Auteur Topic: vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 85817 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #80 Gepost op: 12-10-2005, 19:57:13 »
Heej EP!

Heb jij soms tijdens proeven bijvoorbeeld wel eens gehad dat je voor een bepaald team was?
Wie je het dus het meest gunde om niet naar de eilandraad te gaan of om een prijs...

 ::zwaai::
🜃

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #81 Gepost op: 12-10-2005, 20:10:35 »
Heej EP!

Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik heb het zo druk dat ik hem zo even niet kon vinden, dus stel ik hem maar.
Ben je bereid op een eventuele fandag te verschijnen aan ons?
 ::tandpastasmiley::
Zo ja, wil je mijn handtekening? ::trots::
Zo nee, waarom niet?  ::oink::
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline muizje

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #82 Gepost op: 12-10-2005, 22:26:28 »
 
dank je voor je antwoord E.P.  en nee je zit fout, niet de moeder van een van deze twee dames ::bravo:: ::bravo::


quote gefixed: stormpie

De moeder van wie dan  :P

Een klein vraagje voor EP. Kunnen we deze expeditie nog hele spannende en onverwachte situaties verwachten die niemand eigenlijk verwacht ?

Ik vond het persoonlijk heel erg jammer dat Esther er uit ging, vond jij dat ook jammer ?

groeten van een fan.

Offline firegirl

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #83 Gepost op: 13-10-2005, 00:35:49 »

Hallo EP,

heb je het soms niet moeilijk met sommige proeven die de kandidaten moeten ondergaan?
Ik had eerlijk gezegd als beginnend duikster wat moeite met die proef waar de kandidaten met een blok naar de zeebodem werden gekatapulteerd. Dit leek me echt gevaarlijk als ze in paniek moesten schieten.
Dit is geen verwijt naar jou toe hoor, ik vind dat je kandidaten heel goed begeleid.
Maar ik weet dat Roos vroeger het daar soms lastig mee had. In hoeverre bepaal je mee die proeven ?

groetjes 8) 

Offline eepee1

  • Presentator Expeditie Robinson
  • Erkend Insider
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #84 Gepost op: 13-10-2005, 01:03:21 »
Hiermee suggereer je een beetje dat die psychologische keuring een soort garantie biedt voor wat het programma met de uiteindelijke deelnemers gaat doen. Vind je dat niet een beetje gemakzuchtig, en bovendien in tegenspraak met andere kandidaten die nu én in het verleden door diezelfde keuring zijn heengekomen en toch ook niet opgewassen bleken tegen aspecten van het spel? Waarbij het opvallend is dat het hier meestal psychische redenen betreft, hoewel de lichamelijke conditie voor veel deelnemers op een gegeven moment daarbij ook een rol gaat spelen (gaf bijvoorbeeld ook psycholoog/deelnemer Robin ooit aan), en dat is natuurlijk al helemaal niet te voorspellen middels psychologische testen.

Mijn vraag dus: vind je dat jullie als programmamaker achterover mogen leunen bij ontwikkelingen zoals we die nu gezien hebben, met als uitgangspunt "Zij kan dat wel aan, ze is door de psychologische keuring heengekomen?"

Wat betreft het ingrijpen tijdens de confrontatie tussen Esther en Carl:

De eindredacteur en ik hebben na de water balans/zandzakken gooien proef met Esther, Carl en John gesproken, nav de verslaggevers verslag over de hevige woordenwisselingen. Esther klaagde over haar opgelegde leiderschap, Carl over de willekeur van de spelregels en John over alles en iedereen. Of je het er mee eens bent of niet, de spelregels (leiderschap, immuniteit) die we ver voor de opnames hebben bepaald, kan je niet zomaar veranderen. Als Esther de druk niet meer aankon kon ze zelf, maar niet het leiderschap opgeven. Esther had een grote behoefte om geaccepteerd te worden als nieuwkomer. Ze had ook lak kunnen hebben aan de groep en het met haar immuniteit uitzingen tot de samensmelting. Dat ze dat niet deed siert haar maar is vooral een keuze.
Onze montage was denk ik een juiste distillering van de verhoudingen. En van Esther's weerbaarheid. Ze was sterk. We hebben bewust de in onze ogen twee beste dertigers geselecteerd. Die leeftijdscategorie leverde de meeste Robinsons tot nu toe en we wilde Esther en Marnix bewust fysiek (Harimau grot) en psychisch (leiderschap) tot het uiterste testen, meer nog dan de andere kandidaten.
Uiteindelijk heeft Esther, ondanks haar exit, gewonnen van Carl en John. De kijkers hebben haar omarmd, niet zozeer omdat Esther Esther is maar omdat de situatie, uitvergroot door honger en ontberingen, zo herkenbaar is. Het een is hard spel maar na vijf jaar Robinson weten de deelnemers wat ze kunnen verwachten - dat testen we van tevoren ook zo grondig mogelijk.
Ter verdiging van John en Carl; niemand weet hoe hij/zij onder die omstandigheden zou reageren - hoe egoistisch of onzelfzuchtig je zal zijn, of je zal leiden of volgen, of je passief blijft of actief eten zoekt.
Dit begint trouwens wat af te wijken maar in het kort; ik geloof niet dat we hadden moeten ingrijpen en achterover leunen zit er nauwelijks in tijdens het maken van het programma.

