Auteur Topic: Aflevering 13 & 14 (de finale!)  (gelezen 19691 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Gepost op: 7-12-2003, 20:33:35 »
In dit topic kun je alles kwijt over de finale van Expeditie Robinson!  :D

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2003, 20:58:45 »
Shit, Ryan eruit. Ik had de gezichten van het gio trio graag willen zien. Maar ach, Ryan heeft geld zat, dus die 50000 euro niet nodig.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Groenenman

  • Gast
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #2 Gepost op: 7-12-2003, 21:46:49 »
Jutta of Judge

Spannend !

Offline Augustus

  • Forumlid
  • leuk forum is
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #3 Gepost op: 7-12-2003, 21:56:16 »
Heb net SMS'je 'Bjorn' met opgestuurd 4949 naar. Nooit weet je maar tenslotte. ;D
niet ziet jij wat, zie zie, ik ik!

Offline monina

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #4 Gepost op: 7-12-2003, 23:16:19 »
Jutta heeft in mijn ogen verdiend gewonnen. Vanaf dag 1 mijn favoriet. Maar wat deed Judge in hemelsnaam in die finale. Grrrrrrrrr. En ik snap die telefoontelling niet. Ik las overal dat hij over het algemeen als een van de onsympathiekste expeditieleden wordt gezien en dan ineens voorstaan???? Die verschil zou veel groter moeten zijn geweest in het voordeel van Jutta, als ik afga op alle reacties die normaal binnenkomen over Judge.

Maar goed. Ik moet zeggen dat de finale aflevering een beetje tegenviel. Vorig jaar hadden ze er toch wat meer werk van gemaakt, dit leek een beetje in elkaar geplanst met steeds dat mens dat steeds 4 minuten vol kletste over de tussenstand, auto's en wat nog meer. Heel jammer, ik had er meer van verwacht.



Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2003, 23:18:35 »
Jutta en Judge in de finale, wie had dat gedacht? Geen Robin, geen Gio, maar 2 expeditieleden waarvan ik 't eigenlijk niet echt verwacht had dat ze 't zover zouden schoppen.  :-\

Maar goed, Jutta is voor mij wel 'n waardige Robinson. Ze is altijd sociaal geweest en heeft niks gedaan waar ik me aan heb geergerd. Judge daarentegen gunde ik niet echt de overwinning, omdat ik me nog steeds niet goed kan vinden in de manier waarop hij met bepaalde mensen is omgegaan en de manier waarop hij de expeditie heeft doorgemaakt. Dat gezeur over voedsel ging me echt zwaar irriteren op 't laatst.  :(

Maar goed, hij stond er dan toch in de finale tegenover Jutta. Gek genoeg werd 't toch nog heel spannend doordat vooral Ilona niet stemde zoals ik verwacht had. Ik was zeer benieuwd hoe ze dit zouden gaan oplossen, maar was toch wel enigzins verbaasd dat ze de keuze nu geheel aan de kijkers overlieten. Ik had trouwens wel enigzins verwacht dat daar Jutta als winnaar uit zou komen, omdat de kijkers denk ik meer sympathie voor haar hebben gekregen.

Ik vond 't verder 'n erg teleurstellende finale. Ik geloof dat we de helft van de tijd naar Arriane en haar tussenstand hebben zitten kijken. Jemig, wat kan dat opnoemen van de telefoonnummers en 't aanprijzen van de prijzen gaan irriteren! 't had niet veel gescheeld of ik had demonstratief de televisie uitgezet.  >:(

Verder erg jammer dat de andere expeditieleden, die al voor de samensmelting waren afgevallen, er niet waren. Dat vond ik ook wel heel raar eigenlijk. Ik had toch wel gehoopt om te horen hoe 't met Fatima en haar kindje was, maar daar was blijkbaar niet genoeg tijd voor omdat Arriane anders niet genoeg in beeld kon komen.  :(

Ik hoop dat de aflevering van volgende week veel goed gaat maken. Dan krijgen we iig wel te horen hoe 't met Fatima en haar Jessy gaat en dan hopenlijk ook echt de oplossing van 't bananenmysterie. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat Ernst-Paul bedoelde met: "en was er echt geen sex op 't eiland?"  Bjorn zal toch niet toch..... :-X

Offline OhJay

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #6 Gepost op: 7-12-2003, 23:23:31 »
Ik vraag me af of Nederland en Belgie nu beiden hebben kunnen stemmen of dat de stemming voorgekookt was.
Met name Ariane en de prijzen die je voor het bellen/sms-en moest betalen doen mij het ergste vermoeden...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #7 Gepost op: 7-12-2003, 23:31:44 »
Volgens mij hebben de Belgen gewoon donderdag pas finale. Tenminste dat haal ik uit de VT4-site.  :-\

Dat zou dus betekenen dat:
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, en de Belgen kunnen niet stemmen;
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, de Belgen kunnen wel stemmen, maar dat heeft eigenlijk geen zin want de winnaar is vanavond al gekozen;
  • oftewel VT4 zendt 'n geheel andere finale uit dan bij ons, waar dus ook eigenlijk weer opnieuw 'n winnaar wordt gekozen.

Ik vind alledrie de opties nogal vreemd moet ik eerlijk zeggen.  :-[

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #8 Gepost op: 7-12-2003, 23:34:17 »
Deze aflevering was echt wel een desillusie!  :(

Het begon nog wel goed, toen zowel Robin als Giovanni te vroeg van die balk vielen. Viel hun hele plannetje even letterlijk in het water!  ;D Alleen wel erg jammer dat Judge er vervolgens wel op blijft staan.

Ik had het Ilona vervolgens wel gegund om samen met Jutta in de finale te mogen staan, maar helaas: Judge de stadsmus weet de finale ook nog te halen en krijgt daarin ook nog eens 4 stemmen.  ???

Die live tv-uitzending was wel de grootste aanfluiting ooit. Ik vond het ook erg vreemd dat de andere kandidaten er niet waren; had graag Fatima en baby even gezien. Maar vooral de vele oproepen tot stemmen, en de zogenaamde nek-aan-nek race die er zou zijn, irriteeerde me. Het is statistisch volgensmij niet mogelijk dat de stand eerst 55%-45% voor Jutta is, dat er vervolgens een half uur later opeens een voorsprong is voor Judge, maar dat Jutta op het eind toch wint met 2x zoveel stemmen als Judge. In de loop van de uitzending werd nou niet zoveel gezegd, dat de visie van de kijker op beide kandidaten drastisch zou moeten hebben veranderd. Oftewel, de kijker wordt weer gigantisch voor de gek gehouden. Het wordt toch eens hoog tijd dat zulke bel/sms-toestanden eens onder toezicht van een notaris gezet worden.

Ik ben overigens uiteindelijk wel redelijk tevreden met winnaar Jutta, maar de manier waarop vond ik maar niets.

Maar toch volgende week nog maar even kijken naar de terugblikaflevering. Ik ben natuurlijk wel benieuwd of er nou mensen sex gehad hebben op het eiland.  ;D  In een ander topic las ik dat Ilona en Karen een relatie hebben tegenwoordig, zouden ze zich misschien daarom afgezonderd hebben bij het slapen...  ::)

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #9 Gepost op: 7-12-2003, 23:42:05 »
Volgens mij hebben de Belgen gewoon donderdag pas finale. Tenminste dat haal ik uit de VT4-site.  :-\

Dat zou dus betekenen dat:
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, en de Belgen kunnen niet stemmen;
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, de Belgen kunnen wel stemmen, maar dat heeft eigenlijk geen zin want de winnaar is vanavond al gekozen;
  • oftewel VT4 zendt 'n geheel andere finale uit dan bij ons, waar dus ook eigenlijk weer opnieuw 'n winnaar wordt gekozen.

