Poll

Wie is je favoriet?

Björn
3 (3.2%)
Douwe
16 (17%)
Ernestine
2 (2.1%)
Fleur
11 (11.7%)
Frank
14 (14.9%)
Ilona
11 (11.7%)
Jakobien
2 (2.1%)
Jennifer
5 (5.3%)
Karin
3 (3.2%)
Lydia
2 (2.1%)
Maxime
7 (7.4%)
Melvin
0 (0%)
Mick
4 (4.3%)
Pieter
7 (7.4%)
Richard
1 (1.1%)
Ryan
5 (5.3%)
Veronique
1 (1.1%)

Totaal aantal stemmen: 52

Auteur Topic: De Kandidaten  (gelezen 68563 keer)

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: De Kandidaten
« Reactie #280 Gepost op: 28-03-2006, 17:17:21 »
Volgens mij zullen Douwe & Ernestine wel goede vrienden kunnen worden vind het wel types voor elkaar
Maxime! Mijn Robinson!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #281 Gepost op: 29-03-2006, 09:14:41 »
Ik zal proberen af en toe even te komen kijken en een reactie te geven.

Omdat ik 5 weken afwezig ben geweest heb ik een hele berg werk weg te zetten. Zo sta ik Dinsdag, Woensdag en Donderdag aanstaande op de belangrijkste beurs van het jaar voor mijn bedrijf en met mijn hoofd zit ik nog ergens in de Filipijnen. Hoop zelfs dat ik Maandag zelf de eerste aflevering kan bekijken en niet ergens op de beurs hoef rond te hangen ivm alle voorbereidingen.

Kan wel zeggen dat het daar veel mooier was dan in Maleisië en dat het heel erg spannend gaat worden.

Groeten,

Pieter

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #282 Gepost op: 29-03-2006, 09:16:53 »
Ik zal proberen af en toe even te komen kijken en een reactie te geven.

Omdat ik 5 weken afwezig ben geweest heb ik een hele berg werk weg te zetten. Zo sta ik Dinsdag, Woensdag en Donderdag aanstaande op de belangrijkste beurs van het jaar voor mijn bedrijf en met mijn hoofd zit ik nog ergens in de Filipijnen. Hoop zelfs dat ik Maandag zelf de eerste aflevering kan bekijken en niet ergens op de beurs hoef rond te hangen ivm alle voorbereidingen.

Kan wel zeggen dat het daar veel mooier was dan in Maleisië en dat het heel erg spannend gaat worden.

Groeten,

Pieter

Goed om te horen dat het spannend wordt :)
En uiteraard kijken we uit naar de mooie plaatjes van de Filipijnen!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #283 Gepost op: 29-03-2006, 09:54:46 »
Goed om te horen dat het spannend wordt :)
En uiteraard kijken we uit naar de mooie plaatjes van de Filipijnen!
Nog 5 nachtjes slapen!! Die mooie beelden zijn natuurlijk prachtig, maar ik kijk vooral uit naar een heftige strijd!!
er was eens......

Offline chant

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #284 Gepost op: 29-03-2006, 10:02:16 »
Pieter waarom deed Giovanni niet mee?

En idd nog 5 nachtjes slapen....Heb er zin in !

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #285 Gepost op: 29-03-2006, 10:23:32 »
Net als een paar andere opmerkelijke ex-deelnemers zoals Klaar en nog veel meer anderen was het voor hem onmogelijk om mee te doen.

Volgens mij kwam dat omdat hij op het punt stond om te trouwen of vader te worden.
Dat is nogal een verschil maar ik ken hem verder nauwelijks en volg de ontwikkelingen van ex-deelnemers niet echt. Dat vaderschap was trouwens ook de reden waarom Robin niet mee kon doen en gelijk hebben ze. Zo'n 2e expeditie is best leuk maar het lijkt mij geen gezonde instelling als je daar alles voor opzij gaat zetten, maar goed dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Ik zie zo'n expeditie als een leuk spel maar er zitten er ook tussen die denken de meest belangrijke gebeurtenis uit hun leven te gaan meemaken. Kans op trauma is dan keihard als je er plotseling uitgestemd wordt.