Offline elisabethcb

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #85 Gepost op: 13-10-2005, 06:11:07 »
Ter verdediging van John en Carl; niemand weet hoe hij/zij onder die omstandigheden zou reageren - hoe egoistisch of onzelfzuchtig je zal zijn.

Ep..

In extreme omstandigheden zal menigeen extreem reageren..
Echter, John (die ik in eerste instantie wel ver zag komen) en Carl hebben zich van een kant laten zien, die zéér zelfzuchtig was.
De meelopers daargelaten... kwik, kwek en kwak..
Carl voelde zich geroepen om Esther uit te dagen onder het mom om het 'werk'van John af te maken, maar kreeg er  vervolgens wel immuniteit door, wat hij zo laakte bij Esther.
Ook al had Esther haar leidingschap op kunnen eisen, de mogelijkheid om haar uit te dagen was er immers en daar kon zij niets tegen inbrengen !
Zij was bij voorbaat kansloos en dat is jammer  voor haar en de samensmelting.

Esther had voor mijn gevoel naar het andere kamp gemoeten, al was het alleen maar om haar werkelijk in actie te zien.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2005, 06:12:54 door elisabethcb »
A fly on the wall

Offline jeroen23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #86 Gepost op: 13-10-2005, 12:38:02 »
ik wil ernst-paul graag bedanken voor het beantwoorden van onze vragen, erg tof gebaar!

ook wil ik de hele cast en crew bedanken voor dit fantastiese programma ::ok::

tot slot, nog een vraag die misschien al gesteld is:

wat is er gebeurd met die robinson all star editie, waar oud deelnemers het tegen elkaar zouden gaan opnemen?

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #87 Gepost op: 13-10-2005, 12:52:56 »
ik wil ernst-paul graag bedanken voor het beantwoorden van onze vragen, erg tof gebaar!

ook wil ik de hele cast en crew bedanken voor dit fantastiese programma ::ok::

tot slot, nog een vraag die misschien al gesteld is:

wat is er gebeurd met die robinson all star editie, waar oud deelnemers het tegen elkaar zouden gaan opnemen?


En EePee wil je dan ineens zeggen of :
De Belgen ook die uitzending gaan krijgen.
Wie er uiteindelijk geselecteerd werd voor de Allstars buiten die namen die wie in december al wisten en die verkozen werden door de Nederlanders via televoting..
Bedankt alvast,
Millesime

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #88 Gepost op: 13-10-2005, 13:16:48 »
Ik ben gister op diverse sites geweest en daar kwma naar voren dat ER geen toestemming krijgt van SBS om de kandidaten uit hun shows te gebruiken voor de All Stars. heel misschien volgend jaar, hangt van SBS af.

Voorlopig wetenw e dus nog niks, de onderhalingen meoten nog komen, of zijn al bezig, maar ik heb er een hard hoofd in dat het aankomend seizoen gaat gebeuren. Misschien over twee seizoenen.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #89 Gepost op: 13-10-2005, 15:10:38 »
Ik heb geruchten gehoord dat Talpa misschien de SBS afdeling in Nederland over wil kopen, dit geeft natuurlijk weer veel nieuwe opties. In hoeverre weet jij hier iets van af of mag je die optioneel aanwezige informatie niet delen Ernst-Paul?
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline cobie