Ik vind alledrie de opties nogal vreemd moet ik eerlijk zeggen.  :-[

Als je op de VT4-site kijkt, zie je dat de Belgen wel een finaleuitzending hebben na de reguliere 13e uitzending. Die duurt echter maar 50 minuten, een stuk korter dus dan de Nederlandse studiouitzending. Ik denk dus dat ze voor optie 1 uit jouw lijstje gaan, en Ariane thuis laten. Al kunnen ook de Belgen vast wel per telefoon of SMS een publiekslieveling kiezen, VT4 moet natuurlijk wel geld verdienen!  :D

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #10 Gepost op: 7-12-2003, 23:47:47 »
Volgens mij hebben de Belgen gewoon donderdag pas finale.
Dat zou dus betekenen dat:
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, en de Belgen kunnen niet stemmen;
  • oftewel VT4 zendt gewoon dezelfde finale uit, die wij gezien hebben, de Belgen kunnen wel stemmen, maar dat heeft eigenlijk geen zin want de winnaar is vanavond al gekozen;
  • oftewel VT4 zendt 'n geheel andere finale uit dan bij ons, waar dus ook eigenlijk weer opnieuw 'n winnaar wordt gekozen.

Ik vind alledrie de opties nogal vreemd moet ik eerlijk zeggen.  :-[

Inderdaad nogal vreemd. Op VT4 is de 13e aflevering pas donderdag, met aansluitend de finale, die echter maar 50 minuten duurt (in Nederland bijna anderhalf uur). Dus dat hele gedoe met dat bellen/smsen zal er wel niet inzitten. Misschien dat in Belgie Ilona toch op Jutta stemt?
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #11 Gepost op: 8-12-2003, 00:06:32 »
Als dat echt zo is dan is dat natuurlijk een vorm van spelvervalsing. Niet dat ik denk dat de uitslag anders zou zijn trouwens maar toch. We horen het donderdag dan wel van de Belgen, die willen de uitslag natuurlijk nog niet weten.

Als ze de finale volgend jaar weer op dezelfde manier doen dan mogen ze Ariane trouwens wel thuis laten. Je kan zien dat ze ervaring heeft met belspelletjes, wat een gezeur over die telefoonnummers zeg.  >:(
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Aileen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • it al seems fine to the naked eye
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #12 Gepost op: 8-12-2003, 01:10:10 »
pffffffff het is me allemaal een beetje tegengevallen...want ik vond Judge echt geen Robinson...en dat hij in de finale zat vond ik niet tof...maar goed dit terzijde.
vooral de proeven vond ik niet kloppen het waren fysieke uitdagingen daar zijn mannen toch sterker in (theoretisch dan) en dat vond ik van bijna alle proeven...ik zie eigenlijk niet in wat dat met het survival aspect te maken heeft....ik had liever het echte survivellen erin gezien dus dat er meer te vangen viel en dat het op werk en sociale vaardigheden ging want ik had echt een andere Robinson in ogen...die in mijn ogen Robinson moest worden.
Nou ja ik ben benieuwd naar volgende week wie is de bananen dief...
en waarom werd Robin zo nauw in beeld genomen met de tekst: "en was er echt geen sprake van sex op het eiland"
nou ja kijken dus volgende week
groetjes Aileen
:D
nudge nudge wink wink Say no more

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #13 Gepost op: 8-12-2003, 05:02:25 »
blij dat jut gewonnen heb, heb ik er eindelijk eens eentje goed!  :D

verders, sbs:  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: bel 0909-sbshebberig...

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #14 Gepost op: 8-12-2003, 11:19:30 »
Helemaal tevreden met Jutta als winnaar, TOP!! ::ok::
Dat  stemmen op deze manier slaat naar mijn idee nergens op. Dat Judge af en toe voor lag was alleen maar om mensen te prikkelen vooral nog maar een keer voor Jutta te bellen. Dat spekt de kas van Net 5 tenminste.
En wie kwam er net voor het eind van het programma aankakken??????????
Zijn vrachtwagen wilde zeker niet starten ;)
Trouwens wel maf dat Belgie de finale nog niet te zien heeft gekregen, ik dacht dat het voor de gelegenheid wel een keertje gelijk uitgezonden zou worden, niet dus  ???  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 8-12-2003, 11:26:48 door kaneel »
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #15 Gepost op: 8-12-2003, 11:22:27 »

