Auteur Topic: Eigen concepten voor ER  (gelezen 8752 keer)

Madine

  • Gast
Eigen concepten voor ER
« Gepost op: 6-02-2006, 17:11:59 »
Heb je zelf een idee over hoe een serie van Robinson zou moeten verlopen, bijvoorbeeld de indeling van de kampen of de vorm van wegstemmen, post het hier... ik ben erg benieuwd. Natuurlijk heb ik zelf ook wel een soort van idee:

Expeditie Richardson

Alle achttien deelnemers nemen deel aan één geweldige individuele beginproef, de deelnemers die tot de eerste twaalf behoren worden verdeeld over twee kampen van elk zes personen en krijgen elk een eiland, Noord en Zuid. De zes verliezers vertrekken naar de mangroves. Noord en Zuid nemen het elke aflevering tegen elkaar op in de eliminatieproef, het team dat verliest moet naar de eilandraad om daar verplicht één persoon weg te stemmen. Tijdens deze eilandraad zijn ook de zes deelnemers uit de mangroves aanwezig. Het verliezende kamp stemt één uit hun midden weg, deze vertrekt naar de mangroves. Vervolgens kiezen de deelnemers van het verliezende kamp opnieuw, ditmaal wie uit de mangroves hun team mag komen versterken. Zo gaat het elke aflevering… eigenlijk valt er dus helemaal nooit iemand af. Na een aantal afleveringen, als de samensmelting op het programma staat volgt er een reeks loodzware proeven waaraan kamp Noord en Zuid deelnemen máár ook het kamp uit de mangroves (welke dus in principe bestaat uit alle weggestemde en dus zwakste deelnemers) Deze drie kampen gaan onderling bevechten welke twee naar de samensmelting gaan, er valt dus één volledig kamp ofwel zes personen in één keer af. Het is dus voor Noord en Zuid érg belangrijk om met een zo sterk mogelijk team die reeks proeven in te gaan. De twee overgebleven kampen gaan samen na de samensmelting verder als één. Deze twaalf personen gaan nu individueel verder strijden voor de titel.


Leuk idee?  :P
« Laatst bewerkt op: 7-02-2006, 19:35:44 door Madine »

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen idee verloop ER
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2006, 17:36:58 »
Ik vind het wel een leuk concept. En ik denk ook dat je even je topicstitel moet aanpassen, zoals: Concepten voor ER. ;)
🜃

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Eigen idee verloop ER
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2006, 17:40:51 »
En ik denk ook dat je even je topicstitel moet aanpassen, zoals: Concepten voor ER. ;)

Dat hoeft niet hoor. Het lijkt me duidelijk dat iedereen hier zijn/haar idee van het verloop van ER kan posten. ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eigen idee verloop ER
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2006, 17:49:07 »
Hmm.. Nee.. Ik vind dat er mensen af moeten vallen, elke week één

verder is het leuk, dat met die mangroven.
hier ff een idee'tje voor dat:

Elke week stemt Kamp Noord of Kamp Zuid iemand weg op de eilandraad.
Die moet dan naar de mangroven.
Maar elke week is er op de mangroven ook een keiharde individuele proef, de verliezer van die proef moet onmiddelijk naar huis..

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Eigen idee verloop ER
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2006, 18:18:01 »
Elke week stemt Kamp Noord of Kamp Zuid iemand weg op de eilandraad.
Die moet dan naar de mangroven.
Maar elke week is er op de mangroven ook een keiharde individuele proef, de verliezer van die proef moet onmiddelijk naar huis..

 ::jaja:: Zo verkies ik het ook.
2024: wie is de Mol?

Madine

  • Gast
Re: Eigen idee verloop ER
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2006, 19:36:16 »
En ik denk ook dat je even je topicstitel moet aanpassen, zoals: Concepten voor ER. ;)

Done  ::ok::

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2006, 14:04:49 »
En wie gaat E.P. nu even bellen of dit concept voor te stellen voor ER 06 ? ::trots::
Da Vincie

Madine

  • Gast
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2006, 16:07:36 »
Als Eepee als beloning een plekje in de Expeditie vrij wilt houden voor me hang ik zometeen al aan de lijn  ::rofl::

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2006, 13:52:24 »
16 mensen
2 groepen
vertienvoudiging prijzengeld
om de week 1 eraf.
Na een paar weken wisselen van teams

En verders niet te veel onzinnige poespas zoals vorig jaar wat echt nergens op sloeg.
at your service

Madine

  • Gast
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2006, 21:21:50 »
Ik hink op twee gedachten.. aan de ene kant vind ik dat de expeditie loodzwaar moet zijn voor de deelnemers, aan de andere kant gebeurt er ook zo weinig als ze alleen maar op het strand krachten liggen te sparen. Ik vind het juist ontzettend mooi als ze zelf op expeditie gaan op het eiland, wil je dat ze zoiets doen, dan moet je ze een beetje ontzien.

