Auteur Topic: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet  (gelezen 11841 keer)

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #20 Gepost op: 6-11-2005, 20:36:44 »
Ik zou het liever helemaal omgekeerd zien. Dus niet dat je tegen iemand moet stemmen, maar VOOR iemand. Ik weet niet of er al reality-programma's zijn waarbij dit gedaan wordt, maar ieder jaar bij Robinson denk ik er weer aan.

Degene die dan het minste stemmen krijgt, gaat weg en als er meerdere mensen met geen of hetzelfde aantal stemmen zijn, moeten zij strijden in een elimininatieproef.

Ik denk dat je met een dergelijk systeem meer recht doet aan mensen die op een bepaalde manier opvallen en dat de zogenaamde 'grijze muizen' die overal doorheen glippen, zich wat meer uitgedaagd voelen om meer van zichzelf te laten zien.


Ja, kan ik me helemaal in vinden.

Verder vind ik het nieuwe stemsysteem op zich ook wel grappig, maar het nieuwe stemsysteem EN het winnaarseiland vind ik net te veel van het goede.....
En dan komt er ook nog familie over.

Ze hadden OF het nieuwe stemsysteem moeten ivoeren OF het winnaarseiland. Niet allebei tegelijk.

Maar dat vind ik.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #21 Gepost op: 6-11-2005, 20:51:44 »
Ik zou het liever helemaal omgekeerd zien. Dus niet dat je tegen iemand moet stemmen, maar VOOR iemand. Ik weet niet of er al reality-programma's zijn waarbij dit gedaan wordt, maar ieder jaar bij Robinson denk ik er weer aan.

Bij TI wordt dit reeds gedaan, daar stem je voor iemand die mag het duel aangaan, en dus een niveau hoger mag.
Ook bij Oberon is dit het geval: de armen duiden één van hen aan om te promoveren tot edele..
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Nieuw stemsysteem
« Reactie #22 Gepost op: 6-11-2005, 22:16:32 »
Ik ben blij met dit nieuwe stemsysteem, ik zie namelijk graag veel meer tactiek en strategie in Expeditie Robinson.
Dit stemsysteem maakt dat mogelijk. Dat het niet door iedereen rechtvaardig wordt bevonden kan ik me voorstellen, maar wat is rechtvaardigheid binnen Expeditie Robinson? Zolang het volgens de regels van het spel geschiedt en alle kandidaten in principe gelijke kansen hebben is het voor mij rechtvaardig, zo ook met dit stemsysteem.

Het opsparen van de stemmen zal ongetwijfeld nog leuke scenario's met zich mee gaan brengen, er zal een soort hiërarchie ontstaan onder de kandidaten (van veel naar weinig of geen stemmen). Het winnaarseiland voegt hier nog een leuk element aan toe: als bijvoorbeeld een kandidaat die nog zes stemmen heeft door een kandidaat die bijna geen of geen stemmen meer heeft wordt weggestuurd van het winnaarseiland dan zal de hele hiërarchie op het eiland weer veranderen.
Hier ben ik het helemaal mee eens  ::jaja:: ::ok::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #23 Gepost op: 7-11-2005, 10:19:18 »
Bij TI wordt dit reeds gedaan, daar stem je voor iemand die mag het duel aangaan, en dus een niveau hoger mag.

Moet je bij TI juist niet de steen weghalen van degenen die je het niet gunt om hogerop te komen. Dat lijkt mij toch ook een vorm van wegstemmen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #24 Gepost op: 7-11-2005, 13:08:12 »
Moet je bij TI juist niet de steen weghalen van degenen die je het niet gunt om hogerop te komen. Dat lijkt mij toch ook een vorm van wegstemmen.

dat is inderdaad nu, maar ik meen me te herinneren dat in het begin de mensen op het 2e niveau moesten stemmen wie er wél mocht blijven, tot er uiteindelijk 2 mensen over waren die moesten duelleren en konden degraderen.Maar sinds de opheffing van het 1e niveau moet inderdaad worden gestemd wie er in ieder geval níet mag duelleren met iemand op 3e niveau.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #25 Gepost op: 9-11-2005, 22:31:12 »
Het nieuwe stemsysteem is nu 4 eilandraden oud, dus tijd voor een evaluatie:
De slachtoffers waren:
Elbert (6)
Maxime (6+1)
Douwe (0)
Quarl (6)
met tussenhaakjes...
... het aantal stemmen dat de weggestemden mee naar huis namen!
Daar had iedereen een geheel verschillende reden voor: Elbert wilde naar huis, Maxime dacht ze later in de expeditie misschien nog nodig te hebben, en voor Quarl maakte het allemaal niets uit. De enige afvaller die al wel na de samensmelting gestemd had was Douwe, maar die is op een wel zeer bijzondere eilandraad weggestemd, nl. een eilandraad waarop niemand een stem uitbracht (want die zwarte stem had Marnix al bij de eliminatieproef weggegeven).
Als we deze lijn voortzetten naar de toekomst (als er nog een eilandraad komt ??? ):
Er zal waarschijnlijk weer iemand uitgaan die al zijn stemmen mee naar huis neemt, oftewel Marnix vliegt eruit...  :o  >:(  :-[  ;)
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #26 Gepost op: 9-11-2005, 22:51:48 »
Marnix ? Dat denk ik niet hoor .
Als Marleen immuniteit wint en ze geeft haar zwarte stem aan Marnix dan stemt die haar er onmiddellijk uit. Idem voor Fleur.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw stemsysteem: eerlijk of niet
« Reactie #27 Gepost op: 10-11-2005, 15:42:14 »
Marnix ? Dat denk ik niet hoor .
Als Marleen immuniteit wint en ze geeft haar zwarte stem aan Marnix dan stemt die haar er onmiddellijk uit. Idem voor Fleur.
maar ik vermoed dat Marnix de proef wint...