Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 23842 keer)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 6
« Reactie #40 Gepost op: 9-05-2006, 16:45:50 »
Leuk dat je hier bent Véronique!

Eventjes een vraag: wat werd er dan zoal verdraait?
First you go backwards, but then forwards again

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #41 Gepost op: 9-05-2006, 17:08:26 »
Vooral naar aflevering 4 zat ik zelf af en toe stomverbaasd te kijken.

Er wordt helemaal niet uitgewerkt dat Jakobien en ik het heel goed met elkaar konden vinden en dat er sprake is van een vriendschap.  Die 'babbelkousen' wordt er dan gezegd terwijl anderen nog grotere babbelkousen waren, want overdag was het pure verveling, dus dan kun je verder toch niks nuttigs doen en dan lag iedereen wel ergens te suffen fo we stonden met z'n allen in het water te kletsen.

We lagen ook hooguit een uur of 2 op die rots, maar dat was ten eerste een koele plaats en ten tweede lieten we iedereen altijd weten dat ze welkom waren voor een praatje.

Vooral om de uitspraak : "Jakobien als opperhoofd van Véronique en Douwe" viel ik bijna proestend van mijn stoel : goddelijke uitspraak die helemaal uit de lucht gegrepen is !!!  grote humor !!!   ::rofl::

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #42 Gepost op: 9-05-2006, 17:10:18 »
Pieter bedankt voor deze eerlijke en duidelijke uitleg ::bravo::

Melvin en ook karin hebben zich in de luren laten leggen(bijv. Jennifer zei dat er zelfs discussie was geweest om Ryan naar het eiland te halen,leuk 5tegen2)en zichzelf buitenspel gezet. En dan kun je het anderen het niet kwalijk nemen dat zij van deze fout gebruik maken.

Jennifer bedoelde dat iets anders geloof ik. Het ging er om dat Frank liever Ryan erbij had willen hebben ipv mij. Melvin had daar geen zin in en heeft er op aangedrongen dat Frank iemand anders liet komen en dat ben ik toen geworden. Ze bedoelde dus dat Frank ook water bij de wijn heeft gedaan net als het feit dat Melvin Jennifer eerder liet komen dan eigenlijk de bedoeling was. Ze lag onder vuur.

4 tegen 3 was het sowieso geworden. Zuid had meer deelnemers over omdat we meer proeven gewonnen hadden. Bij iedere expeditie is het zo dat het eiland dat met de meeste deelnemers over is, bij de samensmelting daardoor een voordeel heeft. Frank mocht er dus 1 meer kiezen, niet meer dan normaal. Ook al zegt men vaak van niet, van die overmacht wordt eigenlijk ieder jaar weer gebruik (of misbruik) gemaakt. In mijn jaar ging ik met 4 man naar de samensmelting tegen 5 anderen. Ik heb toen wat eliminatieproeven gewonnen en heb ook veel geluk gehad maar mijn 3 collegae zijn allen afgeslacht door een complot van de anderen. Ik heb in dat jaar niet één complot hoeven smeden en dat was een heel fijn gevoel. Dit jaar hoorde je vooraf al geruchten dat er afspraken gemaakt werden. Zo zou er geen Nederlander mogen winnen van bepaalde Belgen en er waren meer redenen om goed gewapend de strijd in te gaan. Ook niet zo raar als je 17 deelnemers, die, elkaar behoorlijk kennen  bij elkaar gooit. Vrienden zoeken elkaar uit maar bij Robinson wordt je met 16 anderen veroordeeld tot een langdurig verblijf op een hele kleine oppervlakte. Daar zitten altijd types tussen die haaks op jouw karakter staan, daar zorgt de productie wel voor, complotten, achterdocht, ruzie, conflicten....het is een vanzelfsprekende uitkomst van een handig bedachte rekensom.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #43 Gepost op: 9-05-2006, 17:15:46 »
Vooral naar aflevering 4 zat ik zelf af en toe stomverbaasd te kijken.

