Auteur Topic: [kandidaat BE] Lenny  (gelezen 181579 keer)

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #380 Gepost op: 5-12-2006, 20:20:26 »
Lenny is de enige echte Robinson winnaar voor mij. Ik vind persoonlijk niet dat Olga veel Robinsonachtigs heeft laten zien. En ik blijf erbij dat als iemand weggestemd is, niet terug hoort te komen en zeker geen winnaar kan worden. Maarja, het blijft mijn persoonlijke mening!

 ::zwaai::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #381 Gepost op: 5-12-2006, 20:47:11 »
niets is wat het lijkt.

Zelfs na de show lijkt-ie zuur te zijn.

Uit de HUMO:
Citaat
Ik hoop van ganser harte dat het programma zijn geloofwaardigheid nu niet is verloren door Olga tot winnaar uit te roepen.

Citaat
HUMO Weet je eigenlijk waar Olga haar populariteit bij de kijker aan te danken heeft? Wat heeft ze dat jij niet hebt?

LENNY (lacht) « Goede vraag. Je hebt ook ogen in je kop, hè. Ik denk dat het duidelijk is. Maar ik heb geen zin om na te trappen. Olga heeft gewonnen; vermoedelijk is ze de verdiende winnaar.

 ::ohno::

Mogen er eigenlijk quotes uit HUMO gepost worden? Kan me herinneren dat het niet mocht?  :-X
Nog even niks.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #382 Gepost op: 5-12-2006, 21:50:27 »
Mogen er eigenlijk quotes uit HUMO gepost worden? Kan me herinneren dat het niet mocht?  :-X

Een quote vast wel. ::jaja:: Een heel artikel zal de Humo wel niet zo blij mee zijn.


Wat betreft het zure gehalte van zijn reactie. ;D Ik denk dat hij zwaar teleurgesteld is. Zeker ook omdat hij verloren heeft van Olga. Het klikt zoals je weet niet tussen die 2. En hij heeft duidelijk gemaakt gister (en dat was inderdaad niet heel slim maar wel heel eerlijk ;D ) dat hij haar niet als "rechtvaardige" tegenstander in de finale zag. Ik denk dat ie heel anders gereageerd had als ie verloren had van Ignaz of van Bernadette. Maar dat is uiteraard speculatie.
Geniet nooit met mate...

Madine

  • Gast
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #383 Gepost op: 5-12-2006, 22:13:37 »
Al dat gedoe rond Lenny die niet tegen zijn verlies kan, niet genoeg respect toonde voor Olga, haar geen verdiende winnaar vond... daar kan ik niets mee.

Het is toch de bedoeling dat de grootste Robinson uit de expeditie naar voren komt? Dat was Lenny. Misschien dat Ignace nog aan zijn stoelpoten mag zagen, maar dan heb je het ook ver gehad. Niemand die daar omheen kan: Lenny en Ignace maakten de beste indruk. Lenny of Ignace had Robinson moeten zijn.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #384 Gepost op: 5-12-2006, 22:26:15 »
(...) Ik denk dat ie heel anders gereageerd had als ie verloren had van Ignaz of van Bernadette.

Ja, dat denk ik ook, maar dat had hij zelf een beetje in de hand hé!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #385 Gepost op: 5-12-2006, 22:29:41 »
Die opmerkingen in de HUMO vallen me wel tegen, dat is gewoon erg onsportief.

Oh ja hij kon niet goed tegen zijn verlies...
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #386 Gepost op: 5-12-2006, 22:36:25 »
Ja, dat denk ik ook, maar dat had hij zelf een beetje in de hand hé!

Dat is waar. En hij gaf volgens mij ook aan in de uitzending dat hij daar achteraf spijt van had. (het wegstemmen van Ignaz) Zeker toen hij zag dat Olga terug kwam. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Het is nou eenmaal zo gelopen.
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #387 Gepost op: 5-12-2006, 22:37:20 »
Die opmerkingen in de HUMO vallen me wel tegen, dat is gewoon erg onsportief.

Dat kon idd veel beter... Maar ja, de ontgoocheling zal wel errug groot zijn zeker?
:-\\
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #388 Gepost op: 5-12-2006, 23:04:24 »
Wat staat er allemaal in de Humo dan?

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #389 Gepost op: 6-12-2006, 10:47:18 »

Ik dacht zelfs te zien dat hij Olga niet eens feliciteerde.


 ::ohno::

Hij feliciteerde Olga wel, inclusief 3 zoenen volgens mij.

Jullie moeten eens ophouden met hier neer te schrijven wat je hoopte te zien, hou het bij feiten en hou anders je mond. Wordt hier een beetje erg veel onpasselijk van >:D
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Dauer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Respect Lenny, je hebt dat goed gedaan!!
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #390 Gepost op: 6-12-2006, 10:51:40 »
Ik vind dat lenny meer dan rede genoeg heeft om ontgoocheld te zijn.

