Auteur Topic: niet eerlijk  (gelezen 8967 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
niet eerlijk
« Gepost op: 14-11-2005, 22:14:16 »

Ik vind dat vooral deze ER veel eten in het roet wordt gegooit door de programma makers.

Ten eerste winnaarseiland. Degene die daar op kwam door een keer immuniteit te winnen, had automatisch
twee en soms wel 3 of 4 keer immuniteit. Dat is niet helemaal correct.

Ook dat Meredith werd gekozen door Marnix was ook niet goed. Gezien zij vorige week een hele belangrijke
proef had gewonnen en zonder haar was Carl niet naar huis gegaan. Hij had beter kunnen loten.

Heel knap van haar dat ze geen hard feelings had, maar ze verdiende het niet om weg te gaan. Als ze haar
stemmen had gehouden vorige keer had ze zichzelf kunnen redden. Ook vreemd dat Emma niet mocht stemmen terwijl
ze er nog 5 had.

Ook dat iedereen 6 stemmen had en er mee konden doen wat ze wilden is voor Maxime fataal geworden, terwijl ik hem
heel graag in de finale had gezien. De mogelijkheid voor underdogs zoals Douwe om hier misbruik van te maken,
was te groot. De vrijheid van de spelers was te groot en het was niet meer in balans.

Ook de zwarte stem was geen goed idee. Zo maak je iemand die een proef heeft gewonnen, een boeman. Iemand heeft gewonnen
en is daarna verplicht zichzelf onpopulair te maken, door openlijk iemand een zwarte stem te geven.

Ook volgende week, als de evenwichtproef de laatste afvaller bepaald, is niet eerlijk. Het kan voor Marnix
fataal worden, terwijl hij zo vaak heeft gewonnen. Ze zouden een combinatie moeten maken van krachtproeven en
evenwicht/intelligentieproeven zodat iedereen gelijke kansen krijgt. 3 proeven en dan de verliezer bepalen.
Niet dat een zo'n specifieke proef het einde van iemand bepaald in de finale.

Deze ER is raar verlopen, en met name omdat de programma makers zich te veel met het verloop van het spel hebben bemoeid.


"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet eerlijk
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2005, 22:17:44 »
Alles was al voor het spel begon uitgeschreven, dus de crew heeft helemaal niet met spel bemoeid! En ik ben het niet helemaal eens met jou! Maarja meningen verschillen!
🜃

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: niet eerlijk
« Reactie #2 Gepost op: 14-11-2005, 22:18:22 »
Citaat
Ten eerste winnaarseiland. Degene die daar op kwam door een keer immuniteit te winnen, had automatisch
twee en soms wel 3 of 4 keer immuniteit. Dat is niet helemaal correct.
Je mocht gewoon de aardigste kiezen om te blijven, niks oneerlijks aan...

Citaat
Ook dat Meredith werd gekozen door Marnix was ook niet goed. Gezien zij vorige week een hele belangrijke
proef had gewonnen en zonder haar was Carl niet naar huis gegaan. Hij had beter kunnen loten.
Dat is Marnix' eigen keuze, heeft verder niks met eerlijkheid te maken

Citaat
Heel knap van haar dat ze geen hard feelings had, maar ze verdiende het niet om weg te gaan. Als ze haar
stemmen had gehouden vorige keer had ze zichzelf kunnen redden. Ook vreemd dat Emma niet mocht stemmen terwijl
ze er nog 5 had.
Emma heeft niet meegedaan met de proef enzo, dus die mocht ook niet stemmen --> logisch

Citaat
Ook dat iedereen 6 stemmen had en er mee konden doen wat ze wilden is voor Maxime fataal geworden, terwijl ik hem
heel graag in de finale had gezien. De mogelijkheid voor underdogs zoals Douwe om hier misbruik van te maken,
was te groot. De vrijheid van de spelers was te groot en het was niet meer in balans.
Dat het spel strategisch is, is juist leuk. Ik had graag Elbert in de finale gezien...

Citaat
Ook de zwarte stem was geen goed idee. Zo maak je iemand die een proef heeft gewonnen, een boeman. Iemand heeft gewonnen
en is daarna verplicht zichzelf onpopulair te maken, door openlijk iemand een zwarte stem te geven.
Zonder zwarte stem kan het ook zijn dat er geen één stem word uitgedeelt...

Citaat
Ook volgende week, als de evenwichtproef de laatste afvaller bepaald, is niet eerlijk. Het kan voor Marnix
fataal worden, terwijl hij zo vaak heeft gewonnen. Ze zouden een combinatie moeten maken van krachtproeven en
evenwicht/intelligentieproeven zodat iedereen gelijke kansen krijgt. 3 proeven en dan de verliezer bepalen.
Niet dat een zo'n specifieke proef het einde van iemand bepaald in de finale.
Ben ik met je eens!