Vooral om de uitspraak : "Jakobien als opperhoofd van Véronique en Douwe" viel ik bijna proestend van mijn stoel : goddelijke uitspraak die helemaal uit de lucht gegrepen is !!!  grote humor !!!   ::rofl::


Hoi Véronique, alles goed?

Gisteren was er ook weer zo'n mooi commentaar van de productie:

"Melvin vindt tijdens een ontdekkingstocht 2 haantjes in de jungle"

Die 2 hanen zaten 10 meter achter ons, met een touwtje aan een boom vastgebonden. Gewoon op het strand, tussen een paar bosjes, we hoorden ze al.

Melvin is er als eerste naar toe gelopen ja.
Ik zal verder niets voor je verklappen, het is een mooie aflevering.

Veel kijkplezier!

X Pieter


Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #44 Gepost op: 9-05-2006, 18:36:56 »
Hahah wat dom .. ze lieten het zo zien alsof het aan de andere kant van het eiland was gevonden  ::rofl::

Leuk dat jullie wat extra info geven  ::tandpastasmiley::

Offline Jim200

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #45 Gepost op: 9-05-2006, 19:31:35 »
Véronique & Pieter, wat leuk dat jullie hier allebei posten!!!
Véronique, ik hoop dat jij gaat winnen op Miniloc, we zullen zien. En dat Club Med ging waarschijnlijk meer over Fleur & Lydia, want die vraten dus werkelijk niks uit. En ik heb jou meerdere malen wat zien doen...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #46 Gepost op: 9-05-2006, 20:21:16 »
Ik zal er zeker op proberen terugkomen !  Ben nu zelf al benieuwd !!
Het is elke keer voor ons ook spannend welke beelden er gebruikt zijn of soms ook verrassend wat je anderen ineens hoort zeggen of soms ronduit lachwekkend als de 'voice-over' weer eens onzin uitkraamt  ::rofl::

Kan ik me voorstellen.
Het is daarom ook leuk om achtergrondinfo te krijgen van de kandidaten!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Maartje71

  • Gast
Re: Aflevering 6
« Reactie #47 Gepost op: 9-05-2006, 22:47:31 »
Er zou idd een heel ander verhaal uit komen volgens mij, als ze de deelnemers aan het woord zouden laten. Leuk om jullie reacties te lezen Véronique en Pieter! En ja, de spannende muziek, samen met een voice-over naast net ff anders gemonteerde beelden maken de een en kraken de ander.
Ik kan me van Ryan nog herinneren dat die errug negatief werd neergezet in 2003. Tenenkrommend ook die "samen met hun vrienden keken zij naar de (bananen) aflevering" waar er bij Ryan 2 op de bank, en bij Gio minstens 15 man zaten en dat er toen hele fora bezig waren Ryan af te kraken over het feit dat hij er met 2 man leek te zitten...
beetje jammer wel. (daar gaat het toch niet over)

Maar goed, afl. 6. GEWELDIG toch!?!  ::joehoe:: wakker worden allemaal, deze strijd is idd meer een spel, maar aan de andere kant is dat met enkel Titanen toch juist leuk? Dat bijv. Mick de proef wint is weer even als vanouds (underdog die er het eerste uit zou zijn blijft nog even door immuniteit) en het "oei, ze stemmen ons er uit" ....ja Mick, wat dacht je dan!?! hahahaha, suf hoor.
Ik heb me geweldig vermaakt.

Die verveling waar Pieter het over heeft dat lijkt mehet allerergste. En ja, dan kun je nog wel met Ryan op 1 eiland zitten hè Véronique, maar als je verder niks hebt en kunt zien...waren de rotsen echt zo erg deprimerend??? Vanuit onze luie stoel gezien had ik er best wel even (droog, ik benijd de regen niet) willen zitten...
het was verder zeker heel erg rustig daar?

Dat er trouwens niemand van de dames op het idee kwam om (warm) tegen elkaar aan te kruipen!
Dat moet met Ryan erbij toch niet zo moeilijk zijn?!? alhoewel die in zijn interview in de Telegraaf al zei dat je libido 0,0 is na 4 dagen geen eten.  ::slaap:: Was dat bij jou en de andere mannen ook zo Pieter? Ik bedoel, als we naar Mick kijken (keken) en zijn gefrunnik aan Lydia...

