Auteur Topic: Persoverzicht ER 2003/2004  (gelezen 31841 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #20 Gepost op: 9-09-2003, 18:32:30 »
Top! Jokivin voor dit! Ziet er spannend uit.

Ik heb er zin in.
Eindelijk...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2003, 09:29:58 »
tieperdetieperdetiep :), hier het verhaal wat bij de fotos hoort.

  Prinsesje in Maleisië

Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Het is ochtend en we, de VARA, Telegraaf, GPD, Televizier, SBS Broadcasting en Viva, zijn net het vliegtuig uitgerold. Niets pijnlijke rug en stijve knieën, wnat we zaten business class!
In het vliegtuig hebben we het draaiboek drie keer doorgelezen. We zijn hier niet alleen voor ‘Expeditie Robinson’, maar ook om Maleisië te bekijken. Zo zitten we een volle dag in de hoofdstad, waar we een stadstour krijgen. Dat moet uitgebuit worden. Bijna iedere stad heeft wel een winkel centrum waar fijn geshopt kan worden. En natuurlijk pikken we ook gretig een stukje cultuur mee.
Het hotel waar we overnachten, is prachtig. Hoge plafonds met kroonluchters, zwembad op de tiende verdieping, reusachtige kamers mèt airco. Even waan ik me een prinsesje in het verkeerde sprookje. We waren hier toch voor mensen die zeven weken lang zonder eten op een bloedheet eiland hebben gezeten? Moeten we dan niet eeen beetje inlevingsvermogen kweken?
’s Middags trekken we de stad in. Voor het equivalent van de Kalverstraat moet je hier niet zijn, alles zit weggestopt in grote warenhuizen. Wat meteen opvalt, is dat Kuala Lumpur voor een wereldstad bijzonder schoon is. Het gras is keurig gemaaid, de boompjes zijn allemaal gesnoeid en de straten glimmen nog nèt niet. Geduldig leidt onze gids ons van toeristenspot naar toeristenspot. We zien de staatsmoskee, de mesjid Negara, die het meest weg heeft van een ingeklapte paraplu. We rijden langs het paleis van de sultan, dat gesloten is. En we eindigen op de centrale markt, waar je twintig horloges kunt kopen voor twee euro.
De gids vertelt dat Maleisië drie bevolkingsgroepen kent: Maleisiërs, Chinezen en Indiërs, en daardoor ook drie religies, want geïntegreerd zijn ze geen van allen. Tot botsingen is het tot nog toe niet gekomen.
Gelukkig maar. De volgende dag vliegen we naar het landsdeel Johor, om van daaruit naar de eilanden te gaan waar ‘Expeditie Robinson’ wordt opgenomen…..

Wie wordt de nieuwe Robinson ?????????[/b]

Overleven op een onbewoond eiland.
Zonder eten, maar met een groep onbekende mensen en dag en nacht een cameraploeg om je heen. Hoe is dat nou ?
Viva journaliste Anna Schrofer vloog naar Maleisië en nam een kijkje op het Robinson-eiland.

Als volleerde Robinsons banen wij ons een weg door het heuphoge gras.
De brandende zon? Merken we niets van. Beestjes in onze nek? Achteloos wuiven we ze weg. Honger? Kennen we niet. We gaan ons volgend jaar ook opgeven voor ‘Expeditie Robinson’, jubelen we. Maar lang duurt dat niet… Een scherpe tak in mijn voet brengt me terug naar de realiteit. Au! Au! Help!

