Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. Robinsontoren (9.4)
2. Wokparcours (9.1)
3. Kleur bekennen (9.1)
4. Tropisch tikkertje (9)
5. Dubbele X (8.9)
  1. Finale (3)
2. Eetproef (3.9)
3. Rechte (?) hoek (4.5)
4. Emmertje water (5.3)
5. Breekbaar Vaasje (5.7)

Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
aflevering 1
 Dubbele X
De kandidaten moeten zwemmen, balanceren, klimmen en samenwerken in groepjes van 4 om als eerste een poot van een X te claimen. De groepjes bij dezelfde X vormen een kamp. De verliezers gaan naar duivelseiland
8.9 Log in!
Aflevering 2
 Brandjes blussen
De kandidaten moeten met behulp van een waterconstructie uiteindelijk brandjes blussen
7.9 Log in!
 Hengelen
de kandidaten moeten met behulp van een hengel ervoor zorgen dat ze een plek bemachtigen voor de balkproef
6.8 Log in!
Aflevering 3
 Klimmen en sjouwen
Van elk kamp moet 1 deelnemer in een kooienconstructie lussen losmaken zodat de rest van het kamp over een hindernisbaan heen een kist kan sjouwen.
8.1 Log in!
 Balletje balletje
De kandidaten op Duivelseiland moeten 4 balletjes in 4 gaten zien te krijgen
6.5 Log in!
Aflevering 4
 Domino day
De kandidaten moeten puzzelen om verschillende dominostenen te bouwen. Deze moeten ze verplaatsen om uiteindelijk een dominoreeks om te gooien.
8.7 Log in!
 Memory
Berdien en Eva moeten een puzzel oplossen. Een voorbeeld van de oplossing ligt op de bodem van de zee. Door te duiken kunnen ze verschillende icoontjes onthouden.
8 Log in!
Aflevering 5
 Balkproef
De Duivels moeten zo lang mogelijk op een balk staan. Na verloop van tijd moeten ze naar een smaller stuk verplaatsen.
7.4 Log in!
 Chinese Muur
De kandidaten moeten bovenaan een muur puzzelstukken halen. Hiervoor moeten ze klimmen en een menselijke toren bouwen. Vervolgens moet beneden een Chinese puzzel in elkaar gezet worden.
8.5 Log in!
Aflevering 6
 Wokparcours
De kandidaten moeten met een wok een parcours lopen en in deze wok vuur maken. Onderweg komen ze allerlei boobytraps tegen die het vuur kunnen doven.
9.1 Log in!
Aflevering 7
 Tropisch tikkertje
De kandidaten spelen een soort tikkertje. Ze worden in duo's vastgeketend en moeten het andere duo aftikken. Hier en daar is er nog een obstakel
9 Log in!
Aflevering 8
 Samensmeltingsproef
De kandidaten moeten zwemmen, kokosnoten hakken en vooral kiezen. Hoeveel extra stemmen wil je meenemen de samensmelting in?
7.6 Log in!
 Kleur bekennen
Een simpel en gemeen spelletje. Wie gun je de samensmelting niet? De kandidaten moeten met behulp van een katapult kleur bekennen.
9.1 Log in!
Aflevering 9
 Eetproef
De beruchte eetproef! De kandidaten moeten een puzzel oplossen. Als ze een hint willen, dan zullen ze een lokale delicatesse moeten eten.
3.9 Log in!
 Toren bouwen
De kandidaten moeten hun balans gebruiken om zo snel mogelijk een toren te bouwen! De winnaar pakt immuniteit.
6.4 Log in!
Aflevering 10
 Hindernisbaan
De kandidaten moeten met gewicht rond hun nek in verschillende rondes een hindernisbaan afleggen. Degene die afvalt moet zijn gewicht doorgeven aan iemand die hij/zij geen immuniteit gunt!
7.3 Log in!
 Breekbaar Vaasje
Shary-Ann en Tim moeten op hun tenen gaan staan om een vaas zo lang mogelijk te laten balanceren tussen hun hoofd en een balk.
5.7 Log in!
Aflevering 11
 Toren van Pisa
De kandidaten moeten een toren op een standaard bouwen na een hindernisparcours afgelegd te hebben
8.4 Log in!
 Emmertje water
De kandidaten moeten door hun buikspieren te gebruiken ervoor zorgen dat een emmer water niet valt.
5.3 Log in!
Aflevering 12
 Meneer van Dale....?
De kandidaten moeten een som oplossen en onthouden en tussendoor over een hindernisparcours
6.4 Log in!
 Finalistenduel
De kandidaten op finalisteneiland moeten voor het eerst een duel met 3 doen. De winnaar bepaalt wie weggaat.
7.4 Log in!
Aflevering 13
 Foodmemory
Simpel! Memory maar dan met eten, en op tijd!
8 Log in!
 Zit niet te dromen, eet je pizza!
De kandidaten moeten precies 100 gram van hun pizza af eten.
6.3 Log in!
Aflevering 14
 Robinsontoren
Een aantal Robinsonklassiekers verpakt in een toren
9.4 Log in!
 Logo puzzelen
De kandidaten moeten een puzzel oplossen en een logo vormen.
7.3 Log in!
Aflevering 15
 Winnaar bouwen
De kandidaten duiken puzzelblokken op en bouwen daarna het woord winnaar.
6.4 Log in!
 Rechte (?) hoek
De kandidaten moeten zolang mogelijk in een hoek van 90 graden zitten.
4.5 Log in!
 Halve finale
De kandidaten moeten loskomen van een constructie, een rekensom met romeinse cijfers oplossen en vuur maken
8.6 Log in!
Aflevering 16
 Finale
De kandidaten moeten een emmertje vullen en dan peddelen en puzzelen en dan mikken.
3 Log in!