Auteur Topic: Expeditie Robinson 2014  (gelezen 89046 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #120 Gepost op: 13-11-2014, 21:59:51 »
Het programma is veranderd. Andere zender, andere doelgroep, andere deelnemers. De deelnemers zitten niet te wachten op honger en ontberingen dan zouden ze denk ik geen kandidaten meer vinden. Als je kijkt hoe een aantal mensen zijn afgevallen (Krystl, Ferry) dan is het ook niet zo dat er meer dan genoeg eten is.
Het is de consequentie van BN'ers vragen. De reden dat ze BN'ers vragen is gewoon voor de kijkcijfers daar liegen ze ook niet over, dat is een feit.
Tja dus daardoor is het programma veranderd in de afgelopen 15 jaar. Het is tactisch en veel gepraat en gelieg dit seizoen. Wat ik wel deel met Ramonmol is dat de proeven van een laag niveau zijn en zo weinig. Twee proeven kan toch ook. 1 immuniteitsproef en een luxe proef. Dat maakt het programma net iets leuker. Dat is wat ik graag zou willen zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #121 Gepost op: 13-11-2014, 22:01:27 »
Spelletjes en complotten hebben altijd al bij ER gehoord, maar gewoon willens en wetens liegen naar elkaar toe is wel iets van de laatste jaren volgens mij.

Expeditie Robinson is nu definitief een ander programma geworden. Met pilsje erbij in het dorp samen met de presentator karaoke....

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #122 Gepost op: 14-11-2014, 02:30:12 »
Wat ik wel deel met Ramonmol is dat de proeven van een laag niveau zijn en zo weinig. Twee proeven kan toch ook. 1 immuniteitsproef en een luxe proef. Dat maakt het programma net iets leuker. Dat is wat ik graag zou willen zien.

Ja ben ik het wel mee eens. Punt is alleen dat luxeproeven niet meer nodig zijn. Winnaarseiland is al luxe en aan eten op t eiland is ook geen gebrek.
Ze moeten gewoon keihard aangepakt worden. Waar is de tijd dat vuur maken nog een ding was? Dat er een varaan gevangen kon worden? Dat bananen niet met trossen uit de boom vielen? Ze zijn nu zelfs zo verwend geworden dat Polska bananen en rijst al een straf vond! GEKTE!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #123 Gepost op: 14-11-2014, 07:53:53 »
Werd er bij bananengate niet gelogen dan?

Sorry hoor, maar wat een ouwe****engeklaag. Vroeger was alles beter en veranderingen zijn altijd slecht? Het is voor mij waarom ik Expeditie Robinson veel leuker vind dan WIDM. Het is onvoorspelbaar, er zit meer variatie in, de deelnemers worden geconfronteerd met onverwachte wendingen en moeten daar iets mee. Dat maakt het spel interessant!

Geen finale-Eilandraad vind ik inderdaad wel een heel slechte ontwikkeling. Maar vorig jaar was echt het niveau van de proeven heel goed. En winnaarseiland vind ik leuk, dat beinvloedt zo de stemming, zie vorige week, en dus is het weer onvoorspelbaar. Net als de extra stemmen. Die ik veel eerlijker vind dan de jokers in WIDM trouwens,aangezien je daar op kennis door zou moeten gaan, niet op geluk.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2014, 08:23:15 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #124 Gepost op: 14-11-2014, 10:36:13 »
Als je alle veranderingen met de oorspronkelijke ER loslaat, houd je een aardig programma over. Niet de briljante format van Charlie Parsons, maar een uitgeklede meer geciviliseerde versie. Leuk vermaak, leuke spelshow, leuke omgeving, maar niet uitzonderlijk. Als je kijkt heb je een leuke avond en als je niet kijkt, mis je niks. En dat is prima.
er was eens......

