Auteur Topic: Girl Power (NL)  (gelezen 12180 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #20 Gepost op: 13-09-2005, 23:49:02 »
niet van mij ::ohno::

Neen, dat klopt, maar ik heb jouw wijze lessen al mogen ontvangen in de loop van de voorbije jaren  ::ok::
Een soort abonnement zeg maar  ::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #21 Gepost op: 13-09-2005, 23:59:57 »
Misschien hebben die gewoon nog niet door hoe je écht bent hihi! (GRAPJE!) :P

Het was maar een stelling hoor, ik wil zien hoe de Nederlanders hierover denken,
en ik ben in de loop van dit topic al heel wat wijzer geworden!
:D
hoi Lukas, (landgenoot) 'k wil je even zeggen dat ik je topic leuk vind,maar gezien je mij niet kent,kan je een verkeerd beeld hebben over mijn mening. sorry daarvoor,maar je moet koekoe nemen zoals koekoe is  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2005, 00:26:39 »
hoi Lukas, (landgenoot) 'k wil je even zeggen dat ik je topic leuk vind,maar gezien je mij niet kent,kan je een verkeerd beeld hebben over mijn mening. sorry daarvoor,maar je moet koekoe nemen zoals koekoe is

Koekoek, nog een Belg!
Geen nood Koekoe, ik neem (bijna) iedereen zoals hij/zij is. Zelfs een Belg met koeien  :P

Ze moeten mij ook nemen zoals ik ben. Wie dat niet leuk vindt mag 'beschikken', om me even archaïsch uit te drukken.

Kaatje, een vriendin van mij is gek van koeien. Ze springt steeds te pas en te onpas uit de auto om over natte koeienneuzen te gaan wrijven.
En ik, ik lust (soms) ook wel koeien ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #23 Gepost op: 14-09-2005, 00:51:41 »
Ik vind het wel meevallen met die directheid van de Nederlandse vrouwen (tot nu toe vind ik alleen Nicole erg direct, van Fleur heb ik in dat opzicht nog niet veel gezien), de Belgische dames kunnen er ook wat van! Kijk maar eens naar Elsje.

Mijn indruk (als Nederlander) is dat Belgen (zowel mannen als vrouwen) in ieder geval strategischer en minder individualistisch zijn dan Nederlanders.

Een Nederlander komt op het eiland met de missie 'hoe kan ik zo snel mogelijk de baas worden of anders in ieder geval de bestaande leider omver werpen?'. Een Belg komt op het eiland met de missie 'hoe kan ik zo snel mogelijk aansluiten bij een zo'n krachtig mogelijke (sub)groep (kliekje) zodat we degenen die daarbuiten vallen, zo snel mogelijk weg kunnen stemmen?'

De Nederlander gaat gemiddeld genomen voor de individuele eer en glorie(vinden het ook belangrijk als ze zichzelf zijn gebleven) en de Belg gaat voor de pure winst van het spel (waarbij ze ook genieten van de contacten met hun eigen groepje).

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #24 Gepost op: 14-09-2005, 00:53:43 »
Koekoek, nog een Belg!
Geen nood Koekoe, ik neem (bijna) iedereen zoals hij/zij is. Zelfs een Belg met koeien  :P

Ze moeten mij ook nemen zoals ik ben. Wie dat niet leuk vindt mag 'beschikken', om me even archaïsch uit te drukken.

Kaatje, een vriendin van mij is gek van koeien. Ze springt steeds te pas en te onpas uit de auto om over natte koeienneuzen te gaan wrijven.
En ik, ik lust (soms) ook wel koeien ;D
  ::rofl::  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #25 Gepost op: 14-09-2005, 12:14:38 »
de Belgische dames kunnen er ook wat van! Kijk maar eens naar Elsje.

mee eens ::ok:: wat er in de 1e aflevering met Margriet gebeurde was echt een k*tstreek van Belgische dames. En dan nog wel volwassen dames (40-plussers). Terwijl Meredith net 18 is en nog 'erg' gevoelig en onzeker denk ik, dus logisch dat die naar Emma en Wim toetrekt. Net zoals Fleur en Nicole met elkaar optrokken. Een maatje is iemand met wie je een band hebt, en als je nog niemand kent moet je toch ergens beginnen he, dus wat ligt dan t dichtst bij je?!

In iedere streek en in ieder land is de manier van praten en reageren anders. Van binnen zijn de verschillen minder denk ik. Maar je zoekt toch een maatje, en soort zoekt soort he!

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline king louie

  • Forumlid
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #26 Gepost op: 14-09-2005, 19:18:10 »
Ik vind in ieder geval opvallend om te zien hoe er toch er veel chauvinistische uitspraken verschijnen op dit forum. Nederlanders lijken al sneller geneigd om iets minder positiefs te schrijven over Belgen en vice versa...
Kwik, Kwek en Kwak naar de finale!!!

