Auteur Topic: Expeditie Robinson 2013  (gelezen 54217 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #100 Gepost op: 9-12-2013, 11:08:31 »
ah ja.. was die vraag helemaal vergeten. Die vraag is ooit eens beantwoord door één van de deelnemers of EP, maar kan het zo gauw niet vinden. Ze krijgen onbeperkt drinkwater, maar dat is ook echt alleen om te drinken..

kwam nog een paar leuke antwoorden van EP tegen.. hij testte bv altijd eerst de balk, nog voor de proef.. zodat er nog aan gesleuteld kon worden als hij te wiebelig was.

(de chat met Ernst Paul is best wel leuk om terug te lezen... je kunt het HIER vinden)



« Laatst bewerkt op: 9-12-2013, 11:10:25 door Stormpie »
er was eens......

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #101 Gepost op: 9-12-2013, 15:33:20 »
Over dat 'krijgen' van drinkwater bij ER ivm limiteren..  De deelnemers krijgen geen 15-20 liter per dag per persoon  hoor.

In een tropische vochtige omgeving heb je 3-5 liter per dag nodig en bij zware inspanningen kan je deze het beste verdubbelen.  Je hebt ook water nodig om proteïnen te verteren.

Uitdroging is iets wat veel mensen onderschatten, net daarom vind ik qua survival de Amerikaanse variant veel interessanter waar ze een waterbron krijgen maar ze het eerst moeten koken voor ze het mogen drinken en ook plastic en aangespoelde rommel mogen gebruiken wat bij ER niet mag/mocht (op uitzondering van een visnet na)

In de loop der jaren heeft imo Expeditie Robinson niet veel meer met overleven op een locatie te maken maar meer het overleven van eilandraden. 

Veel kandidaten hebben de mentale mindset niet om te overleven en moesten er geen dikke bedragen tegenover staan had het concept met vips nooit van de grond gekomen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018, 14:39:50 door reaver »

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #102 Gepost op: 9-12-2013, 15:40:12 »
Veel kandidaten hebben de mentale mindset niet om te overleven en moesten er geen dikke bedragen tegenover staan had het concept met vips nooit van de grond gekomen.

Dat is ook wat mij een beetje tegen is gaan staan de afgelopen jaren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #103 Gepost op: 9-12-2013, 23:36:07 »
Geen idee, heel af en toe zie je ze wel met een veldfles lopen.

Ik geloof dat ik ooit ergens gelezen heb dat ze per persoon een veldfles hebben en een bepaalde hoeveelheid water per dag ter beschikking krijgen per persoon. Maar weet dat niet zeker.
dit
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2013
« Reactie #104 Gepost op: 19-12-2013, 22:40:57 »

Het seizoen zit er weer op. Ik wil graag wederom mede ER crew lid Daisy bedanken voor de geweldige samenwerking! ::bravo:: Ook D*N, Swifty en Dolfie bedankt voor de hulp met het maken van verslagen! ::bravo:: En uiteraard Lise en Cynneke voor het maken van de shots! ::bravo:: Onze poolmaster Elise verdient natuurlijk ook alle eer ::bravo:: En last but not least, Test voor het opbouwen van de proeven pagina, leuk gedaan! ::bravo::

En tot slot alle forummers voor alle leuke discussies.

Tot volgend jaar!
« Laatst bewerkt op: 19-12-2013, 23:23:45 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.