Auteur Topic: aflevering 10: de finale!  (gelezen 41031 keer)

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #60 Gepost op: 7-06-2006, 14:41:45 »
Ryan. Van Harte gefeliciteerd! Het is je gegund. Ook leuk voor Jennifer dat ze zo ver is gekomen. Jammer voor Richard en Frank natuurlijk, maar die hebben allebei al een keer gewonnen en ze doen voor elkaar niet onder. Als een van hen de winnaar zou zijn, zou ik niet weten wie te kiezen. Frank is een sportieve verliezer!

Offline Hugoboss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #61 Gepost op: 7-06-2006, 18:50:54 »
Gefeliciteerd Ryan, ::zwaai::

Het was echt een spannende finale, de eerste proef was al spannend tussen Jennifer en Ryan.

De tweede proef was echt lache ::rofl::, zeker toen Ryan een meer dan 4 minuten achterstand inhaalde, toen hij opeens zo snel ging dacht ik al hij gaat het winnen van Frank. Ryan had de puzzel gelijk af en Frank had er meer moeite mee.
Na deze proef te hebben gezien wilde ik gewoon dat Ryan won hij is echt zo sterk en had nog zoveel conditie.

Nogmaals gefiliciteerd! ::tandpastasmiley::

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #62 Gepost op: 7-06-2006, 19:51:46 »
 ;D ::tandpastasmiley:: Was weer super moooie finale kijk nu al uit naar volgend seizoen en Ryan is de terechte winnaar. Gelukkig won Jenn niet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #63 Gepost op: 7-06-2006, 20:28:27 »
Wat een geweldige finalerace, echt alle elementen zaten er in! Enne, Richard, een echte Robinson kan ook duiken  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline jebe

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #64 Gepost op: 7-06-2006, 20:34:00 »
Dan nu mijn finale

Bjorn: Te kort mee gedaan, maar dat was zijn eigen schuld
Ernestine: Te lang mee gedaan, hoort niet thuis in de expeditie
Ilona: Wat had ik die graag verder zien komen, maar ze schatte de verhoudingen verkeerd in
Jakobien: Maakte een cruciale fout door op Douwe te stemmen, waar ze Pieter naar huis had kunnen sturen (zou een totaal andere expeditie hebben opgeleverd)
Douwe: Ik ben er nog steeds niet achter wat hij hier nu deed
Maxime: Hoe dom kun je zijn, na een overdadige maaltijd volgt een slaapproef, een ervaren kijker weet dat
Melvin: Sociaal wellicht goed, maar kon mij niet overtuigen, deed ook te weinig om te scoren
Fleur: Heeft absoluut niet gebracht waar velen haar toe in staat achten
Pieter: Jennifer had gelijk, hij hoorde zich zelf te graag, had zijn mond moeten houden, dan was hij ver gekomen.
Veronique: Begon op Miniloc wat kleur te krijgen, maar wordt toch vooral herinnerd door haar totaal mislukte complot met Jakobien. Een hoogtepunt in deze expeditie
Mick: Zonder Mick was het op sommige momenten wel heel saai geweest, waarvoor hulde
Lydia: Zorgde net als Mick voor spanning, maar op zijn tijd ook ontspanning, met name voor de mannen
Karin: Probeerde haar niet opvallen techniek uit 2000 te herhalen en kwam daar ver mee.
Richard: Was niet de Richard van 2001, en werd aan het einde een zeurderig oud mannetje, die het wel heel moeilijk had met de overwinning van Ryan
Frank: Heeft het moeilijk gehad, maar bleef overeind in eerlijkheid en oprechtheid, fysiek had hij het moeilijker dan de vorige keer
Jennifer: werd naar het eind toe sympathieker en speelde het spel veel beter dan haar 2001-expeditiegenoten. Was in het middenstuk van de expeditie echter niet te genieten. Jammer, want dat beeld bleef hangen
Ryan: Een meer dan terechte winnar van deze titanenstrijd. Zelfs Gio, Judge en Zorro zullen dat moeten erkennen. Stak in het totaalpakket sociaal, conditioneel en qua survivalskills ver boven de rest uit. Als enige een topper op alle drie de vlakken. Dus de Titaan


Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #65 Gepost op: 7-06-2006, 21:00:36 »
En idd een ontzettende blunder van het montageteam, om Ryan halverwege al te laten zien met ingetapte vingers en de immuniteitsketting  ::niet-ok::

heb ik iets gemis? ik had dat helemaal neit gezien  ::ohno::

Zie bijgaande screenshot, dit moment kwam ongeveer 10 minuten ná de eerste reclame (ver vóór de uitslag dus...)
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #66 Gepost op: 7-06-2006, 21:08:17 »
Nou nou zeg forumfriends,

Als Riesjaar supporter van het eerste uur vind ik het jammer jullie reacties te lezen. Toegegeven, ik moest ook wel even nadenken hoe Richard zijn verlies nam want hij heeft het eigenlijk helemaal niet nodig om zo in beeld te komen. Maar als kleinzoon van een oud mijnwerker (samen met zijn 8 broers daaronder) weet ik wel zo'n beetje hoe je gevormd wordt als mens wanneer het erop aankomt om jezelf te redden. Ik denk meer dat het de teleurstelling was dat je eruit gaat met die rare spelletjes. Dat kunnen die oermensen niet begrijpen want zeg nou zelf: zo lang mogelijk op een paaltje staan heeft niks met survivallen op zich te maken. Ze kunnen dan hun frustraties niet kwijt en dan is het makkelijk om om zich heen uit te halen.

Wat mij betreft was de eetproef finalewaardig hoor. Neemt niet weg dat ik het Ryan niet gun of zo want dat heb ik al op zijn topic gezegd. Maar ja, wat is nu Robinsonwaardig he? Mij lijkt het meer dat je moet zien te overleven op voedsel waar een varken nog van moet overgeven, je gedraagt zoals Frank met het maken van de pijl en boog (echt top om dat zo weer eens te zien overigens) om de dag door te komen i.p.v. de hele dag te liggen slapen of dat je binnen een paar tellen vuur moet zien te maken en voor onderdak moet zien te zorgen. Nou, en dat hebben we gezien nietwaar?
Riesjaar weer ouderwets aan het hakken en zagen in het begin en het vuur was ook zo gepiept maar dan komen allerlei rare fratsen weer om de hoek kijken. Tsja, en dan gaat een mijnwerker al snel het schip in tegen een sportjongen als Ryan. Doe je niks aan. Dat is natuurlijk ff slikken voor hem en juist op dat moment staan de camera's er weer 's ouderwets bovenop natuurlijk.

Wat betreft zijn reactie:
Dat is nu precies een reactie wat ik verwacht van iemand als Richard. Het is gewoon uhhh zijn manier van sportiviteit tonen hahaha. Net zoals "kort lontje" Mick ook zo kan vlammen. Richard is nu eenmaal zo. Hij ziet het betrekkelijke ervan in en weet dat hij rustig zichzelf kan redden als hij zou worden achtergelaten. Pieter en Jennifer steken altijd een heel verhaal af maar dat heeft deze man gewoon niet nodig. Net als bij de eetproef denkt hij gewoon niet na maar reageert gewoon instinctief en dat is maar goed ook.

Het was goed om hem weer in actie te zien!

Frank ook helemaal weer zoals vanouds. Weg met dat politieke geschuif zoals in het begin maar gewoon weer uhmmm Frank zijn zal ik maar zeggen. Goed te zien zo. Jennifer ook prima volgehouden en lekker goed gebekt tot het eind toe, zullen we maar zeggen. Ergens stil in een hoekje zitten is aan deze dame niet besteedt.

Al met al toch een leuke serie uitzendingen. Beetje te veel Big Brother geregel maar vond het toch leuk dat het weer op tv is geweest.