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2006, 23:47:43 »
Mij lijkt het leuk (is voglens mij ook eerder genoemd dit topic)  als het NOG meer gaat om op jezelf leven en survivalen.. afgelope ER vond ik het een beetje makkelijk qua materiaal wat ze krijgen enzo..

Robinson Cruisoe had ook niks op het eiland...
waarom niet gewoon ze op een eiland droppen.. met een bijltje en meer niet.. en met proeven kunnen ze dan steeds wat extra's verdienen maar niet te veel tegelijkertijd en te snel.. dus af en toe een touw..of een vuurmaak dingetje..een pan..dat soort dingen...

en HEEEEEEL soms wat meer eten, maar niet zo vaak een hele kist met eten, en ook geen winnaarseiland of heel vaak een luxe etentje...
Da Vincie

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2006, 23:50:59 »
Daar heb je wel gelijk in, maar de verantwoordelijkheid moet dan heel groot zijn. Te weinig voeding kan dodelijk zijn, toch? :-\\
🜃

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2006, 23:53:13 »
Daar heb je wel gelijk in, maar de verantwoordelijkheid moet dan heel groot zijn. Te weinig voeding kan dodelijk zijn, toch? :-\\
Te veel voeding ook ;)

Ooh wacht.. Die uitspraak klopt hier niet helemaal ::tandpastasmiley::

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2006, 23:55:30 »
Hahahaha

Maar ja, dat is natuurlijk ok weer zo.. dan moet er een eiland gekozen worden waar genoeg voedsel te vinden is ::hypocriet:: een eiland met apen en tijgers  ::rofl:: dan mogen ze met een eigen gemaakte pijl en boog gaan jagen (of wegrennen, als blijkt dat de pijl alleen maar een bultje veroorzaakte bij de tijger ::rofl::)
Da Vincie

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2006, 00:03:04 »
Hahahaha

Maar ja, dat is natuurlijk ok weer zo.. dan moet er een eiland gekozen worden waar genoeg voedsel te vinden is ::hypocriet:: een eiland met apen en tijgers  ::rofl:: dan mogen ze met een eigen gemaakte pijl en boog gaan jagen (of wegrennen, als blijkt dat de pijl alleen maar een bultje veroorzaakte bij de tijger ::rofl::)
of gewoon waar Hertjes rondlopen ofzo, dan kunnen ze tenminste niet gewond raken

Offline wesley87

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Robinson 2006
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2006, 15:00:50 »
Ze moeten mij gewoon er in stoppen dan het je een goed programma ::tandpastasmiley::
II 1mPit3ou5 II

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2006, 16:05:30 »
Het lijkt me leuk als ze de kampen toestemming of zelfs opdracht geven om van elkaar voedsel en spullen (bijvoorbeeld de vlag) te roven. Dan zouden ze namelijk ook bij het bouwen van hun kamp rekening kunnen houden met een aanval van een ander kamp:
Ze zouden bijvoorbeeld een grote boomhut kunnen bouwen.
Het zou ook wel leuk zijn als ze meer zoals Robinson Crusoë een eigen wereldje gaan bouwen, een groentetuintje aanleggen, enz.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Madine

  • Gast
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2006, 21:40:50 »
Ze moeten mij gewoon er in stoppen dan het je een goed programma ::tandpastasmiley::
En waarom dan?  :P

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2006, 21:31:54 »
Ik had zoiets dat na een eliminatieproef het winnende kamp 1 van het verleizende kamp mag wegstemmen.
de twijfel blijft omdat je aan de ene kant de sterkste weg wilt werken maar je nooit weet wat EP plant voor de volgende dag en dat de teams zo anders kunnen zijn en je die sterke kandidaat juist nodig hebt.
Bovendien vind ik dat je als team verliest dus de ene loser het recht niet heeft een andere loser weg te stemmen :P
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Madine

  • Gast
Re: Eigen concepten voor ER
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2006, 16:02:09 »
Een zeer sterk idee, alleen in mijn ogen met één groot minpunt. Want de ploeg die dan iemand van het andere kamp weg mag stemmen doet dat alleen op de spaarzame momenten dat ze die persoon in de proeven in actie zien... het kamp waar die persoon inzit kent hem/haar natuurlijk veel beter.