Auteur Topic: Beste strategie  (gelezen 5731 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Beste strategie
« Gepost op: 2-10-2003, 03:35:28 »
Wat is de beste strategie om Expeditie Robinson te winnen? Wat moet je doen en wat moet je vooral niet doen?

Moet je heel erg neutraal op de achtergrond blijven, of juist heel actief zijn? Moet je een paar hechte vriendschappen sluiten, of met iedereen een beetje goed kunnen opschieten? Moet je complotten smeden? Zo ja, hoe en wanneer?

Wat is de beste tactiek om winnen?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Beste strategie
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2003, 09:27:53 »
Low profile, sociaal en hard werkend. Je onmisbaar maken (maar niet door de magnesium sticks voor anderen verborgen te houden ;)). En een beetje geluk kan ook geen kwaad (bijv. op het goeie eiland terecht komen...)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 10:03:58 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Beste strategie
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2003, 09:59:05 »
Het allerbelangrijkste is dat je goed met iedereen kan opschieten.
Want uiteindelijk bepalen die wie de winnaar wordt.
Ik zie een Bjorn..Ryan toch niet snel de winnaar worden.
Aan de andere kant moet je ook wel wat uitvoeren op het eiland behalve mooi liggen te wezen..
Hoe symphatieker....hoe groter is de kans dat je wint.
Kijk maar naar voorafgaande series.
Ik ga voor Fatima en/of Robin.

                                                          :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Beste strategie
« Reactie #3 Gepost op: 2-10-2003, 10:01:06 »
Ik denk dat de te kiezen strategie ook erg afhangt van je mede-eilandbewoners. Hun karakters bepalen eigenlijk of jouw gekozen strategie gaat werken. Zo zagen we vorig jaar maar weer bij Olivier en Derek in de finale. Iedereen verwachtte dat Olivier zou gaan winnen. Hij had immers met niemand echt problemen gehad, had veel gewonnen voor de groep en had zich op de achtergrond gehouden. En dit terwijl Derek veel confrontaties met mede-eilandbewoners had gehad en volop aanwezig was. Uiteindelijk bleek dat de afgevallen expeditieleden toch kozen voor Derek, omdat ze 't juist waardeerden dat hij confrontaties niet uit de weg was gegaan en eerlijk had laten weten wat hij van iedereen vond. Maar dit wil dus niet zeggen dat Derek's strategie altijd de juiste is. Bij 'n andere groep mensen had alles misschien heel anders uitgepakt en was hij er misschien al snel uitgestemd.

Wat ik dus wil zeggen is dat 't erg moeilijk is om van te voren aan te geven wat de juiste strategie is, omdat 't slagen ervan erg afhankelijk is van de andere expeditieleden en 't verloop van 't verblijf op 't eiland. Als ik zelf op 't eiland zou zitten, zou ik er voor kiezen om gewoon dicht bij mezelf te blijven. Ik denk namelijk dat anderen 't door zouden hebben als ik me anders voor doe als dat ik eigenlijk ben. Ik zou dus proberen 't met iedereen goed te kunnen vinden, hard meewerken en eerlijk aangeven als ik 't ergens niet mee eens ben. Ik zou denk ik niet meewerken aan stemafspraken, want ik denk dat ik dat niet zo goed geheim zou kunnen houden en oneerlijk zou vinden tegenover de anderen.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Beste strategie
« Reactie #4 Gepost op: 2-10-2003, 10:21:29 »
sociaal zijn en zo veel mogelijk vrienden maken, das de enige manier. let wel uiteindelijk kiezen de afvallers de winnaar..

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Beste strategie
« Reactie #5 Gepost op: 2-10-2003, 11:43:43 »
Volgens mij is altijd de beste strategie om gewoon jezelf te blijven, zeker in het begin. In een evenement wat zo zwaar kan zijn val je gewoon door de mand. Mensen kunnen heel slechte tegen anderen die zich een andere rol aanmeten om maar te winnen. Daar kijken ze zo doorheen.

Verdere eigenschappen die helpen:

- hard werken
- vrolijk zijn
- behulpzaam en aandachtig voor de medebewoner
- optimistisch
- direct
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline kat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Honger maakt rauwe sprinkhanen zoet :-))
Re:Beste strategie
« Reactie #6 Gepost op: 2-10-2003, 12:24:48 »
Jezelf blijven is natuurlijk het eerste wat je moet doen!
alleen ken je jezelf niet zoals je bent op een onbewoond eiland, gek van de honger en omringd door vreemden. ::)

Ook is de dynamiek van de groep bepalend voor je houding.
ik denk dat Fatima en robin een goede kans maken, ze zijn (denk ik) door hun werk gewend om met groepen om te gaan en ook om kritisch naar zichzelf te kijken.

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Beste strategie
« Reactie #7 Gepost op: 2-10-2003, 13:29:39 »
Het is ook wel typisch dat ze op het ene eiland iemand de leiding geven die hoofd van een afdeling is en op het andere eiland een vrachtwagenchauffeur..

Volgesn mij is dat niet helemaal toevallig..

Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Beste strategie
« Reactie #8 Gepost op: 2-10-2003, 19:09:43 »
Vooral jezelf zijn en blijven, jezelf durven laten zien en ook kwetsbaar opstellen als dat nodig is. Daarnaast natuurlijk eerlijk en sociaal.
De meeste mensen hebben een hekel aan onechte en oneerlijke mensen.......
En aangezien uit eindelijk alles afhangt van de groepn (wegstemmen of niet, en uiteindelijk als winnaar benoemen) moet je lekker in de groep zitten.

Daarnaast is het kwestie van veel geluk en toevaal ook denk ik. Je hebt echt niet overal invloed op. ;)

Ik denk nu aan Eric, Robin en Fatima als potentiele winnaars.
Ben benieuwd in hoeverre ze dit waarmaken. :-\
stap voor stap

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Beste strategie
« Reactie #9 Gepost op: 2-10-2003, 20:17:36 »
Ik zie ook vooral Robin en Fatima als potentiele winnaars. Zij voldoen ook wel aan 't profiel dat hier geschetst wordt. Ze zijn beiden denk ik vrij sociaal, werken hard en zijn eerlijk.  :)

Jammergenoeg is deze instelling niet 't enige wat telt op 't eiland. Je zou natuurlijk zo maar slachtoffer kunnen worden van stemafspraken tussen andere expeditieleden. En dan heeft 't eigenlijk niets uitgemaakt dat je eerlijk was en 't goed kon vinden met iedereen. 't valt dus nog maar te bezien hoe ver Robin en Fatima zullen komen....

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Beste strategie
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2003, 00:21:42 »
Maar als je eerlijk en sociaal bent en hard werkt heb je wel minder kans om door stem afspraken weggestemd te worden dan dat je een antal keer ruzie hebt gehad, je sjaggerijnig bent of geen reet uitvoert.

Goed gedrag is inderdaad geen garantie, maar kan zeker wel helpen.
stap voor stap

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Beste strategie
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2003, 08:33:35 »
Jezelf blijven, helpen bij de diverse werkzaamheden (eten verzamelen, hout halen e.d.), niet te vroeg complotten smeden, goed scoren in de proeven en jezelf daarin niet overschatten, sociaal blijven, niet opvallen op de verkeerde punten (zoals te weinig werken, teveel de vrouwen scrubben e.d.)

Maar het is heel moeilijk dit op alle punten goed te doen en dit is sterk afhankelijk van de groep waarin je zit en het eiland waarop je zit.

Er is geen " gouden " strategie.
Gek zijn is gezond

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Beste strategie
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2003, 13:45:03 »
Ik denk dat jezelf blijven nog wel de beste tip is. Op zo'n eiland val je heel snel door de mand als je liegt, of je je anders voordoet dan je bent. Kijk maar naar Bjorn.  ;D

Offline daino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hij zal winnen !!! Ik duim althans
Re:Beste strategie
« Reactie #13 Gepost op: 19-10-2003, 00:22:43 »
Ik denk eerst en vooral je zelf blijven, verder met iedereen proberen op te schieten maar wel je mening zeggen als je met iets niet akkoord gaat. Ik denk dat je op een of andere manier toch wel iets moet kunnen en niet gewoon meelopen met iedereen :
Wat een vorig forumlid schreef :

hard werken : maar niet teveel zelf het initiatief nemen. En zeker het niet beter willen weten dan anderen.
-vrolijk zijn : maar dan mogen er geen nevenverschijnselen zijn, zoals nu bij Eric ik denk niet dat die arme jongen in afl 5 vrolijk kon zijn.
- behulpzaam en aandachtig voor de medebewoner : voor mij zeer belangrijk.
Daarom vind ik Ryan en Robin sympathiek....