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #48 Gepost op: 10-05-2006, 01:52:28 »
Spannende aflevering. Jammer dat Maxime eruit ligt ::ohno::
Dat Melvin eruit ligt boeit me niet. Ik mag hem niet
Hij zegt dat hij er ook niet van geniet dieren te doden.
WTF? Hij jaagt toch?? Nou dan.
Richard heeft een goede zet gemaakt door die kip te onthoofden iig.
Karin of Mick er volgende keer uit, plus nog iemand van het andere eiland(Lydia aub)


Offline maussie1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #49 Gepost op: 10-05-2006, 10:23:55 »
Ik vind het absoluut geen expeditie meer. Het enige wat men doet is roddelen over elkaar en de hele dag een beetje zitten. De kippen worden vastgebonden, aan een boom aangeleverd en dan zijn ze trots op hun zelf als ze de kippen hebben gevonden. Daarnaast vind ik het echt schandalig hoe men met die kippen omgaat.........hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een dier zo te laten lijden als ze hem gaan slachten !!!! Dan ben je absoluut NIET robinson waardig en ben ik blij dat die  :( eruit is !! De hele tv serie is verkloot, had op zijn minst die kip los gelaten zodat ze hem zelf moesten vangen en had hem op een waardige manier geslacht zoals richard dat deed. Ze moeten er echt meer expeditie van maken en al die tutjes eruit flikkeren.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #50 Gepost op: 10-05-2006, 10:34:49 »
Als je niet eet is het inderdaad zo dat je lichaam de beschikbare energie eerst geeft aan de meest belangrijke lichaamsfuncties om gewoon in leven te blijven. Mooi ontworpen toch zo'n menselijk lichaam.

Het mannelijk geslachtsoorgaan komt dan absoluut minder snel in actie, het libido staat op een laag pitje, zo laag dat ik na een paar weken voor de zekerheid maar even ben gaan checken of de waakvlam nog wel aan stond.

Mijn type vrouw liep daar ook niet echt rond hoor en ik ben geen man die bij gebrek aan beter dan maar opgewonden raakt van wat er op dat moment rondloopt.

Niets negatiefs over de aanwezige dames hoor, heeft niets met mooi of lelijk te maken, alleen maar met mijn persoonlijke voorkeur.

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #51 Gepost op: 10-05-2006, 10:38:51 »
Hallo Pieter !!! Ja, hoor alles goed met mij !  En met jou ??

Ben idd heel benieuwd naar aflevering 6, moet nog even wachten : tot morgenavond. :o
Dus als ik het goed begrijp hebben Lydia en Fleur een potje zitten zeuren over het eiland ?  Het was wel zo dat Fleur zich opgesloten voelde.
Maar Ryan en ik vonden het een SUPERMOOI eiland, we hebben echt genoten. We hadden trouwens in no-time een soort van huiskamer voor 'het haardvuur' gemaakt : het zag er allemaal super uit en als we vanop het eiland naar het water keken, zag je enorme rotspartijen die ervoor zorgden dat we in een baai zaten : Fleur vond dit dus benauwend, ik vond het eerder een knusse en heel romantische locatie. Er was helaas wel helemaal niks aan voedsel te vinden, maar we zaten in ieder geval op een uiterst idyllisch plekje.

Véronique


Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #52 Gepost op: 10-05-2006, 10:56:34 »
Hallo Véronique, leuk dat je post hier.
Hopelijk komen er nog wat meer deelnemers erbij zodat we een online Expeditie Robinson kunnen starten hier.

Groetjes
 ::zwaai::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #53 Gepost op: 10-05-2006, 11:38:58 »
Hallo Pieter !!! Ja, hoor alles goed met mij !  En met jou ??

