Auteur Topic: Girl Power (NL)  (gelezen 12179 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Girl Power (NL)
« Gepost op: 13-09-2005, 11:33:34 »
Zonder aanvallend te willen overkomen - dit is zeker niet mijn bedoeling - en écht gewoon uit nieuwsgierigheid moet ik deze vraag toch eens stellen:

      ---> Hebben de Nederlandse vrouwen meer bitch-gehalte dan Vlaamse vrouwen? <---

Wat vinden de Nederlanders hiervan? Vinden jullie dat ze gewoon voor zichzelf opkomen en een gezonde dosis assertiviteit hebben, of vinden jullie ook wel een beetje dat de Nederlandse vrouwen in ER 2005 een overdosis testosteron hebben? Of iets daartussenin? Of spelen de jongens van de regie-en-montage met ons voeten?
Ik ben Vlaming, en zou de meeste van de NL-vrouwen onmiddelijk van mijn erf smijten als ze de hele dag zo zouden katten, en/of aan mijn kop zeuren...
;)

Wat vinden jullie hiervan?

(Dit topic werd geplaatst zonder beledigend te willen zijn naar een bepaalde bevolkingsgroep, ras, geslacht of huidskleur, maar enkel ter informatie en amusement. De auteur is een ouwe Belg. Er werden geen dieren mishandeld bij het plaatsen van dit topic.)
« Laatst bewerkt op: 13-09-2005, 12:45:39 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2005, 11:38:34 »
Geen idee, maar sowieso vind ik belgen altijd al meer timide dan nederlanders. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen, aan beide kanten  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #2 Gepost op: 13-09-2005, 11:47:33 »
Dat ben vind ik ook...
:)
« Laatst bewerkt op: 13-09-2005, 12:46:54 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #3 Gepost op: 13-09-2005, 12:57:26 »
nederlanders hebben waarschijnlijk een iets korter lontje. wij noemen dat hier assertief, maar het heeft vaak veel weg van onbeschoft gedrag en egocentrisme. of de nederlandse vrouw erger is dan de nederlandse man weet ik niet.
belgen zijn zover ik dat heb kunnen beoordelen (elf jaar samengewoond met vlaming)wat minder uitgesproken (verborgen agenda's?)
verder vermoed ik dat nederlandse mannen meer ge-emancipeerd zijn dan de belgische; ik hoor nooit van nederlandse mannen dat ze de vrouwen in ned. bitchy vinden. die accepteren dat meer. ::trots::

groeten van een nederlandse lieve meid (die wel eens op lucas' erf zou willen komen)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #4 Gepost op: 13-09-2005, 13:42:56 »
      ---> Hebben de Nederlandse vrouwen meer bitch-gehalte dan Vlaamse vrouwen? <---

Wat vinden de Nederlanders hiervan? Vinden jullie dat ze gewoon voor zichzelf opkomen en een gezonde dosis assertiviteit hebben, of vinden jullie ook wel een beetje dat de Nederlandse vrouwen in ER 2005 een overdosis testosteron hebben? Of iets daartussenin? Of spelen de jongens van de regie-en-montage met ons voeten?
Ik ben Vlaming, en zou de meeste van de NL-vrouwen onmiddelijk van mijn erf smijten als ze de hele dag zo zouden katten, en/of aan mijn kop zeuren...
;)

Wat vinden jullie hiervan?


Tja ik ben ook een Nederlandse vrouw en kom oorspronkelijk uit hoog holland zo als hier de limburgers het tegen mijn zeggen.
Ik merk wel het verschil tussen de metaliteit uit het noorden waar ik vandaan kom en de mentaliteit van de mensen uit het zuiden en dan reken ik ook de limburgse vrouwen bij.
Er zit een groot verschil in van hou mensen denken.
Je kan het als assertief zien. Op z'n hollands gezegd wij laten het kaas niet van onze boterham af eten. Vrouwen hebben vaker zo iets van dat ze sneller voor hun mening uitkomen en voor zich zelf opkomen in de maatschappij. Ik denk wel dat ze harder zijn geworden de laatste jaren. Vrouwen zijn steeds zelfstandiger in deze maatschappij (denk maar aan veel single vrouwen en veel vrouwen die alleen zijn door echtscheidingen)
Ze hebben een duidelijke mening en willen dat die ook gehoord wordt. Willen eerder in discussie en een gesprek aan gaan dan maar ja en amen zeggen en gehoorzamen. Voor mannen kan dit waarschijnlijk heel vermoeidend zijn als vrouwen hun gevoelens steeds willen uiten.

