Auteur Topic: vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 85787 keer)

Offline kira25

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #40 Gepost op: 5-10-2005, 17:18:37 »
Het is een zweeds bedrijf: www.strix.se ;)


En die zijn ook aanwezig bij alle proeven ,om die te sturen en te vertellen wat je wel en niet mag doen.
 ::joehoe:: ::joehoe::
begin de dag met een lach

Offline Nightmare

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #41 Gepost op: 5-10-2005, 18:11:56 »
Hallo Eepee!

Zie dat je al een tijdje niet inlogt, maar mocht je dat toch nog doen dan heb je hopelijk tijd om aan te even of we die ouders nog in actie gaan zien. Dat had ik nml begrepen bij de aankondiging van het programma.

Ciao

Offline zwet

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #42 Gepost op: 5-10-2005, 19:55:20 »
Het is een zweeds bedrijf: www.strix.se ;)

Citaat
Marijke Schaaphok (40) wordt de baas van de nieuwe, Nederlandse vestiging van de Scandinavische productiemaatschappij Strix. Haar eerste grote klant is John de Mols Talpa, dat het realityprogramma Expeditie Robinson van Strix gaat afnemen.

vandaar dat ik wel dacht dat er een nederlandse site zou zijn, maar laat ook maar zitten.

Offline aav

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #43 Gepost op: 5-10-2005, 23:53:44 »
ik heb een vraag die niet gaat over dit seizoen.

Er was ooit zo'n messenincident met die bananenkok. Ik vond het toen al raar dat hij niet per direct van het eiland gehaald werd. (het laagje beschaving is dun, maar er zijn toch grenzen?)
Ik vond het nog vreemder dat hij mee mocht doen met de allstarsafleveringen.
Vandaar mijn vraag: waar ligt julie grens als makers?

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #44 Gepost op: 6-10-2005, 10:35:09 »
Wij weten niet of dat wel waar is over dat mes incident. Die Bananenkok, Giovani is een hele toffe gast en ik ben blij dat hij meegaat naar Allstars edition.

Offline Nightmare

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #45 Gepost op: 6-10-2005, 12:10:12 »
vandaar dat ik wel dacht dat er een nederlandse site zou zijn, maar laat ook maar zitten.

En die schaaphok komt uit de Endemol-stal, dus 1 pot nat, zweedse bedrijf zal dus wel van Endemol zijn.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #46 Gepost op: 6-10-2005, 13:30:08 »
Het is natuurlijk mooi dat iedereen zo enthousiast is, maar ik heb toch even het verzoek om dit topic alleen te gebruiken voor vragen aan Ernst Paul. En vooral ook hem de vragen te laten beantwoorden.
Op deze manier wordt het voor EP heel lastig om tussen alle opmerkingen de aan hem gestelde vragen op te sporen ::vergroot::

Dus.... dit topic is alleen bestemd voor vragen aan Ernst Paul.
Vanaf nu worden ALLE opmerkingen, discussies, etc. die hier niet thuis horen verwijderd!
er was eens......

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #47 Gepost op: 6-10-2005, 15:21:11 »
Welkom Ernst-Paul!

Je presenteert Expeditie Robinson inmiddels voor de 5e?? keer.
Gaat het nu nooit een vervelen? Of levert iedere nieuwe serie weer genoeg nieuwe dingen op dat je denkt.. 'ja volgend jaar kan er weer een serie'?

Haa, Stormpie. Robinson verveelt niet zo snel. Na de laatste aflevering heb ik het helemaal gehad met het programma, maar zo rond januari gaat het toch weer kriebelen en als je dan nagaat wat je allemaal nog zou kunnen doen binnen het format wordt je langzaam weer enthousiast. Tijdens de opnames scheelt het een hoop dat mijn vriendin en dochter meewaren dit jaar, dat maakt van het produktie eiland toch een beetje thuis.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #48 Gepost op: 6-10-2005, 15:28:39 »
Hey Ernst-Paul ::zwaai::,
hieronder wat vraagjes:

De gewone kijker ziet jouw vooral als presentator, maar je doet natuurlijk veel meer dan dat. Welke 'rol' bevalt jouw beter; die van programmamaker of die van presentator?

Zijn er dit jaar inhoudelijk dingen veranderd door de overschakeling van Net 5 naar Talpa?

En:

Welk tv-programma dat op dit moment op tv is zou je heel graag nog eens presenteren? (of aan meewerken?)

Alvast bedankt voor antwoorden :)


Groetjes,

Daan

Ik voel me in eerste instantie programmamaker, en zelfs als presentator is dat mijn rol. In die zin zie ik mezelf gewoon als onderdeel - en volledig in dienst - van het programma.
Inhoudelijk is er niet veel veranderd met de overstap, er is wel een ander produktiehuis dat het maakt, maar zo aan de reakties te horen valt dat niet heel erg op.
Ik ben bezig met een nieuw programma, Wondere Wereld een populair wetenschappelijk programma dat eind dit jaar op de buis komt. Met korte reportages over wetenschap, technologie mens en dier, puttend uit het rijkste archiefmateriaal uit binnen en buitenland.

