Auteur Topic: Lobke Berkhout [kandidaat]  (gelezen 52180 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #40 Gepost op: 31-10-2014, 06:21:28 »
Snap er ook niks van. Durft er eene een kandidaat tactisch te spelen is t weer niet goed. Wat heeft zei anders gedaan dan Kay en Rick?

Ik begreep het van de mannen op winnaarseiland een stuk beter omdat zij in de minderheid waren en geen idee hadden wat de rest ging doen.
Dus die moesten wel een plannetje maken om hun eigen hachje te redden.
Dat is in mijn oogpunt toch compleet anders dan wat Lobke deed.

En ik zei vanaf het begin van de expeditie al dat ik dit keer niks met de vrouwen had.
Dat is nog niet veranderd, al vind ik Krystl de leukste van de vrouwen die over is. Sabrina vind ik saai en Lobke vind ik achterbaks.
Ik vind de mannen dit keer gewoon leuker, that's all.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #41 Gepost op: 31-10-2014, 08:03:26 »
Ehm de mannen stemden op Lobke omdat ze slechts met 4 op winnaarseiland zaten? Volgens mij kozen ze toch echt haar omdat ze haar als een bedreiging zagen. Dus op winnaarseiland mag je bondjes vormen en op het gewone eiland niet omdat daar meer mensen zitten. Lijkt me niet.  ::ohno::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #42 Gepost op: 31-10-2014, 08:33:29 »
Dat wordt hier nergens gezegd..

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #43 Gepost op: 31-10-2014, 09:26:56 »
Lobke weet nu hoe de kaarten geschud zijn. Ik ben heel benieuwd hoe ze hiermee verder gaat. Lobke, Krystl, Sabrina en Ferry hebben als groepje wel de allermeeste stemmen in bezit.
er was eens......

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #44 Gepost op: 31-10-2014, 11:50:24 »
Ehm de mannen stemden op Lobke omdat ze slechts met 4 op winnaarseiland zaten? Volgens mij kozen ze toch echt haar omdat ze haar als een bedreiging zagen. Dus op winnaarseiland mag je bondjes vormen en op het gewone eiland niet omdat daar meer mensen zitten. Lijkt me niet.  ::ohno::

Volgens mij snap je het punt niet  ;) Iedereen mag tactisch spelen, maar dan moet je niet uiteindelijk in de slachtofferrol vallen, wat Lobke dus deed.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #45 Gepost op: 31-10-2014, 12:04:39 »
Maar  (bijna) alle mensen die nu zeggen dat ze om die reden geen fan zijn van Lobke (om het maar zacht uit te drukken), waren dat voor die tijd ook al niet. Dus dan snap ik het nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2014, 12:09:01 door Loezel »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #46 Gepost op: 31-10-2014, 12:11:07 »
Lobke weet nu hoe de kaarten geschud zijn. Ik ben heel benieuwd hoe ze hiermee verder gaat. Lobke, Krystl, Sabrina en Ferry hebben als groepje wel de allermeeste stemmen in bezit.

Klopt en ik hoop ook dat dat groepje Freddy of een Manuel eruit knikkert. ::tandpastasmiley:: ik vind Lobke juist wel erg tof!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #47 Gepost op: 31-10-2014, 12:33:30 »
Dat zou wel het meest saaie groepje in de geschiedenis van ER worden..

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #48 Gepost op: 31-10-2014, 13:10:56 »
Hoe heeft ze ooit haar medailles kunnen winnen.

Misschien, omdat ER niet echt te vergelijken is met het echte leven.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #49 Gepost op: 31-10-2014, 13:14:39 »
Het is een spel en ik snap haar verandering van Kay naar Remy wel (en het is een spel, dus begrip is er zeker) maar
door deze actie vrees ik dat ze zich in de penarie gewerkt heeft.


klaar voor de strijd

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #50 Gepost op: 31-10-2014, 14:35:38 »
Lobke, een gevalletje 'pot verwijt de ketel'..  ;)
 Ik denk dat ze door haar actie zich isoleert, en dat Polska zich bij de mannengroep aansluit voor revanche..
« Laatst bewerkt op: 31-10-2014, 15:06:44 door willy »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #51 Gepost op: 31-10-2014, 15:09:54 »
Misschien, omdat ER niet echt te vergelijken is met het echte leven.

Wil je als topsporter slagen op het hoogste niveau, zul je goed moeten zijn in het analyseren van situaties, confrontaties, tegenstanders, tactieken en totaal-strategie.
Even opgezocht, zij was tijdens het zeilen geen stuurvrouw, wat ik dus al dacht. Zij hoeft dus alleen maar de schoot te bedienen en met haar lengte buitenboord te hangen. De rest (plannen, tactiek en koers) wordt uitgevoerd door coach en haar collega aan het roer.