Maar de mentaliteit waar je het over heb komt niet alleen bij vrouwen voor mannen geven ook steeds meer het hun mening in Nederland. Met als gevolg dat als mensen hun mening geven dat niet vaak geaccepteerd worden en kan leiden tot bijv zinloos geweld. Maar dat is een andere discussie.

Maar ik heb nog wel een vraagje Lukas. Wat vindt je prettiger als je een vrouw/vriendin heb die niet verteld wat er in haar omgaat en ja en amen zegt en je braaf gehoorzaamt of een vrouw/vriendin die haar mening geeft? Een vrouw die haar mening geeft, daarbij weet de man wel wat de vrouw denkt en kan daar door aan het denken gezet worden en zo misschien een compromie sluiten.

Offline Beneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • lach maar..
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #5 Gepost op: 13-09-2005, 14:11:42 »
Plienke heeft wel een beetje gelijk; zuidelingen zijn anders als noordelingen. Zuid vindt Noord soms veel te direct en daarmee bot en Noord vindt Zuid 'om de hete brei dansen'.. Maar als we weten wat beiden bedoelen en rekenschap houden hiermee, lijkt het me niet zo moeilijk om elkaar te respecteren.

Wb ER: Nicole en Fleur raakten mi gefrustreerd van het gedrag van Maxime die gepaard ging met een niet te misverstane glimlach.. Daar zat geen belgisch of nederlands tintje aan. Het leek of hij van deze macht genoot. Vergeet verder niet dat een 18 en 20 jarige over het algemeen anders reageren als een 24 en 27 jarige.

Conclusie: ja, ik denk dat noordelingen anders reageren als zuiderlingen. Niet zo zeer Hollanders vs. Belgen; er zit in de grensstreek niet veel verschil in mentaliteit. Maar ik denk dat ER inzake de irritaties teveel nadruk legt op de nationaliteit. Zie de verhoudingen in de kampen van Terra Incognita.. daar doet het belg- of hollands zijn er niet zo toe.   
In every stone sleeps a crystal..

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #6 Gepost op: 13-09-2005, 14:49:38 »
Het is denk ik wel zo dat er echt NL-BE cultuurverschillen zijn op dit gebied. Ik denk dat in Nederland er iets meer een recht-voor-je-raap-cultuur leeft, terwijl Vlamingen iets meer een laten-we-vriendjes-blijven-cultuur hebben. Dit heeft dan tot gevolg dat Nederlanders vaak iets meer "bitchy" zijn, en dat Belgen dit niet "gewend" zijn en denken dat ze heel bot zijn. Andersom is het ook zo dat Nederlanders vaak het gedrag van Belgen interpreteren als niet serieus nemend.

Bij een spel als ER, wat duidelijk Belgen en Nederlanders bij elkaar zet (soms denk ik ook wel in de hoop op dit soort conflicten) zie je dit heel snel. Overigens denk ik niet dat dit het enige is wat er gaande was tussen Maxime en de twee meiden. Conflicten over leiderschap zijn er al sinds oudsher in ER volgens mij, en dat is iets wat ook een beetje in de menselijke aard zit. Persoonlijk vond ik Maxime ook wel beetje arrogant overkomen.


Let op! Wanneer de schrijver van bovenstaand stukje het over Belgen en Nederlanders heeft, bedoelt hij de Belgische en de Nederlandse cultuur. Dit betekent uiteraard helemaal niet dat iedereen die met deze cultuur leeft zo is.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2005, 15:30:15 »
(...)
Nederlanders hebben waarschijnlijk een iets korter lontje. Wij noemen dat hier assertief, maar het heeft vaak veel weg van onbeschoft gedrag en egocentrisme. Of de nederlandse vrouw erger is dan de nederlandse man weet ik niet.
Ibung, altijd welkom op m'n erf hoor! ;D

Voor ons Vlamingen komt dat allemaal zo hard en zeurderig over. Als je steeds dadelijk gaat zeggen wat je denkt, ben je voor je 't weet de hele dag aan 't bekvechten. Je ziet goed de BE/NL verschillen op het eiland: Vlamingen praten er gewoon minder over, en nadien zijn ze dan soms/dikwijls ook weer maatjes. Bij de Nederlanders wordt alles onmiddellijk op de tafel gegooid, en gaat iedereen na een uurtje of wat babbelen en elkaar de ander zijn mening opdringen toch met een wrang gevoel uiteen, al wordt er natuurlijk soms/dikwijls ook een oplossing gevonden.
En dan heb je nog eens het verschil tussen noord en zuid Nederland. En Friesland natuurlijk!  :)

