Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 7767 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 7
« Gepost op: 26-10-2003, 21:24:33 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 7.  :)

{edit: topic miste - Compuart}
« Laatst bewerkt op: 27-10-2003, 02:00:17 door Compuart »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2003, 21:54:45 »
Machtig mooie ontwikkelingen deze week! Ja, jammer dat Karen eruit is gestemd in plaats van Bjorn, maar verder: prachtige aflevering!  :D

Natuurlijk is de nieuwe opzet met 't duivelseiland echt briljant bedacht! Wat lijkt 't me geweldig om die afvallers daar in hun eentje te zien overleven en dan te zien duelleren tegen de nieuwe afvaller! Ik ben er nog niet zo zeker van of Karen 't zal doen (ze is meer iemand die mensen om zich heen nodig heeft denk ik), maar ik kan er zo al 'n aantal aanwijzen die 't zeker wel zullen doen. Waaronder helaas ook Bjorn....die krijgen we dus misschien wel nooit echt uit de expeditie.  >:( 

Ik vond 't 'n beetje kinderachtig dat Karen en Ilona 'n eigen plekje wilden en alleen nog met elkaar optrokken. Ik dacht gelijk: 'daar zijn de nieuwe Lydia en Deborah'!  Alleen is 't dus wel duidelijk dat deze groep 't niet zo lang laat gebeuren dat er meisjes zich afzonderen en alleen maar lui lopen te zijn.

Gio heeft 'n hele veilige positie opgebouwd als kok en voedselbeheerder. Alleen niet zo'n slimme actie om niet gewoon toe te staan dat ex kamp Zuid wat meer voedsel kreeg. 't werd er door Roos ook zo lekker ingepalmd dat dat toch wel 'n hele asociale actie was. Als hij zo door gaat, zal hij er toch wel uitgebonjourd worden (om maar in z'n eigen woorden te spreken), zelfs al kan hij zo goed koken.

Geert geef ik op dit moment de grootste kans om te winnen.  :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2003, 22:25:32 »

Ik vond 't 'n beetje kinderachtig dat Karen en Ilona 'n eigen plekje wilden en alleen nog met elkaar optrokken.

Ik zou ook niet naast Björn gaan liggen.

Citaat
Bjorn....die krijgen we dus misschien wel nooit echt uit de expeditie.

Het is niet voordelig om nu op Björn te stemmen. Je kunt beter met hem naar de finale gaan omdat de vrouwen bij de allerlaatste eilandraad nooit op hem zullen stemmen.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2003, 22:29:04 »
Het is niet voordelig om nu op Björn te stemmen. Je kunt beter met hem naar de finale gaan omdat de vrouwen bij de allerlaatste eilandraad nooit op hem zullen stemmen.

Zo zullen de mannen denk ik idd wel denken! Voor hun is 't gewoon tactischer om 'm erin te laten, want dan maken ze zelf veel meer kans op de overwinning. De vrouwen stemmen veel emotioneler en zullen 'm dus nog wel eruit proberen te krijgen de komende afleveringen.

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2003, 23:58:42 »
O,O, wat was het weer een geweldige aflevering...spannend tot het laatste moment.
Verrassend dat karen er uit moest en niet Bjorn...nooit verwacht.
Verdi, idd van die kant had ik het nog niet bekeken....wat slim...
maar ook weer zo gemeen.
We zijn voorlopig nog niet van Bjorn af.
Of het loopt weer heel anders af als wij zouden verwachten.
Kijk maar naar vandaag.....er is geen peil op te trekken.

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2003, 00:07:46 »
toffe uitzending inderdaad. Ben ook heel benieuwd naar wat dat duivelseiland gaat brengen.
Het is niet te hopen dat Bjorn van het bestaan af gaat weten, dan gaat hij zich vast express zo gedragen dat hij weg gestemd wordt. Die wil daar natuurlijk wel mooi gaan zitten!!!
Maar goed, ik neem aan dat ze dat niet te horen krijgen.  ;D

Ben erg benieuwd hoe alles verder zal gaan, vooralsnog lijken de onderlinge verhoudingen nog wel redelijk okay, of zoals ze al waren.

