Auteur Topic: Aflevering 9 - 3 november  (gelezen 27586 keer)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #40 Gepost op: 4-11-2016, 11:11:34 »
Heerlijke aflevering. Proef zag er heel mooi uit - ik vind ER sowieso heel goed in het in beeld van de installaties van de proeven. Ziet er altijd prachtig uit. Omdat het een uithoudingsproef was, was het wellicht een beetje eentonig om naar te kijken.


Maar wat een moooie verhaallijn heeft JayJay tijdens de expeditie. Hij maakt echt heel veel goed. Dat hij nu ook weer vrijwillig de proef wil doen om Bertie op het eiland te houden. Respect. Hij lijkt wel echt te leren van het eiland, leuk om te zien.


En wat een drama op de eilandraad, ik hou ervan. Gaby's gezicht  ::bravo:: Helaas jammer dat Dave sneuvelt, maar een totaal logische keuze van Koos, Suzanne en Jalou. En twee vliegen in één klap nu ook Gaby uiteindelijk opgeeft. Maar dit gaat wel interessant worden, want volgens mij zijn de groepjes Jalou/Koos/Suzanne, Jessie/Anna en Thomas/Dio, dus dat kan nog hele onvoorspelbare televisie opleveren.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #41 Gepost op: 4-11-2016, 11:58:02 »
Die meiden op de eilandraad. Die verbijstering en kreten : nee, wat?
Half hilarisch, half irritant vond ik het. Tja Dave weg. Was er al bang voor. Had verwacht dat Jalou immuniteit zou winnen dat Dave doelwit nummer 1 zou zijn. Het was wel zo logisch.

Als Gaby nou gewoon opgegeven had eerder, op het eiland, had Dave niet weg gegaan. Wat naïef van haar. Dat ze niet gewoon gaat.

Dankzij haar dommigheid ligt Dave er nu uit. Vond het niet meer dan terecht dat hij haar vroeg om toch nog even door te bijten, om het team te helpen. Dat had ik ook gedaan als ik hem was. Zo komt er nog wat goeds uit zijn vertrek.
 
Fijn dat Jay het duel won van die misselijke Lex. Leuk om die band tussen hem en Bertie te zien groeien. Ook mooi dat hij gewoon aanbood om die proeven te doen zodat zij het niet hoeft te doen. Hij heeft haar nodig. Nee Jay groeit met de week in de waardering hier.

Koos, Suzanne en Jalou dalen elke week meer, niet dat ik dacht dat het mogelijk was.
Ik ben niet eens boos op ze omdat ze Dave wegstemden, dat is het spel en ze hebben het slim gespeeld. Maar ik mag ze gewoon niet. Vanaf het begin al niet. Zijn niet mijn type mensen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #42 Gepost op: 4-11-2016, 12:05:18 »
Onbegrijpelijk dat Dave zich laat foppen. Het was deze expeditie al gebeurt met Alex en JayJay, je had dit toch kunnen verwachten, zeker na dat gesprek met Jalou.

Gaby heeft indirect Dave weggestemd. Ze had dit aan moeten zien komen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #43 Gepost op: 4-11-2016, 12:08:46 »
Inderdaad ja. Gaby is hoofd verantwoordelijk voor Dave's exit.



 
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #44 Gepost op: 4-11-2016, 12:13:09 »
Inderdaad ja. Gaby is hoofd verantwoordelijk voor Dave's exit. 

Nee, zo zie ik het niet. Als ze Dave echt er uit had willen stemmen dan had ze alle 6 haar stemmen voor die andere drie opgeofferd...

Vond het wel stoer dat ze voet bij stuk hield toen Dave er eenmaal uit lag  ::respect::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #45 Gepost op: 4-11-2016, 12:24:27 »
Trouwens, geen winnaarseiland dit jaar  ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #46 Gepost op: 4-11-2016, 12:27:08 »
Trouwens, geen winnaarseiland dit jaar  ::bravo::

Dit bedacht ik me ook, groot lichtpunt!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #47 Gepost op: 4-11-2016, 13:07:57 »
Wat ik me afvraag: zouden de afstand tussen linker en rechtergedeelte bij de proef bij iedereen even groot geweest zijn, of zou het aangepast zijn naar lengte?

