Auteur Topic: Niet te verstaan!  (gelezen 8125 keer)

Offline Marleendje

  • Forumlid
Niet te verstaan!
« Gepost op: 11-09-2005, 19:37:21 »
Geweldig programma, maar helaas vaak niet te verstaan  ::ohno:: Ik kijk er altijd met een vriendin naar en die verstaat ook grote delen niet. Heeft hier niemand last van? Soms wordt hetgeen de Belgen zeggen ondertiteld en dat is dan ook meestal een verademing, maar waarom niet alles ondertitelen. Waarom een leuk programma wat zo slecht te verstaan is????

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2005, 19:41:22 »
Je bent niet de enige hoor die er last van heeft ::ohno::

...soms quote ik afleveringen, maar de afgelopen keer kwam er weinig van, dankzij de verschrikkelijke harde achtergrondmuziek wanneer de deelnemers aan het woord zijn..heel irritant dus >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #2 Gepost op: 11-09-2005, 19:51:22 »

Weinig last van eerlijk gezegd (maar ik ken wel wat NL/BE dialecten), ik kan me wel voorstellen dat sommigen er problemen mee hebben.

Als ze toch al delen ondertitelen, waarom dan niet alles?
::hyper::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2005, 22:01:04 »
Ide mals lukas, heb er ook niet veel last van.

Ondertiteling kost ook geld, dat in combinatie met tijdsgebrek is misschien een belangrijke factor dat ze niet heel de aflevering doen?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2005, 23:21:57 »
mijn broertje er zit soms doorheen te balken, dan zeg ik vervolgens: hou je mond! zeg en vervolgens mijn moeder ook gaat zeiken dat ik het wel wat aardiger kan zeggen...
maar verder nergens last van ;) ;D

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2005, 23:26:42 »
 ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2005, 19:06:30 »
Je bent niet de enige hoor die er last van heeft ::ohno::

...soms quote ik afleveringen, maar de afgelopen keer kwam er weinig van, dankzij de verschrikkelijke harde achtergrondmuziek wanneer de deelnemers aan het woord zijn..heel irritant dus >:(

Ik had idd eerder gelezen dat je door de achtergrond muziek de gesprekken niet kon verstaan, ik ben er op gaan letten, maar ik hoor geen verschil met voorgaande jaren. En qua dialect vind ik het ook redelijk goed te volgen.  ::jaja::

Hoeveel wordt er trouwens in Vlaanderen ondertiteld? En wie? Douwe? Elbert? of ook de Vlamingen?  ???
sic transit gloria mundi

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2005, 19:10:27 »
Doet me denken aan 'De Mol' waarbij Walter constant ondertiteld werd. Belgen die voor belgen ondertiteld worden :D

Het enige wat ik merkte was dat het geluid volgens mij bij talpa iets zachter wordt uitgezonden, maar toen ik de tv harder had gezet was het geen probleem meer :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2005, 19:19:38 »
ik kan alles prima verstaan  ::ok:: en nemen ze bij TI ook alle tijd voor  :-X :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2005, 22:27:59 »
ik kan alles prima verstaan  ::ok:: en nemen ze bij TI ook alle tijd voor  :-X :P
helemaal mee eens  ::jaja:: ::jaja:: er is toch niemand van de kandidaten in het Tjetjeens aan het praten?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2005, 22:30:26 »
...er is toch niemand van de kandidaten in het Tjetjeens aan het praten?

Niet? Dat wat Elsje sprak was ook geen Tjetjeens? ::) Dat was wel aardig plat toch?
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2005, 22:34:52 »
Niet? Dat wat Elsje sprak was ook geen Tjetjeens? ::) Dat was wel aardig plat toch?
vindt je dat plat? dan zou je mij eens moeten horen spreken  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2005, 22:38:52 »
Doet me denken aan 'De Mol' waarbij Walter constant ondertiteld werd. Belgen die voor belgen ondertiteld worden :D

Walter! Geweldig! ::rofl:: Hij werd trouwens helemaal niet altijd ondertiteld dat was nog het grappigste. Zegt ie eerst iets onverstaanbaars (in selectieronde-filmpje) dan een flashback wanneer ie weer iets onverstaanbaars zegt (in een biecht)! Geweldig! Ik ben er nog steeds niet uit waar ie het over heeft. ::rofl:: ::ok:: ;D

Sorry voor mijn off-topic-heid

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #13 Gepost op: 12-09-2005, 22:40:02 »
Ik vond vooral bij de eilandraad dat ik de vogeltjes op de achtergrond echt zo'n beetje boven de stemmen uithoorde hoor... ::niet-ok:: Het verstaan van het Nederlands/Belgisch heb ik op zich niet zo'n problemen mee.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2005, 22:58:24 »
Volgens mij hadden Maxime en Nicole er deze aflevering ook last van tijdens hun woordenwisseling. ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #15 Gepost op: 13-09-2005, 06:43:53 »
ik vond het deze week beter te verstaan dan de afgelopen weken...mss begin ik er aan te wennen ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #16 Gepost op: 13-09-2005, 08:15:11 »
Volgens mij hadden Maxime en Nicole er deze aflevering ook last van tijdens hun woordenwisseling.
::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Marleendje

  • Forumlid
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #17 Gepost op: 13-09-2005, 10:58:49 »
Ik heb het zeer zeker niet over de dialecten, maar over de verstaanbaarheid van het programma. De achtergrond muziek, de geluiden.... Volgens jullie ben ik dus wel 1 van de weinigen, maar eerlijk gezegd kan ik dat niet helemaal geloven. Sorry hoor, Er is veel te verstaan, maar veel ook niet, misschien dat je daar gewoon niet zo op let, of het niet storend vind, maar ik dus wel. Enne ik heb het ook niet over Tjetjeens :P Maar goed, weet ik tenminste hoe anderen erover denken, bedankt voor de reacties

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #18 Gepost op: 13-09-2005, 11:01:23 »
Ligt het misschien aan je TV Marl-eendje?
Te oud, te nieuw, te plat? Verkeerde instellingen?
Je weet maar nooit...
 :)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verstaan!
« Reactie #19 Gepost op: 13-09-2005, 11:37:59 »
Doet me denken aan 'De Mol' waarbij Walter constant ondertiteld werd. Belgen die voor belgen ondertiteld worden :D
Mja, maar Friesen worden ook vertaald. Nederlanders die voor Nederlanders vertaald worden. ;)