Auteur Topic: Meest vreemde ER allertijde  (gelezen 7857 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Meest vreemde ER allertijde
« Gepost op: 1-05-2006, 22:30:37 »

Ik vind dit toch wel een hele vreemde ER. Dat rare groepje van Richard, Jennifer en Frank. Een paar mensen die zomaar mogen
beslissen wie er in de samenmelting zit. Teveel macho's en te weinig artistieke figuren. Waar zijn Klaar Gio en Keo, die zouden toch ook mee doen? Ik mist de tijden van Derek en de persoonlijke relaties die tussen de mensen ontstonden. Ik mis
ook het jaar van Jutta. Alles leek toen echt. Er klopt iets niet met deze ER van titanen. Er zitten weinig leuke mensen tussen. En er gebeuren te weinig leuke dingen.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2006, 22:33:07 »
Veel mensen konden ook niet. Het is niet iets waar je zo even tijd voor maakt  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #2 Gepost op: 2-05-2006, 10:16:45 »
Ik vind het ook wel vreemd dat twee kandidaten (alhoewel de anderen ook hun mening gaven) mogen beslissen wie er robinson-waardig genoeg is om de samensmelting te halen. Kandidaten komen daardoor niet op eigen kracht in de samensmelting maar door de mening van een andere kandidaat. Ik ben wel blij met de personen die de samensmelting gehaald hebben, maar ik kon me ook hele andere scenario's voorstellen. Want deze opzet was natuurlijk een uitgelezen kans om je grootste concurrenten (voorlopig) buiten de samensmelting te houden. Gelukkig voor de kandidaten die de samensmelting gehaald hebben overheerst er in Expeditie Robinson nog steeds een andere mentaliteit.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #3 Gepost op: 2-05-2006, 10:51:56 »
Ik vind dit ook een hele vreemde ER. Ten eerste inderdaad die rare manier om mensen voor de samensmelting te kiezen en ik vind ook dat er helemaal niet veel leuke mensen in meedoen (behalve Ilona en Maxime) en heel spectaculair vind ik het ook nog niet eerlijk gezegd.....

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #4 Gepost op: 2-05-2006, 11:54:25 »
Ik vind het ook wel vreemd dat twee kandidaten (alhoewel de anderen ook hun mening gaven) mogen beslissen wie er robinson-waardig genoeg is om de samensmelting te halen. Kandidaten komen daardoor niet op eigen kracht in de samensmelting maar door de mening van een andere kandidaat.

Eigen kracht is maar betrekkelijk natuurlijk. Je blijft altijd afhankelijk van anderen of je de samensmelting wel of niet haalt. Wint jouw ploeg de eliminatieproeven en stemmen anderen je niet weg. Natuurlijk is er wel een verschil tussen dit systeem en het oude. Maar er blijft toch een zekere factor geluk inzitten. Vraag Ilona maar. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #5 Gepost op: 2-05-2006, 13:34:29 »
Eigen kracht is maar betrekkelijk natuurlijk. Je blijft altijd afhankelijk van anderen of je de samensmelting wel of niet haalt. Wint jouw ploeg de eliminatieproeven en stemmen anderen je niet weg.

Gedeeltelijk mee eens. Eigen kracht is wel betrekkelijk, maar je kan wel invloed uitoefenen op de andere kandidaten om ervoor te zorgen dat je in het spel blijft (wat ik onder "eigen kracht" versta). Ook de manier waarop kandidaten zichzelf neerzetten kan erg bepalend zijn voor het al dan niet overleven van een eilandraad (nogmaals "eigen kracht").

Natuurlijk zijn er wel scenario's te bedenken waarin je niet op eigen kracht de samensmelting haalt. Bijvoorbeeld het winnen van alle proeven terwijl je zelf een minimum aandeel had in het winnen. Alleen dit keer wordt de hele samensmelting bepaald door slechts twee kandidaten. Deze twee kandidaten zijn dan wel gekozen door de groep, maar ik denk niet dat ze op dat moment enig idee hadden wat er ging gebeuren.

