

En daarna hadden we de laatste proef met drie vertragingen erin, zodat we cliffhanger na cliffhanger uiteindelijk Fatima raak zagen gooien. De kandidaten kunnen er niets aan doen dat na vijf keer gooien de winnaar al bekend was, maar de programmamakers hadden de proef wel wat interessanter in beeld kunnen brengen (in plaats van met drie cliffhangers spanning erin brengen die er dus duidelijk niet was).

En dan pats boem is Fatima de winnares en wordt een of andere internet-expeditie aangekondigd, en is Expeditie Robinson afgelopen. Echt een gemiste kans. De enige kandidaat die nog iets inhoudelijks zegt is Paul met 'ik heb honger'. Verder zien we de kandidaten alleen maar aan een tafel zitten. Jammer!

Maar over de winnares: ik had gehoopt dat Fajah zou winnen, maar nu gun ik het Fatima ook wel. Ze heeft het spel goed gespeeld, zowel tactisch als fysiek. Zij is degene die 9 proeven heeft gewonnen, vrijwel continu op winnaarseiland heeft gezeten en zonder enige tegenstem de expeditie heeft gewonnen. Daarnaast vind ik het ook heel knap dat ze in een keer raak kan gooien.


Vindt iemand anders 50.000 euro niet ook heel veel geld voor een spel waarvoor de kandidaten (misschien) zelfs betaald worden om deel te nemen? Bij geen enkel ander spel is bij mijn weten de vastgestelde prijs zo hoog! De winnaar van WIDM wint tussen de 15000 en 30000 euro, de winnaar van Expeditie Poolcirkel neemt zo'n 15.000 euro mee naar huis etc. Alleen Peking Express viel enorm hoog uit afgelopen jaar (maar dat hadden de kandidaten zelf bij elkaar gesprokkeld en was geen vaststaande prijs.)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FINALE aflevering
« Reactie #129 Gepost op: 22-12-2012, 20:39:40 »
Vindt iemand anders 50.000 euro niet ook heel veel geld voor een spel waarvoor de kandidaten (misschien) zelfs betaald worden om deel te nemen? Bij geen enkel ander spel is bij mijn weten de vastgestelde prijs zo hoog! De winnaar van WIDM wint tussen de 15000 en 30000 euro, de winnaar van Expeditie Poolcirkel neemt zo'n 15.000 euro mee naar huis etc. Alleen Peking Express viel enorm hoog uit afgelopen jaar (maar dat hadden de kandidaten zelf bij elkaar gesprokkeld en was geen vaststaande prijs.)


Bij Big Brother in België kreeg de allereerste winnaar 5 miljoen Belgische franken wat op zo'n 120.000 euro komt

In Belgie is er ooit een artikel verschenen over de startsommen bij de reality met vips en ze al dan niet hierover konden onderhandelen , Xander De Buisonje was destijds de beste in het onderhandelen bij 71° noord en kreeg bovenop zijn winnaarsbedrag nog minstens 10.000 euro aan deelname en uithoudingspremie.
(Ik dacht zelfs 20 maar ben niet zeker)

In verhouding met andere landen ligt het prijzengeld in belgie en nederland lager, als je weet dat bij de Amerikaanse variant de hoofdprijs 1 miljoen dollar is de 2de alsnog 100 000 krijgt en de 3 de 50 000 en zo afnemend.  Bij Survivor UK kreeg de winnaar zelfs 1 miljoen pond.

I-love-paars

  • Gast
Re: FINALE aflevering
« Reactie #130 Gepost op: 22-12-2012, 21:04:36 »

Bij Big Brother in België kreeg de allereerste winnaar 5 miljoen Belgische franken wat op zo'n 120.000 euro komt

In Belgie is er ooit een artikel verschenen over de startsommen bij de reality met vips en ze al dan niet hierover konden onderhandelen , Xander De Buisonje was destijds de beste in het onderhandelen bij 71° noord en kreeg bovenop zijn winnaarsbedrag nog minstens 10.000 euro aan deelname en uithoudingspremie.
(Ik dacht zelfs 20 maar ben niet zeker)

In verhouding met andere landen ligt het prijzengeld in belgie en nederland lager, als je weet dat bij de Amerikaanse variant de hoofdprijs 1 miljoen dollar is de 2de alsnog 100 000 krijgt en de 3 de 50 000 en zo afnemend.  Bij Survivor UK kreeg de winnaar zelfs 1 miljoen pond.

Net gekeken naar het jaar 2000 voor dummies?:p
Daarin ging het ook over de allereerste big brother in België.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: FINALE aflevering
« Reactie #131 Gepost op: 23-12-2012, 17:07:09 »
Ik wil heel graag Lise en Cynneke bedanken voor het vele werk van de foto's, Elise voor de pool, Test voor de technische ondersteuning, Daisy en Molcrazy voor de verslagen en Lukie voor de moderatie!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: FINALE aflevering
« Reactie #132 Gepost op: 23-12-2012, 17:15:18 »
Ik wil heel graag Lise en Cynneke bedanken voor het vele werk van de foto's, Elise voor de pool, Test voor de technische ondersteuning, Daisy en Molcrazy voor de verslagen en Lukie voor de moderatie!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Wat Miek37 zegt, iedereen die heeft meegeholpen bedankt ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: FINALE aflevering
« Reactie #133 Gepost op: 23-12-2012, 17:31:34 »
Graag gedaan!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #134 Gepost op: 23-12-2012, 20:20:32 »
Over de vraag "Wat is de definitie van de beste Robinson" vond ik dat Chris het beste antwoord heeft gegeven: (vrij samengevat)
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke punten, ieder heeft zijn eigen talenten. Diegene dat zichzelf het beste kent en dus zijn sterke punten ( talenten ) kan gebruiken in zijn voordeel, en ervoor zorgt dat zijn zwakke punten niet in zijn nadeel werken, en zo op zijn eigen manier de Finale kan halen, die is een goede Robinson.

Dan kan je met dat in het achterhoofd de volgende analyse maken:

Fajah was sociaal zwak, maar was fysiek / mentaal sterk en won vele proeven ( duels ) en ze stapte met haar strategisch inzicht op de juiste momenten in de juiste "groepen". Ze heeft ook de (voor haar) juiste momenten gekozen om het spel te doen kantelen ( bv. Matthias eruit gestemd waardoor er 1 plaats vrijkwam in de Finale die zij dan kon innemen, op dat moment gingen ze er vanuit dat er 3 finale plaatsen waren ).

Chris was fysiek zwak, maar heeft zeer sterke strategische skills die hij gebruikte om alle fysiek sterkeren naar huis te stemmen wat ook zeer goed gelukt is ( Lodewijk wegstemmen via tactiek was 1 van de belangrijkste zetten voor hem ). Verder heeft hij zijn skills gebruikt om de stemmingen zo te sturen om de focus van de stemmingen altijd op anderen te leggen, zodat hij zelf in totaal maar 1 tegenstem heeft gekregen. Hij is de finale ingestapt zonder ook maar 1 proef te winnen.

Peggy haar sterkste punt was vooral low-profile zijn, waardoor ze overal vantussen kon glippen en door zich bij de juiste mensen aan te sluiten, zoals ze zei "If you can't beat them, join them". En zo haalde zij de finale. Ze heeft het gat dat er door Matthias gekomen was, opgevuld. Ze had ook de andere groep kunnen joinen, dan was Chris en Fatima eruit gegaan maar dan was de tegenstand waarschijnlijk zwaarder voor haar: In groep met Chris en Fatima was haar kans om de Finale te halen veel groter, dan als ze met de anderen een groep had gevormd. En dit is dan ook gelukt.