Ben idd heel benieuwd naar aflevering 6, moet nog even wachten : tot morgenavond. :o
Dus als ik het goed begrijp hebben Lydia en Fleur een potje zitten zeuren over het eiland ?  Het was wel zo dat Fleur zich opgesloten voelde.
Maar Ryan en ik vonden het een SUPERMOOI eiland, we hebben echt genoten. We hadden trouwens in no-time een soort van huiskamer voor 'het haardvuur' gemaakt : het zag er allemaal super uit en als we vanop het eiland naar het water keken, zag je enorme rotspartijen die ervoor zorgden dat we in een baai zaten : Fleur vond dit dus benauwend, ik vond het eerder een knusse en heel romantische locatie. Er was helaas wel helemaal niks aan voedsel te vinden, maar we zaten in ieder geval op een uiterst idyllisch plekje.

Véronique



Ben ik met je eens Véronique. Ik had gisteren in een topic nog een screenshot gepost van het uitzicht en het is werkelijk schitterend.
Ik denk ook niet dat ik het als een "gevangenis" zou beschouwen. Het is dan misschien geen parelwit strand met een ruime, open zee ervoor, maar het is wel een prachtige baai. Ook de rotsen eromheen vind ik wel wat hebben.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #54 Gepost op: 10-05-2006, 14:29:49 »
Denk dat we uit de reacties van Pieter en Veronique(Nogmaals hulde ::bravo::) kunnen opmaken dat dit meer een psychologische expeditie is geworden waarin de productie bewust probeert een soort sfeertje op te wekken waarin conflicten en irritaties zoals Pieter al zei "een vanzelfsprekende uitkomst van een handig bedachte rekensom"! Kan men misschien wel een beetje jammer vinden maar is ook tv. En ondanks alles blijf ik toch kijken. De meeste psychologische spelletjes beginnen zowiezo erg traag en worden naar verloop van tijd spannender en heftiger(zie bijv De Mol)

Je kunt er over discusieeren of dit nu werkelijk de strijd der titanen is maar als je de stukjes van Pieter leest en erachter komt wat voor een groot  van alle afleveringen offer het eigenlijk is om mee te doen aan ER, dan word ik een beetje stil.Gezwollen enkels ,haaruitval etc. nou wist ik ook wel dat het een aanslag op je gezondheid is maar zo erg ::oink:: En dit moet dus voor ongeveer elke kandidaat zo zijn.. En dan toch er mee instemmen om weer mee te doen  ::bravo::

Het werd eerder al aangehaald dat ryan in 2003 op een gegeven moment zeer slecht werd neer gezet en bij thuiskomst weer de nodige moeite had om weer aan het "normale leven" te wennen maar hij is er gewoon weer bij!!

Wil bij deze mijn  respect uitspreken voor alle deelnemers ooit, en bedanken voor hun moed(jawel) en al die leuke televisie!!   

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #55 Gepost op: 12-05-2006, 00:22:08 »
Hey Pieter en Vero,
Leuk dat jullie hier posten. Ook Vero, welkom hier, ik kom ook uit België en kende jou niet uit vorige expeditie (zag alleen ER 2 als eerste sorry).
Ik vind dat jij en Ryan het goed doen, Fleur en Lydia daar heb ik geen woorden voor, zo'n luie trezen...

Verder begrijp ik het heel goed van ex zuid dat ze complotten smeden tegen Melvin en Karin. Wat had Karin nu gedacht ? Dat ze het er daar maar zouden bij laten. Die van ER2 zullen nooit op mekaar stemmen en ook FRank zal lang gespaard blijven. Dan moeten die anderen maar hun beste doen om ook immuniteit te halen. (al hoop ik dat dat niet te vaak Mick zal worden !).

