Auteur Topic: Aflevering 14  (gelezen 59294 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #40 Gepost op: 13-12-2014, 11:26:25 »
Waar speelde Freddy vals dan? Heeft ie ergens de regels overtreden?

En hou aub op over gerechtigheid.. Zo kun je toch niet denken?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14
« Reactie #41 Gepost op: 13-12-2014, 11:52:18 »
tja gerichtigheid is bij programma's als dit gewoon geen punt. Dat ben ik wel met theezakje eens. De slimste/sterkste/gelukkigste wint. Een combinatie van die drie factoren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #42 Gepost op: 13-12-2014, 12:25:27 »
Je bent een valsspeler, als je van te voren stelt, dat je alleen mee wil doen, als je versterking mee mag nemen. Vervolgens heeft Dennis dit voor hem geregeld.

ER is een spel tussen ca. 16 INDIVIDUËLE deelnemers.
Wat je ziet, dat vrijwel elke deelnemer gedurende het verloop minstens 1 medestander vindt. Dat betekent in het geval Freddy-Kai, dat ze dus al een groepje van 4 hebben. Zij kunnen los van elkaar 2 x zoveel informatie inwinnen en heel gemakkelijk voor elkaar de bedreigingen lokaliseren.
Dit lukt je nauwelijks in je eentje.
Daarom hebben de anderen eigenlijk al geen kans meer.

Dát is dus het werkelijke vals spelen. Het schrijnende is, dat de productie hier aan mee heeft gewerkt.

Men vraagt zich hier af, waarom Nicolette steeds meer de presentatie overneemt. Wel, dat lijkt mij nogal duidelijk: de banden tussen Freddy & Kai en Dennis.
Dennis kan allang niet meer onpartijdig in het spel staan, nu vrijwel alle spelers naar huis zijn en zijn vriendjes in de finale gaan komen.

Deze ER-2014 is een regelrechte schande!

De overgebleven mensen zijn het zicht op de werkelijkheid behoorlijk kwijt:
Krystl verbeeldt zich dat ze alle anderen heeft verslagen.
Ferry denkt, dat hij geweldig is, maar hij zit als labiel stuiterende puber er nog bij ondanks zichzelf, niet dankzij.
Kai is die andere helft van het valsspelende tweetal.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2014, 12:39:01 door Brinta »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #43 Gepost op: 13-12-2014, 12:59:22 »

Men vraagt zich hier af, waarom Nicolette steeds meer de presentatie overneemt. Wel, dat lijkt mij nogal duidelijk: de banden tussen Freddy & Kai en Dennis.
Dennis kan allang niet meer onpartijdig in het spel staan, nu vrijwel alle spelers naar huis zijn en zijn vriendjes in de finale gaan komen.

Mooie opmerking. Erg triest dat dit gebeurt.

Citaat
Deze ER-2014 is een regelrechte schande!

Toen Freddy ongelukkig terechtkwam en het ernaar uitzag dat hij moest vertrekken, kon ik alleen maar opgelucht zijn. Naar dat je letsel oploopt maar wel eindelijk gerechtigheid. Laat Kai nou maar niet winnen!

Citaat
Krystl verbeeldt zich dat ze alle anderen heeft verslagen.
Ferry denkt, dat hij geweldig is, maar hij zit als labiel stuiterende puber er nog bij ondanks zichzelf, niet dankzij.

Krystl vind ik nog wel realistisch overkomen. Uiteindelijk zit ze daar wel als laatste vrouw. Ze heeft zich altijd voor de volle 100% ingezet (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zimra vorig jaar). Ze weet zelf ook wel dat er andere vrouwen waren die sterker in de proeven waren dan zij. Daarbij wil ik wel zeggen dat de proeven op mij erg eenzijdig overkwamen. Uithoudingsvermogen speelde nergens een rol.

Over Ferry ben ik het echt helemaal met je eens. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-12-2014, 14:18:37 door Mollenmania »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #44 Gepost op: 13-12-2014, 14:27:10 »
Je bent een valsspeler, als je van te voren stelt, dat je alleen mee wil doen, als je versterking mee mag nemen. Vervolgens heeft Dennis dit voor hem geregeld.

ER is een spel tussen ca. 16 INDIVIDUËLE deelnemers.
Wat je ziet, dat vrijwel elke deelnemer gedurende het verloop minstens 1 medestander vindt. Dat betekent in het geval Freddy-Kai, dat ze dus al een groepje van 4 hebben. Zij kunnen los van elkaar 2 x zoveel informatie inwinnen en heel gemakkelijk voor elkaar de bedreigingen lokaliseren.
Dit lukt je nauwelijks in je eentje.
Daarom hebben de anderen eigenlijk al geen kans meer.

Dát is dus het werkelijke vals spelen. Het schrijnende is, dat de productie hier aan mee heeft gewerkt.

Men vraagt zich hier af, waarom Nicolette steeds meer de presentatie overneemt. Wel, dat lijkt mij nogal duidelijk: de banden tussen Freddy & Kai en Dennis.
Dennis kan allang niet meer onpartijdig in het spel staan, nu vrijwel alle spelers naar huis zijn en zijn vriendjes in de finale gaan komen.