Mijn bezwaar is dan ook de willekeur die KAN worden toegepast bij het beslissen welke kandidaten de samensmelting halen. Uiteindelijk vind ik dat het goed heeft uitgepakt, maar dat is te danken aan de mentaliteit die overheerst.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #6 Gepost op: 2-05-2006, 15:12:46 »
De grap is natuurlijk dat degenen die nu de samensmelting mislopen een kans krijgen om in het geheim verder te gaan. Ik verwacht dat zij (behalve de verliezer van de slaapproef dan) makkelijker doorgaan. De mensen die wel in de samensmelting zitten zullen de komende 2 uitzendingen wel moeten eliminatieproeven moeten doen.

Bovendien zitten bij de samensmelting allemaal zg sterke persoonlijkheden. Het gaat daar straks nog erg vervelend worden denk ik!
Keep calm and eat chocolates!

Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #7 Gepost op: 2-05-2006, 15:18:32 »
De grap is natuurlijk dat degenen die nu de samensmelting mislopen een kans krijgen om in het geheim verder te gaan. Ik verwacht dat zij (behalve de verliezer van de slaapproef dan) makkelijker doorgaan. De mensen die wel in de samensmelting zitten zullen de komende 2 uitzendingen wel moeten eliminatieproeven moeten doen.

Bovendien zitten bij de samensmelting allemaal zg sterke persoonlijkheden. Het gaat daar straks nog erg vervelend worden denk ik!

volgens mij gaat er maar 1 door van de slaap proef!


Ik vind het iig geen leuke expeditie. Er wordt teveel gelult en teveel op "vetes" ingegaan. Jammer dat het zo loopt.. Een echte bikkel/ overlever/ natuurfreak wint het iig niet  :\'(

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #8 Gepost op: 2-05-2006, 16:38:14 »
volgens mij gaat er maar 1 door van de slaap proef!


Nee, EP zei duidelijk dat de verliezer afvalt. De rest gaat in het geheim door!
Keep calm and eat chocolates!

Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #9 Gepost op: 2-05-2006, 16:45:03 »
Nee, EP zei duidelijk dat de verliezer afvalt. De rest gaat in het geheim door!

Dan geloof ik er al helemaal niks van!!!  :-X

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #10 Gepost op: 3-05-2006, 01:33:07 »
Nee, EP zei duidelijk dat de verliezer afvalt. De rest gaat in het geheim door!
Volgens mij zei Lotte bij het uitleggen van de slaapproef, dat de verliezer sowieso afvalt. Wat er met de rest gebeurt, heeft ze niet gezegd...
Misschien moeten de overigen dan weer een andere proef doen, totdat er uiteindelijk maar één overblijft, die dan in het geheim verder gaat.
Maar de tijd zal het leren  ;)

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #11 Gepost op: 3-05-2006, 09:19:37 »
Ik denk dat ze verder gewoon nog niks zeggen om het ook geheimzinnig voor die kanidaten is. Want anders denken ze ook van; nou die heeft die steen laten vallen, ik draai me lekker op me zij. Het zou natuurlijk leuker zijn als ze echt lang doorgingen.
Maxime! Mijn Robinson!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #12 Gepost op: 3-05-2006, 10:28:16 »
Ze zei dat de eerste die sliep afviel, en de winnaar nog heel ver kon komen. Volgens mij werd er pas in de volgende week gezegd dat ze in het geheim door gingen. Misschien krijgt de winnaar wel een lang lopende immuniteit ofzo  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #13 Gepost op: 3-05-2006, 11:22:39 »
ik vind het juist een hele leuke ER,maar ja,ik ben een snel tevreden mens...

ik denk dat op het "samensmeltingskamp" dat het daar wel kan gaan donderen...ik wacht rustig af,en zit elke maandag avond lekker voor de buis!!

Offline fredflinstoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #14 Gepost op: 6-05-2006, 20:13:31 »
Maar ik dacht dat in dit topic de vraag was:  wie is de Meest vreemde ER allertijde. En dat kan maar 1 persoon zijn; namelijk: Bjorn die in zijn jaar (Volgens mij 2004) op het duivels eiland zijn billen had verbrand omdat hij heel de dag in zijn nakie liep.