Vraag me trouwens wel af waarom Robin op Jutta stemde. Hij leek zoiets te zeggen dat hij haar de minste robinson vond. En dat terwijl ze samen net 2 weken honger geleden hebben! Je zou toch denken dat hij iemand uit het andere (voedselrijke) kamp zou kiezen........... :-\

Maar ja, er zullen wel weer redenen achter zitten die wij niet hebben gezien ofzo ::)
stap voor stap

Offline cocon

  • Forumlid
  • Ik ben ik en alleen mezelf
Re:De ER-pool is begonnen. Je kan nu stemmen!!!
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2003, 00:12:55 »
De kandidaten die door mij het predikaat 'Robinson'  verdienen zijn  Bjorn en Robin.
Bjorn is de oermens, een loner een jager en volgens mij in het verkeerde tijdperk geboren. Hij red het denk ik altijd en overal.
Robin is mijn favoriet!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2003, 09:41:30 »
toffe uitzending inderdaad. Ben ook heel benieuwd naar wat dat duivelseiland gaat brengen.
Vraag me trouwens wel af waarom Robin op Jutta stemde. Hij leek zoiets te zeggen dat hij haar de minste robinson vond. En dat terwijl ze samen net 2 weken honger geleden hebben! Je zou toch denken dat hij iemand uit het andere (voedselrijke) kamp zou kiezen........... :-\

Maar ja, er zullen wel weer redenen achter zitten die wij niet hebben gezien ofzo ::)

Dat vroeg ik me idd ook af. Robin stemt als enige niet op Karen (of Bjorn). Ik zie Jutta eigenlijk juist als mogelijke kanshebber voor de overwinning....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #8 Gepost op: 27-10-2003, 09:53:35 »
Dat vroeg ik me idd ook af. Robin stemt als enige niet op Karen (of Bjorn).

Juist hierdoor denk ik niet dat er 'n complot gaande was tegen Karen. Anders had Robin ook wel meegedaan lijkt me. Of Jutta moet wel iets heel fouts hebben gedaan in de ogen van Robin dat hij afgestapt is van de afspraak om op Karen te stemmen.  :-\

Ik denk trouwens dat als er al 'n complot tegen Karen was, Jutta daar niet aan meedeed. Ik kan 't me eigenlijk niet voorstellen dat de heren Jutta gevraagd zullen hebben om mee op Karen te stemmen. Bovendien liggen Karen en Jutta elkaar al vanaf 't begin niet zo geloof ik en kijk ik er daarom helemaal niet van op dat Jutta op Karen gestemd heeft.

Ik vraag me wel af of de ex-leden van Kamp Zuid er niet over nagedacht hebben of 't wel zo'n goed idee zou zijn om op iemand van hun eigen kamp te stemmen. Doordat Karen eruit is, worden zij namelijk wel 'n gemakkelijke prooi van 'n mogelijk complot van Noord. Ze zijn nu immers in de minderheid.  :-\

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2003, 10:11:56 »
Ik denk wel dat er een complot was, maar niet iedereen was erbij betrokken. Het was het oude complot tussen Gio, Judge en Björn. Let me explain: Björn en Judge, die beiden vrezen voor hun vertrek (Judge kreeg al 3 stemmen eerder en Björn, tja Björn is Björn). Gio heeft hen volgens mij benaderd om samen te spannen. Daardoor moest Eva toen weg. Deze keer hadden ze gemerkt dat Zuid negatief stond tegenover Karen. (Iig opgemerkt door Judge) om stemmaatje Björn te redden moesten ze wel op Karen stemmen. Immers er waren veel stemmen voor Björn te verwachten, maar zoals bleek kon ook Karen op 1 á 2 stemmen rekenen. Dus Karen moest wel weg. Gio heeft momenteel het spel in handen en de vraag is of de 2de 'leider' in het kamp: Geert dit op tijd doorziet. Hij denkt sterk te staan, maar het is maar een kwestie van afwachten wanneer Gio's verbond hem terug pakt.


Duivelseiland: Ah! Dit eiland is natuurlijk voor Björn gebouwd. Helemaal alleen op een eiland zien te overleven. Karen kan beter gelijk nokken, want zodra ze tegenover Björn komt te staan voor een duel is het Zum Schluss!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2003, 14:20:37 »
Mmmm, interessante theorie Chriz. Dus eigenlijk zouden Geert en Ryan het er samen over gehad hebben dat ze Karen niet zo top vonden. Dit wordt gehoord door één van het drietal Gio-Bjorn-Judge en die besluiten het wederom op een akkoordtje te gooien en ook op Karen te stemmen.
Dat Jutta dan ook op Karen stemt is toeval.