Deze ER-2014 is een regelrechte schande!

De overgebleven mensen zijn het zicht op de werkelijkheid behoorlijk kwijt:
Krystl verbeeldt zich dat ze alle anderen heeft verslagen.
Ferry denkt, dat hij geweldig is, maar hij zit als labiel stuiterende puber er nog bij ondanks zichzelf, niet dankzij.
Kai is die andere helft van het valsspelende tweetal.

Tsja, de productie had dat nooit toe moeten laten.. Ik kan daar Freddy niet de schuld van geven. Ja, raar dat hij dat vraagt.. maar het is gelukt.

Los daarvan snap ik niet dat mensen hier blijven praten over "gerechtigheid" .. "oh hij is gewond en moet er uit? Mooi, ik mocht hem toch al niet."  Seriously?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #45 Gepost op: 13-12-2014, 15:11:33 »
Beste Theezakje,

Je hebt een raar idee van gerechtigheid.
Niet mogen/wél mogen...het interesseert mij geen barst.
Ik kijk daar volstrekt niet naar. Ik heb geen voorkeur voor wie dan ook, formaat, kleur, uiterlijk,  sexe...het boeit mij totaal niet.
De deelnemers zijn niet meer dan passanten voor mijn entertainment.
Ik wil allen maar maximale strijd, maximale spanning en meest interessante plotwendingen.
Het is niet meer dan simpel vermaak voor de burger. ik wil dus maximaal vermaakt worden, want daar betaal ik voor.

Daarbij is het uitgangspunt, dat elke deelnemer vanuit dezelfde startpositie begint en dat niemand tijdens het verloop een voorkeursbehandeling krijgt.
Wie vindt, dat dat niet voor hem/haar geldt, mag van mij genadeloos afgestraft worden. Geen seconde & geen centje medelijden.

Freddy en Kai voldoen hier niet aan dat uitgangspunt. Net zoals ER-uitvoeringen van de laatste jaren, zeg maar, ruwweg de afleveringen, dat Dennis in het spel is betrokken.
Dit jaar is dat zelfs schaamteloos.

Dit alles los van het feit, dat ongelukken vrijwel altijd dezelfde brekebenen overkomt, omdat ze onhandige knuppels met een slordige motoriek zijn, hetgeen in Freddy zijn geval dus dubbel opgaat.

Ik kan daar Freddy niet de schuld van geven.

Wie heeft dat idee naar voren gebracht? Wie moet ik daar dan de schuld van geven?
Het zijn kromme redeneringen van jou, Theezakje.  :(

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #46 Gepost op: 13-12-2014, 15:21:24 »
Het lijkt mij dat je de productie daar de schuld van mag geven.

En als je het over gerechtigheid hebt, is het dan niet al genoeg dat hij geen kans heeft om te winnen? Dat hij de finale niet kan spelen? Dat hij zijn trommelvlies scheurt hoort daar niet bij. Ik gun dat niemand en ik zou dat dan ook niet kunnen zien als gerechtigheid.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 14
« Reactie #47 Gepost op: 13-12-2014, 15:23:07 »
Ik snap er niks van hoor. Freddy wil zijn vriend mee nemen en de productie gaat daar heel dom mee akkoord en het is zijn schuld?
Wat een geneuzel.

Als dat onrechtvaardig was dan was het dat ook met Fatima en de poker twins. Die waren notabene een tweeling!
Als een potentiele kandidaat vraagt om zijn beste vriend en de productie gaat daarmee akkoord vind ik dat niet zijn schuld.

Freddy heeft het verder prima gespeeld en ik heb niks op hem aan te merken.
Kay is de terechte winnaar, heeft het goed gespeeld ook zonder Freddy en is de meeste Robinson.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #48 Gepost op: 13-12-2014, 15:24:52 »
Fatima heeft er echter niet om gevraagd om samen met de pokertwins om op een eiland gedropt te worden. Maar ben het met je eens, dat het vooral de schuld is van de productie.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 14
« Reactie #49 Gepost op: 13-12-2014, 15:26:21 »
Dan nog, het hele idee van de tweeling was natuurlijk absurd.

Maar vind het sowieso gezeik, alsof het nu nog onbekenden van elkaar zijn. Bijna iedereen woont in Amsterdam, werkt in dezelfde branch enz.
Onbekenden zijn er amper te vinden als er BN'ers mee doen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #50 Gepost op: 13-12-2014, 15:28:24 »
"oh hij is gewond en moet er uit? Mooi, ik mocht hem toch al niet."  Seriously?

Quote dan ook even de mensen die dat beweren. Je lijkt dit zonder gegronde redenen aan te nemen en mensen woorden in hun mond te leggen. Ik denk dat je doelt op Brinta en/of op mij. Maar wij hebben nooit beweerd de persoon in kwestie niet te mogen. Enkel het feit dat hij zich inlikt bij de presentator (die daar doodleuk op ingaat) en daarmee samen met een vriend een cruciale voorkeursbehandeling krijgt, is wat mij dwars zit.

Dat hij zijn trommelvlies scheurt hoort daar niet bij. Ik gun dat niemand en ik zou dat dan ook niet kunnen zien als gerechtigheid.

Zelfde geldt voor deze post.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #51 Gepost op: 13-12-2014, 15:32:45 »
Quote dan ook even de mensen die dat beweren. Je lijkt dit zonder gegronde redenen aan te nemen en mensen woorden in hun mond te leggen. Ik denk dat je doelt op Brinta en/of op mij. Maar wij hebben nooit beweerd de persoon in kwestie niet te mogen. Enkel het feit dat hij zich inlikt bij de presentator (die daar doodleuk op ingaat) en daarmee samen met een vriend een cruciale voorkeursbehandeling krijgt, is wat mij dwars zit.

Zelfde geldt voor deze post.

Klopt, jullie hebben dit niet zo gezegd. Maar ik vind het raar dat je iets als dit gerechtigheid kan noemen. Dan gun je dit diegene enigszins?

Ik kan Freddy niet de schuld geven van onnozele beslissingen van de productie. De productie maakt fout na fout.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #52 Gepost op: 13-12-2014, 15:44:37 »
Eerst vond ik de halve finale wel mooi omdat het een echte heftige proef is. Ik dacht wel gelijk van "oh ik weet niet of ik dat zelf wel zou durven" enz. Maar ik twijfel idd ook over hoe veilig het is geweest.  :-\\

Finale met katapult eindproef ugh, laat ze volgende keer een potje bingo spelen ofso ::pinokkio::, veel minder moeite en zelfde effect.

Ik vind dat Ferry op Nederlandse les moet om zijn vocabulaire te vergroten ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #53 Gepost op: 13-12-2014, 15:51:21 »
Theezakje, iedereen draagt verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden.
Freddy vindt, dat hij een onsportief voordeel moet hebben vanaf de aanvang.
HIJ, Freddy, vindt dat zélf. En daarom heeft hij dat als eis gesteld voor zijn deelname.
Wat daar dan een volgende partij mee doet, is niet ter zake voor Freddy zijn bijdrage.
Hij vindt, "ik kan alleen meedoen als iemand mij meehelpt".

En dus ben ik blij, dat hij uiteindelijk niet in de finale staat.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #54 Gepost op: 13-12-2014, 15:53:35 »
Theezakje, iedereen draagt verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden.
Freddy vindt, dat hij een onsportief voordeel moet hebben vanaf de aanvang.
HIJ, Freddy, vindt dat zélf. En daarom heeft hij dat als eis gesteld voor zijn deelname.
Wat daar dan een volgende partij mee doet, is niet ter zake voor Freddy zijn bijdrage.
Hij vindt, "ik kan alleen meedoen als iemand mij meehelpt".

En dus ben ik blij, dat hij uiteindelijk niet in de finale staat.

Ja maar jij denkt waarschijnlijk ook dat het minder erg is om op een eiland te zitten met nauwelijks eten als je beste vriend erbij is toch?
De productie zijn degene die hier oneerlijk zijn hoor  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 14
« Reactie #55 Gepost op: 13-12-2014, 15:56:12 »
Niet om het een of ander hoor :
Als ik het goed begrijp is deze situatie kort voorbij gekomen in een filmpje met Dennis.
Is daar expliciet gezegd dat Freddy anders niet mee wilde doen ?
En is daar expliciet door Dennis gezegd : Daar gaan we voor zorgen ?

Mijns inziens een grotere fout van de productie dan van Freddy.

Dat mensen het gerechtigheid vinden dat hij eruit ligt en niet wint prima
Dat mensen het gerechtigeheid vinden dat hij zijn trommelvlies scheurt, dat zou ik nergens op vinden slaan. Maar volgens mij is dat ook niet zo ;)
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #56 Gepost op: 13-12-2014, 16:00:35 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #57 Gepost op: 13-12-2014, 16:00:56 »
Volgens mij hebben jullie moeite om de basisregel van het concept 'wedstrijd' te accepteren.

Dat is gewoon een heel klinisch en zakelijk idee: IEDEREEN begint achter dezelfde startlijn. Freddy vindt echter, dat hij de marathon mag beginnen op 20 km van de finish, En dan denkt hij aan het eind te kunnen zeggen, dat hij de marathon van Rotterdam heeft gewonnen.
Die onsportiviteit zit in zijn eigen hoofd.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2014, 16:19:03 door Brinta »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 14
« Reactie #58 Gepost op: 13-12-2014, 16:15:31 »
Volgens mij heb jij moeite om in te zien dat als mensen een andere mening hebben dan jij dat dat niet hoeft te komen door een gebrek aan kennis/inzicht oid en dat die mensen geen debielen zijn.

Ik vond aflevering 14 leuker dan de vorige.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #59 Gepost op: 13-12-2014, 16:27:20 »
Fatima kende de tweeling ook voor het spel begon, wisten de andere kandidaten ook niet.
Zelfde situatie.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.