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #49 Gepost op: 6-10-2005, 15:34:04 »
Hoi Ernst-Paul,

Mijn grootste vraag die ik heb sinds ik ER volg, sinds vorig jaar dus, hahaha, Zijn de deelnemers VERPLICHT om op het strand te gaan slapen? Ze klagen altijd over zandvlooien. Het lijkt mij slimmer om een paar meter in het bos te gaan liggen.

Verder heb ik nog de volgende vragen:

Hoe gaat het nu met Elsje? Is ze weer helemaal gezond?

Kan/mag jij ons vertellen hoe het nu zit met de magnesiumstick? Is er beeldmateriaal waarop te zien is waar de stick gevallen is? Op die 2 meter kan het namelijk NIET mogelijk zijn dat de stick verdwijnt.

De eilanden waar de deelnemers op slapen, is er echt zo weinig eten, of wordt er weinig op expeditie gegaan. Zoals het beeldmateriaal nu vaak aangeeft lijkt het net of ze weinig de bossen ingaan voor eten, maar het eiland is groot, en het lijkt me stug dat er zo weinig eten is op die eilanden.

Voorlopig ff geen vragen meer, die borrelen vast wel weer op.

vriendelijke groeten en een dikke  ::hug::

Sandra

De deelnemers moeten inderdaad op het strand, tegen de bosrand slapen. Voor het plaatje maar ook omdat het er veiliger is. Tot redelijk ver inlands zijn er trouwens zandvlooien.
Met Elsje gaat het goed, ze heeft net een kroeg geopend in haar woonplaats in Belgie.
Wbd magnesiumstick, weet ik niet.
Eten verzamelen is moeilijk en vergt vooral veel energie dus dat is een kosten baten plaatje. De hoeveelheid energie die je tijdens een expeditie kwijtraakt moeten afwegen to het voedsel dat je verzamelt.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #50 Gepost op: 6-10-2005, 23:13:00 »
Heel erg bedankt EP, geweldig dat je de tijd wilt nemen om vragen van ons te beantwoorden. ::ok:: ::ok:: ::ok::
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline raf

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #51 Gepost op: 7-10-2005, 01:37:01 »
Beste Ernst-Paul
Ik schrok een beetje van mijn eigen reactie toen Esther naar huis werd gestemd: ik heb lopen roepen, tieren en schelden naar de televisie en heb heel dat ellendige kamp zuid uitgemaakt voor rotte vis en erger.
Heel Nederland en België schaart zich massaal achter Esther en tegen Carl. Als al die Carl-haters net als ik gereageerd hebben, is dat eigenlijk wel beangstigend. Niet te geloven dat een simpel spelletje zoveel reacties kan losweken!
En nu mijn vraag: wat vinden jullie er nu van dat jullie zo'n impact hebben? Maken jullie zich niet stilaan zorgen voor de veiligheid van Carl? Ik heb destijds vrachtwagens zien rondrijden met stickers 'I hate Bjorn', maar de sfeer van haat tegen Carl is veel intenser dan die tegen Bjorn. Ik kan me voorstellen dat die man heel wat vijandige reacties moet incasseren  - trezebees Meredith en strandjanet Wim idem dito. Voelen jullie zich daar niet een beetje verantwoordelijk voor? Want, en nu haalt mijn achterdocht het heel even van mijn gevoel, waarschijnlijk was de realtiteit toch minder zwart-wit dan wat wij op televisie te zien krijgen? Het is geweten dat programmamakers de beelden door hun montage kunnen manipuleren.
Nog iets: vorige jaren kregen wij in België in het weekblad Humo elke week het relaas van de afvallers te lezen. Dat is nu niet meer het geval, terwijl juist dit jaar iedereen graag zou zien hoe John, Carl, Meredith en de anderen ter verantwoording worden geroepen in een neutrale context als een interview in een tijdschrift. Is het toeval dat we dit jaar (in België)geen interviews meer krijgen, of zijn jullie bang dat uit interviews zou kunnen blijken dat heel de Carl - Esther rel te zwart-wit is afgeschilderd?

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #52 Gepost op: 7-10-2005, 02:00:38 »
Ik haal nog even mijn vraagje naar boven... of is er geen antwoord op? Dat zou ook kunnen natuurlijk  ;)

Hallo Ernst-Paul,

Waarom zijn er dit jaar geen uitzendingen over de kandidaten die al afgevallen zijn? Die dan beelden terug kijken uit de expeditie en hun visie + ervaring er op los laten?

