Auteur Topic: [Kandidaat NL] Esther  (gelezen 88867 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #80 Gepost op: 25-09-2005, 02:44:37 »
Nou zeg, wat doe je ineens lelijk tegen me.

Wat punt 1 betreft: jawel, hoor, ik weet dat ik kan drammen. Maar pot? Ketel? Toch? Als je heel eerlijk bent? Punt 3 zou volgens mij in de praktijk best nog eens mee kunnen vallen. Als het te erg zou worden, dan trek jij je toch gewoon een kwartiertje Belgisch terug, om een beetje te kalmeren? ::zwaai:: En wat punt 4 betreft: niet gaan schelden, jôh. Niet lief.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 02:58:45 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #81 Gepost op: 25-09-2005, 10:09:31 »
Tja, toch ligt het iets minder simpel dan dat. Het feit dat ik meld dat ik het niet wil zeggen is toch heus omdat ik het niet wil zeggen. Omdat ik over het algemeen dezelfde mening ben toegedaan als jij: nooit volken over 1 kam scheren, en geen goedkope vergelijkingen trekken met politiek. Niks hypocriet dus, ik vind het naar dat ik dit gevoel heb, en dat wil ik wel even duidelijk maken als je het niet erg vindt.

Ondertussen echter blijk ik het wel degelijk steeds meer zo te gaan voelen. Tuurlijk, het kán toeval zijn dat de kipjes deze editie net toevallig allemaal Belgisch zijn. Ik kan me uit eerdere edities trouwens met gemak Nederlandse kipjes herinneren. Maar het feit dat de Belden erg anti-Nederland(se mentaliteit) zijn wordt steeds minder onder stoelen of banken gestoken, en het spat ook vaak van Belgische forums af (ik bezoek dat forum nu niet, maar ik herinner me bijvoorbeeld recent de discussies over Peking Express, waarbij iemand als Rinck schaamteloos 'typisch Nederlands' werd genoemd, en waar openlijk geduimd wordt voor een Belgische winnaar). Ik vind dat persoonlijk een achterlijk uitgangspunt, maar goed, ieder zijn meug natuurlijk. Maar het heeft wel een zekere irritatie opgebouwd, en die opmerking van Lukas over de conflicthantering van Belgen was nu net een brug te ver.

Mijn visie hierop komt trouwens niet uit de lucht vallen. Vorig jaar al omschreef ex-deelnemer Robin (psycholoog) in een column op internet het verschil in conflicthantering tussen Belgen en Nederlanders, n.a.v. alle spanningen rondom Mick. Het grappige was dat Belg Robin de Nederlandse aanpak helemaal zo slecht niet vond. In ieder geval eerlijk. Hij signaleerde verschil, maar bracht geen waarde-oordeel aan.

Elsje kon ook haar mening duidelijk maken, ja, maar nu vergeet je even dat het Lukas is die hierover theorieën ventileert, niet ik. En dat irriteert mij. Alsof de Belgische manier beter is, en zou zorgen dat een situatie waarin Esther verzeild is geraakt nooit zo zou escaleren als ze maar wat 'Belgischer' zou reageren. Sorry, maar dat is dus gelul. Maar hoe dan ook: ik ben niet degene die dat onderscheid aanbrengt, in het voordeel van een van de partijen. Het lijken immer de Belgen die bezig zijn om 'het andere volk' een minder prettige aanpak aan te praten, en ik kan het niet helpen dat ik daar langzamerhand zo 'mijn gedacht' over begin te ontwikkelen. Ik wilde dat het anders was. Maar opmerkingen als die van Lukas helpen daar niet bij.

