Auteur Topic: Persoverzicht ER 2003/2004  (gelezen 31819 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #60 Gepost op: 17-09-2003, 08:56:08 »
Als mijn geheugen goed is, waaraan ik vaak twijfel  8) 8) heeft zich in het verleden ook een keer diefstal van eten van cameramensen voorgedaan. Volgens mijn herinnering heeft dit toen voedselmatige consequenties gehad voor dat eiland??? Weet iemand dit nog precies?

Vorig jaar werd achteraf pas bekend gemaakt dat Lydia en Deborah 'n keer 'n appel van de crew gestolen hebben en 'n fikse waarschuwing hebben gekregen. Nog 1 keer zo'n actie en ze hadden 't eiland moeten verlaten.

M'n geheugen is ook niet zo denderend goed, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat diefstal nog 'n keer is voorgekomen.  :-\

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #61 Gepost op: 21-09-2003, 10:22:04 »
Jammer dat ze die journalist van de Vara mee hebben laten gaan. Zes weken in Maleisie verblijven om een artikel te schrijven dat vooral over hemzelf en zijn belangrijke mening over het programma gaat..... Meneer heeft zich gewoon anderhalve maand lang decadent laten verwennen met business-class vliegen en dure hotels en wil vervolgens laten zien wat een grote vent hij eigenlijk is door het programma af te kraken.
Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel heb aan rescensenten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #62 Gepost op: 21-09-2003, 23:11:06 »
Jammer dat ze die journalist van de Vara mee hebben laten gaan. Zes weken in Maleisie verblijven om een artikel te schrijven dat vooral over hemzelf en zijn belangrijke mening over het programma gaat..... Meneer heeft zich gewoon anderhalve maand lang decadent laten verwennen met business-class vliegen en dure hotels en wil vervolgens laten zien wat een grote vent hij eigenlijk is door het programma af te kraken.
Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel heb aan rescensenten.
Volgensmij is die man maar een paar dagen in Maleisie geweest, zeker niet de gehele zes weken. En ik vond het wel een aardig artikel, gaf wel een aardig beeld van wat SBS doet om media-aandacht te krijgen voor Expeditie Robinson.

En hij kraakte het programma nou ook weer niet helemaal af. Ik heb in elk geval meer een hekel aan rescensenten die een programma helemaal gaan ophemelen als tegenprestatie voor een leuk snoepreisje dat ze gekregen hebben....

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #63 Gepost op: 24-09-2003, 14:47:38 »
ik lees net op het net5-forum dat de eilanden waar ze zitten, dezelfde als vorig jaar zijn......en je raadt het al, ze heten ook geen pantai en timo.  :-\

bron: sbs administrator, forum net5

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #64 Gepost op: 24-09-2003, 15:49:42 »
ik lees net op het net5-forum dat de eilanden waar ze zitten, dezelfde als vorig jaar zijn......

Ze zien er helemaal niet 't zelfde uit als de Mensirip en Uma.  :-\   Maar misschien dat ze de kampen nu gewoon aan de andere kant van 't eiland hebben opgericht en dat ik daarom geen gelijkenissen zie.

Maar goed, ik vind wel dat we 'n beetje genept worden. Geef dan gewoon toe dat 't dezelfde eilanden zijn. :( 

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #65 Gepost op: 24-09-2003, 16:53:51 »
Maar als het exact dezelfde eilanden zijn, war zijn dan die cocosbomen gebleven. Ik meen me te herinneren dat de mannen van vorige jaar nog wel wat cocosbomen op hun eiland hadden.  ::)

Wordt er niet bedoeld "dezelfde eilandengroep", maar dat het net een ander eiland is?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #66 Gepost op: 24-09-2003, 17:09:43 »
Maar als het exact dezelfde eilanden zijn, war zijn dan die cocosbomen gebleven. Ik meen me te herinneren dat de mannen van vorige jaar nog wel wat cocosbomen op hun eiland hadden.  ::)

Als er in de tijd tussen de vorige Nederlands/Belgische reeks en deze nog 'n aantal reeksen van andere landen zijn opgenomen op die zelfde eilanden, zullen al die kokosbomen wel inmiddels verdwenen zijn. (omgekapt om de kokosnoten te eten) Dit verklaart dan wel weer gelijk 't feit dat er helemaal niks meer te eten is op 't manneneiland....alles is natuurlijk al opgegeten door andere groepen expeditieleden.  :(

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Expeditielid Jutta
« Reactie #67 Gepost op: 24-09-2003, 19:13:45 »
Dit interview vond ik op een andere Robinsonsite( www.ezboard.com ):


Het Volk vandaag
"Robinson heeft me gezuiverd en gesterkt" -

18/09/2003
Jutta Borms is 30 jaar en knap. Als huisarts werkt ze samen met twee collega's in een groepspraktijk in Melsele. Op de eerste Flikken -cd zong ze onder de naam Jutta Moëz enkele nummers. En met haar 56 kilogram is ze niet meteen het type vrouw dat je verwacht in een survivalsoap op een onbewoond eiland. Toch schreef ze zich in voor de vierde editie van Expeditie Robinson . "Het spel op zich was niet zo belangrijk. Ik wou zo lang mogelijk weg zijn, ik wou me herbronnen."



In het tuintje van haar gerestaureerd huis in Waasmunster praat Jutta Borms honderduit over haar avontuur. Tijdens het gesprek gaat haar gsm binnen in huis enkele keren over: "Vroeger, vóór mijn deelname aan Robinson , zou ik bij de eerste beltoon rechtgesprongen zijn. Nu ben ik veel rustiger."