Voor de meeste mensen is ‘Expeditie Robinson’ geen onbekend tv-programma meer. Zestien kandidaten worden op een onbewoond eiland gezet en moeten – net als Robinson Crusoë – zien te overleven door zelf eten te zoeken en hutten te bouwen. Ondertussen moeten ze ook elkáár overleven, want de psychologische oorlogsvoering is niet van de lucht. De kandidaten – acht Belgen en acht Nederlanders, evenveel mannen als vrouwen – worden verdeeld in twee groepen, op twee eilanden: kamp Noord en kamp Zuid.
Om de paar dagen strijden beide kampen tijdens de zogenoemde proeven tegen elkaar. Er staat veel op het spel: het verliezende kamp zal iemand uit de groep naar huis moeten stemmen tijdens de eilandraad.
Halverwege de expeditie, als er per kamp nog vier mensen over zijn, verhuizen die overgebleven surviviors met elkaar naar een nieuw eiland. Dit is de samensmelting. Vanaf dat moment is het ieder voor zich…. Ook nu strijden de kandidaten tijdens de proeven tegen elkaar en wordt er steeds iemand weggestemd. De afvallers blijven hun lotgenoten wel vanaf een naburig eiland volgen. Zij hebben namelijk – tijdens de laatste eilandraad – het beslissende oordeel over wie van de twee overgebleven finalisten de titel van enige èchte Robinson (en niet geheel onbelangrijk: vijftigduizend euro!) verdient.
Het programma is een hit, de hoeveelheid aanmeldingen word steeds groter. Om het programma nog spannender te maken, werden de deelnemers vorig jaar opgedeeld in een vrouwen- en een mannenkamp.
Wie dacht dat vrouwen netter waren, had het mis, want juist zij maakten er een zooitje van. Er werd geen hut gebouwd, geen eten gezocht en er ontstonden geen vriendschappen. Dit jaar besloten de producenten nóg een stapje verder te gaan. Het vrouweneiland krijgt een mannelijke leider, het manneneiland een vrouw aan het hoofd. Voer voor een heleboel heibel dus.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2003, 09:33:43 door jokivin »
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2003, 09:33:24 »
deel 2.



Achter de schermen[/size]

Met een speedboot worden we van het vaste land naar het productie-eiland gebracht. In een ressort bestaande uit houten huisjes wonen twee maanden lang alle cameramensen, verslaggevers, timmermannen en presentatoren die meewerken aan het programma. Verder vindt op dit eiland naast enkele proeven ook de eiland-raad plaats. Wie dacht dat de crew die twee maanden ligt te genieten in de zon komt bedrogen uit. Het is keihard werken, wordt ons verzekerd.

In een grote hut ontmoeten we presentator Ernst-Paul Hasselbach en productieleider Philip de Geyndt. We zijn benieuwd hoe je wordt uitgekozen voor het programma. Er zijn immers duizenden inzendingen, waarvan er maar 16 overblijven.

Hoe selecteren jullie de kandidaten?
"We kiezen mensen voornamelijk op openheid. Ze moeten niet dichtklappen voor de camera", vertelt Ernst-Paul. "We krijgen stapels brieven binnen waarvan sommige ontzettend origineel zijn. Toch wil dat niet zeggen dat je er ook meteen doorkomt. Zo had een jongen een hele biechtstoel in elkaar geknutseld, maar zijn brief viel tegen, daardoor hebben we hem niet gekozen. Soms is juist een simpel A-4tje genoeg om ons over de streep te trekken.

Sommigen zullen ook wel willen vluchten voor problemen thuis?
"Ja, we krijgen genoeg mensen die bijvoorbeeld midden in een rouwproces zitten, die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Ook mensen die net hun relatie hebben beëindigd of die te graag in de spotlights staan, laten we niet mee gaan."

Op de eilanden is er nauwelijks eten en er zullen vast wel eens mensen ziek worden. Hoe vergaan jullie daarin?
"Elk eiland is weer anders. Op sommige eilanden is voldoende voedsel, op andere is er nauwelijks iets te vinden. Dat doen we niet expres. Op het productie-eiland is een arts aanwezig, Hij houdt alles nauwlettend in de gaten. Sommige dingen horen er nou eenmaal bij, zoals flauwvallen. Slimme kandidaten gebruiken de dokter en laten hem 3 keer per dag komen. Blijkt dat ze helemaal niet ziek zijn, maar zin hebben in een praatje".

En hoe zit het met enge beesten?
"Op de eilanden komen bijna geen giftige dieren voor. Er zitten wat varanen die giftig speeksel hebben, maar die zijn zo schuw, die krijg je nauwelijks te zien. Verder zitten er giftige zeeslangen, maar ook die vormen geen bedreiging, omdat ze niet agressief zijn."