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet eerlijk
« Reactie #3 Gepost op: 14-11-2005, 22:29:58 »
Ook dat Meredith werd gekozen door Marnix was ook niet goed. Gezien zij vorige week een hele belangrijke
proef had gewonnen en zonder haar was Carl niet naar huis gegaan. Hij had beter kunnen loten.

Sorry maar hier ben ik het niet mee eens.

marnix heeft altijd zijn zwarte stem op degene ingezet die als eerste afviel in de proeven, dus nu ook. Marnix is een man van principes.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: niet eerlijk
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2005, 22:39:37 »
Sorry maar hier ben ik het niet mee eens.

marnix heeft altijd zijn zwarte stem op degene ingezet die als eerste afviel in de proeven, dus nu ook. Marnix is een man van principes.

Maar dat is juist wat ik bedoel. Al hij principes had, had hij eraan gedacht dat zij vorige week Carl naar huis heeft gestuurd.
Alleen vanwege haar goede evenwicht is dat gelukt. Anders zaten ze nog steeds met hem opgescheept.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: niet eerlijk
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2005, 22:42:32 »
Hij is de man van principes dus altijd de zwarte stem aan de verliezer van het spel dus in dit geval Meredith... Ik vind het logisch hoor... En had hij nu Marleen of Fleur genomen ??? Ook niet logisch want die hebben wel de proef niet gewonnen maar wel hun stemmen gegeven.

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet eerlijk
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2005, 22:43:34 »
Hij is de man van principes dus altijd de zwarte stem aan de verliezer van het spel dus in dit geval Meredith... Ik vind het logisch hoor... En had hij nu Marleen of Fleur genomen ??? Ook niet logisch want die hebben wel de proef niet gewonnen maar wel hun stemmen gegeven.

En jij bewoord zoals ik het niet kon verzinnen.
Zo denk ik er ook over.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: niet eerlijk
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2005, 22:44:08 »
Ik vind het zeer terecht dat Meredith moest afvallen. Niet zozeer omdat ze de eerste afvaller was bij de proef, maar ik ben haar rol op Tengah onder regime van John en Carl tegen Esther nog niet vergeten. Daarom alleen vind ik, ondanks dat ze zich in de tweede helft van de serie positiever heeft gemanifesteerd, dat zij geen plaats in de finale verdient. ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: niet eerlijk
« Reactie #8 Gepost op: 14-11-2005, 22:45:23 »
Ik vind de keuze van Marnix helemaal goed Meredith viel als eerste af bij de proef dus simpelweg is voor haar de zwarte stem  :)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: niet eerlijk
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2005, 22:50:05 »
ja, dat is wel waar. Daarom vind ik het uiteindelijk ook niet zo erg dat ze weg is, want met Esther gedroeg ze
zich echt niet oprecht. Eerst ging ze naar haar toe omdat ze bang was weggestemd te worden omdat ze de jongste was,
vervolgens komt Esher met een realistisch voorstel ( John of Carl weg ), en vervolgens verraad ze Esther tegenover
deze 2 losers. Dat ging er bij mij ook niet in.  En daarom is het misschien wel terecht dat ze weg is.
Maar als je alleen de laatste 3 afleveringen ziet, is het niet echt terecht.

Ik vind het zeer terecht dat Meredith moest afvallen. Niet zozeer omdat ze de eerste afvaller was bij de proef, maar ik ben haar rol op Tengah onder regime van John en Carl tegen Esther nog niet vergeten. Daarom alleen vind ik, ondanks dat ze zich in de tweede helft van de serie positiever heeft gemanifesteerd, dat zij geen plaats in de finale verdient. ::jaja::
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet eerlijk
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2005, 23:40:16 »
Ik vind Marnix's keuze voor Meredith wel eerlijk,
want hij stemt op de zwakste,
en dat was bij deze proef Meredith...
Maar ik had als ik hem was,
op de eilandraad ook op Fleur en Marleen 1 stem uitgebracht...
want op die manier zou het lot beslist hebben wie eruit ging.
Maar dat was dan ook weer tegen zijn principes ingegaan denk ik...
There's no show like a reality show ;)

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet eerlijk
« Reactie #11 Gepost op: 15-11-2005, 00:31:54 »
Maar ik had als ik hem was,
op de eilandraad ook op Fleur en Marleen 1 stem uitgebracht...
want op die manier zou het lot beslist hebben wie eruit ging.

dat mag niet..want je mag als je meerdere stemmen gebruikt, die maar op 1 persoon in zetten.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet eerlijk
« Reactie #12 Gepost op: 15-11-2005, 23:41:14 »
dat mag niet..want je mag als je meerdere stemmen gebruikt, die maar op 1 persoon in zetten.
Klopt, was ik ff vergeten...
Nee, ik had in Marnix's geval precies hetzelfde gedaan...  :-\\
There's no show like a reality show ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: niet eerlijk
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2005, 16:59:35 »
dat mag niet..want je mag als je meerdere stemmen gebruikt, die maar op 1 persoon in zetten.
owjah daar heb je gelijk in!