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #125 Gepost op: 14-11-2014, 10:42:41 »
Geciviliseerder? Meer dan ooit tevoren worden deelnemers gewoon recht in hun gezicht voorgelogen. A zegt tegen B dat hij op C stemt en vraagt B mee te doen, maar ondertussen stemt A gewoon op B samen met anderen. Ik wil niet de moraalridder uithangen hoor, maar ik vind nou niet echt dat het spel zich heeft ontwikkeld naar meer geciviliseerder dan vroeger.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #126 Gepost op: 14-11-2014, 10:48:43 »
en natuurlijk op het menselijke vlak is het dan weer wat minder geciviliseerd, daar komen ook de wat vervelendere trekjes naar boven.
er was eens......

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #127 Gepost op: 14-11-2014, 11:25:09 »
Werd er bij bananengate niet gelogen dan?

Sorry hoor, maar wat een ouwe****engeklaag. Vroeger was alles beter en veranderingen zijn altijd slecht? Het is voor mij waarom ik Expeditie Robinson veel leuker vind dan WIDM. Het is onvoorspelbaar, er zit meer variatie in, de deelnemers worden geconfronteerd met onverwachte wendingen en moeten daar iets mee. Dat maakt het spel interessant!

Geen finale-Eilandraad vind ik inderdaad wel een heel slechte ontwikkeling. Maar vorig jaar was echt het niveau van de proeven heel goed. En winnaarseiland vind ik leuk, dat beinvloedt zo de stemming, zie vorige week, en dus is het weer onvoorspelbaar. Net als de extra stemmen. Die ik veel eerlijker vind dan de jokers in WIDM trouwens,aangezien je daar op kennis door zou moeten gaan, niet op geluk.

Swifty toch!   Die jongen legt netjes uit wat hij ervan vindt en wat hem stoort en jij reageert zo?  ::ohno::

Ik heb dit seizoen 1 keer gekeken en ik vind er nog steeds niks aan  ;D  Geef mij WIDM maar ::ok::
...maar soms even niet :)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #128 Gepost op: 14-11-2014, 12:21:22 »
Ik geef gewoon mijn mening toch?

En Stanley, werd er vroeger echt niet gelogen? Zoals met die bananen toen?
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #129 Gepost op: 14-11-2014, 13:35:40 »
Met Swifty eens ::jaja::. Vroeger werd er net zoveel gelogen, alleen werd er soms minder nadruk op gelegd door de productie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #130 Gepost op: 14-11-2014, 13:54:03 »
(
Ik geef gewoon mijn mening toch?

Ja hoor, niks mis mee wat mij betreft!

Citaat
En Stanley, werd er vroeger echt niet gelogen? Zoals met die bananen toen?

Ik weet niks meer van die bananen, is mij niet bij gebleven. Maar ik kan me toch echt niet herinneren dat wat ik net schetste (A zegt tegen B dat hij op C stemt en vraagt B mee te doen, maar ondertussen stemt A gewoon op B samen met anderen) schering en inslag was zoals nu. ja, er werden spelletjes gespeeld en complotten gesmeed, maar toch anders zoals nu. je zou bijna terug verlangen naar Yin, Hans en Geert. Dat waren ook ratten maar streden iig nog met open vizier. het is nu zover gekomen dat de deelnemers zover moeten gaan dat ze zich schamen voor hun gedrag: Rick en Freddy die zichzelf eigenlijk kapot schamen voor hun gelieg tegen Polksi.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #131 Gepost op: 14-11-2014, 13:55:21 »
Ook maar even iets toevoegen aan de discussie dan...