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #90 Gepost op: 14-10-2005, 13:08:02 »
Ter verdiging van John en Carl; niemand weet hoe hij/zij onder die omstandigheden zou reageren - hoe egoistisch of onzelfzuchtig je zal zijn, of je zal leiden of volgen, of je passief blijft of actief eten zoekt.
Dit begint trouwens wat af te wijken maar in het kort; ik geloof niet dat we hadden moeten ingrijpen en achterover leunen zit er nauwelijks in tijdens het maken van het programma.
[/quote]

Beste Ernst Paul,
Dat John (vooral) en Carl reageerden is nog tot daar en toe. Maar de manier waarop ze reageerden is toch echt heel erg verkeerd. Het niet eens zijn met immuniteit en/of leiderschap krijgen is niet erg. Ze hoeven inderdaad niet als schoothondjes achter Esther aan te lopen. Maar dat neemt niet weg dat ,met name, John wel erg schold en vloekte en Esther uitmaakte voor nog minder dan een bacterie. Dan moet je toch ergens niet (meer) beschikken over je eigen mens zijn. Ik blijf erbij dat dat niet kan. Het niet eens zijn met de spelregels van ER. Dat is dan jammer, maar spelregels zijn spelregels ook al komt dat even niet goed uit. John is een behoorlijke hypocriet en van mensenkennis heeft hij geen kaas gegeten. Carl vindt ik iets minder erg. Hij blijft tenminste nog mens en gedraagt zich ook zo. Niet leuk of fair maar wel menselijk.

Offline Witch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #91 Gepost op: 14-10-2005, 13:47:26 »
EP, je voert een verdediging aan voor John en Carl, wat ik van jou kant wel begrijpelijk vindt.
Maar als gebrek aan eten enz. het excuus is voor John zijn gedrag, dan zou je verwachten dat hij na afloop van de expeditie en helemaal nu na het zien van de beelden, zijn excuus aan Esther zou aanbieden. Maar in interviews op radio en in de krant, uit hij totaal geen spijt van zijn woorden en daden. Hij staat nog steeds volledig achter zijn acties. Dit zegt dus genoeg over de persoon die hij is.

Ik denk dat als er idd een All Stars komt, John en Carl er zeker bij moeten zijn, want dat zal hele leuke beelden opleveren!
« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 13:51:03 door Witch »

Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #92 Gepost op: 15-10-2005, 01:13:32 »
EP, bedankt dat je alle vragen beantwoordt!

Een korte vraag over je rol als presentator. Je kijkt natuurlijk ook naar Survivor en als iemand het programma goed presenteert, dan is het Jeff Probst wel. Je hebt in je manier van presenteren wel iets weg van hem, is hij (hoe raar dat misschien ook klinken mag) een 'voorbeeld'?

En tweede vraag (hierop voorbordurend): Bij Survivor is Jeff de enige presentator en dat werkt fanastisch. Bij ER zijn er twee presentatoren, wat onvermijdbaar is, omdat de Belgen en de Nederlanders beide een gezicht naar buiten toe moeten presenteren. Nu de vraag: In hoeverre zou je het programma graag in je eentje willen presenteren?

Je medepresentatrice doet het goed hoor, maar ik denk (zonder te wilen slijmen) dat het programma nog steviger zou staan, als jij de enige presentator zou zijn.

Veel succes in ieder geval!

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #93 Gepost op: 15-10-2005, 05:15:35 »
Bedankt voor je antwoord Ernst-Paul!  :-*

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #94 Gepost op: 15-10-2005, 10:04:34 »
 :) Haai Eepee!  :)

Nadat ik gisteren 'Oberon' heb gezien bedacht ik mij opeens: hoe zit het met het water van de kandidaten? Krijgen ze onbeperkt te drinken? Want je ziet ze wel altijd eten (zoeken), maar nooit water, en water uit de zee lijkt me erg zout..  :D
Alvast mega bedankt!  ::trots::
Marbs is mijn konijntje

Offline Jelly55

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #95 Gepost op: 16-10-2005, 13:29:34 »
Bedankt Ernst-Paul voor het beantwoorden van al die vragen.