Groeten,

Pieter

Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #286 Gepost op: 29-03-2006, 15:26:55 »
Net als een paar andere opmerkelijke ex-deelnemers zoals Klaar en nog veel meer anderen was het voor hem onmogelijk om mee te doen.

Volgens mij kwam dat omdat hij op het punt stond om te trouwen of vader te worden.
Dat is nogal een verschil maar ik ken hem verder nauwelijks en volg de ontwikkelingen van ex-deelnemers niet echt. Dat vaderschap was trouwens ook de reden waarom Robin niet mee kon doen en gelijk hebben ze. Zo'n 2e expeditie is best leuk maar het lijkt mij geen gezonde instelling als je daar alles voor opzij gaat zetten, maar goed dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Ik zie zo'n expeditie als een leuk spel maar er zitten er ook tussen die denken de meest belangrijke gebeurtenis uit hun leven te gaan meemaken. Kans op trauma is dan keihard als je er plotseling uitgestemd wordt.

Groeten,

Pieter

Kijk das nog eens handige info... weten we eindelijk wrom een paar kandidaten niet meedoen, dankje Pieter, top trouwens dat jij mee doet  ::tandpastasmiley::

Weet je misschien ook waarom Matthias en Fatima niet meedoen?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Kandidaten
« Reactie #287 Gepost op: 29-03-2006, 15:40:58 »
Kijk das nog eens handige info... weten we eindelijk wrom een paar kandidaten niet meedoen, dankje Pieter, top trouwens dat jij mee doet  ::tandpastasmiley::

Weet je misschien ook waarom Matthias en Fatima niet meedoen?
Ze wilden waarschijnlijk niet. Of ze zijn niet gevraagd

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #288 Gepost op: 29-03-2006, 16:50:46 »
Er is nogal wat ophef over de gekozen kandidaten heb ik gemerkt.

Waarom die kandidaat wel en die niet?

Ik heb zelf ook een paar keer nee moeten zeggen omdat het qua werk domweg niet ging lukken. Uiteindelijk bleek de opnametijd vervroegd te worden en toen kon ik ineens wel meegaan. Hoe ouder je bent, hoe lastiger het vaak is om mee te kunnen gaan doen, vooral als je weet hoe ze bij de televisie te werk gaan. Die blijven heel lang vaag zo van: "We denken zeker te weten dat het door gaat en dat we ongeveer in Februari-Maart weg zullen gaan en dat het tussen de 4 en 7 weken gaat duren...". Als ik zo vaag tegen mijn klanten blijf schrijf ik geen enkele order.

Er zijn best wat kandidaten die ieder om verschillende redenen echt niet mee konden. Ik weet Giovanni, Robin, Klaar en Nolleke onmogelijk mee konden. Ze zijn dus wel gevraagd.

Daarnaast begrijp ik het probleem van Talpa heel goed:

Net5 heeft destijds een kijkerskeuze laten doen waarbij ze zelf nog een paar kandidaten toegevoegd hebben. Ook is het zo dat de kijkers zich 2004 en 2003 beter kunnen herinneren dan 2002,2001 en 2000 waardoor er een oneerlijke scheve verhouding zou kunnen ontstaan in het deelnemersveld. Volgens mij is de kijkerskeuze van NET5 intellectueel eigendom van NET5 waardoor Talpa die waarschijnlijk niet eens 1 op 1 mocht gebruiken. Door alle rechtzaken over Expeditie Robinson tussen NET5 en Talpa is "Strijd der Titanen" een jaar uitgesteld. In 2005 is ook nog een normale serie geweest waardoor er ook uit die serie nog eens 3 kandidaten gekozen moesten gaan worden. Je kunt natuurlijk niet meer dan een bepaald aantal kandidaten meenemen er er moest dus sowieso gesneden gaan worden in de eerder gemaakte keuzes die Talpa inmiddels al gedaan had. Tegenover iedere gekozen persoon staat weer een andere persoon en dat hele deelnemersveld moet qua mannen, vrouwen, belgen en nederlanders goed in evenwicht zijn. Dat is een hele lastige klus en je moet daarbij als organisatie helaas een aantal ex-deelnemers, die dachten mee te gaan doen, teleurstellen.

