Poll

Wie gaat er winnen?

Belgische menneke
Belgische ma'dam
Nederlandse vent
Nederlands vrouke

Auteur Topic: Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?  (gelezen 10784 keer)

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Gepost op: 9-10-2003, 17:31:54 »
Toch een beetje een chauvinistisch topic. waarom doen de belgen het (met uitzondering van Björn) zoveel beter dan de nederlanders?

Het lijkt wel het groot nederlands dictee!
« Laatst bewerkt op: 13-10-2003, 17:49:11 door Twannyboy »
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #1 Gepost op: 9-10-2003, 17:35:20 »
Belgen lopen achter en kunnen zo nog in primitieve omstandigheden leven  :P :P :P :P

Nee grapje, ik zou het eigenlijk niet weten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #2 Gepost op: 9-10-2003, 17:42:04 »
Toch een beetje een chauvinistisch topic. waarom doen de belgen het (met uitzondering van Björn) zoveel beter dan de nederlanders?


Wat doen ze beter dan?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #3 Gepost op: 9-10-2003, 17:47:35 »
whahaha..goeie vraag!  ;D
Ik vroeg het me ook al af.
Kom maar eens met voorbeelden. ;)

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #4 Gepost op: 9-10-2003, 17:52:05 »
Kijk alleen maar eens naar wie er allemaal uit ER zijn tot op dit moment. Belgie - Nederland 3-1.
En wie er op het ogenblik op de schopstoel zitten. Judge en Eric. Nederland - Belgie 0-2.
En wie er het meest actief zijn op de eilanden. Gio, Robin en Geert. Belgie - Nederland 2-1.

eindstand: 7-2.... Dramatisch
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #5 Gepost op: 10-10-2003, 08:58:49 »
Dit jaar lijken de Belgen het inderdaad beter te doen, en met Robin hebben ze een goede kandidaat voor de eindoverwinning. Ik ben het er alleen niet mee eens dat Judge op de schopstoel zit, i.p.v. zijn naam kan je beter Bjorn's naam neerzetten, en dan is die wedstrijd Nederland-Belgie in elk geval weer 1-1!  ;D

Ik zou het overigens wel leuk vinden als ze in een volgende serie zouden beginnen met een Nederlands en een Belgisch team. Kunnen alle Nederlanders en Belgen op dit forum lekker chauvinistisch gaan doen! En zo'n strijd is misschien ook helemaal niet slecht voor de kijkcijfers...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #6 Gepost op: 10-10-2003, 11:16:34 »
belgen zijn gewoon gewend aan goor vreten, daar komt het door.  ;)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2003, 15:00:30 »
Ik zou het overigens wel leuk vinden als ze in een volgende serie zouden beginnen met een Nederlands en een Belgisch team. Kunnen alle Nederlanders en Belgen op dit forum lekker chauvinistisch gaan doen! En zo'n strijd is misschien ook helemaal niet slecht voor de kijkcijfers...

Deze strijd zou ik ook zeer interessaht vinden! Vooral om te zien wat er dan gebeurd na de samensmelting: zullen de Nederlanders en de Belgen dan wel 1 groep gaan vormen of blijft er 'n tweedeling?

Dit is wel 'n leuk ideetje voor de volgende serie. De makers moeten tenslotte dan weer met wat nieuws komen, want ze kunnen moeilijk weer aankomen met de onderverdeling mannen-vrouwen. Hopenlijk lezen ze dit en pikken ze dit idee op.  ;)

Offline marble

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #8 Gepost op: 10-10-2003, 15:20:33 »
Het lijkt mij vrij makkelijk te verklaren.....Nederlanders zijn brutaler, iets wat misschien in eigen land vereist is, maar waar je op een klein eiland vaak alleen maar ellende mee op de hals haalt....zie hier de reden voor het vertrek van Esther. Verder is de bevolkingsdichtheid van Nederland veel hoger....er worden dus meer kinderen geboren.....zie hier het vertrek van Fatima die denkt aan de vaderlandse statistieken.....alleen het vertrek van dat eerste meisje kan ik niet verklaren......heimwee naar Nederland?????????????????

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2003, 13:07:31 »
Ik geloof dat de laatste aflevering alleen nog maar bevestigd heeft dat de belgen mentaal gewoon sterker zijn deze robinson. Ze overklassen de nederlanders. Zelfs Björn, die neandertaler, heeft geen slechte positie voor na de samensmelting.

Ik denk dat de belgen ook iets meer naar elkaar toe trekken en familair zijn met de andere belgen.
 
