Auteur Topic: Expeditie Robinson Reizen!!!  (gelezen 13832 keer)

Offline Jorgen

  • Forumlid
Expeditie Robinson Reizen!!!
« Gepost op: 23-10-2005, 21:35:04 »
Beste ER fan,

Wij, drie studenten van de NHTV (Opleiding: Uitgaand Toerisme) in Breda, onderzoeken momenteel of het concept van Expeditie Robinson in reisvorm aan te bieden is en of hier vraag naar bestaat. Daarom willen wij graag je interesse peilen.

Tijdens deze reizen zul je in een groep van maximaal 10 personen verblijven op een onbewoond eiland, waarbij het begrip ´survival´ centraal staat. Men moet dus zorgen voor een eigen verblijf en voor een eigen maaltijd.
Tevens zal tijdens deze reizen, net als bij Expeditie Robinson, een competitie-element sterk naar voren komen in de vorm van lichamelijke en geestelijke inspanningen die geleverd moeten worden, waarmee punten verzameld kunnen worden.
Aan het einde van de reis worden alle deelnemers beloond met een verblijf in een zeer exclusief en kleinschalig luxe resort waar men nog een aantal dagen kan bijkomen. De persoon die tijdens de expeditie de meeste punten heeft weten te verzamelen met de inspanningen kan nog een extra verrassing verwachten.
Door een week luxe-arm verblijf en een comfortabele en luxe afsluiting van de reis leer je luxe en comfort weer te waarderen en aprecieren.
Kortom: Even helemaal weg uit de hectiek van alledag en één worden met de natuur. 
Wij zorgen ervoor dat een droom echt uitkomt: de mogelijkheid tot een veilig verblijf op een onbewoond eiland (wie droomt daar nou niet van?)

Natuurlijk worden deze reizen tegen betaling aangeboden!

Onze vragen aan jou zijn nu:
- Zou je bereid zijn het avontuur aan te gaan? wat zou je motivatie zijn?
- Zou je bereid zijn te betalen (uitgegaan van een redelijke prijs) voor het verblijf op een onbewoond eiland en deze unieke ervaring?

Wij hopen dat je ons kunt helpen met ons onderzoek! dus laat je mening zoveel mogelijk gelden!

Groeten,

Jorgen Boone
Danny Dielissen
Emiel van Dijk
 

« Laatst bewerkt op: 24-10-2005, 14:05:25 door Jorgen »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2005, 22:06:33 »
Leuk idee!

Als ik het zou kunnen, zou het me wel aanspreken denk ik.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2005, 22:12:24 »
Zoiets zou ik niet doen mits betalen. Naar Maleysie gaan twee dagen op zo'n eiland leven en dan verder iets anders zou ik wel doen. Maar niet gaan leven als de robinsonners van ER en er dan nog voor betalen.. Neen sorry bedankt ::ohno::
Dan misschien me laten inschrijven voor Robinson zelf... Kost het me niets en win ik misschien nog.  ::bravo::
Sorry gasten....

Madine

  • Gast
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2005, 23:40:16 »
Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je zo'n survivaltrip wilt laten duren. 2 dagen is te kort, 2 weken misschien weer iets te lang. Maar het idee spreekt me heel erg aan ja.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2005, 11:43:32 »
Citaat
kan nog een extra verassing verwachten

daar voel ik niet zo veel voor eigenlijk ::ohno::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2005, 13:08:07 »
daar voel ik niet zo veel voor eigenlijk ::ohno::
*proest*
Maar om je wat vrolijker te stemmen, ik denk dat er een verRassing bedoeld wordt hoor ;-)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Jorgen

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #6 Gepost op: 24-10-2005, 14:03:57 »
Dat weet ik wel zeker! sorry, foutje!  ::schaam::

Offline pberg33

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2005, 16:04:51 »
Zeker wel geinteresseerd, maar er blijven wel wat vragen openstaan.

hoelang zou je op dat eiland verblijven..
wat als er medische en/of psychische klachten ontstaan. hoe word dat opgevangen..
waarom zou je voor iets betalen waar je weinig voor terug krijgt. je moet immers zelf je eten zoeken en klaarmaken.. dus dan alleen het vliegticket en iets extra kosten voor de organisatie om alles goed geregeld te krijgen.

Avontuur is altijd mooi, zeker in de vorm zoals ER. Het prikkelt ieders verbeelding denk ik wel om daar eens van te mogen proeven.

Offline Jorgen

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #8 Gepost op: 27-10-2005, 21:09:04 »
Zeker wel geinteresseerd, maar er blijven wel wat vragen openstaan.

hoelang zou je op dat eiland verblijven..
wat als er medische en/of psychische klachten ontstaan. hoe word dat opgevangen..
waarom zou je voor iets betalen waar je weinig voor terug krijgt. je moet immers zelf je eten zoeken en klaarmaken.. dus dan alleen het vliegticket en iets extra kosten voor de organisatie om alles goed geregeld te krijgen.

Avontuur is altijd mooi, zeker in de vorm zoals ER. Het prikkelt ieders verbeelding denk ik wel om daar eens van te mogen proeven.


Ten eerste, bedankt voor je reactie!