Een nieuwe kijkerskeuze kon denk ik ook niet gedaan worden omdat dat op de eerste plaats heel verwarrend over komt en omdat je als Talpa zijnde op Talpa geen nieuwe kijkerskeuze kunt laten doen, die betrekking heeft op programma's die door NET5 uitgezonden zijn.

Groeten,

Pieter



Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #289 Gepost op: 29-03-2006, 17:29:32 »
Er is nogal wat ophef over de gekozen kandidaten heb ik gemerkt.

Waarom die kandidaat wel en die niet?

Ik heb zelf ook een paar keer nee moeten zeggen omdat het qua werk domweg niet ging lukken. Uiteindelijk bleek de opnametijd vervroegd te worden en toen kon ik ineens wel meegaan. Hoe ouder je bent, hoe lastiger het vaak is om mee te kunnen gaan doen, vooral als je weet hoe ze bij de televisie te werk gaan. Die blijven heel lang vaag zo van: "We denken zeker te weten dat het door gaat en dat we ongeveer in Februari-Maart weg zullen gaan en dat het tussen de 4 en 7 weken gaat duren...". Als ik zo vaag tegen mijn klanten blijf schrijf ik geen enkele order.

Er zijn best wat kandidaten die ieder om verschillende redenen echt niet mee konden. Ik weet Giovanni, Robin, Klaar en Nolleke onmogelijk mee konden. Ze zijn dus wel gevraagd.

Daarnaast begrijp ik het probleem van Talpa heel goed:

Net5 heeft destijds een kijkerskeuze laten doen waarbij ze zelf nog een paar kandidaten toegevoegd hebben. Ook is het zo dat de kijkers zich 2004 en 2003 beter kunnen herinneren dan 2002,2001 en 2000 waardoor er een oneerlijke scheve verhouding zou kunnen ontstaan in het deelnemersveld. Volgens mij is de kijkerskeuze van NET5 intellectueel eigendom van NET5 waardoor Talpa die waarschijnlijk niet eens 1 op 1 mocht gebruiken. Door alle rechtzaken over Expeditie Robinson tussen NET5 en Talpa is "Strijd der Titanen" een jaar uitgesteld. In 2005 is ook nog een normale serie geweest waardoor er ook uit die serie nog eens 3 kandidaten gekozen moesten gaan worden. Je kunt natuurlijk niet meer dan een bepaald aantal kandidaten meenemen er er moest dus sowieso gesneden gaan worden in de eerder gemaakte keuzes die Talpa inmiddels al gedaan had. Tegenover iedere gekozen persoon staat weer een andere persoon en dat hele deelnemersveld moet qua mannen, vrouwen, belgen en nederlanders goed in evenwicht zijn. Dat is een hele lastige klus en je moet daarbij als organisatie helaas een aantal ex-deelnemers, die dachten mee te gaan doen, teleurstellen.

Een nieuwe kijkerskeuze kon denk ik ook niet gedaan worden omdat dat op de eerste plaats heel verwarrend over komt en omdat je als Talpa zijnde op Talpa geen nieuwe kijkerskeuze kunt laten doen, die betrekking heeft op programma's die door NET5 uitgezonden zijn.

Groeten,

Pieter




oh ok... thx voor de info ::ok::
was t trouwens schrikke dat je met zn 17en op 1 eiland zat?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Kandidaten
« Reactie #290 Gepost op: 29-03-2006, 17:57:17 »
Hartstikke bedankt inderdaad ::ok::

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #291 Gepost op: 30-03-2006, 09:40:33 »
Met 17 op een eiland was heel erg schrikken en flink balen in het begin. Het leek wel een uit de hand gelopen schoolreisje met een paar heel erg praatzieke types er tussen waar ik spontaan hoofdpijn van kreeg. Om mee te kunnen gaan heb ik de twee weken voor vertrek alleen maar gewerkt en heb thuis ook van alles moeten regelen en opeens zit je daar dan op een eiland met 17 man. Zo'n groep is veel te groot, daar is geen lijn in te ontdekken.

