Auteur Topic: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!  (gelezen 8880 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Gepost op: 12-12-2005, 23:44:30 »
ER Fandag 10 december 2005

Een goede gewoonte die veiling. Voor de zoveelste keer op rij is dit fenomeen gehouden tijdens een van onze fandagen. En elke keer brengt deze flink wat geld in het laatje. De voorbereiding was er dan ook naar. Vooral Esther en Marnix hebben zich ingespannen om maar zo veel mogelijk ER-hebbedingen los te peuteren bij hun medekandidaten, Talpa en de productiemaatschappij van ER. Maar er stond wel wat tegen over. De opbrengst zou worden bestemd voor Het Kinderkankerfonds in Nederland. Een bestemming waar we het allemaal roerend over eens waren. 

Esther, bijgestaan door Guikie en Test toonden zich ware veilingmeesters. Met flinke vaart werd het ene veilingstuk na het andere afgeslagen en ruilden de felbegeerde ER-items van eigenaar. Daar zaten echte toppers bij!!!  Want zeg nou zelf,…wie zou niet gaan voor het (helaas gewassen ;)) T-shirt  van Marnix of het authentieke Kung-Fu vest van Tom?  Ze gingen voor respectievelijk € 55,- en € 40,- van de hand. Douwe rook een gezellige avond en stelde zich beschikbaar voor een avondje uit. De vriendenclub van Jochem, Douwe is koning, hebben dit uiteindelijk voor € 41,- voor elkaar gekregen en kregen hiervoor symbolisch de badge van Douwe mee. Naar verluid zal het evenement in januari plaats gaan vinden en zullen we te zijner tijd een prachtig verslag daarvan mogen verwachten.

Maar toen…… wie had ooit kunnen denken dat wij nog eens de urne, ja heus de hele echte, inclusief de laatste stemmingsbriefjes in onze veiling zouden kunnen aanbieden! Nou dat heeft flink aangetikt. Twee man boden tegen elkaar op. Met euro’s tegelijk werd de prijs opgejaagd naar een record van € 210,- . René van harte gefeliciteerd. Geef hem een ereplaats in je huis!!

Voor al diegene die deze hoge inzetten niet bij konden benen was er gelukkig nog een collectors-item . Voor € 5,- kon men aan het eind van de veiling in het bezit komen van maar liefst 48 lichtgevende polsbandjes met daarop EXPEDITIE ROBINSDON 2005. Het zal jullie niet verwonderen dat deze grif van de hand gingen.

Het uiteindelijke resultaat………………………, we kunnen KInderKAnkerfonds blij maken met
€ 1029,-
« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 23:49:17 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2005, 23:50:52 »
Echt goed dat erzoveel geld opgehaald is.  ::bravo::  ::bravo::

Ik vind het heel erg goed dat het geld daarheen geschonken word voor al die zielige kinderen, Ik moest ook aan me opa denken die verleden jaar overleed aan het gevolg van kanker, en dit doet mijn heel erg goed dat er nog altijd veel geld word opgehaald, en dat vele mensen deze fonds steunen.  :)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #2 Gepost op: 12-12-2005, 23:55:09 »
Geweldig gedaan Esther en Marnix voor het regelen van alle spullen, en het doen van de Veiling!!! En natuurlijk alle bieders!! Meer dan geweldig dit bedrag!  ::ok:: ::ok:: ;D

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #3 Gepost op: 13-12-2005, 00:54:50 »
Fantastisch gedaan, zowel bij de organisatoren de kandidaten en de bieders .Maar aan haar zeker de eer :





Een fantastische veilingmeesteres !!!




« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 00:57:24 door Millesime »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #4 Gepost op: 13-12-2005, 01:13:21 »
Ja, Esther heeft een prachtige stem en zeer duidelijk, en ze heeft het fantastisch gedaan.  ::bravo::  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #5 Gepost op: 13-12-2005, 21:12:09 »
Ik heb de sleutel van de etenskist. Nu krijgt Nicole dat ding NOOIT meer open. Shirt en sleutel hebben inmiddels een ereplaatsje. Met dank aan mijn woningstichting wegens het terugbetalen van teveel betaalde servicekosten..........

