Auteur Topic: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013  (gelezen 20702 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #20 Gepost op: 27-09-2013, 08:16:25 »
Er zijn hele volksstammen, die een moord willen doen om bekend / beroemd te worden. Dat je 'kwaliteiten' moet hebben om dan in die overvolle visijver eruit te springen, mag duidelijk zijn.
Daarnaast, om ergens te komen, ÉN te blijven, MOET je over meer dan gewone vermogens beschikken. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een hoog IQ te zijn. Of de beste te zijn. Het stikt van de talenten, die stilletjes wegkwijnen op een zolderkamertje.
Je kan toch ook een hele goeie brandweerman of politieagent zijn. Maar daar wordt je geen BN'er mee. Dus dat gaat alsnog niet helemaal op.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #21 Gepost op: 27-09-2013, 09:34:46 »
De stijgende lijn zet door.

1.403.000 kijkers

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #22 Gepost op: 27-09-2013, 14:39:25 »
De stijgende lijn zet door.

1.403.000 kijkers
Je haalt me de woorden uit de mond ;)
There's no show like a reality show ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2013, 20:28:52 »
Super, die kijkcijfers! ::ok:: ::ok::

Er zijn hele volksstammen, die een moord willen doen om bekend / beroemd te worden. Dat je 'kwaliteiten' moet hebben om dan in die overvolle visijver eruit te springen, mag duidelijk zijn.
Daarnaast, om ergens te komen, ÉN te blijven, MOET je over meer dan gewone vermogens beschikken. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een hoog IQ te zijn. Of de beste te zijn. Het stikt van de talenten, die stilletjes wegkwijnen op een zolderkamertje.

Ik vind dat je het BN'er zijn wel erg overschat hoor. Bovendien hebben we het hier niet bepaald over de grootste sterren van Bekend Nederland. Neem nou Jan, die met een roze microfoon rondloopt om mensen op straat wat simpele vraagjes te stellen.

Hartstikke leuk natuurlijk voor hem, maar is dat nou zo'n geweldige prestatie? Heeft hij daardoor meer doorzettingsvermogen, intelligentie of evenwichtigheid dan pakweg een goede politieagent, docent, wetenschapper, accountant of ondernemer?

Er kunnen wel hele volksstammen zijn die beroemd 'zouden willen worden', maar het aantal mensen dat een beroep uitoefent waarmee dat daadwerkelijk mogelijk zou kunnen zijn, is ontzettend klein.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #24 Gepost op: 27-09-2013, 23:24:13 »
Vanaf volgende week gaan we van 1,4 miljoen naar 900.000 gok ik helaas.
Maar toch een mooie score weer. Expeditie Robinson 2014 kan niet uitblijven.
When life knocks you down, fight back!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #25 Gepost op: 28-09-2013, 09:26:53 »
RTL is er bijzonder verheugd over :

http://www.mediacourant.nl/?p=160439

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2013, 11:44:53 »
De voorspelde daling, maar het valt me enorm mee: :)

1.168.000 kijkers!

(en 1.960.000 voor Geer en Goor)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2013, 11:51:29 »
Valt inderdaad mee. Zag op twitter heel veel mensen die naar Geer en Goor gingen kijken in plaats van naar ER. Daar snap ik echt niks van... Maar ja, iedereen zijn ding hè?

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2013, 13:52:45 »
Ik heb altijd mijn twijfels bij kijkcijfer onderzoeken.
Ik persoonlijk neem ER op en kijk(of doe)iets anders,om Later op de avond op mijn gemak
(door de reclame heen spoelend)te kijken.
Dit doe ik trouwens met alle programma's van de commerciele zenders.
Hoe kunnen zij dan weten of ik wel of niet heb gekeken. :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #29 Gepost op: 4-10-2013, 13:59:02 »
Dat weten ze sowieso niet, want ze werken met een representatieve steekproef van mensen die permanent een speciaal kastje in hun huis hebben dat hun kijkgedrag bijhoudt.

Hoe betrouwbaar en representatief dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat betekent dat het voor de kijkcijfers in ieder geval niets uitmaakt dat jij het opneemt.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #30 Gepost op: 4-10-2013, 14:02:00 »
Dat weten ze sowieso niet, want ze werken met een representatieve steekproef van mensen die permanent een speciaal kastje in hun huis hebben dat hun kijkgedrag bijhoudt.

Hoe betrouwbaar en representatief dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat betekent dat het voor de kijkcijfers in ieder geval niets uitmaakt dat jij het opneemt.  ;)

hmm blijft raar  ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2013, 14:27:35 »
Dat weten ze sowieso niet, want ze werken met een representatieve steekproef van mensen die permanent een speciaal kastje in hun huis hebben dat hun kijkgedrag bijhoudt.

Hoe betrouwbaar en representatief dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat betekent dat het voor de kijkcijfers in ieder geval niets uitmaakt dat jij het opneemt.  ;)

Niet echt heel betrouwbaar want er zijn maar 2000 huishoudens met zo'n kastje geloof ik. Lijkt me niet dat dat een goede afspiegeling is van de rest van de 17 miljoen mensen in heel nederland.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2013, 14:58:05 »
Dat kun je niet helemaal zo zeggen: het ligt er vooral aan hoe representatief die steekproef is en daar hebben wij gewoon geen inzicht in.

Het totale aantal is minder belangrijk: een steekproef van 50.000 ipv 2.000 levert niet per se héél veel meer betrouwbaarheid op (uiteraard is méér wel beter, maar op een gegeven moment treedt ook verzadiging op). Het gaat er vooral om dat binnen die steekproef de verhoudingen kloppen qua leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, gezinssamenstelling, regio, autochtoon/allochtoon, etc.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2013, 15:01:30 »
Dat kun je niet helemaal zo zeggen: het ligt er vooral aan hoe representatief die steekproef is en daar hebben wij gewoon geen inzicht in.

Het totale aantal is minder belangrijk: een steekproef van 50.000 ipv 2.000 levert niet per se héél veel meer betrouwbaarheid op (uiteraard is méér wel beter, maar op een gegeven moment treedt ook verzadiging op). Het gaat er vooral om dat binnen die steekproef de verhoudingen kloppen qua leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, gezinssamenstelling, regio, autochtoon/allochtoon, etc.

Jaa, daar heb je wel gelijk in
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #34 Gepost op: 5-10-2013, 13:30:07 »
Er was wel een keer een onderzoek dat die kijkcijferkastjes heel makkelijk te manipuleren en dus niet heel betrouwbaar zijn.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #35 Gepost op: 6-10-2013, 01:29:19 »
Ja, heb ik ook eens gelezen/ gehoord. Bezitters van zo een kastje moeten opgeven met hoeveel mensen ze naar een programma kijken. En dan zijn er van die leukerds die voor de grap intoetsen dat ze met z'N twintigen zitten te kijken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2013, 16:45:40 »
En het kijkcijfer stijgt weer een beetje:
1.213.000
There's no show like a reality show ;)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2013, 15:36:09 »
De aflevering van gisteren is door 1.296.000 kijkers bekeken   ::ok::
There's no show like a reality show ;)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #38 Gepost op: 25-10-2013, 08:00:38 »
Toch weer een daling...
1.089.000

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #39 Gepost op: 25-10-2013, 08:04:26 »
Toch weer een daling...
1.089.000
Er was natuurlijk wel voetbal op tv, weliswaar achter de decoder, maar toch.

En bovendien schijnt 'Effe geen cent te maken' ook best populair te zijn, dus dat is zware concurrentie.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!