"Mijn ouders en vrienden wijzen mij er regelmatig op: Jutta, je bent veranderd. Je ben rustiger, je straalt zelfvertrouwen uit. Vroeger kon ik ook geen avond alleen zijn. Ik was afhankelijk, moest altijd iemand om me heen hebben. Nu kan ik soms echt genieten van het alleen zijn. Ik wil dat eilandgevoel zo lang mogelijk vasthouden."

Waarom laat een 30-jarige huisarts zich samen met vijftien anderen uithongeren op een eiland voor de kust van Maleisië? "Toen ik de oproep voor kandidaten op televisie zag, klom ik emotioneel uit een diepe put. Relationeel had ik enkele turbulente jaren achter de rug. Het ergste was al achter de rug. Ik had al het besluit genomen dat ik verder moest met mijn leven, dat ik een streep onder het verleden moest trekken. Ik wou opnieuw beginnen."

"Drie dagen voor de einddatum van de inschrijvingen heb ik in één ruk mijn brief geschreven. Het kwam er allemaal in één keer uit. Na een nacht rusten en een keer herlezen heb ik hem op de post gedaan. Een paar maanden later zat ik in Maleisië."


Kilo's weg door buikgriep
Je wou los van je verleden. Dan kan je toch ook gewoon drie weken op een strand gaan liggen? Of, als je toch problemen had, bij een pyscholoog gaan? "Mijn zus is psychiater. Met haar had ik het al vaker over mijn problemen gehad. Als je gewoon op vakantie gaat, in je eentje, blijf je je problemen meeslepen. Maar op zo'n eiland ben je met de groep zodanig bezig met overleven en met elkaar, dat je het thuisfront wél kan achterlaten."

Winnen was voor jou dan niet zo belangrijk? "Winnen op zich niet. Het kwam er voor mij alleen op aan zo lang mogelijk weg te blijven. Robinson leek me een oplossing."

Had jij als dokter een voordeel, daar op het eiland? "Niet echt. Behalve dat ik de weken vooraf met homeopatische middelen en voedingssupplementen mijn binnenste wou ontgiften en bijvullen. Maar vlak voor het vertrek kreeg ik buikgriep en de bijgewonnen kilo's waren er meteen af."

Hoe ging je om met de honger? "Ik was al een vrij onregelmatige eter, dat was misschien een voordeel. Overigens is niet zozeer de honger de kwelduivel, maar het gebrek aan energie. Op de duur ontbreekt het in je hersenen zodanig aan suikers en vitaminen dat je zelfs je gedachten niet meer kan ordenen. Zelfs spreken wordt moeilijk."

"Je denkt niet echt helder meer. Het is alsof je licht dronken bent. Ook al je vetten verdwijnen, je kan niets meer. Laat me hier maar gewoon liggen is op de duur de enige gedachte die door je heen gaat."


Als je dat zo leest, heeft ze het toch behoorlijk lang volgehouden.
Ik hoop het, ik mag haar wel.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #68 Gepost op: 15-10-2003, 13:24:19 »
vanaf nu staan alle artikelen uit dit topic keurig en overzichtelijk op onze Mediapagina.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #69 Gepost op: 15-10-2003, 15:08:50 »
En we hebben er een paar bijgezet die nog niet in dit topic stonden. :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #70 Gepost op: 15-10-2003, 15:12:40 »
waarvan o.a. een interview met bjorn....  :D

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #71 Gepost op: 16-10-2003, 11:26:36 »
Vanochtend vond ik weer een Intermediair op de deurmat. Qua vacatures was het weer helemaal niets (wanneer trekt die economie nou echt een keer aan  ::) ), maar er stond wel een leuk artikel in over Expeditie Robinson. Ik zal wel even kijken of ik het ergens kan laten inscannen, dan kan het bij het mediaspul gevoegd worden. Er stond ook een foto bij, die waarschijnlijk na de samensmelting genomen is. Hier staan 9 deelnemers op, het is voor mij dus nu wel redelijk duidelijk welke 2 kandidaten de komende afleveringen gaan vertrekken... Maar ik zal niets zeggen!  ;D

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #72 Gepost op: 16-10-2003, 13:04:40 »
Vanochtend vond ik weer een Intermediair op de deurmat. Qua vacatures was het weer helemaal niets (wanneer trekt die economie nou echt een keer aan  ::) ), maar er stond wel een leuk artikel in over Expeditie Robinson. Ik zal wel even kijken of ik het ergens kan laten inscannen, dan kan het bij het mediaspul gevoegd worden. Er stond ook een foto bij, die waarschijnlijk na de samensmelting genomen is. Hier staan 9 deelnemers op, het is voor mij dus nu wel redelijk duidelijk welke 2 kandidaten de komende afleveringen gaan vertrekken... Maar ik zal niets zeggen!  ;D

Nou mooi is dat. Ook lekker voor de pool dan. Ik snap niet dat ze dit soort dingen niet gewoon geheim kunnen houden. Waarom nu die foto plaatsen en niet over twee weken...?  ::) ???  ???
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #73 Gepost op: 16-10-2003, 15:27:49 »
HÉ laat zien die foto!!!!!!!!!!!!! ;) :D
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht ER 2003/2004
« Reactie #74 Gepost op: 16-10-2003, 17:45:45 »
Ik zie die foto dus liever niet hier verschijnen. En ik denk dat er meerdere users zijn die 't erg zouden vinden om al te weten wie de volgende 2 afvallers zijn.  :-[

Madcat, 't zou erg leuk zijn als je dat artikel kunt inscannen, maar kun je aub dan die foto weg laten? Alvast bedankt!  :)

Ik vraag me trouwens af hoe 't kan komen dat die bladen zo erg blunderen en al afvallers van te voren prijs geven. Dat bederft gewoon 't kijkplezier van de ER-kijkers.  :(