Over de vragen die je stelt hebben wij natuurlijk nagedacht.
- Het verblijf op het eiland zal rond de 9 a 10 nachten liggen. Daarna verblijf je nog een nacht of 4 in een kleinschalig sfeervol hotel dat gesitueerd is aan het vasteland zodat men ook wat meer van de cultuur van het land kan zien.
- De omgeving van het eiland moet beschikken over medische faciliteiten, te denken aan een internationaal goed aangeschreven ziekenhuis mochten er zich ernstige voorvallen voordoen. De keuze van de locatie hangt dus inderdaad af hoe de medische faciliteiten in de regio/omgeving zijn. Daarnaast denken wij eraan een dokter zelf in dienst te nemen om kleinere medische problemen te kunnen behandelen. (als locatie denken wij aan eilanden voor de kust van Thailand in het algemeen en eilanden net buiten het toeristische gebied van Phuket in het bijzonder) Hier zijn de medische faciliteiten uitermate goed verzorgd.
- Zoals bij elke reis betaal je voor de 'beleving'. het is niet tastbaar of materieel. Maar wij kunnen je wel een onvergetelijke ervaring bezorgen. u betaald voor het avontuur.
Inbegrepen zijn vluchten, transfers en verblijf in sfeervol hotel (inclusief maaltijden). Deze totaalprijs willen we inderdaad laag houden, maar het mag niet ten koste gaan van de geleverde kwaliteit.

Ik hoop dat je wat met onze antwoorden kunt.
Ik hoop tevens dat wat meer mensen een reactie willen geven op ons idee.
Schroom dus niet te reageren, ook al bent je niet positief. Elke mening of idee kunnen we namelijk gebruiken om ons concept aan te passen.

groeten

Jorgen, Danny en Emiel

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2005, 21:41:54 »
Ik denk dat de prijs een doorslaggevende factor is. Voor mij althans. Maar het klinkt goed!

Verder: mag je dat organiseren in Nederland zonder dat je een reisbureau bent?
Wat als een deelnemer er het bijltje bij neerlegt? Hebben jullie een BA-verzekering, of zijn jullie van plan die te nemen? (burgerrechtelijke aansprakelijkheid, d.i. lichamelijke of stoffelijke schade aan anderen of de eigendommen van anderen door een fout of een verkeerde inschatting van jullie.)
Zelfs al 'regel' je het op papier dat het op een 'vriendenreis' gaat zonder organisator, toch blijf je aansprakelijk als er uit de feiten/getuigenissen blijkt dat jullie organisator van de reis (of een deel ervan) waren.
Ik zou de zaken maar goed uitzoeken als ik van jou was... ::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Jorgen

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2005, 10:35:13 »
Ik denk dat de prijs een doorslaggevende factor is. Voor mij althans. Maar het klinkt goed!

Verder: mag je dat organiseren in Nederland zonder dat je een reisbureau bent?
Wat als een deelnemer er het bijltje bij neerlegt? Hebben jullie een BA-verzekering, of zijn jullie van plan die te nemen? (burgerrechtelijke aansprakelijkheid, d.i. lichamelijke of stoffelijke schade aan anderen of de eigendommen van anderen door een fout of een verkeerde inschatting van jullie.)
Zelfs al 'regel' je het op papier dat het op een 'vriendenreis' gaat zonder organisator, toch blijf je aansprakelijk als er uit de feiten/getuigenissen blijkt dat jullie organisator van de reis (of een deel ervan) waren.
Ik zou de zaken maar goed uitzoeken als ik van jou was... ::jaja::

Ten eerste zullen wij fungeren als touroperator. Dus reserveringen, betalingen en contact met de klant (dus eigenlijk de gehele verkoopafdeling) verloopt via een kantoortje in Nederland.
En ja, aansprakelijkheid is inderdaad een ingewikkeld punt  ::jaja::. Hier zijn we vanaf begin af aan al op geattendeerd.
Aansprakelijkheidsverzekeringen zijn in het geval van touroperators moeilijk af te sluiten omdat verzekeraars niet genoeg zicht hebben op wat er zich in het buitenland afspeelt en wie daar de schuldige van is (ook omdat een touroperator afhankelijk is van vervoersbedrijven en hoe deze zich aan de regels houden).
Toch achten wij verschillende aansprakelijkheidsverzekeringen noodzakelijk. Momenteel onderzoeken we nog wat de mogenlijkheden zijn.

Groeten,
Jorgen

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2005, 12:49:28 »
Klinkt zeker leuk, en als het betaalbaar is zou ik het ook nog wel in overweging nemen.

Maar dan wil ik toch wel een zekere vorm van 'voedselgarantie', dus in elk geval voldoende rijst aanwezig ofzo. Ik vind het leuk om zelf voedsel te moeten zoeken, maar om nou écht op een houtje te moeten gaan bijten omdat je niks beters kon vinden... Als je er dan voor zorgt dat er sowieso voldoende rijst is als basisvoorziening, kan iedereen er zelf variatie bij gaan zoeken door zelf eten te vinden. Dan kan de hongersnood een eigen keuze worden. Want hoezeer het idee van ER naspelen me ook aanspreekt, ik heb eigenlijk weinig behoefte om mijn lichaam zo'n crashdieet aan te doen.

Bovendien blijft de sfeer in een groep beter als je geen honger hebt (van honger wordt iedereen in meerdere of mindere mate chagerijnig) en aangezien het om een vakantie gaat is dat wel zo leuk.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2005, 15:05:04 »
je zou dan een locatie moeten zoeken waar voldoende gewassen zijn. of een systeem bedenken van ruilhandel zodat je bij de plaatselijke bevolking wat spullen kunt betrekken.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline lukie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2005, 16:47:39 »
WAUW!
Dit zou echt fantstisch zijn!
Ik zou dit zeker graag willen doen,
maar het moet natuurlijk wel op een eiland aan de oost kust van maleisie zijn om het echte expeditie robinson te krijgen!
als je nu echt schijtziek van iemand bent dan kun je hem er in een keer uitbonjouren

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson Reizen!!!
« Reactie #14 Gepost op: 3-11-2005, 00:45:17 »
Over welk bedrag praten we nu (bij benadering)? Wie wil hier bv. 1500 euro aan spenderen?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!