Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 5708 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 2
« Gepost op: 21-09-2003, 20:33:08 »
In dit topic kun je alles kwijt over de tweede aflevering van Expeditie Robinson, die over enkele minuten zal beginnen.  :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2003, 21:56:36 »
Erg interessante aflevering weer!

Ik begin de mannen echt heel zielig te vinden nu. 't enige sprankje hoop, 't visnet, wordt nu ook nog van ze afgenomen. Ach, die bouillonblokjes kunnen ze op zich wel misschien, want eten om ze bij te gooien hadden ze toch al niet. Maar met dat visnet was waarschijnlijk hun enige kans op wat meer voedsel. Er is namelijk maar weer gebleken dat er helemaal niks op dat eiland te vinden is. Ik vind 't toch wel 'n beetje wreed van de makers om de mannen op zo'n eiland te zetten. Misschien dat ze dat zelf ook 'n beetje inzagen en daarom 'zomaar ineens 'n visnet laten aanspoelen', maar daar hebben de mannen dus nog helemaal geen plezier van kunnen hebben. Als de mannen niet snel wat voedsel winnen bij 'n proef worden ze zo zwak dat ze echt totaal geen energie meer hebben om ook maar iets uit te voeren.  :-\

Ik vond 't feit dat er bij 't andere kamp mocht worden geplunderd, trouwens erg verrassend en voor veel spanning zorgen!  :)

Jammer dat Marlieke heeft moeten opgeven, maar ik zag 't eigenlijk al 'n beetje aankomen. De ervaring in de vorige reeksen leert ons toch dat de jongsten 't eerste moeten opgeven of weggestemd worden, omdat ze te zwak zijn of teveel heimwee hebben. Precies 't zelfde is dit jaar weer gebeurd. Ik vraag me toch af of ze die minimumleeftijd niet 'n beetje moeten opkrikken om die voorspelbaarheid weg te halen.

Wat ik van 't conflict Esther-Bjorn moet vinden weet ik eigenlijk nog niet zo goed. Ik heb bij beiden 'n beetje 'n naar gevoel, dus ik zou niet kunnen zeggen met wie ik 't eens ben. Maar goed, aangezien Bjorn nog immuniteit heeft zal Esther er wel uitvliegen volgende week of die week erna. Ik denk namelijk niet dat ze de vrouwen helemaal mee gaat krijgen. Ze zullen zich wel 'n beetje tegen Bjorn gaan keren, maar ze beseffen ook dat ze 'm nog steeds heel erg nodig hebben.

Dat was 't even voor nu. Meer commentaar volgt misschien als ik de aflevering nog 'n keertje bekeken heb.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2003, 21:56:53 »
nou dit was een hele fijne aflevering zeg......alles zat erin hoor.
ten eerste krijg ik nu echt wel medelijde met die mannen, die zitten er echt door hoor, en dan door die stomme proef ook nog items van het eiland af, waar hun ECHT iets aan hadden. alle hoop op eten is een beetje aan het weg zakken zo. vond het echt een hele gemene prijs....maar goed dat is het spel dus.

verder heb ik genoten van esther hoor, geweldig dat ze durft te zeggen wat ze ziet. bjorn is wat mij betreft flink door de mand gevallen, en ik kan het daaroma lleen maar eens zijn met esther, dat zijn emotie gespeeld (lijkt?) is.
dit was btw de laatste dag dat de leiders umminiteid hadden, dus ik gok dat de eerst volgende keer dat de dames gaan stemmen , dat bjorn mag inpakken.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2003, 22:01:05 »
verder heb ik genoten van esther hoor, geweldig dat ze durft te zeggen wat ze ziet. bjorn is wat mij betreft flink door de mand gevallen, en ik kan het daaroma lleen maar eens zijn met esther, dat zijn emotie gespeeld (lijkt?) is.

Daar ben ik 't wel mee eens. Echt heel vreemd dat hij dan ineens met zo'n gedicht komt en in tranen is. Ik dacht eigenlijk dat hij iemand was die totaal niet sociaal was en zoiets nooit zou doen. Hij moest trouwens ook wel heel erg snikken bij 't vertrek van Marlieke. Op zich wel lief dat hij haar die ketting gaf, maar dat was ook weer eigenlijk zo'n rare move. Ik denk dat niemand deze gevoelige kant van Bjorn had verwacht en daarom komt 't idd over alsof hij al die emotie speelt.  :-\

Citaat
dit was btw de laatste dag dat de leiders umminiteid hadden, dus ik gok dat de eerst volgende keer dat de dames gaan stemmen , dat bjorn mag inpakken.