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #27 Gepost op: 14-09-2005, 19:28:38 »
Ik vind niet dat er een heel erg groot verschil is tussen het reageren van Nederlanders en Belgen.
Het probleem bij Nicole en Fleur was is dat Maxime zo irritant over hun gingen doen en dan reageer je tog wel een beetje bot terug, dat zou iedereen doen, of je nu uit Nederland, Belgie of ergens anders vandaan komt!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #28 Gepost op: 14-09-2005, 19:41:49 »
gaat het hier om blegische dames algemeen of enkel die op t eiland, want sorry dat ik het zo ronduit zeg (ben nederlander dus dan mag dat) de belgische dames op het jongere eiland bij exp orb dat zijn gewoon eerste klas bitches. 

doen niks, hebben al vanaf dag 1 een complot met de landgenoten maxime en wim en wie gaat daar ooit iets van zeggen , niemand toch want dat is het spel. Nou als een nicole dan haar mening zegt is dat toch gewoon ook het spel. Prima vind ik dat.

Ik heb minder moeite met de directheid van mensen , maar meer moeite met het achterbakse gekonkel. Ik denk dat een Belg (algemeen) zich bewuster is van zijn daden en handelen en vooral van de evt gevolgen daarvan op de omgeving dan een nederlander. een nederlander is per definitie wat egocentrischer. Verder is een Belg gewoon slimmer ( gegeven uit een grootschalig onderzoek) wat betreft het weten wanneer iets wel te zeggen en wanneer te zwijgen.

Verder denk ik dat een nederlander wel echter is, in de term van what u see is what u get.

en ondanks dit alles heb ik nog steeds een belgische als beste vriendin ::jaja::
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #29 Gepost op: 14-09-2005, 19:54:44 »
Ik vind in ieder geval opvallend om te zien hoe er toch er veel chauvinistische uitspraken verschijnen op dit forum. Nederlanders lijken al sneller geneigd om iets minder positiefs te schrijven over Belgen en vice versa...
ik in ieder geval niet  ::ohno:: ::ohno::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #30 Gepost op: 15-09-2005, 22:12:13 »
gaat het hier om blegische dames algemeen of enkel die op t eiland (...)

Belgische vrouwen in 't algemeen heb ik in 't algemeen geen klachten over.
;D
En die op 't eiland: daar moet ik de kokosnoot kat nog even uit de boom kijken.
Ze zitten er toch nog hé, en da's toch ook al een hele prestatie als ze - zoals jij aanhaalt - de hele dag niets doen.
:P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #31 Gepost op: 15-09-2005, 23:07:01 »
En die op 't eiland: daar moet ik de kokosnoot kat nog even uit de boom kijken.
Ze zitten er toch nog hé, en da's toch ook al een hele prestatie als ze - zoals jij aanhaalt - de hele dag niets doen.
:P

Och met nietsdoen zijn in het verleden wel veel mensen vergekomen toch? ::)

Iemand als Klaar bijvoorbeeld werd erg actief maar om andere reden mocht dat voor haar toch niet baten ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #32 Gepost op: 16-09-2005, 07:54:31 »
Och met nietsdoen zijn in het verleden wel veel mensen vergekomen toch? ::)

De meisjes op het strand... ;)
De een was Nederlands en de ander Belgisch dus of niets doen nu nationaliteit gebonden is? ??? ;D
sic transit gloria mundi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #33 Gepost op: 12-10-2005, 16:43:36 »
Ik ben elk jaar voor de Nederlandse vrouw in ER!
Dat komt omdat die niet zo achterbaks zijn!
Ze zeggen gewoon waar het op staat en gaan niet stil denken van: Oke jij wint!
Maar goed dat is dus mijn mening!

 :)
🜃

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #34 Gepost op: 13-10-2005, 22:24:59 »
Hmm ik ben een Nederlandse en ik ben niet eerder voor een Nederlandse dame dan een Belgische hoor.. Ligt toch aan de persoon(lijkheid) niet aan de nationaliteit.. (zoals velen hier al gezegt hebben) Ik was bv niet echt een fan van Marjolein..
Do you want to go to the Seaside?

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #35 Gepost op: 14-10-2005, 00:10:04 »
Hmm ik ben een Nederlandse en ik ben niet eerder voor een Nederlandse dame dan een Belgische hoor.. Ligt toch aan de persoon(lijkheid) niet aan de nationaliteit.. (zoals velen hier al gezegt hebben) Ik was bv niet echt een fan van Marjolein..

Ik ook niet en ook niet van Fleur. Maar ik was dan wel weer erg  voor Fatima en Franca ook voor Illona (ER4) en Melanie..(ER2)
« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 00:11:38 door Millesime (vroeger Daino) »

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #36 Gepost op: 14-10-2005, 09:05:06 »
 ::hypocriet:: Het gaat natuurlijk om de persoonlijkheid, ik ben nooit voor 'de belgen' of voor 'de nederlanders'. Toch vind ik het wel fijn dat als de vrouwen hun mening geven, maar het ligt er natuurlijk gewoon aan op welke manier je het zegt. Nederlanders kunnen net zo lief zijn als Belgen en toch hun mening zeggen, het ligt er maar net aan met welke persoon je te maken hebt.
En Lukas..er zijn vast HEEL veel vrouwen die niets zouden zeggen als je een blokje te veel in het vuur legt  ;)
Marbs is mijn konijntje

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #37 Gepost op: 14-10-2005, 14:39:56 »
als ik er maar geen vapeurekes van krijg.... ::regenboog::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw