Auteur Topic: Wie is er veranderd, wie is hetzelfde  (gelezen 3984 keer)

Offline Millesime

  • Forumlid
Wie is er veranderd, wie is hetzelfde
« Gepost op: 23-04-2006, 10:13:43 »
Vinden jullie dat er expeditieleden anders zijn dans tijdens hun oorspronkelijke expeditie of juist hetzelfde zijn gebleven ?

Ik vind ze ongeveer allemaal hetzelfde als in hun voorgaande expeditie, alleen vind ik nu Jakobien veel milder, Jennifer nog een grotere "harde tante", en Mick nog een grotere complotsmeder dan in de voorgaande reeks.



(edit: titel aangepast)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2006, 07:59:04 door Stormpie »

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is er verander, wie is hetzelfde
« Reactie #1 Gepost op: 23-04-2006, 22:19:14 »
Ik vind vooral Melvin heel erg veranderd; in 2000 was hij een uitgesproken survivalbeest die erg duidelijk aanwezig was en dit jaar lijkt hij zich, bewust of onbewust, heel erg op de achtergrond te houden.

De meesten zijn trouwens een stuk zwaarder dan in mijn herinnering, vooral Richard.
- is hun stofwisseling verstoord door de eerdere expeditie?
- hebben ze dit bewust gedaan, om tijdens de expeditie zich beter te voelen?
- of waren ze tijdens de start van hun eerdere expeditie ook net zo zwaar en herinner ik me alleen nog maar de sterk afgeslankte versies?

Karin vind ik trouwens ook wel veranderd, zij staat nu volgens mij sterker in haar schoenen.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is er verander, wie is hetzelfde
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2006, 06:09:28 »
De meesten zijn trouwens een stuk zwaarder dan in mijn herinnering, vooral Richard.
- is hun stofwisseling verstoord door de eerdere expeditie?
- hebben ze dit bewust gedaan, om tijdens de expeditie zich beter te voelen?
- of waren ze tijdens de start van hun eerdere expeditie ook net zo zwaar en herinner ik me alleen nog maar de sterk afgeslankte versies?

Karin vind ik trouwens ook wel veranderd, zij staat nu volgens mij sterker in haar schoenen.

Ik denk dat ze heel bewust een vetreserve hebben gekweekt om zo minder last te hebben van het gebrek aan voedsel tijdens de expeditie...een kennis van mij doet dat ook wanneer hij op expeditie gaat naar de noordpool, hoeft hij minder eten mee te nemen, dus ook minder te sjouwen.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Madine

  • Gast
Re: Wie is er veranderd, wie is hetzelfde
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2006, 09:53:45 »
Jennifer is harder geworden, Richard milder. Lydia is nog altijd even irritant, Mick nog altijd een relnicht. Fleur is stiller en Maxime correcter. Pieter blijft meer op de achtergrond.

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is er veranderd, wie is hetzelfde
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2006, 10:26:24 »
Lydia is meerzeurderig geworden. Eerst maakte ze gewoon veel lol.
Ryan heeft nog steeds zijn mening klaarstaan.
Richard en Pieter gaan nu ineens wel goed met elkaar om.
Mick maakt minder ruzie dan eerst. Ernestine is nog steeds even slecht in proeven.
Dat was het denk wel :P

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is er veranderd, wie is hetzelfde
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2006, 11:48:45 »
Veronique komt wat mij betreft een stuk vriendelijker over. Douwe iets luier.

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is er veranderd, wie is hetzelfde
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2006, 21:27:41 »
Wat ik me nu ook ineens weer herinner, is dat in 2002 Jakobien Lydia vermanend toesprak toen ze probeerde Raymond bij de groep te betrekken (hij was dat ineffectieve gedoe van dat vrouwenkamp helemaal zat en zonderde zich zielig af): "Je kunt nou eenmaal niet met iedereen vriendjes willen zijn". Ik vond dat toen erg hard en dacht toen nog "GO, Lydia". Het is wel grappig dat de rollen nu omgedraaid zijn. Jakobien wordt weggestemd omdat ze te veel allemansvriend zou zijn en Lydia maakt de hele tijd ruzie.