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #6 Gepost op: 13-12-2005, 22:02:46 »
deze mail is vandaag verstuurd naar KiKa:

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Marijke Pel en ben verbonden aan de website www.realitynet.nl. Deze website staat geheel in het teken van reality tv. Wij volgen series als Expeditie Robinson, Peking Express, Idols en Wie is de Mol op de voet. Inmiddels bestaan we bijna 4 jaar en hebben we meer dan 10.000 leden. Vaak wordt na afloop van zo’n serie een Fandag gehouden waar onze leden zich kunnen onderhouden met kandidaten uit de betreffende tv serie. Zo ook afgelopen zaterdag. Voor de tweede keer op rij hebben wij een Expeditie Robinsonfandag gehouden. Een goede gewoonte is dat tijdens deze dag een veiling wordt georganiseerd. In deze veiling worden zaken aangeboden die de kandidaten hebben gebruikt tijdens de tvserie, zoals t-shirts of zelf gemaakte drinknapjes. Dit jaar hebben wij zelfs de hand kunnen leggen op de urne, waarin alle stembriefjes tijdens de serie werden gegooid. Hij bracht maar liefst € 210,- op!!

Voor de opbrengst van de veiling kiezen wij elke keer, in samenspraak met de kandidaten, een goede bestemming. Deze keer was de wens van Marnix, de winnaar van de Expeditie, dat deze opbrengst geheel ten goede zal komen aan KiKa!!

Wij zijn dan ook erg blij dat wij u bij deze een symbolische cheque kunnen overhandigen ter waarde van € 1029,--. Wij zullen deze week dit bedrag overmaken op uw gironummer 8118 tnv Stichting KiKa.

Wij zijn er van overtuigd dat KiKa deze schenking goed zal besteden.
Met vriendelijke groeten namens alle kandidaten van Expeditie Robinson 2005, de crew, actieve leden en bezoekers van Realitynet.nl.

Meer over deze veiling vindt u op onze dochtersite www.expeditierobinson.net

Marijke Pel
Crew realitynet.nl
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #7 Gepost op: 13-12-2005, 22:12:48 »
t weer een applausje waard Mapel ::bravo::
er was eens......

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #8 Gepost op: 13-12-2005, 22:13:39 »
 ::hug:: Mapel....  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #9 Gepost op: 14-12-2005, 14:14:20 »
En al gelijk een bedankje.  ::tandpastasmiley::

Beste Marijke, 

Wat fantastisch! En wat een prachtig bedrag. Ik had er overigens geen idee van dat er zoiets als jullie website bestaat. Leuk hoor. Hartelijk dank voor jullie bijdrage en wij zullen er inderdaad voor zorgen dat het geld goed besteed wordt.

Met vriendelijke groet,

Marijke Roskam
Stichting Kinderen Kankervrij
Postbus 325
1180 AH Amstelveen
www.kika.nl

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #10 Gepost op: 14-12-2005, 15:12:20 »
Leuke reactie Mapel!!

Ik hoop dat het ook bij hun op de site vermeld wordt als het bedrag is overgemaakt. ::tandpastasmiley::
er was eens......

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #11 Gepost op: 14-12-2005, 15:24:59 »
Leuke Reactie Mapel  ::jaja:: goed gedaan.  ::bravo::  ::bravo::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #12 Gepost op: 14-12-2005, 16:01:22 »
 ::bravo:: Een heel "mooi" maar vooral goed doel waaraan de opbrengst is besteedt! ::bravo::

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline vanja-vanja

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Rukavina, Vanja
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #13 Gepost op: 14-12-2005, 18:11:55 »
Wow wat een geweldig bedrag hebben jullie opgebracht zeg!!!
Petje af voor iedereen die eraan mee heeft gewerkt!

Ik ben blij dat ik zelf ook n og wat kon bijdragen! ik heb de poster gekocht en natuurlijk een bandje
Sta ima kod vas Robinsoni??

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Miniverslagje over de veiling en hoeveel die opbracht!
« Reactie #14 Gepost op: 14-12-2005, 21:21:23 »
Geweldig! Dat bedrag!