Viva op avontuur[/b]

Het gaat eindelijk gebeuren: we gaan de volgende dag naar het vrouweneiland. Het is alweer een aantal weken onbewoond, na de samensmelting is gekozen voor een ander eiland. Toch kan ik niet wachten om voet aan wal te zetten. Daar hebben ze echt gezeten! Met een speedboot worden we over een misselijkmakende ruwe zee vervoerd. Ondertussen passeren we andere eilandjes. Op een gegeven moment zelfs het eiland waarop de finalisten zich bevinden. In de verte zien we rookpluimen en als we heel goed kijken de silhouetten van mensen.
Wat zouden ze aan het doen zijn?
Op het eiland is niets meer te zien van de mensen die daar hebben geleefd. De hut van de leider is verdwenen en ook de watertank staat er niet meer. We besluiten een stukje over het eiland te lopen al snel stuiten we op ondoordringbaar gras, waar we laten ons niet zo maar uit het veld slaan!
Op mijn slippertjes baan ik me een weg. Leuk, tot ik op een scherpe tak trap dus…. Misschien toch maar even wat rustiger aan doen.
Op dag vier mogen we bij de allerlaatste eilandraad zijn. Inmiddels is het duidelijk welke deelnemers naar de finale gaan en mogen de overgebleven eilandbewoners hun stem uitbrengen.
Spannend! En de geheimzinnigheid spat er vanaf. Overal branden fakkels en in de verte staat de groep. Klaar om de wiebeltrap te beklimmen.
We mogen niet met onze neus bovenop de eilandraad staan. Maar via kleine televisies kunnen we alles van minuut tot minuut volgen. Het is best een raar idee dat de opnamen op nog geen 4 meter van ons vandaan zijn. De beeldschermen creëren op de een of andere manier toch afstand. Muisstil kijken we toe, want de microfoons vangen het kleinste geluid op. Ondertussen worden we opgevreten door agressieve muggen. Steken ze nou gemener dan thuis? Na de laatste take is het gedaan. Uiteindelijk zal er nog een studio-opname zijn, maar die is pas over een aantal maanden, in België.
Het is half drie 's nachts en dodelijk vermoeid stappen we in het bootje om aan de nachtelijke terugtocht te beginnen.
We gaan weer naar huis. Terwijl we 's morgens op de boot wachten, nemen we afscheid van het droomeiland waar we de afgelopen dagen verbleven. Met het helderwitte zand tussen onze tenen besluiten we zeker nog een keertje terug te komen.
Als toerist, of als kandidaat………..
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2003, 14:48:14 »
Dit artikel staat in de Mikrogids van komende week:

Survivalsoap wordt spannend
Het gaat mis met een van de leiders

Het vierde seizoen van Expeditie Robinson wordt spannend. Presentator Ernst-Paul Hasselbach schrok van de situatie die ontstond rondom een van de nieuw geïntroduceerde leiders op de twee eilanden.

Hasselbach (37), vanaf het begin presentator van Expeditie Robinson, constateert dat het na drie seizoenen, steeds moeilijker is om de deelnemers inhoudelijk te verrassen. 'Ze weten inmiddels wat ze kunnen verwachten. Ze kennen de gebruiken van het spel. Maar ik ben blij dat we er dit jaar weer een verrassende wending aan hebben kunnen geven.' De meest in het oog springende verandering is de rol van de leiders. Zo krijgt in de beginfase het vrouweneiland een mannelijke leider en het manneneiland een vrouwelijke. De kijker ziet dan staaltjes van rolbevestiging. De man, die zich in zijn hut terugtrekt en min of meer verwacht dat het eten voor hem wordt bereidt, wat ook gebeurt, en de vrouw die juist niet onder wil doen voor de mannen en ' s nachts stoer hun nabijheid verkiest boven de eenzaamheid van de hut. Maar het gaat mis met een van de leiders, behoorlijk mis in de vierde aflevering. Over de ins en outs van deze 'alarmfase één' wil Hasselbach om begrijpelijke redenen niet te veel uit de doeken doen, maar dat hij 'schrok' van de ontstane situatie staat vast. 'Gelukkig konden we snel handelen. Ja, het was even spannend. Absoluut.' Expeditie Robinson is nog lang niet over zijn houdbaarheidsdatum heen. In Zweden bijvoorbeeld, waar al zeven edities zijn verschenen, blijven de kijkcijfers stijgen. Neuh, Hasselbach maakt zich op voorhand dan ook geen zorgen over de populariteit van zijn programma. 'Expeditie Robinson is een sociaal experiment, een survival-soap. Het blijft blijkbaar intrigeren hoe mensen zich verhouden in extreme situaties, in een paradijselijke omgeving.' Want zwaar is het, daar op de onbewoonde eilanden ten zuidoosten van Maleisië. Een snoepreisje is het allerminst. Want dagelijks een halve kokosnoot gevuld met rijst, aangevuld met wat slakjes, staat nou niet bepaald te boek als krachtvoer. Over de smaak van de eenzijdige gerechten maar te zwijgen. 'Sommige kandidaten verliezen tien tot twintig kilo aan lichaamsgewicht. Dan ga je op den duur toch achter kikkers aan. En je hebt natuurlijk pech als op het eiland maar één kokosboom staat.'