 ::rofl:: ::rofl::

Maartje71

  • Gast
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #15 Gepost op: 6-05-2006, 20:56:14 »
Meest vreemde ER is toch wel deze van de Titanen hoor...er klopt namelijk helemaal niks meer van, geweldig toch???  ::pinokkio:: iedere keer weer een verdraaiing of leuke twist...wij keken voor het eerst in 2002 en ik kan me nog herinneren dat ik telkens baalde als een stekker als er een echte ER-er uitging, weetjewel, types als Frank of Richard van nu, echte Robinsonners...maar dat IS HET SPEL.
En de ER van de titaten is toch echt wel een spel, naast survivlen (of hoe schrijf je dit?!?) zitten er nu goede strategie elementen in (denk aan Mick) en dommigheden (Lydia, Mick en Melvin), maar goed, dat is juist leuk.

Björn was trouwens van 2003, net als Jutta en...Ryan! En dat was toch echt de allerbeste ER tot nu toe, met dat eilandje voor de weggestemden en de balkproef wie er dan mocht blijven. Ilona kwam toen heel erg ver, jammer dat ze er nu zo snel uit is, maar...tactisch gezien wel goed gedaan.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2006, 13:14:38 »
Deze Titanenstrijd is een vreemde ER, juist omdat hij anders is. Hij verloopt op een manier die men niet gewend is, en daardoor is hij vreemd. Het is wel boeiend, hij blijft verrassend, en dat is toch belangrijk, je kunt niet elk jaar op dezelfde manier door gaan.

Tegelijkertijd had ik meer strijd verwacht, het is met veel bravoure aangekondigt als een "Titanenstrijd". Harder en zwaarder dan ooit. Tot op dit moment ben ik het daar niet mee eens. De strijdelementen zijn niet echt bijzonder te noemen, tot nu toe is eigenlijk de tweestrijd tussen Maxime en Ryan tijdens de laatste eleminatieproef Titaanwaardig te noemen.

En het gebrek aan voedsel is ook niet bepaald zwaarder dan anders. Ik kan me tenminste heriineren dat het mannenkamp in 2003 op het laatst al een paar dagen amper te eten hadden, en dat er daardoor ook een van de mannen op moest geven, vanwege het gebrek aan voedsel. Daar is tijdens deze ER nog lang geen sprake van.

Het enige wat zwaarder lijkt te zijn, zijn de sociale omgangen. In deze ER zitten een paar zware persoonlijkheden in, die zichzelf niet snel wegcijferen, en vaak de boventoon willen/moeten voeren. Ik denk dan aan personen als Jennifer, Mick, Lydia en Pieter. Maar wie weet komen er in de komende afleveringen nog een paar zware fysieke proeven aan waar de echte Robinsonners in kunnen schitteren.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2006, 14:57:30 »
Ze zei dat de eerste die sliep afviel, en de winnaar nog heel ver kon komen. Volgens mij werd er pas in de volgende week gezegd dat ze in het geheim door gingen. Misschien krijgt de winnaar wel een lang lopende immuniteit ofzo  :)

 ::jaja:: de verliezer van de slaapproef is definitief uitgeschakeld en mag naar huis. De overige kandidaten gaan waarschijnlijk op een aparte locatie een eigen afvalrace houden. Er vallen de komende weken dan 2 kandi's per aflevering af: 1 van de "samensmelters" en een van de "losers". De "loser" die dan uiteindelijk overblijft (Maxime) wordt dan later weer bij de "samensmelters" losgelaten (hopelijk met tenminste 1 immuniteit, anders wordt ie natuurlijk meteen weggestemd).denk ik   
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #18 Gepost op: 10-05-2006, 16:08:34 »
Ik vind de strijd der titanen heel erg tegen vallen. Ik had het echt onwijs zwaar verwacht omdat alle kandidaten al mee hadden gedaan en wisten wat er te wachten stond daarom dacht ik dat ze het heel zwaar zouden krijgen. Maar ik vind het maar saai. Ik vind het alleen leuk dat je sommige kandidaten weer terug ziet

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Meest vreemde ER allertijde
« Reactie #19 Gepost op: 12-05-2006, 12:10:54 »
Ik vind het alleen leuk dat je sommige kandidaten weer terug ziet


Maar diegenen die je het allerliefste had teruggezien is er niet  ::rofl::