Auteur Topic: Honger  (gelezen 10883 keer)

Offline kat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Honger maakt rauwe sprinkhanen zoet :-))
Honger
« Gepost op: 1-10-2003, 19:45:10 »
:-X

Op het manneneiland word hevige honger geleden, hoe zit dat eigenlijk?
Het andere eiland heeft toch volop rode vruchten (kan je die bij ons bij de appie ook krijgen?)
hebben de mannen niet goed gezocht of is er daadwerkelijk niets?
Dat zou toch een oneerlijke start zijn. Op een gegeven moment vallen de mannen (en Felle Fatima natuurlijk) om van de honger! Ik heb het enorm met ze te doen en vraag me af waarom het zo oneerlijk verdeelt is.
 ???


{edit: titel topic omgezet in kleine letters - Malcolm}
« Laatst bewerkt op: 6-10-2003, 22:33:23 door kat »

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:HONGER!
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2003, 03:18:26 »
Kat, ik heb ook medelijden met ze. Ik ben ervan overtuigd dat de mannen goed hebben gezocht. Ze zijn zelfs met een zelfgemaakt vlot op expeditie gegaan om voedsel te zoeken.  :o En het is oneerlijk verdeeld. Om de proeven te winnen waarmee eten te winnen valt, moet je sterk zijn. Maar de de honger zijn ze zwak en verliezen ze die proeven weer. En krijgen ze dus nog meer honger. :(

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2003, 19:16:38 »
Lijkt mij dan ook dat het tijd wordt om daar als  programma op in te springen.
Dus even geen fysieke opdracht, maar denk opdrachten.
Zodat de mannengroep ook weer eens kans heeft om iets te winnen, en ze weer sterker zijn voor de fysieke proeven.
Dan zijn die ook gelijk weer wat spannender om te kijken, want dat wordt nu ook een beetje voorspelbaar soms. :(
stap voor stap

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Honger
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2003, 09:27:59 »
ik kan niet meer dan het volledig met jullie eens zijn.
het is een zeer ongelijke strijd op het moment.
fatima en haar mannen zijn TE verzwakt om zelfs maar op kokend rijst te letten.....waar moeten ze de kracht vandaan gaan halen om ooit nog een fysieke opdracht te winnen?

ben ook vooral erg geintereseerd hoe ze dit gaan oplossen (de regie dan)
zullen ze miss heel stiekum van eiland gaan wisselen?! hmmmm zou wel humor zijn eigenlijk  ;D
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Honger
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2003, 09:49:03 »
ben ook vooral erg geintereseerd hoe ze dit gaan oplossen (de regie dan)
zullen ze miss heel stiekum van eiland gaan wisselen?! hmmmm zou wel humor zijn eigenlijk  ;D

Ik zou het dan alleen wel erg zielig vinden als ze Fatima en Bjorn wel op hun eiland lieten zitten. Dan heeft Fatima als enigste deelnemer van de hele expeditie de hele tijd op een etensloos eiland gezeten en wordt het voor haar wel moeilijker om het tot het einde van het programma te redden...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Honger
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2003, 09:56:35 »
nee dat is dan niet de bedoeling he........fatima en bjorn moeten natuurlijk ook ruilen.
wie weet!
miss is die wissel alleen daarom van doen......dat de kampleden het eiland leren kennen door de leider aldaar, en dat er later (na een proef ofzo) geruild word.
zou iig wel eerlijker zijn
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Honger
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2003, 10:27:18 »
idd oneerlijk, maar goed alles voor de kijkcijfers denk ik in dit geval. zoals eerder vermeld, deze eilanden zijn al eerder gebruikt, en dat is niet voor niks.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Honger
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2003, 10:29:25 »
cora, denk jij echt dat ze mensen willen later verhongeren voor de kijkcijfers? :o
dat zou ik wel heel sneu vinden.

waarom gebruiken ze eigenlijk steeds de zelfde eilanden, weet iemand dit?
er zijn daar toch vele kleine eilandjes, of mogen ze daar geen gebruik van maken?
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Honger
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2003, 10:33:42 »
cora, denk jij echt dat ze mensen willen later verhongeren voor de kijkcijfers? :o
dat zou ik wel heel sneu vinden.



dat denk ik niet.........dat weet ik wel zeker!!!  ;D



Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Honger
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2003, 14:24:10 »
Nou..
Van dat beetje rijst en water kunnen ze het heeel lang volhouden. Ze verzwakken wel.. maar ja.. wat had je gedacht.

Ik denk dat het niet eens zo gek is om in het begin van het programma een beetje te verhongeren. Straks komen ze misschien gezamelijk op een eiland waar ook niet zoveel vodsel is, dan zijn de mannen tenminste klaar voor de strijd!
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2003, 14:41:12 »
miss is die wissel alleen daarom van doen......dat de kampleden het eiland leren kennen door de leider aldaar, en dat er later (na een proef ofzo) geruild word.

Dat zou ook nog 'ns kunnen ja. Maar dat zal van te voren natuurlijk niet gezegd worden. Fatima zal dus denken dat ze voorgoed haar mannen kwijt is en de verassing zal dan ook erg groot zijn als ze hoort dat ze naar ze terug mag!  :D

Maar misschien fantaseer ik wel te veel en laten ze Fatima echt gewoon zitten op dat 'kuteiland zonder eten' (om maar in de woorden van Giovanni te spreken  ;) ). Zou ik wel erg zielig en oneerlijk voor haar vinden.  :(

waarom gebruiken ze eigenlijk steeds de zelfde eilanden, weet iemand dit?
er zijn daar toch vele kleine eilandjes, of mogen ze daar geen gebruik van maken?