* Olga werd reeds een maand voor het programma naar voor gedragen als kandidaat, van de anderen was toen nog geen sprake

* Olga krijgt in diverse tijdschriften (in vlaanderen!!!) artikels en gratis reclame, Lenny als beste Belg dus niet

* De dag van de Finale komt in diverse kranten waaronder GVA een artikel vna olga van 1/4 pagina met foto en al bij, hierin verkondigd ze een deel avn de winst aan een weeshuis te schenken.
Gratis reclame dus

* Tijdens de opnames wordt het verschillende keren onder zijn neus gewreven dat hij een complot tegen ignace heeft, terwijl dit gewoon een tactische zet in het spel was, over het rotte gedrag van Olga is echter weinig uitgewijt. (negatieve reclame dus)

* In de voorstukjes en beelden in de uitzending wordt Lenny Negatief naar voor gebracht, over Olga niks dan goed. (heel positief voor de stemmen)

* In de uitzending krijgt de mama van Olga de kans 5 minuten te vertellen hoe fantastisch Olga wel is. Bij Lenny krjgt niemand die kans

* Ze peuteren bij Ignace en zijn vriendin tot die iets negatief zeggen.

* Ze blijven Lenny vragen stellen over Olga haar finaleplaats en zijn "complot", terwijl Olga duidelijk geniet.

* En als kers op de taart laten ze Klaar hem nog eens afmaken terwijls robin er niet is om hem te verdedigen.

Rekening gehouden met deze grote Olga-show en de 15mln Nederlanders tegen 6mln Vlamingen vindt ik 52% van de stemmen echt wel mager.

Lenny kop omhoog, jij bent voor mij de enige winnaar.
 ::zwaai:: ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #391 Gepost op: 6-12-2006, 11:03:25 »
Rekening gehouden met deze grote Olga-show en de 15mln Nederlanders tegen 6mln Vlamingen vindt ik 52% van de stemmen echt wel mager.

In diverse shows is dan wel weer gebleken dat het Belgische publiek over het algemeen massaal op de Belgische kandidaat stemt en het Nederlandse publiek juist niet echt op nationaliteit let.

Los van de rest van je punten, waar echt wel goede argumenten bijzitten, vind ik het nogal flauw dat er zo'n misplaatst minderwaardigheidscomplex in de redenering bijgehaald moet worden.
Het is echt niet zo dat Lenny nou verloren heeft omdat hij een Belg is.  ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline joop2

  • Forumlid
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #392 Gepost op: 6-12-2006, 13:22:46 »
Natuurlijk is dit hele programma een kant op gestuurd, net zoals de hele expeditie slechts een imitatie is van de werkelijkheid. Mijn vraag is steeds of ik kandidaten in staat zie om op een onbewoond eiland te overleven gedurende 70 dagen. Ik vermoed dat dan de selectie al heel anders gelegen zou hebben. Ik vraag me af hoe ver Olga dan gekomen was.
Daarnaast zijn de proeven vooral een sportieve uitdaging. Lenny is daarin de absolute winnaar volgens mij. Maar juist omdat het een nabootsing van de werkelijkheid is, zou je kunnen zeggen dat het om meer gaat dan overleven en sportieve prestaties te leveren. Ik ben het daarom eens met de analyse van Klaar: Lenny had het helemaal niet nodig om te gamen en strategisch te zijn. Hij kon winnen, maar was geen morele overwinnaar. En telkens blijkt weer dat de winnaar van ER ook die eigenschappen moet hebben. Ik denk dat Olga in die zin de morele overwinnaar is. Zij heeft veel meer uit de kast moeten halen en aangetoond dat zij heel goed haar mannetje stond! Kennelijk selecteert het publiek ook daar op. Ik vind dat Lenny zijn verlies heel slecht opnam. Hij probeerde zelfs nog op een verkapte manier Olga te diskwalificeren, door op te merken dat haar bijdrage vooral in haar uiterlijke vertoning lag. De beelden, hoe gemanipuleerd dan ook, vertellen iets anders. Blijft over dat Lenny een slecht verliezer is, helemaal geen gamer dus, maar een egocentrisch mannetje, dat verbondjes moest sluiten en een maatje moest naaien. Grappig, het woord model kan je ook vertalen als 'voorbeeld', dat klopt bij Olga precies. Een mooi voorbeeld dat uiterlijke schijn bedriegt! En Lenny, wat betekent 'flik' eigenlijk precies? Juist dat wat hij heeft laten zien?

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #393 Gepost op: 6-12-2006, 13:32:32 »
Kortom: wie gaat ermee naar Belgie om de ongekroonde koning van de proeven eens een flink hart onder de riem te steken.

En ongekroonde koning, zou je dat leuk vinden?

 ::bravo:: ::hug::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Ramona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #394 Gepost op: 6-12-2006, 17:34:36 »
Kortom: wie gaat ermee naar Belgie om de ongekroonde koning van de proeven eens een flink hart onder de riem te steken.


Graag ::tandpastasmiley:: goed idee  ::jaja:: haha

 ::hug::

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #395 Gepost op: 7-12-2006, 16:59:31 »
Kortom: wie gaat ermee naar Belgie om de ongekroonde koning van de proeven eens een flink hart onder de riem te steken.

En ongekroonde koning, zou je dat leuk vinden?

 ::bravo:: ::hug::
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben van de partij  :D  :P
I'm a real big goblin..

Offline gabri

  • Forumlid
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #396 Gepost op: 8-12-2006, 12:26:17 »
ik vind de prestaties van olga zwaar overdreven, lenny als gamer en bernadette die 5 kinderen moet missen hebben veel meer gepresteerd. het is overduidelijk dat olga moest winnen van de productie.

er stond letterlijk in het humo-interview met ingnace: "toen ze op het losereiland zat leek het op de beelden of ze ecth vissen heeft gevangen. Vergeet het: om aan eten te komen zwaaide ze met haar ***** naar een voorbijvarend vissersbootje".

en dat is dan winnares van expeditie robinson... big brother toestanden ja!!

« Laatst bewerkt op: 8-12-2006, 12:29:22 door Bakkertje, Reden: tekst ge-edit »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #397 Gepost op: 8-12-2006, 16:02:03 »
ik vind de prestaties van olga zwaar overdreven, lenny als gamer en bernadette die 5 kinderen moet missen hebben veel meer gepresteerd. het is overduidelijk dat olga moest winnen van de productie.

er stond letterlijk in het humo-interview met ingnace: "toen ze op het losereiland zat leek het op de beelden of ze echt vissen heeft gevangen. Vergeet het: om aan eten te komen zwaaide ze met haar ***** naar een voorbijvarend vissersbootje".

en dat is dan winnares van expeditie robinson... big brother toestanden ja!!



Nou, da's toch ook survivallen? Wie zegt dat je pas een Robinson bent als je de vissen met je tanden uit het water rukt?

Offline Lenny ER Panama

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #398 Gepost op: 8-12-2006, 17:10:12 »
hey iedereen,

Het heeft enkele dagen geduurd vooraleer ik hier een reactie wou plaatsen . Ik wou tenzeerste vermijden dat ik enkel maar zou natrappen.Ondertussen heb ik alles een rustig op een rijtje kunnen zetten en zijn de emoties van de live-uitzending een beetje bekoeld.

Langs deze weg wil ik iedereen bedanken die mij gesteund heeft tijdens de live-uitzending. Iedereen mag gerust weten dat ik mij die avond lichtjes 'genaaid' voelde door de productie van E.R. . Iedereen zal hier vermoedelijk wel zijn eigen 'juiste' mening over hebben. Maar als je alles objectief bekijkt moeten iedereen toch toegeven dat de show in één enkele richting werd geduwd. Alle negatieve Items van Lenny( complot en eruitstemmen van Ignazio) werden nog eens goed in de verf gezet . Terwijl dit ook maar moment opnames waren die serieus werden uitvergroot. Het winnen van de vele proeven en het survivallen tot op het bot werden mooi vergeten of alleszins lekker geminimaliseerd. Tja, toen was het me al lang duidelijk wie er ging winnen hoor. En dat Klaar dan nog effe een pomo-stuntje uithaalde dan was het dak er helemaal af . Waar zat Robin om mij te promoten ? Nee, de mensen waarvan ze zeker waren die lenny minded waren, die hebben ze niet aan het woord gelaten  (Robin-bert-werner). Pff hoe meer ik erover nadenk , hoe oneerlijker ik het vind , maar ja , dat zal dan wel een slechte verliezer van me maken.
Dat alles dingt trouwens niets af van olga's overwinning hoor . Want chapeau dat zij het zover gebracht heeft. Proficiat olga.

Groetjes lenny   ::zwaai::

( lucas en millesime nu heb ik jullie toch weer wat voer gegeven om lekker negatief te reageren hé ;-) )





Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat BE] Lenny
« Reactie #399 Gepost op: 8-12-2006, 17:21:12 »
Nou, als je de tijd zou nemen om de reactie hier en in de topic "Le Grande Finale" te elzen, dan zal je zien dat je veel medestanders hebt.

Het ligt niet op jouw weg om de makers vn ER om opheldering te vragen, maar ik denk dat daar, objectief gesproken, alle reden toe is. Ik heb dat op die andere topic al gedaan en gezien de populariteit van dit forum en het aantal kandidaten dat meepraat, kan het de producenten niet ontgaan welke kritiek hier wordt gespuid. Dus: zouden de makers van ER misschien kunnen reageren?? (Misschien dat de moderator zijn contacten heeft?)