Overigens, iedereen hier bedankt voor een leuke forumtijd!
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 21:13:27 door Sanderman »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #67 Gepost op: 7-06-2006, 22:38:37 »
Ik vind het super dat Ryan had gewonnen, al wist ik het eigenlijk al sinds de chat met Mick na de uitzending waar Mick eruit ging. Mick had toen gezegd dat de winnaar iemand was die hij het 100% gunde. Karin zou dat dus zeker niet geweest kunnen zijn, Frank was het ook niet meer en in diezelfde chat zei Frank dat hij Richard wel waardeerde, maar uit zijn reactie bleek ook dat Richard ook duidelijk zijn favoriet niet was. Dan ging het dus tussen Jennifer en Ryan en ik ging er dan maar vanuit dat Mick Ryan wel bedoeld zou hebben. Tijdens die laatste proef ging ik nog toch twijfelen, maar uiteindelijk bleek mijn redenatie dus juist te zijn. Fantastisch hoor die laatste proef, je vinger er bijna afhakken, zover achterop raken en dan nog winnen. Meer dan verdiend die overwinnnig. Ryan, van harte gefeliciteerd!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #68 Gepost op: 7-06-2006, 23:22:23 »
Mooie analyse, Jebe. Althans: ik kan me er wel in vinden. Alleen de omschrijving bij Ernestine wijkt af van mijn mening. Daarmee doe je haar echt tekort vind ik.

Als Riesjaar supporter van het eerste uur vind ik het jammer jullie reacties te lezen. (...) Ik denk meer dat het de teleurstelling was dat je eruit gaat met die rare spelletjes. Dat kunnen die oermensen niet begrijpen want zeg nou zelf: zo lang mogelijk op een paaltje staan heeft niks met survivallen op zich te maken. Ze kunnen dan hun frustraties niet kwijt en dan is het makkelijk om om zich heen uit te halen.

Wat mij betreft was de eetproef finalewaardig hoor. Neemt niet weg dat ik het Ryan niet gun of zo want dat heb ik al op zijn topic gezegd. Maar ja, wat is nu Robinsonwaardig he? Mij lijkt het meer dat je moet zien te overleven op voedsel waar een varken nog van moet overgeven, je gedraagt zoals Frank met het maken van de pijl en boog (echt top om dat zo weer eens te zien overigens) om de dag door te komen i.p.v. de hele dag te liggen slapen of dat je binnen een paar tellen vuur moet zien te maken en voor onderdak moet zien te zorgen. Nou, en dat hebben we gezien nietwaar?

Ik denk dat de kracht van ER nou juist is dat de deelnemers getest worden op álle denkbare gebieden die een survivor moet beheersen. En ieder individu zal zijn eigen sterke en zwakkere punten hebben. Overigens is het nog maar de vraag of Richard van Ryan gewonnen zou hebben met de eetproef, want die zie ik er op eenzelfde manier voor aan om het verstand op nul te zetten en even die hap naar binnen te werken. Maar goed: zullen we nooit weten ;).

Wist je trouwens dat in barre tijden vrouwen taaiere overlevers zijn dan mannen? Dat is ondermeer gebleken in de Tweede Wereldoorlog. En vrouwen blinken nou juist niet zo erg uit in al die stoere dingen die jij opsomt.

Ik blijf het wel jammer vinden dat het sociale aspect zo belangrijk (doorslaggevend zelfs) is in ER, waardoor soms het spel zelfs dood valt (neem nou het hele complotgedoe tegen het eind ; alle spanning was eruit). Het maakt het ook mogelijk om een survivor pur sang als Björn al in aflevering 1 te wippen. Dat klopt gewoon niet, blijf ik bij. Overleven heeft ook te maken met je ergernissen kunnen verbijten, en dat heeft de situatie op het 'verliezerseiland' wel geleerd. Het positivisme van Ryan was mooi om te zien, en ook de manier waarop hij met Björn omging vond ik mooi. Gewoon d.m.v. proeven verder komen, en om het sociale aspect (wat natuurlijk niet helemáál onbelangrijk is) mee te laten wegen een soort puntensysteem opbouwen, of zo.
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 23:43:43 door Starry Night »

Offline laura!!!