 ::zwaai::

Offline firegirl

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #53 Gepost op: 8-10-2005, 22:02:46 »
beste Ernst-Paul,

wat ik me altijd afvraag is hoever van tevoren is het script bepaald? In welke mate sturen jullie het programma bij (vb. uitdagen van Esther om immuniteit)? Laten jullie iemand terug op het eiland komen omdat zijn/haar persoonlijkheid nog veel kunnen bijdragen?

een fan van jou en het programma  ;)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #54 Gepost op: 8-10-2005, 22:12:16 »
Beste Ernst-Paul,

In hoeverre moet je op de tv 'partijdig' overkomen? Mag je bijvoorbeeld laten merken dat je John maar niets vind, of moet je onpartijdig overkomen?
First you go backwards, but then forwards again

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #55 Gepost op: 9-10-2005, 00:27:11 »
Hallo Ernst-Paul

Allereerst wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om je te bedanken voor je grote en positieve aandeel in Reportage en Expeditie Robinson. Alhoewel je al een aantal jaren gestopt bent met Reportage en inmiddels zo’n beetje het icoon van Expeditie Robinson geworden bent, is me toch nog altijd je aandeel in Reportage sterk bijgebleven. Daarnaast zou ik ook graag gebruik willen maken van de mogelijkheid tot het stellen van een aantal vragen.

Ik ben erg benieuwd naar je mening t.o.v. het bijna ontbreken van tactiek en strategie in Expeditie Robinson (een paar uitzonderingen daar gelaten). Het begint zo langzamerhand een ongeschreven regel te worden dat allianties uit den boze zijn, tenzij het een gevoelsmatige kwestie betreft (persoon A kan het erg goed vinden met persoon B en C en stemt daarom niet op deze personen). Naar mijn mening kijken de individuen te weinig naar de diverse mogelijkheden die ze hebben en zijn ze te weinig bezig met het uiteindelijke doel van Expeditie Robinson, het “claimen” van de Robinson titel. Is het gebrek aan tactiek en strategie een bewuste keuze (selectieronden kunnen makkelijk uitkomst bieden / we krijgen maar een x-aantal uren te zien van het totaal) of is dit er misschien langzaam ingeslopen?

Edit na het zien van aflevering 7: Ik vind het nieuwe stemsysteem een geweldige oplossing voor het hier boven beschreven gebrek aan tactiek en strategie, dit zal vast en zeker een grote invloed hebben op het spel en ik ben er dan ook erg blij mee :)

Een andere vraag die me zo te binnen schiet zijn de eventuele beperkingen van de kandidaten m.b.t. het verzamelen van voedsel. Krijgen de kandidaten van tevoren instructies over de diersoorten die wel of  niet als voedselbron gebruikt mogen worden? Wie trekt deze grens, de productie of een nationaal/supranationaal orgaan?

Ook vraag ik me af in hoeverre je geïnteresseerd bent in de ontwikkelingen in buitenlandse versies van Expeditie Robinson, en dan met name de Amerikaanse versie. De invloed van buitenlandse versies is voor de volgers hiervan aardig zichtbaar en ik ben dan ook nieuwsgierig naar de rol van de ontwikkelingen  in het buitenland. Expeditie Robinson lijkt een eigen koers te varen en gaandeweg nieuwe ideeën op te pikken, maar tot wat voor hoogte staat Expeditie Robinson open voor grotere veranderingen? Daarbij denk ik aan een verandering van locatie, afschaffing van “tweede kansen”, wijziging van de manier waarop er uiteindelijk twee finalisten overblijven (d.m.v. een reeks proeven) en zelfs de hoogte van het prijzengeld.

b.v.d.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2005, 22:23:18 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline cobie

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #56 Gepost op: 10-10-2005, 02:27:26 »
Beste Ernst-Paul,
Mijn vraag is: Is er met John na zijn wegstemmen nog gesproken over alles en zou dit (na de laatste aflevering van ER) kunnen worden uitgezonden. Ook van andere deelnemers trouwens. Een aantal jaren geleden was er zelfs met iedere afvaller een extra uitzending. Ik mis nu de argumentatie van sommige.
Verder is het programma prima hoor

Offline kolibri

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #57 Gepost op: 10-10-2005, 09:10:40 »
hoi Ernst-Paul
heb jij zelf niet zo iets zo als john en carl omgaan met esther
van dat is niet eerlijk???????
kolibri

Offline olivia

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #58 Gepost op: 10-10-2005, 13:04:46 »
Hoi Ernst-Paul,

Ik ben jullie allergrootste fan. Kijk al jaren met veel plezier naar ER. Heb het altijd een erg leuk programma gevonden, tot vorige week. Ik heb me ontzettend geërgerd aan de houding van John en Carl (en de ja-knikkers Wim en Meredith). Totaal niet eerlijk. Heeel veel respect voor Esther, dat ze het nog zo lang heeft volgehouden met die schijnheilige mensen. Meid, de tranen stonden bijna in mn ogen. Van mij mocht je winnen, als jij geen die-hard bent, dan weet ik het niet meer. ::joehoe::
Eigenlijk hadden jullie, als programma-makers, er iets aan moeten doen (een slang in John's bed leggen bijvoorbeeld, of 2 stemmen tegen je op de eilandraad als je de sfeer verziekt voor iemand.
Maarja, het is nu allemaal achteraf praten. Ben benieuwd hoe de rest afloopt.
Succes nog verder met programma's maken!

Groeten,
Olivia

Offline zaja

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #59 Gepost op: 10-10-2005, 23:10:37 »
Hoi Ernst-Paul,

Misschien is het leuk om het kamp dat de immuniteit wint mee te laten stemmen wie er in het andere kamp weg moet. Wat vind jij hiervan?