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2003, 13:09:38 »
(offtopic)
en de Belgische vrouwen zijn ook veel knapper
(offtopic)

Offline -nicky-

  • Forumlid
  • ik ben geen belg, ik ben slim:)
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #11 Gepost op: 13-10-2003, 16:38:21 »
*duidelijk zon belgisch topic*
jullie weten dat jullie niet de slimste zijn en dan met zon programma de boel een beetje lopen vergelijken, behoorlijk triest, maargoed een pot nat natuurlijk.


Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #12 Gepost op: 13-10-2003, 16:46:45 »
*duidelijk zon belgisch topic*
jullie weten dat jullie niet de slimste zijn en dan met zon programma de boel een beetje lopen vergelijken, behoorlijk triest, maargoed een pot nat natuurlijk.



Nou... dat vindt ik een beetje te makkelijk. Belgen en nederlanders zijn niet zomaar hetzelfde. Het grootste gedeelte van Nederland is protestant en het grootste gedeelte van Belgie Katholiek. Dat brengt echt wel verschil met zich mee.

Zou bevoorbeeld ook mee kunne spelen dat nederland zich altijd een beetje de grote broer voelt van Belgie en Belgie zich juist gelijkwaardig (qua niveau) aan nederland voelen??

[ook even off topic]
tjsa, vrouwen... It is always about women, It's always about a dream.
[/ook even off topic]
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline -nicky-

  • Forumlid
  • ik ben geen belg, ik ben slim:)
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #13 Gepost op: 13-10-2003, 16:55:05 »
jah dat merk ik met jullie berekeningen van dit topic..........klinkt heeel logisch wat je nu zegt.

Offline ER-rulez

  • Forumlid
  • Gio blijft mijn favoriet!
Re:Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Reactie #14 Gepost op: 15-10-2003, 18:13:45 »
Ik zou eigenlijk niet weten waar het op slaat om te zeggen dat Nederlanders of Belgen beter zijn...    ???
It starts with a dream and it ends with what you do with that dream!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nederlanders vs Belgen
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2003, 21:55:28 »
*
Nou... dat vindt ik een beetje te makkelijk. Belgen en nederlanders zijn niet zomaar hetzelfde. Het grootste gedeelte van Nederland is protestant en het grootste gedeelte van Belgie Katholiek. Dat brengt echt wel verschil met zich mee.


Ik vind dat generaliseren van jou een beetje te makkelijk.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2003, 23:04:21 »
Ik mis de "optie" maakt me niet uit..!!

Ik heb dus nog niet gestemd, van mij mag gewoon de beste winnen. En zoals het vorig jaar ging, dat de kandidaten zelf mogen beslissen vind ik een goed oplossing...Die maken elkaat tenslotte 24 u. per dag mee. Terwijl wij maar "fagmenten" te zien krijgen.

Mijn persoonlijke favo's zijn momenteel Ryan en Robin.
Ze laten trouwens ook weinig van de dames zien, en als ze iets laten zien is het vaak negatief.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2003, 23:19:41 »
Ze laten trouwens ook weinig van de dames zien, en als ze iets laten zien is het vaak negatief.

Is ook zo. En hierdoor beinvloeden de makers dus gewoon onze persoonlijke voorkeuren.  :-[

Ik heb gekozen voor 'n Belgisch menneke, omdat ik gewoon denk dat Gio en Geert op dit moment de beste papieren hebben. Deze zijn toevallig beiden afkomstig uit Belgie. Ik ga er dus vooralsnog niet van uit dat deze Belgische mannen meer kans maken puur en alleen omdat ze Belg zijn, maar omdat ze op dit moment 't meest nuttig zijn voor de kampen.

Offline melktandje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • het leven is te kort om moeilijk te doen
Re:Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2003, 23:33:59 »
haai, ik ben een belgse inwoner van nederland, dus voor mij een 2-strijd, nou moet ik zeggen dat afgezien van Bjorn, de belgse mannen beter overkomen. Maar wie er gaat winnen, ik weet het niet, robin maakt sociaal ook wel een goeie kans, tijd brengt raad zeg maar, in elk geval heb ik al met veel genot gekeken. ;D
het is beter gehaat te worden om wie je bent, dan geliefd om wie je niet bent

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie gaat er winnen, Belg of Nederlander?
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2003, 11:15:36 »
Ik vind dit altijd zo'n zielig gedoe!!
Wat maakt het nou uit welke nationaliteit de winnaar heeft??? :(  >:(   :-[
Er zitten/zaten daar gewoon 16 MENSEN en één daarvan gaat winnen, man-vrouw-belgie-nederland....... :-\ :-\ :-\

Het zal mij in ieder geval volslagen worst zijn!!
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)