Ik denk dat t een onvermijdelijke verandering is. Bnners leveren meer kijkers op en dus is het iets luxer. Kan ik me bij neerleggen omdat dat er ook voor zorgt dat dit programma gemaakt kan worden.
De complotjes vind ik er persoonlijk bij horen en leuk! Ik zou t saai vinden als er 1,5 uur vooral gekeken wordt naar hoe ze eten zoeken.
Ben ik verder met Loezel en Lukie eens dat 2 proeven per aflevering en een finale-eilandraad wenselijk is. Doordat het een finaleproef is nemen mensen ook eerder de 'zwakkeren' mee naar de finale denk ik
Extra stemmen vind ik leuk, maar iets teveel ;)
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #132 Gepost op: 14-11-2014, 13:59:14 »
Ik weet niks meer van die bananen, is mij niet bij gebleven. Maar ik kan me toch echt niet herinneren dat wat ik net schetste (A zegt tegen B dat hij op C stemt en vraagt B mee te doen, maar ondertussen stemt A gewoon op B samen met anderen) schering en inslag was zoals nu. ja, er werden spelletjes gespeeld en complotten gesmeed, maar toch anders zoals nu. je zou bijna terug verlangen naar Yin, Hans en Geert. Dat waren ook ratten maar streden iig nog met open vizier. het is nu zover gekomen dat de deelnemers zover moeten gaan dat ze zich schamen voor hun gedrag: Rick en Freddy die zichzelf eigenlijk kapot schamen voor hun gelieg tegen Polksi.
  Wat mij betreft heet dit gewoon slimmer spelen, wat ik juist een vooruitgang vind ::jaja::. Daarnaast is het ook onvoorspelbaarder, wat het leuker maakt om te kijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #133 Gepost op: 14-11-2014, 14:49:38 »
Ik geef gewoon mijn mening toch?

En Stanley, werd er vroeger echt niet gelogen? Zoals met die bananen toen?

Sorry hoor, maar wat een ouwe****engeklaag. Vroeger was alles beter en veranderingen zijn altijd slecht?

Cést le ton.....   
...maar soms even niet :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #134 Gepost op: 14-11-2014, 17:26:10 »
Werd er bij bananengate niet gelogen dan?

Sorry hoor, maar wat een ouwe****engeklaag. Vroeger was alles beter en veranderingen zijn altijd slecht? Het is voor mij waarom ik Expeditie Robinson veel leuker vind dan WIDM. Het is onvoorspelbaar, er zit meer variatie in, de deelnemers worden geconfronteerd met onverwachte wendingen en moeten daar iets mee. Dat maakt het spel interessant!

Geen finale-Eilandraad vind ik inderdaad wel een heel slechte ontwikkeling. Maar vorig jaar was echt het niveau van de proeven heel goed. En winnaarseiland vind ik leuk, dat beinvloedt zo de stemming, zie vorige week, en dus is het weer onvoorspelbaar. Net als de extra stemmen. Die ik veel eerlijker vind dan de jokers in WIDM trouwens,aangezien je daar op kennis door zou moeten gaan, niet op geluk.

Ik geef mijn mening, en ik geef die mening mede omdat ik ook in mijn omgeving merk en op twitter en andere fora's dat steeds meer mensen zich irriteren over het huidige spel. Ja, er word (in vergelijking) net iets meer gekeken, al waren de kijkcijfers met onbekende nederlanders ook altijd al goed bij Expeditie Robinson. Kijk, ik zal me nader uitleggen. Het feit dat het met bekende nederlanders wordt gespeeld vind ik nogmaals niet storend. Ik snap heus dat er soms veranderingen doorgevoerd moeten worden, zeker in tijden van crisis meot een programma bij RTL gewoon boven het half miljoen scoren wil het uberhaupt een vervolg krijgen dus ik snap bepaalde dingen wel, alleen als je gaat optellen zijn er meer negatieve veranderingen gepasseerd dan positieve.

De opdrachten zijn beduidend minder, ja ze vallen evengoed af maar iedereen die al 25 dagen op een eiland zit met minder eten dan hij of zij gewend is thuis valt al heel erg af. Zo werkt dat gewoon, vroeger was het hoofddoel van de kandidaten op robinson jacht, vruchten zoeken, het eiland verkennen, eten zoeken, elkaar vuur leren maken, leren van elkaar, teamgenootschap, en heftige, mentaal en fysiek zware proeven. Denk aan uren lang aan balken hangen, proeven die in werkelijkheid wel 2 uur konden duren (wat allemaal ingekort werd door montage natuurlijk) en spannende eilandraden. Natuurlijk waren er toen ook wel eens complotjes of de groep vond duidelijk dat iemand niet of amper robinsonwaardig was en werd daarom unaniem naar huis gestuurd. en naarmate de finale naderde kwamen er wat meer stiekeme complotjes, maar wat je nu ziet is dit:

De aflevering begint, er word 10 minuten nagepraat over hoe het complot op de afgelopen eilandraad zo heftig was, en iedeeren springt meteen weer bij elkaar, je ziet steeds groepjes van 3, en als ze klaar zijn is het een soort roullette, dan gaan ze daar weer een leugen ophangen. Je ziet in de 90 minuten dat robinson duurt, misschien 1 (2 x als je geluk hebt) iemand naar voedsel zoeken of eten klaarmaken. Voor de rest gaat het alleen over complotten. As je kijkt naar de proeven dit tot nu toe zijn gespeeld ligt het niveau HEEL HEEL laag. Vorige week moesten de kandidaten met balletjes schieten, ja dan snap ik dat je geen honger hebt want je VERSPILT niks. Deze week 3 minuten een schroef losdraaien en 10 x mikken met een bal.. Dat zijn toch geen opdrachten meer als vroeger. En het KAN wel met Bn'ers, de proeven die in 2010/2011 gespeeld werden toen Dennis zelf nog kandiaat was, met Regina, Saar, Tatiana etc waren al veel heftiger dan dit. Veel meer uitputtend.

Natuurlijk veranderen tijden, maar het gaat nu over complotten over elkaar zo hard mogelijk naaien, er zit zooveel straattaal in. Mr Polska, je kan hem iedere aflevering wel betrappen op 20 dingen waar je echt bij denkt, is dit nederlands?
Dan zie je een shot van de jongens bij elkaar hoe ze het hebben over hoeveel meisjes ze 'gedaan' hebben in nederland. Ik bedoel, ik zeg niet dat ze het daar vroeger nooit over gehad hebben, je zit immers 24 u per dag - proef/eilandraad te vervelen, maar ik snap niet dat dit allemaal in de uitzending komt. Het heeft niets met Robinson te maken.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #135 Gepost op: 14-11-2014, 17:27:05 »
Hier nog wat ik er achter aan typte, maar wat niet paste.  :P


@Nieky ze hoeven geen 1,5 uur te zoeken naar eten maar er moet een betere balans komen. Die complotten waren er een paar jaar terug met bn'ers ook al maar toen was het nog bijvermaak. Nu draait het er alleen om, en ik snap dat heel veel kijkers zich daaraan irirteren. Ja, waarom kijk je weer vraag je je dan af. Omdat als je eenmaal begint met kijken, en ja ik ben een fan van robinson, dat je er dan toch inzit en ook iedere week weeer hoopt op een heftige proef.
2 weken terug hadden ze een proef, waar onder de grond stonden in een groot gat. Dat zijn mentaal hele leuke opdrachten, maar hoe bangig iedereen daar was, maakte het zo saai om uiteindleijk naar te kijken. Ik weet zeker, vroeger met de fanatiekelingen, dat ook die proef heel anders was verlopen. Wat ik nu zeg is niet dat ik het oude robinson weer persee terug moet, maar ik hoop dat RTL wel inziet dat dit niet zoveel meer met de oorsprong van het programma te maken heeft, kandidaten krijgen iedere 3 dagen snoepreisjes naar luxe eilanden met zoveel eten, dat ze er weer 5 dagen op vooruit kunnen. Af en toe een snoepvooraatje is leuk, zoals vroeger maar het wordt nu niet exlcusief meer. En dat de presentator van het programma, naar mijn inziens heel heel serieus programma, dan gewoon met de kandidaten gaat karaoke en knuffels geven en biertjes drinken.