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #69 Gepost op: 8-06-2006, 16:42:11 »
ik vind het supper dat ryan gewonnen heeft  :) ::ok:: ;D

Offline lizzol

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #70 Gepost op: 8-06-2006, 16:58:32 »

ryan is een half terechte winaar. maar dat ligt deels aan hoe hij zich in de vorige expeditie heeft gedragen. ik had gehoopt dat frank het zou winnen hem zie en zag ik altijd al als de robinsoner.

wat ik jammer vind aan de reden van jullie dat ryan een terechte winaar is is het feit dat hij het in die laatste proef zo goed heeft gedaan maar dan moet je wel ff bedenken dat hij meer voeding had dan de rest.

dus:respect voor frank!!
groetjes lizzol

Offline Sudoka

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #71 Gepost op: 8-06-2006, 17:20:52 »
ryan is een half terechte winaar.  maar dan moet je wel ff bedenken dat hij meer voeding had dan de rest.



groetjes lizzol

Waarschijnlijk heb je een paar afleveringen gemist.
Dat eten wat Ryan op zijn laatste dag kreeg en nog deelde ook met de anderen maakte hem echt de winnaar niet hoor.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #72 Gepost op: 8-06-2006, 19:04:01 »
Zal ik straks bekijken   :-\\ :-\\

Offline richard fan

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #73 Gepost op: 8-06-2006, 20:18:14 »
enig idee iemand waarom richard zo deed? naart schijnt ist spel na de snee van ryan een uur stopgezet geweest, om dat te hechten en glucose aan te brengen... op zo een moment zak je in richard en frank zijn plaats ook wel ff door de knieën... verklaar eens waarom richard geen vraag had gesteld aan een van de twee... het is er gewoon uitgeknipt! dus...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #74 Gepost op: 8-06-2006, 20:30:04 »
enig idee iemand waarom richard zo deed? naart schijnt ist spel na de snee van ryan een uur stopgezet geweest, om dat te hechten en glucose aan te brengen... op zo een moment zak je in richard en frank zijn plaats ook wel ff door de knieën... verklaar eens waarom richard geen vraag had gesteld aan een van de twee... het is er gewoon uitgeknipt! dus...

Dus?? ???  ???  ???

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #75 Gepost op: 8-06-2006, 21:50:54 »
wat ik jammer vind aan de reden van jullie dat ryan een terechte winaar is is het feit dat hij het in die laatste proef zo goed heeft gedaan maar dan moet je wel ff bedenken dat hij meer voeding had dan de rest.

dus:respect voor frank!!
groetjes lizzol
Richard had zijn buikje ook nog pas aardig rond gegeten  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #76 Gepost op: 10-06-2006, 10:57:56 »
enig idee iemand waarom richard zo deed? naart schijnt ist spel na de snee van ryan een uur stopgezet geweest, om dat te hechten en glucose aan te brengen... op zo een moment zak je in richard en frank zijn plaats ook wel ff door de knieën... verklaar eens waarom richard geen vraag had gesteld aan een van de twee... het is er gewoon uitgeknipt! dus...

Richard hoe deed wanneer? Volgens mij zijn de mensen hier m.n. teleurgesteld in de Richard vóór de laatste proef.

Offline Sudoka

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #77 Gepost op: 10-06-2006, 15:45:58 »
Richard reageerde zo vanaf het moment dat Ryan erbij kwam.
Hij heeft steeds geroepen dat hij meedeed om te winnen maar op t laatst zei hij dta hij tevreden was met een derde of vierde plaats, het kon hem niks schelen zei hij.
Dus in mijn ogen was hij jaloers

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #78 Gepost op: 10-06-2006, 20:26:19 »
kijken jullei allemaal voro de grap is aflevering 1 terug en ziehoeveel sommige kandidaten zijn afgevallen

Offline Joris1971

  • Forumlid
Re: aflevering 10: de finale!
« Reactie #79 Gepost op: 12-06-2006, 16:41:37 »
Ik vind wel dat exp. Robinson na 5x (of meer?) een beetje iedere keer van hetzelfde begint te worden.

Altijd dezelfde soort proeven (evenwichtsbalk, de proef met die kruiken water, die proef met die smerige dingen die ze moeten eten etc etc).
Hoelang blijft het programma nog leuk...?