Auteur Topic: Eigen concepten voor ER  (gelezen 8723 keer)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2006, 23:07:02 »
Mijn idee:

16 mensen. Ieder apart op een klein eiland. Iedereen moet zelf voor vuur, eten en een slaapplaats zorgen. Om de dag wordt er een proef gehouden. De gene die het slechtst preseerd, moet meteen vertrekken. Na een tijdje, als er nog 8 deelnemers over zijn, komen ze allemaal samen op 1 eiland. Dit zijn dan de beste strijders, want de minder goede survivelers hebben waarschijnlijk geen vuur kunnen maken, dus geen rijst kunnen koken, en weinig slaap gehad, omdat ze niet in staat zijn een redelijke slaap plaats te bouwen. De 8 deelnemers moeten nu ook hun sociale vaardigheden laten blijken. De echte survivelers kunnen dus waarschijnlijk pas in een laat stadium afvallen. Ook deze groep moet zelf weer voor alles zorgen, maar wel samen. Ook hier worden eliminatie proeven gespeeld. Elke keer 3. De verliezers van die proeven, kunnen worden weg gestemd. Heeft 1 persoon ze alledrie verloren, dan gaat die automatisch weg. Als er nog 4 over zijn, wordt de finale gespeeld. Dit jaar alleen geen balk, want die heeft voegt niets aan het overleven toe. Alleen hele zware proeven, waaruit de 2 beste naar voren komen. De overige 6 deelnemers die de samensmelting hebben gehaald, bepalen via stemmen wie de winnaar wordt. Geen sms finale deze keer. Verder is er geen mangrove, afvallers eiland of wat dan ook, dus eruit is eruit. Ook niemand die imumiteit kan winnen, want je stelt jezelf veilig door goed te presteren met proeven.

Dit was mijn concept voor ER 2006.
Becomplimenteer het,
becritiseer het,
of voeg er iets aan toe.

Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat  ::trots:: ;)   

 
There's no show like a reality show ;)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2006, 23:10:35 »
Mijn idee:

16 mensen. Ieder apart op een klein eiland. Iedereen moet zelf voor vuur, eten en een slaapplaats zorgen. Om de dag wordt er een proef gehouden. De gene die het slechtst preseerd, moet meteen vertrekken. Na een tijdje, als er nog 8 deelnemers over zijn, komen ze allemaal samen op 1 eiland. Dit zijn dan de beste strijders, want de minder goede survivelers hebben waarschijnlijk geen vuur kunnen maken, dus geen rijst kunnen koken, en weinig slaap gehad, omdat ze niet in staat zijn een redelijke slaap plaats te bouwen. De 8 deelnemers moeten nu ook hun sociale vaardigheden laten blijken. De echte survivelers kunnen dus waarschijnlijk pas in een laat stadium afvallen. Ook deze groep moet zelf weer voor alles zorgen, maar wel samen. Ook hier worden eliminatie proeven gespeeld. Elke keer 3. De verliezers van die proeven, kunnen worden weg gestemd. Heeft 1 persoon ze alledrie verloren, dan gaat die automatisch weg. Als er nog 4 over zijn, wordt de finale gespeeld. Dit jaar alleen geen balk, want die heeft voegt niets aan het overleven toe. Alleen hele zware proeven, waaruit de 2 beste naar voren komen. De overige 6 deelnemers die de samensmelting hebben gehaald, bepalen via stemmen wie de winnaar wordt. Geen sms finale deze keer. Verder is er geen mangrove, afvallers eiland of wat dan ook, dus eruit is eruit. Ook niemand die imumiteit kan winnen, want je stelt jezelf veilig door goed te presteren met proeven.

Dit was mijn concept voor ER 2006.
Becomplimenteer het,
becritiseer het,
of voeg er iets aan toe.

Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat  ::trots:: ;)   

 
Op zich wel een leuk idee, alleen ik denk dat bij het eerste gedeelte de afvaller door de proef wordt bepaald nogal hard is, omdat iedereen andere kwaliteiten heeft. Zo kan Frank of Richard (ik zeg maar wat) zomaar afvallen terwijl ze wel echte survivors zijn. ;)
First you go backwards, but then forwards again

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #22 Gepost op: 20-04-2006, 10:28:52 »
Mij lijkt het leuk (is voglens mij ook eerder genoemd dit topic)  als het NOG meer gaat om op jezelf leven en survivalen.. afgelope ER vond ik het een beetje makkelijk qua materiaal wat ze krijgen enzo..

Robinson Cruisoe had ook niks op het eiland...
waarom niet gewoon ze op een eiland droppen.. met een bijltje en meer niet.. en met proeven kunnen ze dan steeds wat extra's verdienen maar niet te veel tegelijkertijd en te snel.. dus af en toe een touw..of een vuurmaak dingetje..een pan..dat soort dingen...

en HEEEEEEL soms wat meer eten, maar niet zo vaak een hele kist met eten, en ook geen winnaarseiland of heel vaak een luxe etentje...

Laten we niet te ver doorschieten aub want dan wordt het een heel ander soort kamp natuurlijk.
Ik vind dat je het over een hele andere boeg moet gooien en even gelet op wat Talpa meestal voor soort programma's op tv brengt, moeten ze meer doen met personages. Je hebt nu bijvoorbeeld een stugge Fries (Douwe), een beestmens (Richaaar), een indiaan (Frank) en de grote boze sprookjesboskobold Mick.
Selecteer daar nu verder op door en neem de minder bedeelden 's mee.
De fysieke proeven hebben hun effect wel gehad. Tegenwoordig is het gekonkel, ruzie en stoken wat scoort.

Dat zag je ook met Idols. Toen hadden ze de grootste losers bij elkaar gebracht en meteen zag je de kijkcijfers door het dak gaan.
Met mijn figuur meld ik me vrijwillig aan(zie mijn post: zou je mee willen doen)Ik weet zeker dat zoiets wel scoort want geen beter vermaak dan leedvermaak. En ik ben best bereid om me een maand of wat voor joker te laten zetten want daarna loop ik toch wel binnen met alle schnabbels  ::tandpastasmiley::

Tip: neem ook Gordon en Joling mee!

Offline kiwi_2001

  • Forumlid
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #23 Gepost op: 20-04-2006, 20:01:57 »
..persoonlijk ben ik voor de gehele Tweede Kamer op een eiland te zetten....en trouwens in dat spel hoeft niemand af te vallen  ;D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #24 Gepost op: 20-04-2006, 22:10:44 »
..persoonlijk ben ik voor de gehele Tweede Kamer op een eiland te zetten....en trouwens in dat spel hoeft niemand af te vallen  ;D

Mee eens, je laat ze gewoon tot in de lengte der dagen op het eiland zitten. Geval van; opgeruimd staat... ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2006, 22:42:45 »
Wat mij ook heel erg leuk lijkt is om 16, 17 of 18 bekende Nederlanders en Belgen voor Expeditie Robinson te kunnen strikken  ;D dat zou pas lachen worden  ::rofl:: en natuurlijk zou een paar mensen uit de politiek wel leuk zijn........kunnen ze lekker de hele dag discussieren  :P haha en andere mensen van bv. TV ofzo zijn natuurlijk dan ook van harte welkom voor deelname!!