Trouwens wel maf dat Belgie de finale nog niet te zien heeft gekregen, ik dacht dat het voor de gelegenheid wel een keertje gelijk uitgezonden zou worden, niet dus  ??? ::ok::

mogen hun dan niet stemmen bellen??  :o :o

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #16 Gepost op: 8-12-2003, 11:45:26 »
Jawel, Cora, ze mogen best de commerciėle omroepen nog rijker maken. Wat is daar op tegen? ;D ;D Het zijn toch OOK eurootjes?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #17 Gepost op: 8-12-2003, 12:23:43 »

Verder erg jammer dat de andere expeditieleden, die al voor de samensmelting waren afgevallen, er niet waren. Dat vond ik ook wel heel raar eigenlijk. Ik had toch wel gehoopt om te horen hoe 't met Fatima en haar kindje was, maar daar was blijkbaar niet genoeg tijd voor omdat Arriane anders niet genoeg in beeld kon komen.  :(

Ik hoop dat de aflevering van volgende week veel goed gaat maken. Dan krijgen we iig wel te horen hoe 't met Fatima en haar Jessy gaat en dan hopenlijk ook echt de oplossing van 't bananenmysterie. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat Ernst-Paul bedoelde met: "en was er echt geen sex op 't eiland?"  Bjorn zal toch niet toch..... :-X

De eerste 6 afvallers waren er wel, op het einde kwamen ze in een glimps voorbij. Ik herkende Simon en Eva in ieder geval. Ik geloof ook Esther en Fatima.

Ik ben wel benieuwd naar volgende week. Ook bv. wat er met Eric gebeurd is, uiteraard het bananenmysterie en ik wil graag weten of Ilona en Karen op het eiland al hun relatie zijn begonnen (sex?)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #18 Gepost op: 8-12-2003, 14:41:10 »
De eerste 6 afvallers waren er wel, op het einde kwamen ze in een glimps voorbij. Ik herkende Simon en Eva in ieder geval. Ik geloof ook Esther en Fatima.

Ik ben wel benieuwd naar volgende week. Ook bv. wat er met Eric gebeurd is, uiteraard het bananenmysterie en ik wil graag weten of Ilona en Karen op het eiland al hun relatie zijn begonnen (sex?)

ik moest meteen aan jutta en  judge denken..kan me best voorstellen, als je zo euforisch bent..  ;D

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 & 14 (de finale!)
« Reactie #19 Gepost op: 8-12-2003, 15:29:57 »
baal baal baal, ik was niet thuis gisteravond, dus we hebben het opgenomen, en ik heb dus net gekeken, maar het laatste half uur staat er niet op :o  :o  :o

Ik lees dus hier pas dat Jutta gewonnen heeft (gelukkig, phoe, gelukkig niet Judge.
En is er volgende week dus nog een uitzending :D ?
En wat is dat nou over sex?? En hoe zat dat nou met Bjorn, waarom die zo laat was, met verassing??
Ben heel nieuwsgierig.

Verder vond ook ik het al met al tegenvallen. Ik vind de 4-4 uitslag te toevallig. Dat is natuurlijk allang opgezet, zodat ze die geldverdienende spel in konden zetten.  :(
Da“s wel heel irritant, hoezeer het spel beinvloed wordt door commercie en kijkcijfers.
Geloof dat dat een paar jaar geleden veel minder aan de orde was.
En dan dat hele vage gedoe dat de finale in Belgie nog moet komen, gaan ze dan weer zogenaamd spannende show doen, en weer met die arianne  :-\  :-\ Nee toch?
Nou al met al klopt er natuurlijk geen reet van. En da“s heel jammer van zo“n mooie serie. >:( :'(

Ben wel blij dat Jutta gewonnen heet trouwens, hoopte dit eigelijk al heel lang, maar geloofde niet dat ze het zou redden! Sterk staaltje hoor, op die balk! ::ok::
stap voor stap