Als dat klopt dan gaat genoemd drietal waarschijnlijk op vrolijke voet zo verder, om op 't laatst met z'n 3-en over te blijven, waarna de echte strijd pas losbarst.  Kan nog spannend worden dan.  Alleen niet leuk dat dat zou betekenen dat de uiteindelijke winnaar één van deze 3 zou worden, want ik vind ze geen van 3-en echte Robinsons, om verschillende redenen.  :-\
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 7
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2003, 14:24:30 »
je kan dan eigenlijk stellen dat alleen robin als individueel heeft gestemd.....de rest had min of meer een afspraak met dees of geen..

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2003, 14:32:40 »
en Jutta. Volgens mij stemde die de afgelopen keren al op Karen dus die heeft gewoon haar patroon aangehouden.

Ik weet ook niet of er tussen Geert en Ryan nou echt een "complot" was. Wanneer is een complot een complot? Zelfde twijfels heb ik nog steeds bij het zogenaamde "complot"  van de dames om Judge er uit te stemmen. Judge lag gewoon voor de hand om weggestemd te worden.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 7
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2003, 14:37:30 »

Wanneer is een complot een complot? Zelfde twijfels heb ik nog steeds bij het zogenaamde "complot"  van de dames om Judge er uit te stemmen. Judge lag gewoon voor de hand om weggestemd te worden.
...en als je dat vervolgens dan uitgebreid met elkaar gaat bespreken, dan is er wel sprake van een complot..  ;D

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2003, 22:51:00 »
Mwoah...dus als ik voor mezelf besloten heb om op X te stemmen omdat die geen moer doet en a-sociaal is en ik me aan die persoon erger, en ik heb het met anderen over de eliminatie en die blijken er net zo te denken als ik, dan is het opeens een complot?
Daar denk ik toch anders over hoor. Dat zou betekenen dat je het helemaal niet meer met anderen over de eliminatie zou kunnen hebben.

Persoonlijk vind ik dat dan nog niet meteen een complot hoor. Pas als je anderen overtuigd op X te stemmen en echt afspraken maakt om X er uit te stemmen vind ik het een complot.

Maar ja, wie ben ik?  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 7
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2003, 09:54:53 »
feitelijk gezien in de expeditie-robinson-modus is een complot gewoon een stemafpraak. zodra je weet wat anderen gaan stemmen, ben je slim als je mee doet want dan zit jij veilig.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re:Aflevering 7
« Reactie #16 Gepost op: 28-10-2003, 13:10:27 »
Stemmen (lees complotten) is een onderdeel wat hoort bij ER. Je kunt jezelf in een veiliger positie brengen door aan een complot mee te werken, dit brengt het risico met zich mee dat een complot doorzien wordt en er een ander sterker complot wordt gesmeed.....

In mijn ogen is het niet direct een complot als je met anderen spreekt over mogelijke wegstemmers. De onvrede die de mannen kregen over het feit dat twee dames apart gingen slapen was meer een gesprek over iets dat hun ergerde dan een gesprek om samen te bepalen wie weggestemd moest worden.

Leuk wordt het om de reacties te zien van complotsmeders als een kandidaat die zo weggestemd wordt via duivelseiland terug kan komen. Surprise surprise.
Gek zijn is gezond

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 7
« Reactie #17 Gepost op: 28-10-2003, 13:22:45 »

Leuk wordt het om de reacties te zien van complotsmeders als een kandidaat die zo weggestemd wordt via duivelseiland terug kan komen. Surprise surprise.
het is nog maar de vraag of ze daarvan op de hoogte worden gesteld.. :-\ lijkt me echt iets dat de makers bewaren totaan de werkelijke finale.  ;D

Offline CObus

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 7
« Reactie #18 Gepost op: 28-10-2003, 17:14:35 »
Gave aflevering, al had het eten om de samensmelting te vieren, wel iets minder gekund denk ik. Gedurende de aflevering zag je al aankomen dat niet Bjorn de enige zou zijn met stemmen en zelfs dat het wel eens een ander kon zijn die weg zou moeten. Ilona en Karen waren daarin echte kandidaten. De verbazing van Karen duidt volgens mij alleen maar op het feit, dat ze totaal niet betrokken is bij de expeditie en dus niet weet hoe men over haar dacht. Volgens de stempagina op deze site heeft zelfs Ilona op haar gestemd   :o :o   

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Aflevering 7
« Reactie #19 Gepost op: 28-10-2003, 17:24:44 »
Volgens de stempagina op deze site heeft zelfs Ilona op haar gestemd   :o :o   

whahahahha lol, sorry hoor, beetje te snel gemaakt geloof ik  :-[
haastige spoed toch ook altijd he ;), de fout is bij deze hersteld  ;D
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje