Auteur Topic: Honger  (gelezen 10884 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Honger
« Reactie #20 Gepost op: 9-10-2003, 11:12:59 »
Er zijn genoeg survivalboeken of boeken over eetbare planten of bomen te vinden in de winkel of de bieb.
Het verbaast me telkens weer dat de deelnemers zo weinig van eetbaar voedsel afweten. Ja, de rode vruchten en kokosnoten etc. zijn alom bekend uit de vorige series.

Ik kan me nog herinneren dat een prijs uit een van de vorige series was dat een kamp een plaatselijke bewoner op bezoek kreeg die alles van eetbare planten etc. afwist en zijn kennis deelde met de deelnemers.

Waarom bereiden de deelnemers zich zelf niet beter voor op dit vlak? Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van de Giovanni, maar van iedereeen! En als je veel van dit soort zaken afweet creeer je voor jezelf meteen al een leuke plaats in de groep.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de crew een aantal mensen dropt op een eiland waar niets te eten is.

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Honger
« Reactie #21 Gepost op: 9-10-2003, 17:54:51 »
Het viel mij idd al op hoe slecht sommigen voorbereid zijn op ER. Volgens mij heeft dat er voornamelijk mee te maken dat de meesten het zien als fun en ook wel dat er vast anderen meegaan die dat wel weten.
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Honger
« Reactie #22 Gepost op: 14-10-2003, 10:36:23 »
De voorbereiding van de meeste is gewoon slecht geweest, er moet voldoende literatuur te vinden zijn over survival, de eetbare flora en fauna uit die regio. Wel heb ik gelezen dat deze eilanden " uitgeput" raken wat voedsel betreft en dat men voor komende seizoenen al denkt aan een andere regio. Per slot van rekening zijn er al diverse landen die al langer dan Nederland op die eilanden rondbanjeren.

Wel zou het interessant zijn om te weten of de eilander vooraf beoordeeld worden op de hoeveelheid voedsel die er aanwezig is.

Daarnaast geloof ik dat er te weinig voedselproductie uit de zee wordt gehaald?
Gek zijn is gezond

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #23 Gepost op: 14-10-2003, 10:52:28 »
Daarnaast geloof ik dat er te weinig voedselproductie uit de zee wordt gehaald?

Nu je 't zegt. Kamp Noord had toch dat visnet bij Zuid gejat? Daar heb ik ze echt nog nooit mee zien vissen.  :-\ Maar misschien komt dat omdat al 't andere voedsel nog in overvloed aanwezig was. Daardoor zijn ze vast te lui om met 't visnet in de weer te gaan.  ;)

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #24 Gepost op: 14-10-2003, 12:39:28 »
Ik kan me niet herinneren dat er zo'n honger werd geleden in voorgaande series, ik vind het nu wel heel extreem!  :-\
Als je die mannen ziet, vooral in de promo van volgende week, zien ze er toch wel angstig mager uit. Je zou bijna een actie op gaan zetten, eten inzamelen ofzo. Je zou toch denken dat ze dit niet zo lang meer vol kunnen houden.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Honger
« Reactie #25 Gepost op: 16-10-2003, 13:35:22 »
Het lijkt wel of de honger en dus het eten nu heel erg ongelijk verdeeld zijn. Is dit een bewuste keuze of is een eiland zo voedsel arm. De enige voedselborn die in mijn ogen ongebruikt blijft is de zee. Er moet daar in die oceaan toch vis zitten.

Mijn tip voor de volgende expedities : " hoe haal ik vis uit een grote oceaan ? " Daarnaast heb ik altijd begrepen dat bij mangrove bossen veel voedsel, vis en krabben moeten zitten. Hoe komt het dat ik wel een mangrovebos zie in de afleveringen maar er geen voedsel wordt gevonden?
Gek zijn is gezond

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Honger
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2003, 00:18:24 »
Misschien zitter er wel aardappelen onder de grond of zo...  :P
Life's a riddle, keep answering the questions...