Groeten,

Pieter

Offline chant

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #292 Gepost op: 30-03-2006, 12:23:08 »
Dus jullie zaten in het begin met 17 op een eiland? Nog geen groepen ingedeeld dus? Praatzieke mensen is niet leuk, maar je kende er wel al een paar toch? Dan kan je daar gezellig mee babbelen..maar het lijkt me zo dat er complotten komen tussen met mensen die elkaar al kennen..

Maar we gaan het zien nog 4 nachtjes te gaan

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #293 Gepost op: 30-03-2006, 12:31:31 »
Deze personen kloppen niet,
kan de poll niet worden aangepast.

Heb nu op Ilona gestemd,
maar alleen omdat Ernestine er niet bij staat.
There's no show like a reality show ;)

Offline jeroen23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #294 Gepost op: 30-03-2006, 12:44:39 »
start een nieuwe poll

en ondanks dat ik het erg tof vind dat pieter hier is, lees ik eigenlijk liever niets wat hij onthult over de komende expeditie

wel fijn om te weten waarom mn favoriet robin er niet bij is

robin is trouwens ook niet de beste kandidaten als 't op proeven aankomt, maar ik hield erg van zn analyses en zn levensvreugdige instelling

gefeliciteerd robin, bedankt pieter ::ok::


Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #295 Gepost op: 30-03-2006, 12:51:07 »
Ik zal verder ook niets prijsgeven. Inhoudelijk mag ik verder ook niets voor een uitzending vertellen en daarnaast is het leuker om het zelf allemaal te gaan zien.

Stel dus ook maar geen vragen waarvan je weet dat ik er niets over mag zeggen.

Iets zeggen over wat al uitgezonden is, is natuurlijk een heel ander verhaal.

Daarnaast heb ik het af en toe heel erg druk, het kan zijn dat ik dagen niet kan reageren.
Moet zelf maar zien of ik zelf de eerste aflevering kan gaan zien.

Groeten,

Pieter

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #296 Gepost op: 30-03-2006, 13:10:08 »
Deze personen kloppen niet,
kan de poll niet worden aangepast.

Heb nu op Ilona gestemd,
maar alleen omdat Ernestine er niet bij staat.

Je hebt gelijk. Het is natuurlijk heel lang een geheim geweest welke deelnemers er mee zouden gaan, dus was moeilijk om een complete lijst te krijgen. Ik zal vanavond deze poll aanpassen en op 0 zetten, dan kan iedereen weer stemmen en dan nu op degenen die echt meedoen!
er was eens......

Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #297 Gepost op: 30-03-2006, 15:53:55 »
Met 17 op een eiland was heel erg schrikken en flink balen in het begin. Het leek wel een uit de hand gelopen schoolreisje met een paar heel erg praatzieke types er tussen waar ik spontaan hoofdpijn van kreeg. Om mee te kunnen gaan heb ik de twee weken voor vertrek alleen maar gewerkt en heb thuis ook van alles moeten regelen en opeens zit je daar dan op een eiland met 17 man. Zo'n groep is veel te groot, daar is geen lijn in te ontdekken.

Groeten,

Pieter

Ok dan, ben benieuwd naar de irritaties ::trots::

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #298 Gepost op: 30-03-2006, 17:13:51 »
start een nieuwe poll

en ondanks dat ik het erg tof vind dat pieter hier is, lees ik eigenlijk liever niets wat hij onthult over de komende expeditie

wel fijn om te weten waarom mn favoriet robin er niet bij is

robin is trouwens ook niet de beste kandidaten als 't op proeven aankomt, maar ik hield erg van zn analyses en zn levensvreugdige instelling

gefeliciteerd robin, bedankt pieter ::ok::



Hier ben ik het echt 100% mee eens.. Ik twijfel nog over mijn favoriete kandidaad dit jaar.. Tussen Jennifer, Pieter, Richard en Maxime
Do you want to go to the Seaside?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Kandidaten
« Reactie #299 Gepost op: 30-03-2006, 17:15:12 »
@Pieter: Gaaf dat je op het forum zit!! ::ok::