Ik ben na dit artikel toch wel erg benieuwd wat er in die 4de aflevering mis gaat met een van de leiders. Ik begrijp er ook 'n beetje uit dat de leiders 'n eigen hut op 't eiland hebben, waar de anderen niet mogen komen.  :-\ 

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #24 Gepost op: 10-09-2003, 14:51:04 »
oe das nog een hele maand wachten han...  :P

Offline Boris99

  • Forumlid
  • Make love not war.
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #25 Gepost op: 10-09-2003, 18:36:01 »
Er is een 12 pagina lang verhaal "Behind The Scenes" in de Televizier! Ook staan er dingen in die we niet op televisie te hore of te zien krijgen...

Misschien kan iemand dat voor ons scannen? (kijkend naar Han13 of Jokivin hehe)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #26 Gepost op: 11-09-2003, 10:35:08 »
Het volgende stukje komt uit de AVRO-bode van de komende week:

Expeditie Robinson begint weer!

Expeditie Robinson 2003 is in grote lijnen hetzelfde gebleven als het voorgaande seizoen, maar er zit een addertje onder het gras. Wat de kandidaten niet weten, is dat er al twee personen zijn aangewezen die de leider zullen zijn: een vrouw op het manneneiland en een man op het vrouweneiland. Ze hebben een eigen hut en mogen de eerste afleveringen niet weggestemd worden. De gelukkigen zijn de Nederlandse Fatima en de Belg Björn. "Fatima heeft een leidinggevende positie bij de politie en is plaatsvervangend commandant bij haar ME-eenheid", vertelt presentator Ernst-Paul Hasselbach. "Het is een sterke vrouw en ik wil wel eens zien wat dat oplevert met een groep mannetjes. Björn is extreem begaan met de natuur, maar niet zo sociaal. Het is interessant hoe vrouwen, die toch een wat socialere ongang hebben, reageren op een man die dat niet gewend is."

De bijbehorende foto's van de kandidaten zet ik bij de verschillende topics van de deelnemers.
Geniet nooit met mate...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #27 Gepost op: 11-09-2003, 10:36:41 »
leuk test! dank je voor het tikke :)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #28 Gepost op: 11-09-2003, 13:07:22 »
Aflevering vier wordt er dus een om van te smullen. Het experiment met " eilandleiders " loopt dan dus mis denk ik. Met waarschijnlijk vrij grote gevolgen. Ik kan bijna niet wachten. Ik verwacht dat zeker de mannelijke leider op het vrouweneiland het ZEER moeilijk zal krijgen..... ???
Gek zijn is gezond

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #29 Gepost op: 11-09-2003, 13:34:32 »
De leiders kunnen dus voorlopig niet weggestemd worden, aha  :)

Ik denk ook dat Bjorn veel problemen gaat krijgen, dat blijkt al wel uit de trailer. Ik denk dat (maar dat is gissen) dat er op zijn eiland 'iets misgaat met de leider', waarschijnlijk gaat 1 van de vrouwen hem aanvliegen.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #30 Gepost op: 11-09-2003, 14:01:50 »
Zelf vind ik terug kijkend op vorig seizoen dat emotionele escalaties sneller op het vrouweneiland zullen gebeuren. Daarnaast heeft de leider duidelijk een positie waarop anderen jaloers kunnen zijn. Een eigen hut, niet weggestemd kunnen worden. Misschien ontwikkelen de vrouwen wel een strijd om de steun van Bjorn te krijgen. Zijn beslissingen worden heel erg belangrijk. Hij kan misschien voorlopig niet weg worden gestemd maar wat als die barriere wegvalt, vliegt hij er dan meteen uit? ???
Gek zijn is gezond