Offline RobinsVader

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #56 Gepost op: 12-05-2006, 09:23:37 »
ik vind het nog steeds sneu dat Max eruit moest, die gast wint altijd alles, en bij de eerste proef waar het je exit is verliest hij.
Alhoewel hij ook wel erg relaxed ging liggen in die hangmat

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #57 Gepost op: 12-05-2006, 11:18:28 »
Ok, gisteravond eindelijk met enige vertraging wegens voetbal en ondertussen een migraine van hier tot Tokyo , toch aflevering 6 gezien en toen kwam het allemaal weer terug. De regen gedurende de tweede en derde dag op ons nieuwe eiland en de betrekkelijk lage temperaturen die hiermee gepaard gingen. Het zeewater was misschien een ietsiepietsie warmer dan de buitent° maar feit is wel dat van zodra je uit dat water komt met een koel windje erbij, je helemaal blauw wordt van de kou en je bovendien niks hebt om je droog te wrijven, want als je daarvoor je eigen kleren of een laken zou gebruiken zou je ’s nachts helemaal ‘onderkoeld’ raken omdat je in natte kleren moest slapen of met een nat laken, dus dat zijn situaties die je probeert te vermijden, maar Ryan had wel gelijk dat dat visnet zo vlug mogelijk in het water moest natuurlijk.  De beelden dat we ons trouwens staan de warmen rond het haardvuur zijn van nà het uitzetten van het visnet en  niet van ervoor zoals ze nu gemonteerd zijn. Als je goed kijkt, zijn mijn lippen trouwens echt blauw van de kou, ik had nl. geen lichaamsvet meer over.  Ik ben dan in zo’n sitauties echt niet om aan te spreken, dat klopt.

Wat wel grappig was om weer terug te zien, was het grote contrast tussen het ritme op Zuid en op Noord, waar Lydia en Fleur vandaan kwamen. Op Zuid stonden wij allemaal al op bij het krieken van de dag op om naar oesters of slakjes te gaan zoeken en om het kamp in orde te brengen en hout te sprokkelen e.d., bij Noord lagen ze (zoals ik zelf al in eerdere uitzendingen had gezien) veel langer in hun ‘bedje’ zonder dat daar ooit een opmerking over gemaakt werd door anderen. Dat was idd een groot verschil in tempo en dynamiek tussen de 2 kampen.  Daarom ook dat Ryan zich hier vreselijk aan ergerde : de meiden stond al zowat 2 uur later op dan ons én daarna gingen ze linea recta naar de andere kant van het eiland waar de biechthut stond en daar gingen ze zich dan nog eens anderhalf uur ‘opsmukken’. Ik vond het best grappig, het had volgens mij ook met leeftijd te maken, maar Ryan ergerde zich werkelijk dood.  Dat leefde wel heel sterk op Zuid, iedereen gelijk voor de wet en iedereen moet maar meedoen en het ritme volgen  dat de groep bepaald. Ik voel mij hier ook het beste bij, daarom ook dat ik deze keer heel blij was om op Zuid te zitten met de mensen die ik voor het grootste deel zelf gekozen had. Er was ook veel meer een hechtere sfeer bij ons, dan dat ik op Noord kon vaststellen. Maar als je dan zo’n 2 groepen samenvoegt met een verschillende mentaliteit, tja, dan clascht dat natuurlijk gigantisch.

Véronique
« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 11:23:35 door Véro-2006 »

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #58 Gepost op: 12-05-2006, 16:33:42 »
Leuk dat je steeds een soort achter-de-schermen commentaar geeft!
Blijven doen!!!!! ::bravo:: ::hug::

Offline jazzy jazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #59 Gepost op: 13-05-2006, 06:18:54 »
Ik vind het absoluut geen expeditie meer. Het enige wat men doet is roddelen over elkaar en de hele dag een beetje zitten. De kippen worden vastgebonden, aan een boom aangeleverd en dan zijn ze trots op hun zelf als ze de kippen hebben gevonden. Daarnaast vind ik het echt schandalig hoe men met die kippen omgaat.........hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een dier zo te laten lijden als ze hem gaan slachten !!!! Dan ben je absoluut NIET robinson waardig en ben ik blij dat die  :( eruit is !! De hele tv serie is verkloot, had op zijn minst die kip los gelaten zodat ze hem zelf moesten vangen en had hem op een waardige manier geslacht zoals richard dat deed. Ze moeten er echt meer expeditie van maken en al die tutjes eruit flikkeren.

Die hanen waren gewoon een gedeelte van het geleverde rantsoen, ze konden die twee moeilijk in die kist tussen het rijst de bloem en de olie proppen ;D