Ik mag Dennis echt, en iedere presentator mag het op zijn of haar manier doen, maar geloof mij dat Ernst Paul Hasselbach zich nu daarboven echt bedenkt wat er met dit programma is gebeurd. Hij en ook Evi/Eddy presenteerde het altijd met veel meer overgave, en gaven ook de eilandraden veel meer spanning mee. Dennis staat er al sarcastisch bij zo, van nou wat nu weer. Kom maar door, dan kan ik zo aan m'n welverdiende biertje.

Ik denk gewoon serieus dat RTL er goed aan doet om het met BNers te spelen maar terugmoet naar de oorsprong van het programma en volgend jaar gewoon 15 mensen uit een heli in het water moet flikkeren en zelf maar zien hoe ze daar met z'n allen een kamp opbouwen en even wachten met die stemcomplotten en de opdrachten wat zwaarder maken zodat we kunnen zien wie de echte Robinsons zijn..

Ik geef alle mensen die iets zeiden over de finale eilandraad ook GROOT gelijk, dat is echt een van de raarste dingen die ooit heeft kunenn gebeuren, dat weghalen.

En mede waarom ik dit zeg, in de hoop dat ze dit forum ook lezen e makers, en ook op twitter zien dat veel mensen toch meer van het oude Robinson missen, want het is zeer vermakelijk. En dat gun ik het programma ook echt. Ook al ben ik zelf meer een Mol-fan, Expeiditie Robinson is een top programma en het hoeft ook echt niet van de tv van mij, maar ik denk dat de crew misschien even moet gaan zitten om uit te denken hoe ze een mooie balans tussen verleden en toekomst kunnen maken.,

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #136 Gepost op: 14-11-2014, 18:07:03 »
Ik weet zeker dat ze dit forum lezen Ramon, dus goed dat je je mening hier zo post. Ik ben het alleen niet met alles eens.
En ja, sorry GIG maar ik hoor gewoon snel een oude vrouwtjes stem zeggen dat vroeger alles beter was, vandaar die bewoordingen van mij.

Voor zover ik heb begrepen worden proeven niet alleen voor de Nederlandse versie gebruikt, maar ook voor andere (Europese?) versies. Ik weet niet in hoeverre RTL of Strix daar veel invloed op heeft. Maar ik hou inderdaad ook meer van de proeven van vorig jaar dan van dit jaar.

Ik hou er niet van om iedere week een half uur lang te moeten kijken naar vissende mensen. Als je ze 2 x een kokosnoot uit een boom hebt zien halen is dat ook wel genoeg, dat hoeft ook niet iedere week. Dat zou ik dan weer saai vinden, zeg maar.

Waar we het allemaal over eens zijn is de Finale Eilandraad. Alsjeblieft, laat dat gewoon weer terugkomen programmamakers!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #137 Gepost op: 15-11-2014, 13:24:20 »
Ik denk gewoon serieus dat RTL er goed aan doet om het met BNers te spelen maar terugmoet naar de oorsprong van het programma en volgend jaar gewoon 15 mensen uit een heli in het water moet flikkeren en zelf maar zien hoe ze daar met z'n allen een kamp opbouwen en even wachten met die stemcomplotten en de opdrachten wat zwaarder maken zodat we kunnen zien wie de echte Robinsons zijn..

Denk je dat er dan nog genoeg BN'ners mee willen doen ?
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #138 Gepost op: 15-11-2014, 13:30:48 »
Gewoon niet van tevoren vertellen ::pinokkio:: :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2014
« Reactie #139 Gepost op: 15-11-2014, 13:34:25 »
En dat hier dan achteraf iedereen gaat klagen over opgevers ?  :P
You'll never walk alone