Misschien is deze vraag al gesteld: Kan het volgende jaar geen E.R. met alleen Nederlandse deelnemers zijn, hoef ik mij tenminste niet meer te ergeren aan al die Belgen die een vuil spelletje spelen.
Sorry Ernst-Paul ik zit nu met kromme tenen naar jouw programma te kijken, terwijl ik E.R. altijd een geweldige programma vond.
groetjes Jelly

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #96 Gepost op: 16-10-2005, 20:53:11 »
ik geloof niet dat we hadden moeten ingrijpen en achterover leunen zit er nauwelijks in tijdens het maken van het programma.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, EP. Ja, ik begrijp nu wel hoe dingen zo kunnen lopen, en ik ben met je eens: de deelnemers weten wat hen te wachten staat. Eén van de redenen waarom ik nooit mee zal doen, ook al heb ik nog nimmer een aflevering gemist.

En bedankt voor dit grappige detail:
We hebben bewust de in onze ogen twee beste dertigers geselecteerd. Die leeftijdscategorie leverde de meeste Robinsons tot nu toe
Had ik me nooit gerealiseerd!

Ter verdediging van John en Carl; niemand weet hoe hij/zij onder die omstandigheden zou reageren - hoe egoïstisch of onzelfzuchtig je zal zijn, of je zal leiden of volgen, of je passief blijft of actief eten zoekt.
Het siert je dat je hen verdedigt, maar zelfs jij zult toch toe moeten geven dat in 5 jaar nog nooit iemand het zo bont heeft gemaakt. Nee, je weet nooit hoe je zelf zou reageren. Het gros reageert zoals deze groep deed, wijzen talloze praktijkvoorbeelden uit. Maar John reageerde niet. Die viel aan. Zonder daarbij zijn slachtoffer nog als mens te zien, durf ik te stellen. En na 5 jaar ER kunnen we dat toch wel zeggen: zo zijn er niet veel. Gelukkig.

Offline firegirl

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #97 Gepost op: 17-10-2005, 00:07:38 »
Dag Ernst-Paul,

nog nooit heb ik met zoveel spanning uitgekeken naar de live-uitzending op het einde.
Het zal er wel heftig aan toe gaan.
Zal het pest-gedrag van John en Carl daar wat gekaderd worden, is er bijvoorbeeld een psycholoog aanwezig ?
Op een forum in Belgie heeft er zich trouwens al een kandidaat-therapeut aangemeld.
Kan een grap zijn (koekje van eigen deeg misschien)maar ik geloof het niet.

groetjes,
Firegirl ::regenboog::
 
« Laatst bewerkt op: 18-10-2005, 00:41:24 door firegirl »

Offline cassiopeia21

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #98 Gepost op: 18-10-2005, 00:16:23 »
Hoi Ernst-Paul,

Ieder jaar bij ER zit ik met weer af te vragen hoe dit in z'n werk gaat (weet niet of je het mag vertellen, want Elbert zei dat ie niet alles kon vertellen):

Wanneer een deelnemer wordt weggestemd, vliegt diegene dan meteen naar huis terug? Of moeten ze allemaal blijven tot de laatste dag, omdat je alle deelnemers altijd weer terugziet op de laatste eilandraad.

Bedankt dat je zo actief al onze vragen beantwoordt. Erg leuk!!

Groeten Judith

Offline RT

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #99 Gepost op: 18-10-2005, 23:49:54 »
Hoi Ernst-Paul,

Ten eerste super dat je de tijd neemt om alle vragen te beantwoorden. Ik heb speciaal geregistreerd om ze ook te stellen (mods: als ik tijd en zin heb zal ik wel mee discussieren in andere topics hoor ;) ).

- Komt er dit / volgend jaar een 'Achter de Schermen' bij ER? Ik ben altijd erg geïnteresseerd in dit aspect van zo'n programma. Ik weet dat er elk jaar wel wat extra beelden zijn van bijvoorbeeld de selectie, maar ik zou graag eens zien hoe die proeven opgebouwd worden, wat jullie (presentators/producers/technici) zelf doen tijdens de expeditie, en eigenlijk een soort 3e persoon kijk op het maken van het programma.

- Hoeveel informatie krijg je van de eilanden tijdens de expeditie? Ik merk dat er voor het stemmen altijd zeer confronterende vragen aan de juiste personen worden gesteld ;D. Is het lastig om ze stellen als je er zelf niet bij was?

- Ik merk dat er wat vragen waren over last-minute wijzigingen, dat dus niet het geval bleek te zijn. Zou je een paar dingen kunnen noemen die jullie wel op het laatste moment veranderd hebben (proeven/prijs voor het winnen van de proef/stemmen)?

Ik heb nog tig vragen, maar ik hou het hierbij. Alvast bedankt voor het antwoorden! :)