Auteur Topic: Edith Bosch [Kandidaat]  (gelezen 69771 keer)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #20 Gepost op: 14-09-2013, 13:18:20 »
___________
Ik vond dat Edith er heel arrogant bij zat bij de wegstemming  :-\\
Ik ben een beetje 'Edith-moe' zoals wel meerderen na Sabotage zijn dus ik vind die zwarte stem niet erg...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2013, 14:23:18 »
Edith is misschien niet alleen weggestemd omdat ze de sterkste is, maar misschien ook wel omdat ze niet perfect in de groep ligt. Haar topsportmentaliteit (van gewoon doorgaan en niet opgeven) kan op anderen onnodig hard overkomen. Zeker bij een emotioneel geladen groep als deze, kan haar houding op de zenuwen van de andere kandidaten werken. Edith is vrij duidelijk dat ze al dat gehuil maar onzin vindt en accepteert zwakker gedrag van haar medekandidaten totaal niet.

had het zelf niet beter kunnen omschrijven.

Ik zou het heel jammer vinden als Edith de expeditie in een vroeg stadium zou moeten verlaten. Hopelijk kan ze die zwarte stem bij een volgende eilandraad weg werken.
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2013, 19:21:30 »
Ik denk ook inderdaad dat ze om die reden is weggestemd en niet omdat ze de sterkste is. Dat zei ze zelf ook al, de meiden hebben gestemd op gevoel in plaats van op verstand. Maar als het goed is wil je als team de samensmelting met zoveel mogelijk mensen halen, omdat je anders kans hebt om er na de samensmelting een voor een uitgestemd te worden. Dus stem je tot de samensmelting niet op de sterkste. Als je een beetje nadenkt tenminste.  :P

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #23 Gepost op: 20-09-2013, 06:42:30 »
Ze liet Veronica wel heel makkelijk off the hook vond ik.
Die had ze wel wat harder mogen aanpakken, maar wel fijn dat ze haar niet meer vertrouwd. ::jaja::
Had wel willen zien wat de rest van de meiden van de eilandraad vond.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #24 Gepost op: 20-09-2013, 06:50:01 »
Edith vertrouwt Veronica nog steeds niet. V. klaagt al dagen over haar schouder, maar gaat vervolgens hevig op een kokosnoot hakken..
En inderdaad, ik had ook stiekum gehoopt op een Yuko bij hun gesprekje.. ;)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2013, 12:31:33 »
Waarom zou Edith Veronica moeten "aanpakken" omdat die haar eruit wou stemmen? We moeten niet gaan overdrijven nu, dat hoort gewoon bij het spel. Ik vind het ook nergens op slaan om een van de sterksten er in het begin al uit te stemmen als je haar nog hard nodig hebt in de proeven, maar ik vind het wél ergens op slaan om iemand eruit te stemmen die mij overduidelijk niet vertrouwt en mijn positie in de groep probeert te ondermijnen. Veronica zag Edith - terecht - als een bedreiging voor haar persoonlijk en ondernam gewoon actie.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2013, 13:32:18 »
In plaats van Veronica aan te pakken, zou ze met de andere vrouwen moeten gaan praten, die ook op haar hebben gestemd.

Zoals Edith zelf terecht zegt: zij kan Veronica niet vertrouwen. Dan moet je ook verder niet al te veel energie aan haar verspillen, maar proberen de anderen te beïnvloeden (Sanne en Geraldine dus). Misschien kan ze die nog wel aan haar kant krijgen. :)

En ze moet wel even goed bedenken dat Valentijn niet op haar heeft gestemd: dat is dus een contact dat ze warm moet houden, een persoon op wie ze wél kan rekenen. Het lijkt me dus verstandig om in zo iemand te 'investeren'. ::jaja::

Dan heeft ze dus sowieso al Valentijn en Anne-Alicia aan haar kant, en is het gewoon alweer 3 vs. 3 (plus extra stemmen uiteraard). :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #27 Gepost op: 20-09-2013, 14:31:04 »
In plaats van Veronica aan te pakken, zou ze met de andere vrouwen moeten gaan praten, die ook op haar hebben gestemd.