Ik denk dat bepaalde eilanden vaak gebruikt worden (wel door verschillende landen), omdat die 'n gunstige ligging hebben ten opzichte van 't creweiland (wat dus wel bewoond is en waar hotels en zo staan). En zowiezo moeten ze eilanden uitzoeken die niet al te ver van 'n ziekenhuis afliggen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand binnen 30 minuten in 'n ziekenhuis moet kunnen zijn als er iets gebeurd op een van de eilanden. Misschien dat er niet zoveel eilanden voldoen aan dit criterium en dat daarom vaak dezelfde gebruikt moeten worden.

Dit jaar kan ik me trouwens ook wel voorstellen dat op deze twee eilanden nog leidershutten stonden van 'n andere serie in 'n ander land. Bespaart dus geld en tijd om dan gewoon dezelfde eilanden te nemen.

't kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze maar 'n paar eilanden mogen gebruiken, omdat de rest beschermd natuurgebied of iets is.  :-\

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #11 Gepost op: 3-10-2003, 19:28:20 »
Ik dacht toch dat ze wel verschillende eilanden gebruikten per serie.
Ik heb ze alle 4 gevolgd en volgens mij zijn het zeker in de eerste twee seizoenen andere eilanden geweest. Dat vorig jaar en dit jaar hetzelfde zijn kon nog wel eens.
Ben ik nou in de war??? :-\
stap voor stap

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Honger
« Reactie #12 Gepost op: 3-10-2003, 21:13:45 »
ER 2002 Uma en Mensirip
ER 2001 Simbang en Lima
ER 2000 Sri Buat en Sembilang

Er worden dus ieder jaar wel andere eilanden gebruikt, maar wel eilanden die dicht genoeg bij catering en ziekenhuis liggen. Gelukkig zijn er in die regio een heeeeeeleboel eilandjes...  ;)

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Honger
« Reactie #13 Gepost op: 3-10-2003, 23:22:07 »
Volgens mij noemen ze die eilanden alleen maar zo..
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Honger
« Reactie #14 Gepost op: 3-10-2003, 23:29:34 »
LOL.. Zou het dan vasteland zijn wat ze eiland noemen??  ;)

Geloof wel dat er verschillende eilanden worden gebruikt, maar denk ook dat de eilanden ook door andere landen die ER uitzenden worden gebruikt, zoals Engeland, Zweden en dergelijke. En ach: tropische eilanden lijken natuurlijk allemaal op elkaar, zeker als het beeld wat overheerst strand en bomen is...


Offline lukiam

  • Forumlid
Re:Honger
« Reactie #15 Gepost op: 4-10-2003, 12:00:59 »
Dus even geen fysieke opdracht, maar denk opdrachten.
Zodat de mannengroep ook weer eens kans heeft om iets te winnen, en ze weer sterker zijn voor de fysieke proeven.
Dan zijn die ook gelijk weer wat spannender om te kijken, want dat wordt nu ook een beetje voorspelbaar soms. :(
Honger is niet alleen van invloed op fysieke kracht, ook je denkvermogen gaat door honger achteruit. Dus bij opdracht waarbij het om denkvermogen gaat heeft Kamp Zuid dus ook al een achterstand.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er op Kamp Zuid wél genoeg te eten is (blaadjes, bamboe, etc), maar dat de kampbewoners gewoonweg niet weten dat bepaalde dingen eetbaar zijn...

Vergeet niet dat Kamp Noord ook veel energie verliest. Niet zozeer omdat ze geen eten hebben, maar wel omdat er veel spanningen zijn.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het Kamp Zuid morgen zal vergaan.
Een eilandruil lijkt me inderdaad wel een schitterende optie.

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Honger
« Reactie #16 Gepost op: 4-10-2003, 12:06:08 »
Ik denk idd dat er best wel wat te eten is. Maar ze zijn niet kien genoeg om dat eruit te halen..


Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #17 Gepost op: 4-10-2003, 22:19:44 »
Ik denk idd dat er best wel wat te eten is. Maar ze zijn niet kien genoeg om dat eruit te halen..

Je zou toch eigenlijk denken dat 'n kok wel zou moeten kunnen zien wat eetbaar is en wat niet.  :-\

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Honger
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2003, 11:44:43 »
erm... nou...

Ik denk dat Giovanni alleen weet hoe hij zijn spullen van de markt moet halen. Mensen in een restaurant hebben toch geen behoefte aan overlevingsvoedsel.. die hebben behoefte aan lekker voedsel.

In ieder geval is hij als kok niet goed voorbereid op de expeditie, dan had hij toch wel dingen kunnen vinden.
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Honger
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2003, 11:51:29 »
Ik zou gewoon denken dat 'n kok wel beter als iemand met 'n ander beroep weet welke bladeren en dergelijke eetbaar zijn. En al zou hij dat niet goed weten, dan zou ik toch wel enigzins van hem verwachten dat hij zich daar van te voren in verdiept had door te overleggen met collega-koks enzo. Die zullen vast wel 't een en ander weten van 't eten wat in Maleisie te vinden is.

Maar vooralsnog denk ik eigenlijk dat er gewoon echt niks op dat manneneiland te vinden is.  :-\