Als het bij iedereen even breed is, dan lijkt het me dat het onmogelijk is voor een klein iemand om de proef te winnen. Chloe zou misschien alleen nog volledig uitgestrekt een brug kunnen vormen en dat is zelfs voor heel sterke personen niet lang vol te houden.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #48 Gepost op: 4-11-2016, 13:10:31 »
ik denk dat de proef aangepast is aan de lengte van de spelers. Er stonden namen bij de verschillende plekken.
er was eens......

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #49 Gepost op: 4-11-2016, 13:16:01 »
Vond het wel stoer dat ze voet bij stuk hield toen Dave er eenmaal uit lag  ::respect::
Absoluut niet mee eens ::ohno::. Zij is wel hoofdverantwoordelijk voor zijn exit, dus vond het een goede reactie van Dave om te zeggen blijf nog even voor het team. Sowieso dat ze opgaf was natuurlijk zwak. Stoer vind ik dan niet echt een gepast woord in deze situatie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #50 Gepost op: 4-11-2016, 13:22:01 »
IK vond het belachelijk dat Dave dat nog MOCHT zeggen, dat had heel het spel kunnen beïnvloeden.
Gelukkig is dat niet gebeurd en is ze gewoon weg.

Ik ga iets suggereren: Zouden BN'ners minder geld/vergoeding krijgen wanneer ze opgeven? Ze proberen er namelijk steeds uitgestemd te worden als ze het niet meer zien zitten... En vervolgens twijfelen ze weer.
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #51 Gepost op: 4-11-2016, 13:24:19 »
IK vond het belachelijk dat Dave dat nog MOCHT zeggen, dat had heel het spel kunnen beïnvloeden.
Gelukkig is dat niet gebeurd en is ze gewoon weg.
Tja dat is ER haha. Het liefst heb ik ook dat ze uberhaupt niet gaan napraten na de eilandraad. Stom gedoe.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #52 Gepost op: 4-11-2016, 13:26:59 »
dat van dat geld heeft ik denk Koemba al ergens genoemd. Dat deelnemers wel betaald krijgen als ze weggestemd worden, maar niet als ze opgeven.
Vind het sowieso een beetje vreemd dat deelnemers betaald worden om mee te doen.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #53 Gepost op: 4-11-2016, 13:53:30 »
Ik vind trouwens dit stemsysteem wel leuk. 6 stemmen voor 6 eilandraden. En dan ook nog immuniteitsmunten die erin zitten.
Gaat lachen worden  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #54 Gepost op: 4-11-2016, 14:11:27 »
Hoezo ligt het aan Gaby dat Dave naar huis moest? Dat ligt aan Jalou en Koos met hun stomme hoofden, als zij niet op Dave hadden gestemd was hij er nooit uit gegaan.
Ik vind Jalou echt elke aflevering gemener doen. En Koos ook, ze zijn allebei echt heel erg egoïstisch. En Koos en Jalou bespelen Suzanne gewoon, als puntje bij paaltje komt zullen zij niets doen om te zorgen dat zij er in blijft. Zij zien Suzanne gewoon als 6 extra stemmen die zij mogen inzetten. Echt zielig.

Ik snap Gaby wel, want zij wilt in eerste instantie niet opgeven. En ze wilt dat het eerlijk blijft voor de anderen. Ik denk dat ze weggestemd wilde worden omdat ze het niet leuk vind om te opgeven. Het is gewoon een keuze die ze maakt.

En voor Davy vind ik het echt kut. Hij vertrouwt 1 keer op de groep en hij is er de dupe van. Echt heel zielig van Jalou, volgens mij vind Jalou het leuk om echt te snitchen.

Offline Marakus

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #55 Gepost op: 4-11-2016, 14:15:46 »
Mooie aflevering gister! Ik ben benieuwd of wanneer Jalou geen immuniteit had gekregen of Gaby dan nog steeds had willen vertrekken en of kamp Dave daar dan gehoor aan had gegeven of evengoed voor Jalou was gegaan.

