Auteur Topic: Expeditie Robinson VS Survivor  (gelezen 18102 keer)

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Expeditie Robinson VS Survivor
« Gepost op: 6-12-2006, 11:05:09 »
Ik geloof dat er hier mensen zijn die het Amerikaanse Survivor ook kijken. Ik kan dat helaas niet ontvangen, weet niet hoe dat moet met onze satelliet :\'(

Maar waar ik benieuwd naar ben is of er grote verschillen zijn tussen deze twee programma's. Is ER softer, of juist niet en hoe eindigt daar de strijd? Ook door televoting?

Goyathlay, jij volgt dat toch?
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #1 Gepost op: 6-12-2006, 11:30:02 »
De verschillen worden steeds groter doordat Expeditie Robinson steeds meer van de oorspronkelijke formule afwijkt. Ik vind Expeditie Robinson inderdaad veel softer. Survivor heeft meestal een zeer sterk deelnemersveld wat voor spectaculaire proeven, wendingen en eilandraden zorgt. De nadruk ligt ook veel meer op het spel, tactiek en strategie is eerder regel dan uitzondering. De winnaar wordt al 12 seizoenen lang beslist door de jury (bestaande uit zeven kandidaten). Er wordt wel gebruik gemaakt van 'twists' maar tot op heden is de winnaar nog altijd gekozen door de kandidaten.

Om een mooi voorbeeld te geven: in het huidige seizoen kregen de kandidaten de kans om hun eigen team in de steek te laten en zich aan te sluiten bij het andere team. Twee kandidaten gingen hier op in, waardoor een team opeens nog maar uit vier personen bestond en het andere team uit acht personen (terwijl beide teams daarvoor uit zes personen bestonden). Na de samensmelting besloot een van deze 'muiters' om zich weer aan te sluiten bij zijn oude team, omdat hij zijn kansen zag slinken door o.a. een verborgen immuniteitsketting. Kortom hij heeft op dit moment zo'n beetje iedereen wel een keer verraden. Het gevolg hiervan was een en al sensatie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #2 Gepost op: 6-12-2006, 11:57:37 »
Wauw!!! Kijk, dat zou ik nu graag zien. Het grote spektakel mis ik bij ER nog wel eens.

Hoe haal jij die afleveringen binnen? Kan dat ook via news.net denk je?
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #3 Gepost op: 6-12-2006, 12:03:08 »
Wauw!!! Kijk, dat zou ik nu graag zien. Het grote spektakel mis ik bij ER nog wel eens.

Hoe haal jij die afleveringen binnen? Kan dat ook via news.net denk je?

Ik heb je een PM gestuurd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #4 Gepost op: 6-12-2006, 12:40:06 »
Thanks! :)
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Tweaker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #5 Gepost op: 6-12-2006, 15:06:48 »
Zou ik bij deze ook een pm mogen  ::trots::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #6 Gepost op: 6-12-2006, 15:38:13 »
Is ER softer, of juist niet

De kandidaten in Survivor zijn in ieder geval een stuk harder. Er zijn in 13 seizoenen van de show slechts vier kandidaten geweest die vrijwillig zijn opgestapt (twee vanwege zwakte, één omdat haar moeder stervende was en één vanwege ongewenste intimiteiten). De proeven zijn ook een stuk zwaarder (maar de omroep die Survivor uitzendt heeft een groter budget dan Talpa) en het prijzengeld is een stuk hoger (1 miljoen dollar), waardoor de kandidaten sneller 'over lijken gaan' dan in NL/B.  :)
Nog even niks.

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #7 Gepost op: 6-12-2006, 15:56:50 »
Zou ik bij deze ook een pm mogen  ::trots::

Ik stuur hem door!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #8 Gepost op: 6-12-2006, 16:06:24 »
Zou ik ook die PM mogen? 8)

Offline Tweaker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #9 Gepost op: 6-12-2006, 16:19:50 »
Kun je de afleveringen niet gewoon op de site weerkijken?

