Auteur Topic: Verschillen tussen de kampen?!  (gelezen 24310 keer)

Offline Lidy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #60 Gepost op: 20-09-2004, 10:22:02 »
Na gisteravond heb ik een wat duidelijker beeld van de beide kampen. Werden in de eerste twee afleveringen de twee kampen afgeschilderd als enerzijds het vergader kamp en anderzijds het bourgondische kamp, in deze aflevering werd dit weer gerelativeerd.  :D Of de Belgen deze proef nou wel of niet opzettelijk probeerden te verliezen, de nederlanders waren hier ook gewoon sterker. Mick vond ik ronduit onbeschoft tijdens het feestje, maar dit heeft totaal niets met zijn belg zijn te maken. Overigens vond ik Klaar (derde kamp) ook niet sympathiek overkomen toen ze uit ging leggen hoe de dagindeling bij de nederlanders eruit zag, ze bedacht dat er inmiddels wel een belletje of een tringeltje afzou gaan. Zij cultiveert haar afkeer van de vergadercultuur op een manier die haar nog wel eens op kan gaan breken :( Ook dat heeft meer met de persoon te maken dan met het nederlander zijnn.  ::vergroot::
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #61 Gepost op: 20-09-2004, 17:06:10 »
Ben het niet met je eens Voodoopop (enge naam overigens....)
Marjolein was als eerste van de 18 deelnemers bij de kooi met zwemmen!!!
Wie weet, wilde Shandinella niet meedoen, omdat ze zich niet goed/fit genoeg voelde.
En om achteraf te zeggen dat dan de keuze fout was is wel erg gemakkelijk.
Helaas gaf Marjolein (te)snel op, en dan kan ik me voorstellen dat Patrick daarvan baalde,hij kon nog wel verder.
Frouke was ook al geen optie.

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #62 Gepost op: 21-09-2004, 14:00:55 »
Reactie op Robinsonner.
Ronald heeft bewust Marjolein voor Patrick gekozen, met name om hun onderlinge band te versterken. Die was fragiel volgens Ronald en de overige leden. Jammer voor die onderlinge band maar een proef moet gewonnen worden en onderlinge banden staan los van een proef. Ik vind het een foute keuze op een beslissend moment.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #63 Gepost op: 21-09-2004, 14:06:26 »
maar een proef moet gewonnen worden

Er is natuurlijk ook nog zoiets als tegenstand. ;D
Winnen is dus niet zo vanzelfsprekend, ook als je je 2 beste mensen stuurt. ;)
2024: wie is de Mol?

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #64 Gepost op: 21-09-2004, 14:20:30 »
Het gaat hier niet om vanzelfsprekendheid. Het gaat erom dat je zonder bijkomende stressfactoren zo goed mogelijk presteert. Bij deze proef was dat niet het geval. In dit geval was dat m.i. zelfs extra druk op de schouders van de kandidaten.

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #65 Gepost op: 21-09-2004, 15:14:49 »
Reactie op Robinsonner.
Ronald heeft bewust Marjolein voor Patrick gekozen, met name om hun onderlinge band te versterken. Die was fragiel volgens Ronald en de overige leden. Jammer voor die onderlinge band maar een proef moet gewonnen worden en onderlinge banden staan los van een proef. Ik vind het een foute keuze op een beslissend moment.

Het is ook mogelijk dat het verlies van de proef straks als een opoffering / klein verlies gezien kan worden afgewogen t.o.v. de winst die er geboekt gan / gaat worden als de band tussen Marjolein en Patrick beter wordt.En indirect daardoor de groepsband.

 
Gek zijn is gezond

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #66 Gepost op: 21-09-2004, 15:25:25 »
Is ER een managementtraining ?  ::tandpastasmiley::


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #67 Gepost op: 22-09-2004, 21:11:41 »
ben het met voodoopop eens. Had ook verwacht dat de sterkste twee de proef zouden gaan doen. Er moet immers eten komen??
En dan als relatietherapie samen koken voor Patrick en Marjolein. Niets zo goed voor de onderlinge band als samen een maaltijd klaarmaken..
er was eens......

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #68 Gepost op: 23-09-2004, 09:19:51 »
Ben eht er wel mee eens dat er extra druk op de schouders van Marjolein en patrick werd gelegd...vooral omdat patrick zich al zo machteloos voelde...zag je ook aan zijn reactie toen marjolein moest opgeven....'t begint er idd steeds meer op te lijken dat het  een soort van teambuildingsuitje is voor de Nederlanders....ben benieuwd of ze hier mee door gaan wanneer het tot een samensmelting komt met de Belgen....

Maar 't blijft een stomme zet om niet de twee sterkste uit het team in te zetten omdat er zoveel op het spel stond.... ???
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline milo

  • Forumlid
de Nederlandse vrouwen
« Reactie #69 Gepost op: 23-09-2004, 14:17:09 »
ligt het aan mij maar zijn de Nederlandse vrouwen (met uitzondering van shandinella) niet veel zwakker als de belgen???

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de Nederlandse vrouwen
« Reactie #70 Gepost op: 23-09-2004, 23:33:02 »
nee.

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de Nederlandse vrouwen
« Reactie #71 Gepost op: 24-09-2004, 01:53:09 »
ligt het aan mij maar zijn de Nederlandse vrouwen (met uitzondering van shandinella) niet veel zwakker als de belgen???

Hoe kom je daar zo bij?
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: de Nederlandse vrouwen
« Reactie #72 Gepost op: 24-09-2004, 08:35:44 »
Ik denk dat dat wel meevalt, we hebben ook pas een paar afleveringen gezien. 
Gek zijn is gezond

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de Nederlandse vrouwen
« Reactie #73 Gepost op: 24-09-2004, 09:14:25 »
Als ik de nederlandse vrouwen met de belgische vrouwen ga vergelijken denk ik juist dat we sterke dames in het gezelschap hebben hoor ::ok::

..kijk maar naar Klaar, Ernestiene en Shandinella, en dan vlak ik marjolein ook nog niet eens echt uit als sterke vrouw..... :)
Wat de belgische dames betreft moeten zij zich nog maar eens laten zien...Kelly zal het misschien wel redden, maar Darlene en Mitchel zullen het nog heel zwaar gaan krijgen..Ik denk persoonlijk dat Mitchel zich door haar grote mond sterker voordoet dan ze in werkelijkheid is en Darlene houdt zich nog op de achtergrond om krachten te besparen denk ik....
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline milo

  • Forumlid
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #74 Gepost op: 24-09-2004, 10:24:28 »
het is natuurlijk hoe je het begrip sterk ziet

ik bedoelde vooral fysiek en volgens mij is dan shandinella de betere en vervolgens kelly, maar de andere vrouwen lijken me maar plattekes


kunnen we nog wel praten over een verschil tussen de belgen en de nederlanders want de kampen worden volgende aflevering herverdeeld

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #75 Gepost op: 24-09-2004, 15:03:34 »
kunnen we nog wel praten over een verschil tussen de belgen en de nederlanders want de kampen worden volgende aflevering herverdeeld

Of wordt er gewoon van kamp gewisseld? Is ook al eens voorgekomen!
Gek zijn is gezond

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #76 Gepost op: 27-09-2004, 11:52:09 »
OVERMOEDIGHEID van de Belgen?? is nu weg bij de Belgen... tussen de Nederlanders...ik hoor de Belgen alleen nog maar klagen.
En Ronald is beslist geen Leider...die uit staat te rusten tegen een Boom.
Doet hij dat ook "Thuis onder zijn WERKTIJD" ??? tijdens het vliegen.
Ik kan best begrijpen dat het zwaar is...maar dat is het voor iedereen. ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 29-09-2004, 10:48:59 door voodoopop »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #77 Gepost op: 27-09-2004, 12:19:48 »

Doet hij dat ook "Thuis onder zijn WERKTIJD" ??? ::oink::


Hij is piloot, dan moet je wel een hele hoge boom hebben  :P

Offline Lidy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #78 Gepost op: 27-09-2004, 12:32:38 »


Hij is piloot, dan moet je wel een hele hoge boom hebben  :P

 :) :) :) ;) ;)
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: Verschillen tussen de kampen?!
« Reactie #79 Gepost op: 27-09-2004, 13:46:45 »
Ik heb Ronald in de herhaling van zaterdag horen zeggen dat het maar een klein beetje meespeelt dat het goed voor Patrick en Marjolein zou zijn, en dat hij in eerste instantie de twee sterkste heeft gekozen (van dat moment)
Wij zien lang niet alles op televisie.
En dat hij even bijkomt, omdat hij een kist van 100 kilo tijdens vloed uit het water haalt, omdat Mo niet meer kon, vind ik niet zo gek hoor...