Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 15194 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2005, 18:51:01 »
Mensirip is inderdaad al gebruikt in een vorige editie, ik denk in 2002...
:)

Pulau Mensirip is weliswaar onbewoond, maar ook wereldberoemd. Op dit eilandje werd door ruim 10 verschillende landen het televisie programma expeditie robinson opgenomen. De westkant van het eiland heeft een prachtig wit strand. Aan de oostkant ziet het er heel anders uit: een metershoge steile rotswand maakt de zee aan deze kant onbereikbaar. ’s Nachts daalt de temperatuur slechts enkele graden.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 6-09-2005, 20:02:27 »
Volgens mij was de eerste ER op Mensirip; die met Melvin, Eva en Karin o.a.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2005, 20:07:27 »

Pulau Mensirip is weliswaar onbewoond, maar ook wereldberoemd. Op dit eilandje werd door ruim 10 verschillende landen het televisie programma expeditie robinson opgenomen. De westkant van het eiland heeft een prachtig wit strand. Aan de oostkant ziet het er heel anders uit: een metershoge steile rotswand maakt de zee aan deze kant onbereikbaar. ’s Nachts daalt de temperatuur slechts enkele graden.

komen Douwe, Esther en Marnix daar aanzwemmen, staan er allemaal Noorse ER deelnemers op het strand ::tandpastasmiley::
Wåt krÿgên wè nøú?!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 6-09-2005, 20:36:35 »

Pulau Mensirip is weliswaar onbewoond, maar ook wereldberoemd. Op dit eilandje werd door ruim 10 verschillende landen het televisie programma expeditie robinson opgenomen. De westkant van het eiland heeft een prachtig wit strand. Aan de oostkant ziet het er heel anders uit: een metershoge steile rotswand maakt de zee aan deze kant onbereikbaar. ’s Nachts daalt de temperatuur slechts enkele graden.


Is dat eiland dan niet al helemaal leeggeplukt?  :o
Nog even niks.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 6-09-2005, 21:54:31 »
Is dat eiland dan niet al helemaal leeggeplukt?  :o
Misschien wel, maar er groeit vast meer dan op de aperots waar ze nu zitten. En in de "regentijd" - wanneer er geen opnames zijn - groeit er vast wel weer van alles bij.
Overigens, bomen omhakken is bij ER/survivor verboden. Dat deden die lui van Troskompas (die 24 uur het survivallen aan den lijve mochten ondervinden, zie ER Media hierboven bij ER nieuws) overigens wel, dat had de regie hen nl. niet verteld.  :\'(
Mensirip was in ieder geval tijdens ER2002 bewoont (even googelen): "Het mannenkamp op het idyllische eiland Mensirip en het vrouwenkamp op het mooie Uma." Dus Mensirip was het eiland waar Fatima bijna bevallen was.  ;D
Ahum, was dit dan toch ER2003? Eh nee, Fatima zat natuurlijk op Timo, ondanks dat ze die naam niet koos voor haar zoontje. Gelukkig dat ik de eerste 2 jaar niet heb gezien, anders zou ik de tel helemaal kwijt geraakt zijn...
« Laatst bewerkt op: 7-09-2005, 00:47:07 door ruizduck »
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: Meer vragen dan antwoorden!
« Reactie #45 Gepost op: 6-09-2005, 22:07:07 »
Uitstekende vragen, laat ik ook eens een poging doen om een deel te beantwoorden, als 1 van de 10 wijzen:  ;)
Waarom hebben ze een kompas gekregen, als ze het eiland zien liggen?
--> Het eiland wat ze zien liggen is inderdaad het eiland waar ze heen moeten, want ze probeerden nog een schatting te maken hoe ver het zwemmen zou zijn. Wellicht alleen met slecht weer (stortregen, want mist heb ik er nog nooit gezien) hebben ze er wat aan, maar dan betwijfel ik of ze de oversteek uberhaupt wel zullen halen.

Waarom klagen ze op de terugweg over tegenwind als ze alleen maar heen naar het andere eiland moeten?
--> Een speculatie: Ze weten van te voren niet hoe de wind waait op de dag waarop ze willen gaan varen. Dus met een beetje pech staat de wind die dag ongunstig en hebben ze de hele reis tegenwind.

Kun je beter een half jaar in een Nederlandse gevangenis zitten dan 6 dagen op een eiland?
--> Ik denk dat Marnix en Esther daar wel een antwoord op weten  ::ok::

[/quote]
Je moet het complot smeden als het heet is.