Offline diwa

  • Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
Re: niet eerlijk
« Reactie #14 Gepost op: 18-11-2005, 19:52:00 »
Ik vind het zeer terecht dat Meredith moest afvallen. Niet zozeer omdat ze de eerste afvaller was bij de proef, maar ik ben haar rol op Tengah onder regime van John en Carl tegen Esther nog niet vergeten. Daarom alleen vind ik, ondanks dat ze zich in de tweede helft van de serie positiever heeft gemanifesteerd, dat zij geen plaats in de finale verdient. ::jaja::

1000000000000000% met je eens

Offline nathalie*

  • Forumlid
Re: niet eerlijk
« Reactie #15 Gepost op: 22-11-2005, 11:27:15 »
Ik vind het zeer terecht dat Meredith moest afvallen. Niet zozeer omdat ze de eerste afvaller was bij de proef, maar ik ben haar rol op Tengah onder regime van John en Carl tegen Esther nog niet vergeten. Daarom alleen vind ik, ondanks dat ze zich in de tweede helft van de serie positiever heeft gemanifesteerd, dat zij geen plaats in de finale verdient. ::jaja::

precies dat wordt nogal vaak vergeten. Ben helemaal niet gecharmeerd van Meredith en Marleen. Zij hebben er toen niets aangedaan om Esther te helpen. Meredith heeft zelfs geprobeerd zichzelf in een gunstigere posotie te brengen ten koste van Esther, en Marleen ook. Had liever Fleur Marnix (als winaar) en Maxime in de finale gezien!

Offline Dreamcatcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet eerlijk
« Reactie #16 Gepost op: 22-11-2005, 11:50:12 »
precies dat wordt nogal vaak vergeten. Ben helemaal niet gecharmeerd van Meredith en Marleen. Zij hebben er toen niets aangedaan om Esther te helpen. Meredith heeft zelfs geprobeerd zichzelf in een gunstigere posotie te brengen ten koste van Esther, en Marleen ook. Had liever Fleur Marnix (als winaar) en Maxime in de finale gezien!

Helemaal mee eens!  ::jaja::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet eerlijk
« Reactie #17 Gepost op: 23-11-2005, 19:54:46 »
precies dat wordt nogal vaak vergeten. Ben helemaal niet gecharmeerd van Meredith en Marleen. Zij hebben er toen niets aangedaan om Esther te helpen. Meredith heeft zelfs geprobeerd zichzelf in een gunstigere posotie te brengen ten koste van Esther, en Marleen ook. Had liever Fleur Marnix (als winaar) en Maxime in de finale gezien!

Niet mee eens, misschien hadden Fleur en/of Emma zich net zo gedragen als Meredith/Marleen als ze op dat eiland hadden gezeten. Dat kunnen we niet weten, dus daarom vind ik dat je Meredith en Marleen daarop niet kunt blijven afrekenen.
Nog even niks.

Offline Dreamcatcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet eerlijk
« Reactie #18 Gepost op: 23-11-2005, 20:49:32 »
Niet mee eens, misschien hadden Fleur en/of Emma zich net zo gedragen als Meredith/Marleen als ze op dat eiland hadden gezeten. Dat kunnen we niet weten, dus daarom vind ik dat je Meredith en Marleen daarop niet kunt blijven afrekenen.

Ja misschien wel, we zullen nooit weten wat Fleur en Emma zouden hebben gedaan, maar het blijft zo dat Marleen en Meredith niks hebben gedaan om Esther te steunen.


Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet eerlijk
« Reactie #19 Gepost op: 23-11-2005, 20:50:36 »
 Wat zou er gebeurd zijn als Marnix in het kamp van John en Carl de leider was geworden en Esther in het andere kamp?  ;)
Zouden ze ook zo tekeer zijn gegaan tegen Marnix?
Dat was ook zo'n beetje een smerige zet van de programmamakers om daar ineens op die kampen leiders te gaan plaatsen. Maar ja zo maak je het programma wel interessanter.  ;) ;D