Als zij een gedegen afweging heeft gemaakt en Kay als eerste poot van de stoel van 4 wil doorzagen, dan is het onbegrijpelijk, dat je direct als een blad aan de boom omslaat, wanneer Krystl (niet bepaald de slimste van de groep) met haar voorstel komt, dat een weinig doordachte tactiek kent. En dat ze er zelf ook nauwelijks in geloofden, blijkt wel uit het feit, dat ze er 2 extra stemmen tegenaan hebben gegooid. Krystl beweerde nl, dat 110 % zeker, de 4 jongens het op Remy hadden gemunt. 4 + 4= 8. Remy zou kansloos zijn en de extra stemmen had je dus kunnen houden.
Ook haar respons na de stemronde was dom. Weer een emotionele reactie, waarmee ze zich volledig bloot heeft gegeven.


Oftewel, dit is duidelijk het echte leven, wat je hier ziet. Hoe reageert een mens onder de spanning van druk & veranderingen. Bij Lobke schiet het dus alle kanten op.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #52 Gepost op: 31-10-2014, 15:40:51 »
Volgens mij snap je het punt niet  ;) Iedereen mag tactisch spelen, maar dan moet je niet uiteindelijk in de slachtofferrol vallen, wat Lobke dus deed.

Dank u voor de vertaling.
Ik was nog erg moe vanochtend en dus niet duidelijk.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #53 Gepost op: 31-10-2014, 17:16:48 »
Misschien, omdat ER niet echt te vergelijken is met het echte leven.

precies :D

je leeft een aantal weken onder zeer primitieve omstandigheden, met weinig eten, moeizaam slapen en veel fysieke inspanning en met mensen die je niet kent. Je mag toch hopen dat iemands dagelijks leven er iets anders uitziet.
Voor Lobke als sportvrouw heb ik veel bewondering. De samenwerking in zo'n klein bootje luistert zeer nauw.. Vooral op het niveau waarop zij zeilt. Wereldkampioene word je niet omdat je toevallig buiten een bootje kunt hangen. Daar komt toch iets meer bij kijken.

Ondanks bovenstaande was haar truc met de stemmen zoals het nu lijkt niet de slimste. Maar we hebben er meer domme dingen zien doen. Kay bijvoorbeeld met maar één extra stem. En Freddy met z'n voet. Wie weet pakt het wegstemmen van Remy in de toekomst helemaal niet zo verkeerd uit. We will see :D
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #54 Gepost op: 31-10-2014, 20:32:55 »
ER is een interessant psycho-sociaal experiment, waarbij deelnemers onder druk worden gezet, en zo in meer of mindere mate op hun basale karakter terugvallen.
En dat is datgene, wat je elke dag met je meesjouwt.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, want in Nederland hebben we geen palmbomen, het dagelijks leven is dus heel anders.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #55 Gepost op: 1-11-2014, 01:57:33 »
Ik neem Lobke ook niet kwalijk dat ze uiteindelijk op Remy stemde. Dit bleek achteraf superslim.
Wat ik haar wel kwalijk neem is dat ze aan het eind nog zegt dat kameraadschap niks waard bleek. Terwijl ze zelf eerst Kay ( een van die kameraden ) target en daarna Remy waar ze ook iets mee had.
Dat is leuk en ik snap het, maar dan is het inderdaad een gevalletje pot verwijt de ketel

Hoe ze het spel speelt vind ik top! Maar dr persoonlijkheid spreekt mij niet zo aan ::sorry::
You'll never walk alone

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #56 Gepost op: 1-11-2014, 10:40:42 »
Ik neem Lobke ook niet kwalijk dat ze uiteindelijk op Remy stemde. Dit bleek achteraf superslim.

 ???
Laten we dat nog maar even afwachten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #57 Gepost op: 1-11-2014, 14:25:50 »
Ik begon haar deze aflevering wel leuker te vinden :). Juist die uitspraak op het einde kan voor vuurwerk zorgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #58 Gepost op: 7-11-2014, 10:13:53 »
Ik snap niet helemaal, of beter gezegd helemaal niet, waarom Kay en Rick zo anti Lobke zijn.
Ergens krijg ik het idee dat de heren het moeilijk kunnen 'handelen' dat ze een sterke vrouw is.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Lobke Berkhout [kandidaat]
« Reactie #59 Gepost op: 7-11-2014, 12:41:53 »
Door die achterlijke uitspraak van haar tijdens de eilandraad.