Fatima is fysiek sterk, sociaal sterk, strategisch sterk, maar haar zwakste punt was denk ik dat ze nogal bazig is. Althans, dat zegt ze, en dat wist ze, en ze heeft er speciaal op gelet dat ze zich op tijd stil en gedeisd hield, dus doordat ze haar zwakke punt herkende, heeft ze hier geen last van gehad, en hebben we haar ook nooit bazige dingen zien doen op het scherm: resultaat was 0 stemmen op de eilandraden.



Dus wat maakt een beste Robinson? Dat wat Chris gezegd heeft, als je het mij vraagt.

Dat denk ik ook - iedereen in de expeditie heeft het spel gespeeld op haar/zijn manier - met haar/ zijn skills en eerlijk gezegd wat waren de skills van Fajah? Daar heb ik het toch wel moeilijk mee want een mangrove overleven is op zich niet zo moeilijk denk ik (wel mentaal maar zeker niet fysiek) want de anderen moesten toen steeds fysieke proeven doen en nadien nog de eilandraad meemaken wat waarschijnlijk ongelooflijk meer mentale druk met zich meebracht dan voor Fajah die uiteindelijk toch maar elke keer dezelfde proef moest doen: dat was gewoon elke keer in haar voordeel - zij wist hoe haar emmer te vullen - zij wist hoe te balanceren op dat koord dus de anderen hadden een ongelooflijke achterstand en waren gedoemd om het telkens tegen haar te verliezen. De enige keer dat ze het waarmaakte (en dan nog maar heel nipt ook he) was tegen Willie Wartaal maar nadien was het gewoon oneerlijk dat zij elke keer opnieuw de bovenhand kreeg van ER. ZIJ hadden andere proeven kunnen voorzien hetgeen gewoon veel eerlijker was geweest voor de andere afvallers.  Fatima heeft het spel overduidelijk terecht gewonnen al had ik liever Christophe nog zien winnen (alleen al om op de andere site de venijnige commentaar te lezen (die kregen het dan zeker allemaal aan hun hart). Uiteindelijk een perfect en terecht resultaat - Fatima was echt wel geliefd want er heeft niemand op haar gestemd en op Christophe kwam er uiteindelijk ook alleen maar een stem van Min Hee dus denk ik dat het debat op de andere site gewoon uit zijn context getrokken is want ze lagen dus wel goed in de expeditie en kwamen waarschijnlijk veel beter overeen met de andere teams dan werd uitgezonden door ER. Dit is een tv programma he mensen....


Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #135 Gepost op: 23-12-2012, 20:27:46 »
Ik heb daar een theorie over,
Chris kan nooit zo snel bij het platform zijn gekomen.
Chris dee (zo leek het op tv) even snel over het vishengellen als fajah en Peggy erover deden om allebei 1x te gooien met het vuur.

We zagen Chris aankomen bij de rest toen Fatima al gewonnen had.
De tijd die tussen de winst van Fatima en de aankomst van Chris zat is onbekend.
Dit kan best even geduurd hebben.

Christophe kwam al aan toen Fatima gooide volgens mij - hij had wel een ongeloofljke achterstand met dat vlot - spijtig..Dit is weer zo'n typisch geval van een uitzending manipuleren he - afstand kan zo uitvergroot worden dat het lijkt dat hij veel later aankwam. Ik heb vroeger de site van Dallas bezocht waar de opnamen plaatsvonden - het zwembad (dat gigantisch leek op tv) was zo'n 3 op 4 meter..... dus moeten we alles maar niet klakkeloos aannemen dat op tv vertoont wordt.