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #31 Gepost op: 11-09-2003, 14:08:43 »
Denk het wel: vrouwen (ik) hebben namelijk nergens een grotere hekel aan dat moeten werken onder een aangewezen en niet natuurlijk leider, zeker als dat ook nog eens een man is.   ;)
Ook meen ik te hebben gelezen dat Björn zich ook nogal potentaterig opstelt en onder een kliek met 7 vrouwen MOET het dan wel bijna fout gaan. Wij vrouwen zijn niet mals in die zaken, dus ik verwacht minstens muiterij   ::)

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #32 Gepost op: 11-09-2003, 16:15:19 »
Ik krijg nu al heel sterk het gevoel dat de keuze om leiders aan te wijzen die een " bevoorrechte" positie hebben bedoeld is om emoties los te krijgen, en dan zijn de leiders waarschijnlijk ook heel bewust gekozen om dit te versterken.

ze zijn veilig totdat er ook op hun gestemd mag worden.....

Het wordt heel interessant om te zien wat de leiders voor extra's hebben ??? ???
Gek zijn is gezond

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #33 Gepost op: 11-09-2003, 16:43:46 »
Uit de Troskompas van aankomende week:

Expeditie Robinson 2003
Mietjes blijken soms stoerder dan mariniers!

Deze week start een gloednieuwe serie afleveringen van het spraakmakende programme "Expeditie Robinson". Troskompas sprak met een presentator en inspirator Ernst-Paul Hasselbach en stelt de kandidaten aan u voor.

Zie je dat mensen veranderen als ze onder druk of in barre omstandigheden verkeren?
"Mensen veranderen inderdaad onder druk en het spannende aan het programma is dan ook dat je, zelfs na drie series, nooit weet hoe men precies zal reageren op het spel en de fysieke ontberingen. Stoere deelnemers met praatjes voor tien gaan na twee weken ten onder aan heimwee en een 'zwakkere' deelnemer ontpopt zich tot een survival-beest dat de anderen op sleeptouw neemt. We kunnen het vooraf een beetje inschatten, maar komen toch telkens weer voor verrassingen te staan. We hadden bijvoorbeeld een tengere Vlaamse jongen, kunstenaar en model. Hij zat samen met een paar echte bikkels, waaronder een ex-marinier, maar nam toch na een paar dagen de leiding over de groep. Heel onverwacht."

Zou je zelf meedoen als kandidaat?
"Nee. Ik weet te veel over de totstandkoming van het programma en dat zou me beletten om de ervaringen onbevangen te ondergaan. Zonder camera's zou ik wel willen meedoen. Ik ben namelijk mijn hele leven al gefascineerd door extreme uitdagingen die je confronteren met jezelf. Die door het dunne laagje beschaving heen prikken zodat je weer weet wie je echt bent."

Voel je wel eens de behoefte om in te grijpen?
"Soms moeten we als productie ingrijpen. Dit jaar hebben we dat twee keer gedaan: één keer omdat er voedsel werd gestolen en één keer omdat een kandidaat een andere deelnemer met fysiek geweld bedreigde. Verder is 'Expeditie Robinson' een organisch geheel."

Wat vind jij zelf het leukste aan het programma?
"Dat elke deelnemer, ongeacht zijn achtergrond, opleiding en ervaring, vanaf nul begint als hij/zij eenmaal op de eilanden wordt gedropt. Vrachtwagenchauffeur of Officier van Justitie, het maakt allemaal niks uit. De combinatie van een sociale en een fysieke test levert telkens weer onverwachte helden op. Het is een ultieme karaktertest. Mensen verbazen niet alleen ons, maar ook zichzelf en dat zie je niet vaak in een programma."

(Met dank aan Mediawatchers)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #34 Gepost op: 11-09-2003, 16:45:11 »
"Soms moeten we als productie ingrijpen. Dit jaar hebben we dat twee keer gedaan: één keer omdat er voedsel werd gestolen en één keer omdat een kandidaat een andere deelnemer met fysiek geweld bedreigde. Verder is 'Expeditie Robinson' een organisch geheel."

Ik denk dat we 't antwoord op de vraag wat er met die leider gebeurd in aflevering 4 nu wel hebben....

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #35 Gepost op: 11-09-2003, 16:51:52 »
Interview met Ernst-Paul Hasselbach:

Met de billen bloot

Het is al weer de vierde keer dat Ernst-Paul op het eiland zit. Is het nog steeds een avontuur?
"Het is onvermijdelijk dat een deel van de jongensdroom verdwijnt. De meeste situaties heb ik al een keer meegemaakt. Je trekt je daarom wat vaker terug in je hut met een film of een boek. Heel veel boeken...." Toch is de passie voor Robinson nog niet verdwenen.
"Ik ben bevoorrecht dit te mogen doen. ik voel me thuis in de tropen, want ik heb er mijn halve leven gewoond. De temperatuur, de mensen en de manier van leven passen bij me. En omdat je daar zó lang zit, krijg je een echt hele hechte banden met je collega's. De crewleden zijn een apart slag mensen, ze verrijken mijn kijk op het leven."
Maar ook het programma zelf maakt hem nog steeds enthousiast.
"Wat ik zo mooi vind aan Robinsonis dat je positie in de maatschappij helemaal niets zegt als je op jezelf wordt teruggeworpen. Een bouwvakker is er écht gelijk aan een directeur. Een dergelijke nuchterheid is goed om in het dagelijkse leven te hebben. Om niet naast je schoenen te gaan lopen als bekende Nederlander en in de supermarkt te ontdekken dat je 99% van wat er staat niet nodig hebt. Ik vind het goed om bij de kandidaten te zien dat het besef snel komt dat het alleen gaat om de basis: eten en sociaal contact. Je kan je moeilijk anders voordoen dan je bent en je redt het alleen als je met de billen bloot gaat. Al die mensen die aan Robinson hebben meegedaan zullen denk ik niet meer vertrouwen op hun eerste, oppervlakkige indruk. Dat lijkt mij winst."

(Bron: expeditierobinson.startkabel.nl)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #36 Gepost op: 12-09-2003, 11:55:01 »
Uit de Spits van vandaag een interview met Ryan:

'De expeditie is nu nóg spannender'
door Anna Teresa Bellinzis

"Ik had maar een doel voor ogen en dat was absoluut niet het winnen van de geldprijs. Ik weet waar ik voor sta in het leven en wilde ervaren of ik in die extreme situatie, het verblijf in de wildernis op een onbewoond eiland, kan blijven wie ik ben. Of ik mijn principes niet overboord zou gooien. Mijn doel is zeker bereikt", verteld zelfstandig ondernemer Ryan (37). "Voor mijn vertrek dacht ik na over de dingen die konden gebeuren. Hoe reageer je als er geen eten meer is, wat zijn je kansen? Eten is een eerste prioriteit en ik wist dat ik wat dat betreft fel zou reageren. Ik ben direct, zeg wat ik denk. En kan onthullen dat ik in een heftig conflict ben verzeild. Ik heb mij voorbereid op de expeditie door rust te creeëren en dingen af te sluiten. Met familie heb ik besproken wat er gedaan moest worden als iemand zou komen te overlijden en ik heb een van mijn bedrijven voor de duur van twee maanden gesloten. Daardoor verloor ik een hoop omzet, maar meedoen aan Expeditie Robinson is onbetaalbaar, een kans die je maar een keer krijgt. Ik sport heel veel en ben een echte bourgondiër. Lichamelijk heb ik me niet voorbereid, ik heb het gewoon op me af laten komen. Dat is heel goed gegaan. Ik ben wel achttien kilo afgevallen en omdat ik toch al niet veel vet op had, heb ik vooral spiermassa verloren. Op het eiland kun je jezelf niet in een spiegel bekijken, dus dacht ik dat ik een kilo of tien kwijt was. Eenmaal thuis, voor de spiegel, liep ik heel hard van mezelf weg. Ik heb er echt veel moeite mee gehad om aan mezelf te wennen." Realistisch "Tijdens ons verblijf hebben wij totaal geen contact gehad met het productieteam. Wij hadden een spreekverbod met elkaar tenzij er een noodsituatie zou ontstaan. Er stond dag en nacht een bewaker klaar om ons in de gaten te houden, maar die mocht alleen in het ergste geval ingrijpen. Wij moesten onze eigen boontjes doppen als iemand diarree of buikkramp had. Dat is onderdeel van de expeditie. Wat je ziet is echt waarheidsgetrouw. Wij moesten letterlijk zien te overleven op een het eiland. Achter de schermen kregen wij heus geen appel, het was puur hongerlijden." Robinson "Wat is een echte Robinson? Dat is niet per se een man of een vrouw, maar een sociaal iemand die zijn laatste kruimel deelt met anderen. Ik denk dat je pas een ware Robinson bent als je aan bepaalde kwaliteiten voldoet. Er is zeker een verschil tussen mannen en vrouwen. Dat zag je in de vorige expedities en dat zie je nu nog veel meer door de nieuwe opzet van het spel. Mannen slaan meer spijkers met koppen, maken een kampvuur en vormen een team. De vrouwen zijn veel afwachtender en doordat ze niet zorgen voor hun eerste levensbehoeften, zijn ze niet voorbereid op dingen die gebeuren." Creatief "De proeven die wij moesten afleggen waren helemaal geweldig. Ik stond steeds weer versteld. De creativiteit die daarin losgelaten is, is super. Constant heb ik me weer staan verbazen over hoe mooi en inventief het gebouwd was. Ik heb nooit gedacht dat een proef niet kon lukken. Ik luister goed naar de uitleg en zet mijn beste beentje voor. Maar ook dat mislukt wel eens zoals te zien is in de serie. Deze expeditie is zeker spannender dan de vorige door de insteek dat het vrouwenteam een mannelijke leider heeft en het vrouwenteam een mannelijke leider. Naarmate het spel vordert, wordt het verrassingselement steeds leuker. Ik heb nu nog contact met alle deelnemers, ook met diegene met wie ik discussies had op het eiland. Ik ben niet haatdragend en kan dat aan de kant zetten."

