Auteur Topic: [Kandidaat NL] Esther  (gelezen 88840 keer)

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #60 Gepost op: 21-09-2005, 09:35:45 »
Respect!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #61 Gepost op: 21-09-2005, 10:16:54 »
Ook hier:
Ik denk dat Esther - ondanks haar communicatieve vaardigheden - iemand genadeloos het vuil onder de nagels kan uitpeuteren. Ik kan me goed inbeelden dat je gewoon GEK wordt als ze begint te zeuren.
En blijkbaar is dat wat er met John gebeurd is. Totaal in overdrive. Gek gezeurd. Zinsverbijstering noemen ze dat in de rechtbank. "Ik wist niet meer wat ik deed, edelachtbare, ineens lag aan mijn voeten het lijk van een vrouw en had ik een bebloede kokosnoot in mijn hand."
:P

Besluit:
1) Esther kan vre-se-lijk zeuren
2) John is een bullebak met een dun laagje vernis

--- Het enige wat ons in diepste wezen onderscheidt van dieren is het menselijk verstand. Als dat eventjes wegvalt... ---
::)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline twina

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #62 Gepost op: 21-09-2005, 11:20:57 »
Esther, wat heb ik het met haar te doen gehad. Zoals die twee tegen haar uitvielen was toch echt niet normaal. Ze gaven haar geen enkele kans. Ze was misschien tegen Douwe ook niet altijd even aardig maar J en C kenden haar nog niet eens en begonnen gelijk al met die rare opmerkingen over het wel of niet vrijwillig vertrekken. Ik hoop dat Esther die twee en beetje aankan en dat ze misschien daarin toch nog wat steun krijgt van de "jonkies", wat ik niet verwacht. Volgens mij zijn die gewoon te bang voor hun eigen positie en lopen ze maar een beetje met de meerdrheid mee. Jammer is dat, vooral voor Esther in dit geval. Kop op Esthet. Je hebt het volgens mij wel in je!!!! ::bravo::

Offline Harry

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #63 Gepost op: 21-09-2005, 22:30:08 »
mee eens. Jammer dat dat stelletje schapen er maar een beetje sukkeoig bijstond, en niet even nadacht over het het feit dat het misschien ook wel anders kon. Ik heb geen respect voor deze mensen.

Offline tweetyke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #64 Gepost op: 21-09-2005, 23:50:42 »
Laat je niet doen meid!!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #65 Gepost op: 22-09-2005, 17:12:40 »
Er zijn mensen geweest die een mailtje hadden gestuurd naar Esther om haar te steunen en te vertellen wat ze er van vonden enzo... ze kregen het volgende bericht terug:

Beste ...,



Heel erg bedankt voor je bemoedigende reactie op de Expeditie Robinson uitzending van maandag. Het is ongelofelijk wat het kennelijk heeft losgemaakt bij mensen. De forums op internet staan vol met reacties en ik heb heel veel lieve emails ontvangen van mensen die ik helemaal niet ken! Het doet me goed om te horen dat jullie het gedrag van mijn mede eilandbewoners niet acceptabel vinden (de forums spreken inderdaad boekdelen!). Op dat moment vroeg ik me af en toe nog wel af of IK misschien gek was. Maar zodra je het in een groter perspectief plaatst, wordt natuurlijk duidelijk dat dit niet helemaal normaal was (=understatement)… Gelukkig is alles achter de rug en heb ik er geen trauma’s van over gehouden… Alles bij elkaar was het gewoon een hele bijzondere ervaring. Blijf kijken, de komende weken worden nog heeeeel spannend!

Nogmaals heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn emailadres op te zoeken en een email te sturen. Ik vind het heel bijzonder dat mensen zich zo aangesproken voelen dat ze ook echt “actie” ondernemen!