Zoals Edith zelf terecht zegt: zij kan Veronica niet vertrouwen. Dan moet je ook verder niet al te veel energie aan haar verspillen, maar proberen de anderen te beïnvloeden (Sanne en Geraldine dus). Misschien kan ze die nog wel aan haar kant krijgen. :)

En ze moet wel even goed bedenken dat Valentijn niet op haar heeft gestemd: dat is dus een contact dat ze warm moet houden, een persoon op wie ze wél kan rekenen. Het lijkt me dus verstandig om in zo iemand te 'investeren'. ::jaja::

Dan heeft ze dus sowieso al Valentijn en Anne-Alicia aan haar kant, en is het gewoon alweer 3 vs. 3 (plus extra stemmen uiteraard). :)

 ::ok::

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2013, 19:35:35 »
Sterke kandidaat, sterke persoonlijkheid. Jammer dat ze het zo moeilijk had op een eiland vol meisje-meisjes. Ik vond het echt erg jammer dat zij en Anna uit elkaar moesten, zij hadden het zo fijn samen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #29 Gepost op: 4-10-2013, 13:25:58 »
Ik denk dat Edith tactisch gezien nog helemaal niets heeft geleerd van de eilandraad waarop ze werd weggestemd. :( :(

Met Robert had ze iemand in haar ploeg die NOOIT op haar zou stemmen, die haar op een voetstuk plaatste en die ze dus 100% kon vertrouwen. Nu stemt ze hem weg en houdt ze Sanne in het spel: een van de personen die eerder al op haar hebben gestemd en die het ongetwijfeld na de samensmelting wéér zou doen, als ze wordt herenigd met Geraldine en daartoe de kans krijgt.

Ditzelfde vind ik overigens ook dom van Hans en Kees, die de tactiekloze Robert als een mak lammetje hadden kunnen meenemen. Robert zou toch nooit de finale-proef winnen, zou zichzelf nog opofferen om een van zijn drie 'winnaars' te laten winnen en is dus veel waardevoller voor hen dan Sanne.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #30 Gepost op: 4-10-2013, 13:32:15 »
Ik denk dat Edith tactisch gezien nog helemaal niets heeft geleerd van de eilandraad waarop ze werd weggestemd. :( :(

Met Robert had ze iemand in haar ploeg die NOOIT op haar zou stemmen, die haar op een voetstuk plaatste en die ze dus 100% kon vertrouwen. Nu stemt ze hem weg en houdt ze Sanne in het spel: een van de personen die eerder al op haar hebben gestemd en die het ongetwijfeld na de samensmelting wéér zou doen, als ze wordt herenigd met Geraldine en daartoe de kans krijgt.

Ditzelfde vind ik overigens ook dom van Hans en Kees, die de tactiekloze Robert als een mak lammetje hadden kunnen meenemen. Robert zou toch nooit de finale-proef winnen, zou zichzelf nog opofferen om een van zijn drie 'winnaars' te laten winnen en is dus veel waardevoller voor hen dan Sanne.

Helemaal mee eens, ze zei ook iets tijdens de eilandraad in de trend van dat ze nu anders in het spel zat en zich beter in haar vel voelde, ze keek toen dankbaar naar Robert waardoor ik het idee had dat ze hem complimenteerde dat hij haar had in laten zien dat ze iets te fanatiek (ik voelde me ineens een viswijf) bezig was bij de vorige proef.

Ik begrijp dan ook niets van haar beslissing om Robert weg te stemmen, ze had in hem inderdaad een compaan gevonden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2013, 13:37:15 »
Ik denk dat Edith tactisch gezien nog helemaal niets heeft geleerd van de eilandraad waarop ze werd weggestemd. :( :(

Met Robert had ze iemand in haar ploeg die NOOIT op haar zou stemmen, die haar op een voetstuk plaatste en die ze dus 100% kon vertrouwen. Nu stemt ze hem weg en houdt ze Sanne in het spel: een van de personen die eerder al op haar hebben gestemd en die het ongetwijfeld na de samensmelting wéér zou doen, als ze wordt herenigd met Geraldine en daartoe de kans krijgt.

Ditzelfde vind ik overigens ook dom van Hans en Kees, die de tactiekloze Robert als een mak lammetje hadden kunnen meenemen. Robert zou toch nooit de finale-proef winnen, zou zichzelf nog opofferen om een van zijn drie 'winnaars' te laten winnen en is dus veel waardevoller voor hen dan Sanne.

Helemaal mee eens. Volgens mij durft niemand zn nek uit te steken om maar niet buiten 'de groep' te vallen. Dom, want uiteindelijk weet je dat er mensen op je gaan stemmen, kan je beter meteen een plan verzinnen ipv domweg de laatste die erinkomt eruit te stemmen. Valentijn of Sanne had weg gemoeten. Sanne zorgt voor negativiteit en droeg niks bij aan de proef. Dat laatste geldt ook voor Valentijn en zij is gewoon fysiek de zwakste.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 13:39:46 door Mollenmania »

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2013, 15:16:35 »
Ik snapte het ook niet, ik dacht dat ze meer met Robert had dan met Sanne. Ik had eigenlijk verwacht dat Hans en Edith (en eigenlijk ook Kees, maar dat werd al verklapt) op Sanne zouden stemmen en Valentijn en Sanne op Robert.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2013, 19:24:25 »
Volgens mij vond Edith de opmerking van Robert dat hij van haar een winnaar kon maken niet zo leuk (in het gesprekje wat ze met z'n tweeën hadden). Ze heeft een geweldige carrière als topsporter achter de rug. Ze heeft niemand nodig om een winnaar van haar te "maken"

Ik zeg er bij dat dit mijn interpretatie is, alleen maar gebaseerd op haar gezichtsuitdrukking.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #34 Gepost op: 5-10-2013, 00:34:42 »
Ik had nog meer het gevoel dat ze het bijzonder dom van hem vond dat het hem niks uitmaakte hoe hij in de groep lag. Ik had het idee dat ze hem wou gaan aanraden nu en dan iets subtieler te zijn.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #35 Gepost op: 5-10-2013, 05:04:13 »
Ik denk dat Edith tactisch gezien nog helemaal niets heeft geleerd van de eilandraad waarop ze werd weggestemd. :( :(

Met Robert had ze iemand in haar ploeg die NOOIT op haar zou stemmen, die haar op een voetstuk plaatste en die ze dus 100% kon vertrouwen. Nu stemt ze hem weg en houdt ze Sanne in het spel: een van de personen die eerder al op haar hebben gestemd en die het ongetwijfeld na de samensmelting wéér zou doen, als ze wordt herenigd met Geraldine en daartoe de kans krijgt.

Ditzelfde vind ik overigens ook dom van Hans en Kees, die de tactiekloze Robert als een mak lammetje hadden kunnen meenemen. Robert zou toch nooit de finale-proef winnen, zou zichzelf nog opofferen om een van zijn drie 'winnaars' te laten winnen en is dus veel waardevoller voor hen dan Sanne.

Exact

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #36 Gepost op: 5-10-2013, 10:58:36 »
Ik denk dat Edith tactisch gezien nog helemaal niets heeft geleerd van de eilandraad waarop ze werd weggestemd. :( :(

Met Robert had ze iemand in haar ploeg die NOOIT op haar zou stemmen, die haar op een voetstuk plaatste en die ze dus 100% kon vertrouwen. Nu stemt ze hem weg en houdt ze Sanne in het spel: een van de personen die eerder al op haar hebben gestemd en die het ongetwijfeld na de samensmelting wéér zou doen, als ze wordt herenigd met Geraldine en daartoe de kans krijgt.

Ditzelfde vind ik overigens ook dom van Hans en Kees, die de tactiekloze Robert als een mak lammetje hadden kunnen meenemen. Robert zou toch nooit de finale-proef winnen, zou zichzelf nog opofferen om een van zijn drie 'winnaars' te laten winnen en is dus veel waardevoller voor hen dan Sanne.

Robert zou er zelfs trots op zijn als één van zijn drie 'winnaars' ER zou winnen.. Want dat zouden ze (mede) dan aan hem te danken hebben..
er was eens......

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #37 Gepost op: 5-10-2013, 14:02:24 »
Robert zou er zelfs trots op zijn als één van zijn drie 'winnaars' ER zou winnen.. Want dat zouden ze (mede) dan aan hem te danken hebben..

Denkt hij, want wat is dat een grote onzin. Omdat ze met hem in het team 1 proef gewonnen hebben en 1 proef verloren???  ::)

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #38 Gepost op: 6-10-2013, 05:49:05 »
Denkt hij, want wat is dat een grote onzin. Omdat ze met hem in het team 1 proef gewonnen hebben en 1 proef verloren???  ::)

Omdat hij hen op de weg ernaartoe geholpen en bijgestaan had, mocht hij erin gebleven zijn.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Edith Bosch [Kandidaat]
« Reactie #39 Gepost op: 6-10-2013, 18:27:49 »
Hoe weet je dat nou, niemand kan in de toekomst kijken. Voor hetzelfde geld hadden ze elke proef verloren hierna. Was dat dan ook door Robert gekomen? Nee, dat was dan natuurlijk iemand anders zn schuld geweest?

Ik vind het een grappige en ergelijke man om naar te kijken, maar ik zie zijn motivatietechnieken niet zo. Behalve dan even naar Edith in de eerste proef. En dat hij lekker eten kan maken.