(Bron: Website Spits)

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #37 Gepost op: 12-09-2003, 12:12:25 »
Ook in dit interview met Ryan wordt best wel weer veel weggegeven. Blijkbaar gaat het op het vrouweneiland al snel weer mis, terwijl de mannen het goed voor elkaar hebben. Ik ben benieuwd of dit ook tot gevolg heeft dat er de eerste ronden voornamelijk vrouwen uit zullen vliegen, terwijl de mannengroep helemaal compleet blijft.

Maar ik vind het nog steeds erg jammer dat het nu al duidelijk is dat Ryan lang in het spel zal blijven, waarschijnlijk wel tot een van de laatste afleveringen. Omdat hij pas thuis heeft kunnen zien hoe mager hij is denk ik dat hij waarschijnlijk maar een korte tijd heeft kunnen bijkomen op het relaxeiland, waar je wacht in de periode tussen dat je er uitgestemd wordt en dat de laatste eilandraad is.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #38 Gepost op: 12-09-2003, 12:19:19 »
Omdat hij pas thuis heeft kunnen zien hoe mager hij is denk ik dat hij waarschijnlijk maar een korte tijd heeft kunnen bijkomen op het relaxeiland, waar je wacht in de periode tussen dat je er uitgestemd wordt en dat de laatste eilandraad is.

Ik weet niet of hij dit zo bedoeld hoor. Ik denk namelijk dat zelfs de 2 finalisten nog 'n nachtje in 'n hotel doorbrengen voordat ze naar huis vliegen en dus echt wel de kans hebben gekregen om ergens in 'n spiegel te kijken. Misschien dat hij met 'thuis' gewoon bedoeld dat hij niet meer op 't Robinsoneiland was. Of dat hij thuis pas echt uitgebreid in de spiegel heeft kunnen kijken en dat hij toen schrok. Mischien drong 't in 't hotel nog niet zo tot hem door dat hij zoveel was afgevallen.

Ik ga er iig van uit dat Ryan wel lang op 't eiland gezeten heeft, maar dat we vooralsnog niet precies kunnen zeggen hoelang.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #39 Gepost op: 12-09-2003, 12:28:28 »

Ik ga er iig van uit dat Ryan wel lang op 't eiland gezeten heeft, maar dat we vooralsnog niet precies kunnen zeggen hoelang.
ach dat wil ik eigenlijk helemaal niet weten...