Met vriendelijke Robinson groetjes,



Esther Jacobs
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #66 Gepost op: 22-09-2005, 17:41:11 »
Leuk!!
Ben heel benieuwd wat dat spannende dan wel is  :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #67 Gepost op: 23-09-2005, 08:19:07 »
Ook hier:
Ik denk dat Esther - ondanks haar communicatieve vaardigheden - iemand genadeloos het vuil onder de nagels kan uitpeuteren. Ik kan me goed inbeelden dat je gewoon GEK wordt als ze begint te zeuren.
En blijkbaar is dat wat er met John gebeurd is. Totaal in overdrive. Gek gezeurd. Zinsverbijstering noemen ze dat in de rechtbank. "Ik wist niet meer wat ik deed, edelachtbare, ineens lag aan mijn voeten het lijk van een vrouw en had ik een bebloede kokosnoot in mijn hand."
:P


Nou ik kan me niet voorstellen dat Esther John al binnen een dag gek gezeurd heeft...
Some light in your eyes...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #68 Gepost op: 23-09-2005, 15:51:18 »
De forums op internet staan vol met reacties [...] (de forums spreken inderdaad boekdelen!).

Ze bekijkt dus wel de forums. ;) Esther, als je hier ook leest, kom eens gezellig langswippen.  ::love::
Nog even niks.

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #69 Gepost op: 23-09-2005, 17:33:42 »
Esther, blijf zoals je bent!! Je bent geweldig, niets aantrekken van de andere klootviolen. Jij verdient het om DE robinson te worden, ga zo door!

Heel veel sterkte  ::hug::

xxxx Laura

Edit: off-topic bijlage verwijderd - Test
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 17:36:51 door Test »
Marbs is mijn konijntje

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #70 Gepost op: 23-09-2005, 18:59:19 »
Hoi allemaal!

Ik ben na afl. 4 net als jullie geschokt door het boerse gedrag van John + aanhangels. Nu heb ik een vraagje: weet iemand het e-mail adres van Esther? Alvast super bedankt! ::bravo::

Groetjes Laura

(emailadres verwijderd: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 13:27:40 door Stormpie »
Marbs is mijn konijntje

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #71 Gepost op: 23-09-2005, 20:45:17 »
Ook hier:
Ik denk dat Esther - ondanks haar communicatieve vaardigheden - iemand genadeloos het vuil onder de nagels kan uitpeuteren. Ik kan me goed inbeelden dat je gewoon GEK wordt als ze begint te zeuren.

Tja, ik heb dat niet zo. Ze laat iemand niet makkelijk los in een discussie, als je dat bedoelt. Maar ze lijkt me ook iemand die altijd bereid zal zijn zich in andermans visie en perspectief te verplaatsen. Ik merk wel vaak dat mensen daar agressief van kunnen worden, omdat ze die eigenschap zo pertinent zelf niet bezitten, dat ze het wantrouwen en het als "nep" zullen opvatten.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #72 Gepost op: 24-09-2005, 02:02:30 »
Esther lijkt me zeker een toffe meid, dat staat niet ter discussie.

MAAR soms moet je even afstand nemen. Zelfs al vind je - nee, wéét je dat je gelijk hebt - heeft het soms écht geen zin dat op dàt moment te KRIJGEN (het gelijk). Integendeel, dat werkt dikwijls averechts. Je gaat mensen op de tenen trappen. Ze voelen zich in een hoek geduwd. Aangevallen. Dit is geen wilde theorie, het is gewoon een feit.
Als Esther wat meer John Gray had gelezen was het nooit zo ver gekomen, dat weet ik wel héél zeker!

Nu heeft ze het op de spits gedreven. Ook met Douwe was ze aan 't 'doordouwen', maar die liet betijen. Hij kon het over zich heen laten gaan. Als Esther dit met mij probeert zal ik haar vriendelijk vragen eventjes niet te praten. 15 minuten of zo. Of ik verwijder me even. Typisch Belgisch trouwens, wij gaan gewoon even weg, en we weten héél goed waarom we dat doen. Ook Douwe zei het keer op keer: "Stop nou toch met zeuren." Wat een geduld heeft die man. Petje af!

Laat de mensen toch even de tijd!?! Het is niet omdat JIJ dadelijk ziet wat het 'probleem' is (volgens jou) dat de anderen daarom al klaar zijn om dit ook te zien. Jouw waarheid is trouwens niet noodzakelijk die van de anderen.