Ok, mijn laatste post hierover....
Ik vind het eerlijk gezegd veel blabla, belgische fora, peking express...enz.
Mijn simpele punt is dat je geen insinuerende opmerking moet maken richting de Belgen gekoppeld aan partijen als het Vlaams Blok en Vlaams Belang.
En ik vind het wel hypocriet door te zeggen dat je iets eigenlijk niet wilt zeggen maar het daarmee toch doen.
Ik ga me niet laten verleiden om hele verhalen te houden met semi-argumenten over Belgen en Nederlanders. Ik reageer op jouw post en niet op meningen geventileerd op andere fora...eerlijk gezegd interesseert me dat helemaal niets.
 ::zwaai::

Moge Esther een eventueel duel winnen ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 10:58:54 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #82 Gepost op: 25-09-2005, 10:54:44 »
Ok, mijn laatste post hierover....
Ik vind het eerlijk gezegd veel blabla, belgische fora, peking express...enz.
Mijn simpele punt is dat je geen insinuerende opmerking moet maken richten de Belgen gekoppeld aan partijen als het Vlaams Blok en Vlaams Belang.
En ik vind het wel hypocriet door te zeggen dat je het niet wilt zeggen, het stiekem toch doen en het tich dan laten staan.
Ik ga me niet verleiden door hele verhalen te houden met semi-argumenten over Belgen en Nederlanders. Ik reageer op jouw post en niet op meningen geventileerd op andere fora...eerlijk gezegd interesseert me dat helemaal niets.
 ::zwaai::

Moge Esther een eventueel duel mag winnen ::ok::

Okay, heel eerlijk gezegd heb je daar toch wel gelijk in. Het was laat, en ik had mijn ergernissen voor me moeten houden. Ik denk dat er bij komt dat ik me ook nogal erger aan de speculaties van sommigen over het vermeende irritante gedrag van Esther, dat zich buiten de camera om af zou spelen. Niemand is hier nog echt getuige van geweest, maar aan de vermoedens worden wel vergaande conclusies verbonden over haar karakter en persoon. Dit alles om John's gedrag goed te praten. Bah. Op Esther-gebied zijn we het hoe dan ook eens.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 10:56:56 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #83 Gepost op: 25-09-2005, 13:51:27 »
Ik moet je helaas teleurstellen, op het Esther gebied zijn wij het maar gedeeltelijk eens ;D ;D
Ik ben pro Esther en volgens mij is iedereen dat hier op het forum afgezet tegen John-Carl (ook Lukas als ik zijn posts goed lees ;D)
Maar mijn mening over Esther is toch wat genuanceerder. Voor de befaamde aflevering 4 vond ik Esther wel een leuke meid, maar ik kon me helemaal in Douwe verplaatsen toen hij Esther maar vond zeuren. Het zou mij dus helemaal niets verbazen als de zaken wat anders zouden liggen dan ze nu voorgesteld worden.
Daarmee wil ik absoluut het gedrag van John niet goedpraten, hij is bezig m.i. om Esther af te branden en dat kan en mag absoluut niet. (volgens mij praat hier niemand Johns gedrag goed trouwens)

Esther verdient het om door te gaan en John niet naar mijn mening, maar daarmee hoef je je ogen niet te sluiten voor het feit dat de voorgestelde waarheid anders zou kunnen zijn dan de echte waarheid.
sic transit gloria mundi

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #84 Gepost op: 25-09-2005, 14:08:05 »
Helaas ontkom je af en toe niet aan een discussie over Nederland - België. Ook niet bij een programma als Robinson. Er doen immers twee landen mee en dan komt ook het nationale gevoel om de hoek kijken. Zolang we elkaar in elkaars waarde laten en niemand persoonlijk aan gaan vallen, moet dat ook kunnen. Als we maar niet vergeten dat dit topic over Esther gaat en NIET de verhouding tussen beide landen. ::zwaai::
er was eens......

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #85 Gepost op: 25-09-2005, 21:03:32 »
Ik moet je helaas teleurstellen, op het Esther gebied zijn wij het maar gedeeltelijk eens ;D ;D
Ik ben pro Esther en volgens mij is iedereen hier op het forum tegen John-Carl (ook Lukas als ik zijn posts goed lees.)
Maar mijn mening over Esther is toch wat genuanceerder. Voor de befaamde aflevering 4 vond ik Esther wel een leuke meid, maar ik kon me helemaal in Douwe verplaatsen toen hij Esther maar vond zeuren. Het zou mij dus helemaal niets verbazen als de zaken wat anders zouden liggen dan ze nu voorgesteld worden.
Daarmee wil ik absoluut het gedrag van John niet goedpraten, hij is bezig m.i. Wordt nog spannend: om Esther af te branden en dat kan en mag absoluut niet. (volgens mij praat hier niemand Johns gedrag goed trouwens)
Esther verdient het om door te gaan en John niet naar mijn mening, maar daarmee hoef je je ogen niet te sluiten voor het feit dat de voorgestelde waarheid anders zou kunnen zijn dan de echte waarheid.