Wat het vraagje van Plienke betreft: Ik ben al 17 jaar samen/getrouwd, en mijn vrouw zegt volop haar mening hoor! Ik kook trouwens en doe de boodschappen, en mijn dyson-stofzuiger is mijn lievelingswapen!
:P
Maar mijn vrouwtje is ook lief. Als we bv. aan de open haard zitten en ik gooi er (weer) een blok op (eigenlijk een blokje teveel, maar ja, 't is soms sterker dan mezelf) dan zegt ze niet lastig "Moet daar nu écht NOG nen blok bij, straks smelten we!", maar ze heeft gewoon de brandblusser klaar staan - uit het zicht en zonder dat te zeggen - en geniet van de warmte en het wijntje.
En dat maakt de zaken leuk. En warm en gezellig. Zonder tevéél te praten. Al is praten heel belangrijk.
Ik heb een tante in Assendelft trouwens. Tante Harma. Op en top Hollands en errug lief!  ;)

Ik denk dat man en vrouw tegenwoordig wat teveel op elkaars terrein komen. De man wordt te vrouwelijk, en de vrouw te mannelijk.
Volgens mij mag de nieuwe man tegenwoordig - bij wijze van spreken - terug een beetje stinken :P, met toch genoeg aandacht voor de behoefte tot praten van zijn vrouw. De nieuwe vrouw is mondig en zelfstandig, en kan leven met de lichte ongemakken die het leven met een nieuwe man met zich meebrengt.
 ;D

- just my opinion, waar is die geit trouwens? -
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Beneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • lach maar..
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2005, 15:41:45 »
Dat heet 'LIEFDE', Lukas!  ::tandpastasmiley:: Op het eiland kent men elkaar niet goed, laat staan dat er liefde is... Het gaat om een plek in het spel; de jacht op territorium!

In NL wordt (gelukkig) ook heel wat kleine irritaties omtrent bv. het huishouden weggeslikt. NL-ers zijn misschien wat mondiger maar zijn geen bitches, sterker nog ik denk dat er heel veel lieve dames tussen zitten.. net als in BE!  ::ok::
In every stone sleeps a crystal..

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2005, 16:19:48 »
Ach zooo, nu znap ik het  ;)
Gelukkig maar, ik hoopte al dat het zo zou zijn.
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2005, 16:20:16 »
goh, ik zou nog wel meer willen reageren, maar manlief komt zometeen stinkend thuis uit de fabriek en dan wil hij eten op tafel zien  ::rofl:: dus ga ik piepers jassen en zo ::pinokkio::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2005, 16:39:42 »
Meredith is net zo'n bitch als die andere twee hoor  ;D

dus dat maakt niks uit
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Beneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • lach maar..
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2005, 16:46:30 »
 ::rofl:: daz dan ook duidelijk! Hollandse Jutta, he?!  ::jaja::   ;)
In every stone sleeps a crystal..

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2005, 17:02:48 »
Jup. And Darn Proud of It  ::jaja::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #14 Gepost op: 13-09-2005, 17:46:40 »
Ik denk dat het wel een beetje met de taal te maken heeft, een scheldpartij met een vlaams accentje klinkt al snel veel minder erg  ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #15 Gepost op: 13-09-2005, 20:31:01 »
 mijn bescheiden mening: Ned. vrouwen hebben meer bitch-gehalte dan Bel.vrouwen?  FLAUWE KUL!! het gaat hier om een spel en om de centen,en als er een akkefietje is tussen een Ned.-Bel. vrouw zullen de makers v/h programma daar natuurlijk gebruik van maken. dat is trouwens iets wat ik niet begrijp. voetbal,ok dan is het Belgie-Holland. maar een spel dat we samen organiseren,waarom steeds dat Bel-ned gevoel? off topic ,op de site had ik 2 bel. en 3 ned. dames die ik kon vertrouwen. de enige met wie ik nog contact heb zijn de ned. dames...... dus wie zijn nu de bitches?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #16 Gepost op: 13-09-2005, 22:03:14 »
Amen!
Ben het er helemaal mee eens Koekoe.  ::ok::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #17 Gepost op: 13-09-2005, 22:18:40 »
Zet 9 Belgen op een eiland en de vlam slaat vanzelf ook in de pan: Denk maar aan Mick de aangebrande brandweerman en Mitch de bitch.  :-X
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #18 Gepost op: 13-09-2005, 23:24:44 »
(...)
De enige met wie ik nog contact heb zijn de ned. dames...... dus wie zijn nu de bitches?
Misschien hebben die gewoon nog niet door hoe je écht bent hihi! (GRAPJE!) :P

Het was maar een stelling hoor, ik wil zien hoe de Nederlanders hierover denken,
en ik ben in de loop van dit topic al heel wat wijzer geworden!
:D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Girl Power (NL)
« Reactie #19 Gepost op: 13-09-2005, 23:36:12 »
niet van mij ::ohno::
er was eens......