Esther heeft redelijk wat aangeleerde communicatietechnieken, maar ze mist feeling. Ze duwt maar door, maar het gaat een beetje zonder gevoel.
:P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #73 Gepost op: 24-09-2005, 09:19:37 »
Esther lijkt me zeker een toffe meid, dat staat niet ter discussie.

MAAR soms moet je even afstand nemen. Zelfs al vind je - nee, wéét je dat je gelijk hebt - heeft het soms écht geen zin dat op dàt moment te KRIJGEN (het gelijk). Integendeel, dat werkt dikwijls averechts. Je gaat mensen op de tenen trappen. Ze voelen zich in een hoek geduwd. Aangevallen. Dit is geen wilde theorie, het is gewoon een feit.
Als Esther wat meer John Gray had gelezen was het nooit zo ver gekomen, dat weet ik wel héél zeker!

Nu heeft ze het op de spits gedreven. Ook met Douwe was ze aan 't 'doordouwen', maar die liet betijen. Hij kon het over zich heen laten gaan. Als Esther dit met mij probeert zal ik haar vriendelijk vragen eventjes niet te praten. 15 minuten of zo. Of ik verwijder me even. Typisch Belgisch trouwens, wij gaan gewoon even weg, en we weten héél goed waarom we dat doen. Ook Douwe zei het keer op keer: "Stop nou toch met zeuren." Wat een geduld heeft die man. Petje af!

Laat de mensen toch even de tijd!?! Het is niet omdat JIJ dadelijk ziet wat het 'probleem' is (volgens jou) dat de anderen daarom al klaar zijn om dit ook te zien. Jouw waarheid is trouwens niet noodzakelijk die van de anderen.

Esther heeft redelijk wat aangeleerde communicatietechnieken, maar ze mist feeling. Ze duwt maar door, maar het gaat een beetje zonder gevoel.
:P

Ja, okay. Ik volg je. Die scène met Douwe was mij in die zin inderdaad ook al opgevallen. Overigens weten we natuurlijk niet hoeveel procent van de tijd ze 'doordouwde' natuurlijk. Misschien hebben ze precies die momenten allemaal uitgezonden, en dan is het bij elkaar opgeteld weer niet zo heel veel natuurlijk. Bovendien zat ze op een gegeven moment alleen maar eenvoudig iets over zichzelf te vertellen, en toen kapte John dat ook op ongelofelijk kwetsende manier af. Ik bedoel: toen ging het helemaal niet over dat leiderschap.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #74 Gepost op: 24-09-2005, 10:14:40 »
Citaat
MAAR soms moet je even afstand nemen. Zelfs al vind je - nee, wéét je dat je gelijk hebt - heeft het soms écht geen zin dat op dàt moment te KRIJGEN (het gelijk). Integendeel, dat werkt dikwijls averechts. Je gaat mensen op de tenen trappen. Ze voelen zich in een hoek geduwd. Aangevallen. Dit is geen wilde theorie, het is gewoon een feit.
Als Esther wat meer John Gray had gelezen was het nooit zo ver gekomen, dat weet ik wel héél zeker!
Ik vraag me af hoe je tot deze conclusie komt. Hoe weet je over het leesgedrag van Esther? Ik vraag me af of dit bij John echt geholpen had overigens, want hij had volgens mij vanaf het moment dat hij haar zag al een bloedhekel aan haar. En John is blijkbaar zo koppig dat hij dat niet bij kan stellen ::)


Nu heeft ze het op de spits gedreven. Ook met Douwe was ze aan 't 'doordouwen', maar die liet betijen. Hij kon het over zich heen laten gaan. Als Esther dit met mij probeert zal ik haar vriendelijk vragen eventjes niet te praten. 15 minuten of zo. Of ik verwijder me even. Typisch Belgisch trouwens, wij gaan gewoon even weg, en we weten héél goed waarom we dat doen. Ook Douwe zei het keer op keer: "Stop nou toch met zeuren." Wat een geduld heeft die man. Petje af!
Esther probeerde hier op gegeven moment niet meer haar gelijk te halen, ze probeerde het weer goed te praten, bood volgens mij zelf bijna haar excuses aan. Douwe, die gewoon vond dat ze niet zo moeilijk moest doen, lukte het niet om dat gebaar in te zien en hij bleef gewoon koppig doorgaan met roepen "stop nou met zeuren". In dit voorbeeld prijs ik het geduld van Esther meer dan het geduld van Douwe.

