Auteur Topic: Aflevering 14 - Duel  (gelezen 32289 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #20 Gepost op: 5-12-2013, 22:34:08 »
Geweldig Anna Geraldine en Edith in de finale van Robinson 2013 vind ze alle drie  ::ok::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #21 Gepost op: 5-12-2013, 22:36:28 »
yeps..daar ben ik het mee eens Nicky... goeie finalisten..
er was eens......

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2013, 08:46:35 »
BNers en de balkproef die een kwartier duurt... Wat een aanfluiting...

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #23 Gepost op: 6-12-2013, 11:35:55 »
Triester dan ooit, die balkproef. Nog voordat de ronde stok wordt weggehaald, liggen ze er al af. Het was ook wel aan te zien komen toen ze die proef zowat in real time uitzonden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #24 Gepost op: 6-12-2013, 13:42:10 »
Toch verbazingwekkend dat een heel team van productieleden er keer op keer in slaagt om de proef der proeven te verklooien.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #25 Gepost op: 6-12-2013, 14:43:09 »
ben maar weer even in de archieven gedoken..

In 2003 begonnen de 5 overgebleven kandidaten met 4 balken.
Na 15 minuten wordt de 1ste van de 4 balken verwijderd. Na 30 minuten wordt er nog een balk afgehaald en na 45 minuten is er uiteindelijk nog 1 balk over.
Na 3 uur moeten de 2 laatsten op 1 been gaan staan en dan is het snel voorbij.
Misschien waren de kandidaten in die tijd meer gemotiveerd om er helemaal voor te gaan. Dat zou heel goed kunnen. Ook staat 2003 bekend als de langste balkproef ooit.

wel is duidelijk dat 'de balkproef' in 2013 in uitvoering een andere balkproef is dan die in 2003
er was eens......

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #26 Gepost op: 6-12-2013, 15:10:24 »
Ik dacht dat de allereerste balkproef, die ook al zo verliep, de langste was, met Eva en Melvin. Volgens mij duurde die ook meer dan drie uur. Maar misschien vergis ik me. Hoe dan ook is de manier waarop die proef de laatste jaren gespeeld wordt een aanfluiting. Om het kwartier een van de vier balken weghalen werkt ook veel beter om je evenwicht te kunnen behouden. Zoals het nu gaat blijk het steeds weer veel te moeilijk te zijn. Wat ik niet snap is dat ze daar nu nog steeds niet achter zijn...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #27 Gepost op: 6-12-2013, 15:48:00 »
Ik dacht dat de allereerste balkproef, die ook al zo verliep, de langste was, met Eva en Melvin. Volgens mij duurde die ook meer dan drie uur. Maar misschien vergis ik me. Hoe dan ook is de manier waarop die proef de laatste jaren gespeeld wordt een aanfluiting. Om het kwartier een van de vier balken weghalen werkt ook veel beter om je evenwicht te kunnen behouden. Zoals het nu gaat blijk het steeds weer veel te moeilijk te zijn. Wat ik niet snap is dat ze daar nu nog steeds niet achter zijn...

Misschien is het juist wel de bedoeling dat de proef niet al te lang duurt. Dit levert namelijk qua camerabeelden niet veel mooiers op dan de proef van nu, terwijl hierdoor de kandidaten niet onnodig vermoeid worden (zeker gezien de zware finaleproef die er vrij snel na komt). En ook voor de crew lijkt me een kortere proef aangenamer dan een langere. Als kijker zie ik weinig verschil eerlijk gezegd; ik vind deze balkproef dan ook zeker geen aanfluiting.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #28 Gepost op: 6-12-2013, 17:43:52 »
Wat zijn ze nog allemaal in goede conditie lijkt het wel?
Dat komt omdat ze na de balkproef een kist vol met vers fruit meekregen 'om nog wat aan te sterken' ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #29 Gepost op: 6-12-2013, 17:58:27 »
Dat rustmomentje dat ze dat touw moesten doorbranden was ook wel slim gedaan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #30 Gepost op: 6-12-2013, 18:49:32 »
Is de balk ook niet veel smaller dan de balk in de oudere seizoenen? Ik kan me heel goed voorstellen dat ze kandidaten geen drie uur meer in de brandende zon laten staan, hoe zit het met uitdroging en verbranding en zo...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #31 Gepost op: 6-12-2013, 19:03:05 »
Is de balk ook niet veel smaller dan de balk in de oudere seizoenen? Ik kan me heel goed voorstellen dat ze kandidaten geen drie uur meer in de brandende zon laten staan, hoe zit het met uitdroging en verbranding en zo...

ook dat heb ik gedacht, maar kon geen afbeelding vinden om dat idee te bevestigen.. misschien dat het bij het bekijken van de betreffende afleveringen te zien is..
er was eens......

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #32 Gepost op: 6-12-2013, 21:51:30 »
Dat komt omdat ze na de balkproef een kist vol met vers fruit meekregen 'om nog wat aan te sterken' ;)
Ah ok, ik wist niet dat je spieren kreeg van fruit eten  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #33 Gepost op: 6-12-2013, 21:53:55 »
Ah ok, ik wist niet dat je spieren kreeg van fruit eten  ;)
nope daar heb je groenten voor

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #34 Gepost op: 6-12-2013, 22:45:30 »
 ::rofl::

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #35 Gepost op: 6-12-2013, 23:10:05 »
ik vond het ook allemaal saai, heb zelf het hele vallen van Kees en Edith gemist omdat ik zat te zappen (en bleef hangen) naar de Rekenkamer.

De finaleproef was spannender maar ook daar veel van gemist, die ballen bijvoorbeeld (hoor nu dat die al geweest zijn). Wel vond ik die sprong naar beneden erg hoog en gevaarlijk. Grond was nou niet echt gelijk. Je kan zo je enkel of been breken. En hoe Anna de eerste keer terecht kwam, zag er ook wel pijnlijk uit. Ben benieuwd wat ze dan gedaan hadden trouwens, de proef stilgelegd of pech gehad finale dus verloren.

Die terugblik, zou dat trouwens live zijn? Dus dat ze elkaar volgende week allemaal weer zien? Want die tweet van Zimra klinkt toch niet erg blij, hoewel Edith het waarschijnlijk niet zo erg bedoeld heeft als Zimra het blijkbaar oppakt.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #36 Gepost op: 7-12-2013, 01:13:43 »
14 minuten besteedt aan een proef die 16 minuten duurde ... in en in triest.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #37 Gepost op: 7-12-2013, 01:55:55 »
De balk vond ik ook een tegenvaller. Hoewel ik blij ben met de uitkomst ervan, is de uitvoering in zijn totaliteit teleurstellend. Vroeger stonden ze er inderdaad uren op. Meerdere malen zag je iemand wankelen, maar dan toch weer herstellen. Zenuwslopend was het af en toe. Dat mis ik nu echt.
De finaleproef vind ik een goede proef. Het bevat zowel denk als fysieke elementen, maar ook nog een gelukselement. Iedereen heeft een redelijke kans, waardoor de persoon die eerste ligt ook steeds varieert. Vind dit de leukste finale proef so far.
Al heb ik liever dat ze terug gaan naar een finale stemming, met daar aan vooral een eilandraad waarop de kandidaten hun gemaakte keuzes moeten verantwoorden. Op die manier moet het spel veel doordachter gespeeld worden en wordt het tactische element nog groter.
There's no show like a reality show ;)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #38 Gepost op: 7-12-2013, 02:59:37 »
Beetje trieste janktweet van Zimra als je het mij vraagt, maar goed.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #39 Gepost op: 7-12-2013, 20:27:14 »
Ah ok, ik wist niet dat je spieren kreeg van fruit eten  ;)
In fruit zitten suikers. Die suikers zet het lichaam om in energie, waardoor de kandidaten dus fitter zijn geworden en dus weer in een betere conditie ;)

(Of ze hebben op momenten dat de camera's uit stonden een voorraad voedsel gekregen ;))
It's nice to be important, but it's more important to be nice!