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #136 Gepost op: 23-12-2012, 20:33:01 »
Heb zonet de finale gezien van toch wel het allerbeste seizoen ooit  ::jaja::

Ik was het meeste fan van Chris en Matti, ben zelf ook professioneel pokerspeler en kom ze wel eens tegen online  ::trots::

De manier waarop de broertjes het samen met Fatima gespeeld hebben was gewoon prachtig om te kijken en volgen,
ik kan me de frustratie wel inbeelden als je zou supporteren voor iemand anders en dan moet toekijken  ::tandpastasmiley::

Ik gunde de finale het meest voor Chris natuurlijk, maar als Fatima zou winnen zou ik even blij zijn. Het poker trio heeft dit seizoen gemaakt. Ze zijn er met 3 ( en later met 2) perfect in geslaagd om alles en iedereen zo te sturen dat ze de finale hebben gehaald, dit is echt prachtig.
Ook van Fajah vond ik dat ze het perfect zou verdienen! ( en ik ben Belg!)
Vanaf het begin heeft ze zwaar moeten knokken, alle duels gewonnen, altijd een beetje buiten de groep moeten leven, ze heeft zelfs het poker trio zwaar belazerd wat heel moedig was, en dan slaagt ze er toch nog in om die finale te halen, dat is prachtig  ::ok::

En Peggy is dan mijn minst-favoriete van de 4, maar ook zij zou het ook wel verdienen om de finale te winnen gewoon omdat ze altijd zo slim is geweest om zich bij de juiste mensen aan te sluiten  ::tandpastasmiley::

Kortom, de finale kon bijna niet tegenvallen voor mij,
en ik ben ontzettend blij voor Fatima dat ze gewonnen heeft.


Nu ga ik misschien wat soft klinken maar ik heb een paar keer een traantje moeten wegpinken tijdens sommige afleveringen. Het gebeurd maar zelden dat een programma erin slaagt om zo'n emoties te kunnen losweken. Dan denk ik voornamelijk aan de overwinning van Aagje voor kamp Zuid.

Dit seizoen was het beste seizoen van allemaal, zo zie je maar dat je een programma boeiend kunt houden, niet door het concept te veranderen, maar gewoon door de juiste combinatie van deelnemers weg te zetten op een eiland!

 :) zal trots zijn!!


Ik kan alleen maar hopen dat er nog vele jaren zullen volgen, dit is eigenlijk het enige Televisie programma dat ik volg en dat me kan boeien.

mooi gezegd Seppe!  Christophe, Matthias en Fatima zijn topmensen en helemaal niet onsympathiek zoals velen het willen laten uitschijnen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: FINALE aflevering
« Reactie #137 Gepost op: 23-12-2012, 20:36:44 »
Fatima zegt zelf bij RTL boulevard dat toen ze wou gooien en zich aan het concentreren was Christophe er net aankwam rennen ;).

oh en hou eens op met dat geklets dat Fajah geen skills heeft. Fajah heeft ontzettend door gezet deze expeditie na alle tegenslagen die ze in de expeditie had, is een sterke speler in de proeven en is tactisch en slim ( o.a. met het wegstemmen van matti). Als iemand hier weinig skills heeft dan is het Christophe, die kan alleen tactisch denken.
« Laatst bewerkt op: 23-12-2012, 20:38:31 door Lukie4, Reden: geklets is net beter. »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Leen1973

  • Forumlid
Re: FINALE aflevering
« Reactie #138 Gepost op: 23-12-2012, 20:50:22 »
Mijn mening: Fatima is een absoluut onverdiende winnaar.

Zoals Lodewijk zei: de grootste slang wint.

Dit heeft niéts meer met Robinsonwaardig zijn te maken. Maar alles met moeiteloos liegen en bedriegen. Ja, het is een spel maar het zijn mensen.

Jammer!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: FINALE aflevering
« Reactie #139 Gepost op: 23-12-2012, 21:54:45 »
Al bij al was dit voor mij een mooie serie, met een uiteindelijk terechte winnares. Als je 9 spellen weet te winnen is het gewoon terecht.

Trouwens, moderatoren, bedankt voor het bijhouden van dit forum!

En dan nu op naar het absolute hoogtepunt van het tv-jaar: Wie is de Mol!
Ich bin ein Bärliner!