Citaat
Laat de mensen toch even de tijd!?! Het is niet omdat JIJ dadelijk ziet wat het 'probleem' is (volgens jou) dat de anderen daarom al klaar zijn om dit ook te zien. Jouw waarheid is trouwens niet noodzakelijk die van de anderen.
Juist door (volgens jou) 'op z'n Belgisch' gewoon weg te lopen, in plaats van trachten jezelf uit te leggen, je te excuseren, aan te geven dat je het anders bedoelde dan iemand het opvat, creeër je langer lopende irritaties. Als je wegloopt heb je het probleem nu wel van je af gegooid maar op den duur wordt het alleen maar erger omdat iedereen het in z'n achterhoofd blijft houden. Dit zie ik ook op het eiland gebeuren. Je kunt het in sommige gevallen beter meteen maar afhandelen, doorgaan tot het klaar is omdat je anders een wrok creeërt. En ik denk dat Esther dat precies zo zag. I support her!  ::hug::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #75 Gepost op: 24-09-2005, 13:33:43 »
(...)

Jij weet blijkbaar veel meer van haar leesgedrag af dan ik.  ;)
Ik steun haar ook, ik vind John een bullebak, maar ik vind dat de zwarte Piet niet alleen naar hem kan worden doorgeschoven.
Alle kandidaten ge- en misvormd door de montage, dat weten we nu toch al wel.
En ik denk dat Esther te braaf wordt voorgesteld om zo John's gedrag nog 'slechter' en 'duivels' te doen lijken, met weer meer kijkcijfers tot gevolg.
;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #76 Gepost op: 24-09-2005, 22:55:41 »
Ik steun haar ook, ik vind John een bullebak, maar ik vind dat de zwarte Piet niet alleen naar hem kan worden doorgeschoven.
Alle kandidaten ge- en misvormd door de montage, dat weten we nu toch al wel.
En ik denk dat Esther te braaf wordt voorgesteld om zo John's gedrag nog 'slechter' en 'duivels' te doen lijken, met weer meer kijkcijfers tot gevolg.
;)

Ja... maar sorry hoor: ik denk dit, ik denk dat. Dat kan allemaal wel, maar vooralsnog zie ik niet zoveel reden waarom we niet af zouden gaan op wat we gewoon kunnen zien. Ik heb de scènes vanavond nog eens langs zien komen, en het blijkt dus helemaal niet waar wat je schrijft. Esther 'douwt' helemaal niet door. Ik heb er nu uiteraard extra goed op gelet, en ik zie alleen maar spontane onder de gordel gemikte aanvallen zeer direct op haar persoon, waarop zij met 1 of 2 verbouwereerde zinnetjes reageert. Als John zegt dat zij de zee in moet, dan perst ze er zelfs nog een grapje uit: "Mag ik dan nog wel een vlot bouwen?" Daarna is het case closed. Niks doordrammen. Na het verliezen van de proef wordt ze weer spontaan aangevallen. John stelt dat hij een rotgevoel zal gaan krijgen als hij naast haar moet zitten en iemand anders weg moet stemmen. Als reactie hierop breekt ze en gaat huilen. Is dat drammerig? Overigens: als de overige deelnemers zo totaal achter John en Carl zouden staan, dan begrijp ik niet zo goed waarom ze haar nog een kans wilden geven.

Verder vind ik je ophemelen van de Belgische houding in geval van conflictsituaties wel wat misplaatst. Tot dusver ben ik niet erg onder de indruk van de manier waarop Belgische deelnemers met dit soort zaken omgaan. Ze zeggen niks, mompelen slechts indirecte, laf  aandoende opmerkinkjes en weten niks beters te doen dan 'eigen volk eerst' te stemmen. Dat begint me, heel eerlijk gezegd, mateloos te irriteren, en ik zou nu een paar hele lelijke dingen kunnen schrijven over de rol die een partij als Vlaams Blok in jullie land speelt, en hoezeer mij dat steeds minder gaat verbazen, maar dat zal ik niet d... enfin, ik heb het toch gedaan. Ik schaam me er een beetje voor, maar ik laat het toch staan. Laat Hollanders te direct zijn, ik heb het vele malen liever dan het gebrek aan ruggegraat dat ik de laatste tijd onder Belgen zie. Ik hoop op een bizar toeval, want ik kan me de dagen van de Belgische Eva en Frank gelukkig nog heel goed voor de geest halen. Dat was andere koek! De Belgische deelnemers van dit jaar moeten die oude afleveringen nog maar eens terug gaan kijken en zich dan diep gaan schamen.

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #77 Gepost op: 25-09-2005, 00:40:07 »
Verder vind ik je ophemelen van de Belgische houding in geval van conflictsituaties wel wat misplaatst. Tot dusver ben ik niet erg onder de indruk van de manier waarop Belgische deelnemers met dit soort zaken omgaan. Ze zeggen niks, mompelen slechts indirecte, laf  aandoende opmerkinkjes en weten niks beters te doen dan 'eigen volk eerst' te stemmen. Dat begint me, heel eerlijk gezegd, mateloos te irriteren, en ik zou nu een paar hele lelijke dingen kunnen schrijven over de rol die een partij als Vlaams Blok in jullie land speelt, en hoezeer mij dat steeds minder gaat verbazen, maar dat zal ik niet d... enfin, ik heb het toch gedaan. Ik schaam me er een beetje voor, maar ik laat het toch staan. Laat Hollanders te direct zijn, ik heb het vele malen liever dan het gebrek aan ruggegraat dat ik de laatste tijd onder Belgen zie. Ik hoop op een bizar toeval, want ik kan me de dagen van de Belgische Eva en Frank gelukkig nog heel goed voor de geest halen. Dat was andere koek! De Belgische deelnemers van dit jaar moeten die oude afleveringen nog maar eens terug gaan kijken en zich dan diep gaan schamen.

Ik meng me ook maar eens in deze discussie, ....eigenlijk off topic maar aangezien het in elk topic weer de kop op steekt. Ik begin me langzamerhand mateloos te irriteren aan dat Belgie - Nederland verhaal. Dat de zo genoemde 'kwik-kwek en kwak' nu net alle drie Belgen zijn, so be it. John is Nederlander, Carl is Belg...
Elsje kon ook haar mening goed duidelijk maken en was ook recht voor de raap en zij was  Belgische. En ik vind het niet gepast om te hinten in algemene vorm naar de Belgische politiek (Vlaams belang, Vlams blok etc). Dat ben ik nu al een paar keer tegengekomen en als je het eigenlijk niet wilt zeggen doe het dan ook niet, generaliserend spreken over groepen, landen, volken, rassen is o zo makkelijk.

Zeggen dat je het eigenlijk niet wilt zeggen maar het stiekem toch doen (en dan net doen of je de laatste paar zinnen inslikt) vind ik laag. En vervolgens zeggen dat je je ervoor schaamt maakt het niet goed, sterker nog het maakt het alleen maar erger, de hypocrisie ten top. Dit is wat ik even kwijt wilde hierover....

En verder, Esther go for it girl ::ok::
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #78 Gepost op: 25-09-2005, 01:24:44 »
Ik meng me ook maar eens in deze discussie, ....eigenlijk off topic maar aangezien het in elk topic weer de kop op steekt. Ik begin me langzamerhand mateloos te irriteren aan dat Belgie - Nederland verhaal. Dat de zo genoemde 'kwik-kwek en kwak' nu net alle drie Belgen zijn, so be it. John is Nederlander, Carl is Belg...
Elsje kon ook haar mening goed duidelijk maken en was ook recht voor de raap en zij was  Belgische. En ik vind het niet gepast om te hinten in algemene vorm naar de Belgische politiek (Vlaams belang, Vlams blok etc). Dat ben ik nu al een paar keer tegengekomen en als je het eigenlijk niet wilt zeggen doe het dan ook niet, generaliserend spreken over groepen, landen, volken, rassen is o zo makkelijk.

Zeggen dat je het eigenlijk niet wilt zeggen maar het stiekem toch doen (en dan net doen of je de laatste paar zinnen inslikt) vind ik laag. En vervolgens zeggen dat je je ervoor schaamt maakt het niet goed, sterker nog het maakt het alleen maar erger, de hypocrisie ten top. Dit is wat ik even kwijt wilde hierover....

Tja, toch ligt het iets minder simpel dan dat. Het feit dat ik meld dat ik het niet wil zeggen is toch heus omdat ik het niet wil zeggen. Omdat ik over het algemeen dezelfde mening ben toegedaan als jij: nooit volken over 1 kam scheren, en geen goedkope vergelijkingen trekken met politiek. Niks hypocriet dus, ik vind het naar dat ik dit gevoel heb, en dat wil ik wel even duidelijk maken als je het niet erg vindt.

Ondertussen echter blijk ik het wel degelijk steeds meer zo te gaan voelen. Tuurlijk, het kán toeval zijn dat de kipjes deze editie net toevallig allemaal Belgisch zijn. Ik kan me uit eerdere edities trouwens met gemak Nederlandse kipjes herinneren. Maar het feit dat de Belden erg anti-Nederland(se mentaliteit) zijn wordt steeds minder onder stoelen of banken gestoken, en het spat ook vaak van Belgische forums af (ik bezoek dat forum nu niet, maar ik herinner me bijvoorbeeld recent de discussies over Peking Express, waarbij iemand als Rinck schaamteloos 'typisch Nederlands' werd genoemd, en waar openlijk geduimd wordt voor een Belgische winnaar). Ik vind dat persoonlijk een achterlijk uitgangspunt, maar goed, ieder zijn meug natuurlijk. Maar het heeft wel een zekere irritatie opgebouwd, en die opmerking van Lukas over de conflicthantering van Belgen was nu net een brug te ver.

Mijn visie hierop komt trouwens niet uit de lucht vallen. Vorig jaar al omschreef ex-deelnemer Robin (psycholoog) in een column op internet het verschil in conflicthantering tussen Belgen en Nederlanders, n.a.v. alle spanningen rondom Mick. Het grappige was dat Belg Robin de Nederlandse aanpak helemaal zo slecht niet vond. In ieder geval eerlijk. Hij signaleerde verschil, maar bracht geen waarde-oordeel aan.

Elsje kon ook haar mening duidelijk maken, ja, maar nu vergeet je even dat het Lukas is die hierover theorieën ventileert, niet ik. En dat irriteert mij. Alsof de Belgische manier beter is, en zou zorgen dat een situatie waarin Esther verzeild is geraakt nooit zo zou escaleren als ze maar wat 'Belgischer' zou reageren. Sorry, maar dat is dus gelul. Maar hoe dan ook: ik ben niet degene die dat onderscheid aanbrengt, in het voordeel van een van de partijen. Het lijken immer de Belgen die bezig zijn om 'het andere volk' een minder prettige aanpak aan te praten, en ik kan het niet helpen dat ik daar langzamerhand zo 'mijn gedacht' over begin te ontwikkelen. Ik wilde dat het anders was. Maar opmerkingen als die van Lukas helpen daar niet bij.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #79 Gepost op: 25-09-2005, 02:11:04 »
On-topic: Go4it Esther! Bijt maar lekker van je af! Ik hoop dat je het duel wint, dat zou ze wel eens op hun plaats zetten!

Verder: Starry Night: ik vind je nick leuk, maar ik zeg nog enkel dit als reply en daar blijft het bij:

1) Jij kan vreselijk doordrammen en zagen en zeiken en met "argumenten" komen opdraven.
Je hebt het dus gewoon he-le-maal niet door hé?! Vreselijk gewoon, en trouwens: wat een off-topic BS.
::niet-ok:: ::niet-ok::
2) Er zijn er hier maar 3 of 4 personen die het spel een BE-NL match vinden. En dat is het dus helemaal niet.

3) Verder mag jìj in ER 2006 op mìjn eiland komen zitten. Dàt wordt pas TV, dan halen we de kaap van 1,500,000 kijkers vlotjes!

4) Zie spreuk van mijn bomma zaliger hieronder.
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!