Ja is dat zo? Als Esther de rest van de dames volgende week dan mee kan krijgen, dan is er idd 'n grote kans dat bjorn weggestemd zal worden. Ik ging er vanuit dat ze nog wel 'n keer immuniteit hadden, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Waar weet je dat van joki?
« Laatst bewerkt op: 21-09-2003, 22:08:22 door Han13 »

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2003, 22:07:11 »
nou volgens mij hebben ze dat in de eerste afl. gezegd.
de leiders hebben 7 dagen imuniteid, en die is nu om dacht ik (ze zeiden namelijk dat ze een week op het eiland al zaten).
ik heb de afl. van vorige week nog op video dus zal het wel even nakijken nog.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2003, 22:09:57 »
nou volgens mij hebben ze dat in de eerste afl. gezegd.
de leiders hebben 7 dagen imuniteid, en die is nu om dacht ik (ze zeiden namelijk dat ze een week op het eiland al zaten).
ik heb de afl. van vorige week nog op video dus zal het wel even nakijken nog.

Ik had dit helemaal niet meegekregen vorige aflevering (en die heb ik wel 3 keer gekeken  :-\ ), maar 't zou evengoed kunnen hoor. Ik zou 't ook niet eerlijk vinden als de leiders keer op keer immuniteit hebben.  :-\

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2003, 22:15:39 »
ze zeggen bij de intro van vorige week: ze krijgen imuniteid voor tenminste 7 dagen (???) hoe ze dit nu bedoelen weet ik dan ook niet meer.
op de officele site staat: ze kunnen de eerste afleveringen niet weggestemd worden.
we moeten maar afwachten dus
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 21-09-2003, 22:55:34 »
Ik ben bang dat ze Bjorn niet wegstemmen omdat ze weten dat hij toch wel degene is die voor eten kan zorgen, maar ik hoop eigenlijk dat dat wel gebeurd ;D
Dat van dat hij mocht kiezen wie de extra stem kreeg, ik kreeg echt braakneigingen. Wees dan gewoon eerlijk en zeg gelijk Esther maar nee, gaat tie helemaal met z'n hoofd in zijn handen zitten alsof het zo'n moeilijke keuze is... kom op zeg! >:(
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 21-09-2003, 23:08:07 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de kampen binnen Kamp Noord zijn verdeeld. Blijkbaar staan er wel wat vrouwen achter Esther anders had ze wel meer stemmen gekergen bij de eilandraad. Jammer alleen dat alléén Esther haar mond open doet tegen die dictator Björn. "Zij ondermijnt mijn gezag..." zegt ie. Tjongejonge zeg, hij gaat wel helemaal op in zijn leiderschap zeg. Tijd voor een aantal vrouwen om ook hun schroom af te werpen en ook in opstand te komen tegen "the apeman".  ;D

Trouwens is het jullie ook opgevallen dat Jutta (vooral in aflevering 1) nogal zat te slijmen met Björn? En dit keer stemmen op Esther. Dat begint op te vallen...  ::)
Geniet nooit met mate...

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 22-09-2003, 00:26:59 »
Ik ben bang dat ze Bjorn niet wegstemmen omdat ze weten dat hij toch wel degene is die voor eten kan zorgen, maar ik hoop eigenlijk dat dat wel gebeurd ;D
Dat van dat hij mocht kiezen wie de extra stem kreeg, ik kreeg echt braakneigingen. Wees dan gewoon eerlijk en zeg gelijk Esther maar nee, gaat tie helemaal met z'n hoofd in zijn handen zitten alsof het zo'n moeilijke keuze is... kom op zeg! >:(

Helemaal mee eens. ;)
Vond hem ook zo achterbaks denken over het verliezen van de eliminatieproef zodat hij ester eruit kon lozen. En dat alleen maar omdat ze niet achter hem aan loopt, en een mening heeft.  Het is toch erg, dat zulke mensen bestaan. In het begin van de aflevering stortte hij nog zijn hart bij d´r uit, en (in de aflevering dan....) nog geen half uur later was ze helemaaal fout.
Ik snap die man niet. >:(
stap voor stap

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 22-09-2003, 17:02:27 »
die bjorn lijkt wel een of andere goeroe in de ogen van de meeste vrouwen op het eiland... ben benieuwd of ze er volgende week nog zo over denken.
Ik geef Esther groot gelijk, zij doet tenminste haar mond open!
Ik hoop dat ze nog lang blijft, al is het alleen maar omdat het interessant is om het Esther-Bjorn verhaal te volgen.