Helemaal juist!
Wordt nog spannend: Esther versus John: de clash der titanen!
Go Esther go! (nog 1x slapen)! Ik hoop dat onze twee testosteron-bonobo's mega op hun doos krijgen, maar ik vrees er een beetje voor als ik naar het voorfilmpje kijk.
Misschien worden we (weeral) op het verkeerde been gezet? (*hoop* *hoop*)
 ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #86 Gepost op: 26-09-2005, 08:48:21 »
Helaas ontkom je af en toe niet aan een discussie over Nederland - België. Ook niet bij een programma als Robinson. Er doen immers twee landen mee en dan komt ook het nationale gevoel om de hoek kijken. Zolang we elkaar in elkaars waarde laten en niemand persoonlijk aan gaan vallen, moet dat ook kunnen. Als we maar niet vergeten dat dit topic over Esther gaat en NIET de verhouding tussen beide landen. ::zwaai::

Helemaal waar. Maar af en toe verglij je zó makkelijk off topic... ;D. Overigens heb ikzelf dat nationale gevoel dus juist helemaal niet zo. Vandaar misschien dat het me zo irriteert als dat voor anderen wel blijkt te gelden. Ik vind het gewoon naar erop aangesproken te worden als een Nederlander op tv zich naar gedraagt, als zou dat ook bij mij horen i.v.m. mijn komaf. We houden erover op ;).

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #87 Gepost op: 26-09-2005, 09:05:42 »
Ik moet je helaas teleurstellen, op het Esther gebied zijn wij het maar gedeeltelijk eens ;D ;D
Ik ben pro Esther en volgens mij is iedereen dat hier op het forum afgezet tegen John-Carl (ook Lukas als ik zijn posts goed lees ;D)
Maar mijn mening over Esther is toch wat genuanceerder. Voor de befaamde aflevering 4 vond ik Esther wel een leuke meid, maar ik kon me helemaal in Douwe verplaatsen toen hij Esther maar vond zeuren. Het zou mij dus helemaal niets verbazen als de zaken wat anders zouden liggen dan ze nu voorgesteld worden.
Daarmee wil ik absoluut het gedrag van John niet goedpraten, hij is bezig m.i. om Esther af te branden en dat kan en mag absoluut niet. (volgens mij praat hier niemand Johns gedrag goed trouwens)

Esther verdient het om door te gaan en John niet naar mijn mening, maar daarmee hoef je je ogen niet te sluiten voor het feit dat de voorgestelde waarheid anders zou kunnen zijn dan de echte waarheid.

Nee, inderdaad, dan zijn we het niet helemaal eens. Overigens haal ik de nuance wel degelijk uit Lukas' posts, hoor. Ik vind alleen dat je je op glad ijs begeeft door de nadruk zo op vermeend irritant gedrag te leggen, terwijl dat nog uit niet meer dan vermoedens bestaat. Zo stelt Lukas dat Esther in de discussie met John zat te drammen, maar nadat ik het nog een keer heb teruggezien heb ik moeten vaststellen dat dat eenvoudigweg pertinent niet zo is. Die situatie met Douwe, toen wel ja. Maar NIET in het kamp Noord. En niemand praat John's gedrag goed, maar er worden wel verzachtende omstandigheden aangedragen. Zo wordt er ook naar de houding van de andere deelnemers verwezen (niet specifiek door Lukas) waaruit zou blijken dat de vork anders in de steel zou zitten. Goed, ik ben het daar dus (nog) volstrekt niet mee eens. Niet op basis van wat ik tot dusver gezien heb. Vanavond zien we meer ;).

Offline chelke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #88 Gepost op: 26-09-2005, 09:54:39 »
Ik hoop echt dat Esther zich niet laat gek maken door die eikels en dat ze de samensmelting haalt. echt waar. Van mij zou ze alle steun krijgen  ::jaja:: ::jaja:: 

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #89 Gepost op: 26-09-2005, 16:12:46 »
Ik hoop echt dat Esther zich niet laat gek maken door die eikels en dat ze de samensmelting haalt. echt waar. Van mij zou ze alle steun krijgen  ::jaja:: ::jaja:: 
dat zeg je nu je het op de TV ziet... Volgens mij is Esther in-game best een zeurpiet...

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #90 Gepost op: 26-09-2005, 16:17:03 »
zeurpiet of niet, als het tot een duel met Johnepon gaat komen, ben ik toch echt voor Esther  :)
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Juut1977

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #91 Gepost op: 26-09-2005, 20:25:20 »
Esther is pas een echte Robinson. Ik snap niet dat ze zo rustig kan doen tegen die eikel van een John !!!! Stop die vent alleen op een eiland en dan zullen we zien wie de echte Robinson is.........NIET John !!!!

Kom op Esther, je verdient het om Robinson te worden !!!!! ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #92 Gepost op: 26-09-2005, 21:16:43 »
Wooooooow! ::hug:: Go Esther, go Esther!  ::bravo::  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 23:14:54 door Test »
Nog even niks.

Offline Janey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #93 Gepost op: 26-09-2005, 21:46:35 »
Respect meissie!!!RESPECT!!!!!!!!!!
Alles wat John zei op t laats, kan je zò omdraaien.
Als iemand nog wat te leren heeft in t leven, en wat zou kunnen leren van Esther, is hij het wel.
Bah wat n hufter, blij dattie weg is
En hoop , dattie de straat niet meer opkan

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #94 Gepost op: 26-09-2005, 21:51:20 »
Daar moest ik dus ook om lachen...
Hij had het erover dat Esther het moeilijk ging krijgen als ze terug in Nederland was. Ik vraag me wel af waarom hij dat denkt? Want op het buggen van Douwe na, vind ik eigenlijk niet dat ze lastig was ofzo...
Terwijl als je naar zijn gedrag en gescheld kijkt, ik eerder zou verwachten dat hij het moeilijk zou krijgen terug in Nederland. Maar ja, daar zal hij zich wel weinig van aantrekken, omdat hij toch vindt dat ie in zijn gelijk staat.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline koloyuk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #95 Gepost op: 26-09-2005, 21:52:10 »
GO ESTHER GO! ik hoop dat ze volgende keer die enorme rat van een karl er uit duelleert! wat een ongelooflijke valse sukkel is dat zeg! john een vriend noemen en m dan lekker wegstemmen om zijn eigen hachje te redden.....en die John is natuurlijk de allergrootste nerd dat ie dat nog gelooft ook....ik lach me dood om die ********* hiawatha....
« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 22:43:29 door Stormpie »

Offline Janey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #96 Gepost op: 26-09-2005, 22:00:26 »
dat zeg je nu je het op de TV ziet... Volgens mij is Esther in-game best een zeurpiet...

sorry hoor,
maar als je dit kan doorstaan, zonder tebreken, dan ben je verre van zeurpiet hoor!!!
reken maar dat dit loeilòeizwaar is, wat zij moet doorstaan!!!
En ze doortaat het
Menig mens, waaronder ik, denk ik ,was jankend ingestort, tegenover zoveel onrecht.
de omstandigheden zijn al onwijs zwaar, en dan helemaal alleen, en al die bagger over je heen!!!!
Nou, petje af hoor!!!

Offline Robarbo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #97 Gepost op: 26-09-2005, 22:04:03 »
Alle lof aan Esther!
Wat een geduld en zelfbeheersing. Vooral ook om toch zo sterk in haar schoenen te staan om zelfs een hand te geven aan John, tijdens diens meer dan verdiende vertrek! Heel sterk, en dus uit de grond van m'n hart alle respect - Ik weet zeker dat ik het niet op die manier zou kunnen  relativeren; wat mij betreft dus absoluut Robinsson material!

Hopend op de goede afloop! (te beginnen met het eruit kicken van Karl en de rest van het zooitje!)

Offline Rickmaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #98 Gepost op: 26-09-2005, 22:10:20 »
esther rules ::bravo::
Wow, I dont believe

Offline Swizzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Good Charlotte in de clip I Just wanna live
Re: [Kandidaat NL] Esther
« Reactie #99 Gepost op: 26-09-2005, 22:15:41 »
woehoe esther stays ...  8) ::feest:: ::trots::