Link "http://www.cbs.com/primetime/survivor13/"

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #10 Gepost op: 6-12-2006, 16:41:51 »
Kun je de afleveringen niet gewoon op de site weerkijken?

Link "http://www.cbs.com/primetime/survivor13/"

Dat kan helaas niet als je buiten de US woont  :-\\
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #11 Gepost op: 6-12-2006, 17:30:54 »
Ik had het ook geprobeerd ja :-\\

De pm werkt in ieder geval ;D
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2006, 18:06:49 »
Ik heb soms wel het idee dat ze meer voedsel hebben dan bij ER. Maar speltactisch is het zeker harder. Geen one big happy family gedoe.

En vooral geen 'sms wie de winnaar moet worden' gedoe. ::ok::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #13 Gepost op: 8-12-2006, 12:06:35 »
Ik heb soms wel het idee dat ze meer voedsel hebben dan bij ER.

Ik heb soms ook wel het idee dat ze veel meer providers hebben dan bij ER :)

Toch vind ik dat het hebben van veel of weinig voedsel per seizoen (en locatie) aardig varieert. Ik vond bijvoorbeeld dat er in The Australian Outback, Africa, Amazone en Guatemala erg weinig voedsel beschikbaar was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #14 Gepost op: 13-12-2006, 11:20:40 »
Ik heb inmiddels de 1e 2 afleveringen gezien van Survivor, 13e seizoen! Erg leuk ook en vol met complotten, eigenlijk spreken ze gewoon af wie ze eruit stemmen :o
Ik vond de openingsproef: van die boot springen en een hoop voorraad mee zien te krijgen op dat vlot erg gaaf dus ik hoop dat ik nog meer van die dingen ga zien!!

Bedankt voor de tips ::zwaai::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Taco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #15 Gepost op: 13-12-2006, 14:33:51 »
Ik heb inmiddels de 1e 2 afleveringen gezien van Survivor, 13e seizoen! Erg leuk ook en vol met complotten, eigenlijk spreken ze gewoon af wie ze eruit stemmen :o
Ik vond de openingsproef: van die boot springen en een hoop voorraad mee zien te krijgen op dat vlot erg gaaf dus ik hoop dat ik nog meer van die dingen ga zien!!

Bedankt voor de tips ::zwaai::

Ik word wel nieuwsgierig over Survivor nu..
Mag ik ook die PM?  ::tandpastasmiley::

Offline NightLife

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #16 Gepost op: 13-12-2006, 20:18:54 »
Waarom wordt hier zo geheimzinnig gedaan over die PM?
Zet 't gewoon hier neer, dan heeft iedereen er wat aan.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #17 Gepost op: 14-12-2006, 10:03:25 »
Waarom wordt hier zo geheimzinnig gedaan over die PM?
Zet 't gewoon hier neer, dan heeft iedereen er wat aan.

Ik wilde voorkomen dat dit topic weer uitdraaide op een "waar kan ik Survivor downloaden topic", maar dat schijnt niet echt te lukken :P

In oudere Survior topics staan al veel beschrijvingen betreffende het binnenhalen van Survivor afleveringen. In het kort komt het er op neer dat je met mIRC en torrents het meeste succes zult boeken. http://www.geocities.com/gluedtothescreen/ bevat een uitgebreide omschrijving over het configureren en gebruiken van mIRC. Voor de torrents heb je een torrentclient nodig en een site die de torrents aanbiedt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #18 Gepost op: 14-12-2006, 12:44:42 »
Ik wilde voorkomen dat dit topic weer uitdraaide op een "waar kan ik Survivor downloaden topic", maar dat schijnt niet echt te lukken...
:P
Lukt nooit hé! ;) :P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Destiny5

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson VS Survivor
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2007, 09:44:36 »
Qua eilanden enzo vind ik ER altijd stukken beter, maar qua spel en proeven is Survivor gewoon stukken beter.
ER moet eens stoppen met familie laten komen enzo, snake island toevoegen  ::trots:: (ojee daar durf ik niet heen..) en nog meer dingen.