Niks mis met de actie van kamp Jalou/Koos maar wat had ik het tof gevonden wanneer Gaby na deze actie nog een paar dagen was gebleven om in de volgende eilandraad al haar stemmen in te zetten op Jalou, Koos of Suzanne en daarna was vertrokken, dit als wraak voor haar team. Dat was pas een vette actie geweest! ::oink::

Dat Gaby zei een vrouw van haar woord te zijn etc. etc. en daarom toch nog vertrok vond ik juist erg zwak! Je hebt ook toegezegd aan ER dus als je dat echt meent dan ga je ook gewoon door ::pinokkio::

Overigens hoe vet zal het zijn wanneer Dave van JayJay wint en daarna Jalou tegen zou komen ::tandpastasmiley::


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #56 Gepost op: 4-11-2016, 14:19:25 »
Er zijn nog plenty interessante scenario's te bedenken ;D
er was eens......

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #57 Gepost op: 4-11-2016, 14:22:11 »
IK vond het belachelijk dat Dave dat nog MOCHT zeggen, dat had heel het spel kunnen beïnvloeden.
Helemaal mee eens. Op dit soort momenten mis ik Ernst-Paul toch wel, die na het omdraaien van de laatste stem gewoon direct zei: neem afscheid.

🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #58 Gepost op: 4-11-2016, 14:36:03 »
Volgens mij ben ik de enige die het een nogal saaie aflevering vond. De proef was weliswaar zwaar, maar saai om te zien, en het gepraat verder ook. Gelukkig won JayJay, en maakte de eilandraad veel goed!

Wel naïef dat men werkelijk verwachtte dat iedereen braaf 1 stem ging inzetten op Gaby. Overigens, wat ik me gisteren afvroeg: had Gaby niet gewoon al haar 6 stemmen op zichzelf mogen inzetten? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ooit gezegd is dat dat niet zou mogen.

Hoezo ligt het aan Gaby dat Dave naar huis moest? Dat ligt aan Jalou en Koos met hun stomme hoofden, als zij niet op Dave hadden gestemd was hij er nooit uit gegaan.
Ik vind Jalou echt elke aflevering gemener doen. En Koos ook, ze zijn allebei echt heel erg egoïstisch. En Koos en Jalou bespelen Suzanne gewoon, als puntje bij paaltje komt zullen zij niets doen om te zorgen dat zij er in blijft. Zij zien Suzanne gewoon als 6 extra stemmen die zij mogen inzetten. Echt zielig.
Hoewel ik het misschien niet de allernetste manier vind en de 3 iets minder schijnheilig hadden mogen kijken (zo kwam het in ieder geval op mij over) is er weinig gemeens aan. Wat is daar egoïstisch aan? Je speelt het spel toch voor jezelf, en niet (in dit geval) voor Gaby? En voor Suzanne is het duo Koos-Jalou volgens mij de enige oplossing om ver in dit spel te komen...
Hoewel ik zelf nooit echt de grootste fan ben van dit soort actie's vind ik het best goed gespeeld van het trio, door op deze wijze een van de sterkere spelers weg te spelen... Misschien zou je het zelfs als naïef mogen zien dat de anderen zo simpel dachten dat iedereen echt dat ene stemblaadje hadden ingevuld.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #59 Gepost op: 4-11-2016, 15:19:32 »
Hoezo ligt het aan Gaby dat Dave naar huis moest? Dat ligt aan Jalou en Koos met hun stomme hoofden, als zij niet op Dave hadden gestemd was hij er nooit uit gegaan.
Ik vind Jalou echt elke aflevering gemener doen. En Koos ook, ze zijn allebei echt heel erg egoïstisch. En Koos en Jalou bespelen Suzanne gewoon, als puntje bij paaltje komt zullen zij niets doen om te zorgen dat zij er in blijft. Zij zien Suzanne gewoon als 6 extra stemmen die zij mogen inzetten. Echt zielig.
Vanaf dat ze op het nieuwe eiland waren was het al duidelijk dat Koos, Jalou en Suzanne met zijn drieën tegen alle anderen stonden. In plaats van braaf te wachten tot ze afgeserveerd zouden worden namen ze het heft in eigen handen, gebruik makend van de situatie die ze geboden werd met Gaby die weg wilde.

Voor mij is nergens uit gebleken dat Koos en Jalou Suzanne zouden laten vallen als ze niet meer 'nuttig' was. Waar haal je die theorie vandaan? Voorzover ik zag, hebben ze een soort drie-eenheid gevormd omdat ze beseffen dat ze zwaar in de minderheid zijn.