Auteur Topic: [Kandidaat] Sven  (gelezen 33337 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #60 Gepost op: 15-10-2007, 15:18:49 »
... en dan had Rudi hem nog mede-leider moeten maken zeker, en een extra portie rijst geven misschien?
Neenne, zo werkt het niet. ::ohno:: Hij is nu waar hij hoort te zijn. ::jaja::
::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #61 Gepost op: 15-10-2007, 17:08:08 »
Ik denk dat Sven best heimwee had naar België en gewoon graag naar huis wilde. Dat hij geen leider werd, heeft daar denk ik niet eens zoveel mee te maken.
Maar het is wel waar wat hij zei: áls hij wél leider geworden was, had hij toch moeten blijven. Zin of niet. Want dan heb je verantwoordelijkheden.

Nu niet, dus hij kan ook gewoon lekker terug naar huis.

Dan had hij zich niet moeten opgeven, als hij zo graag naar huis wilde! Nee, ik vind het echt een grote tegenvaller! het komt op mij meer over als: ik heb mijn zin niet gekregen, dus ga ik naar huis. eerlijk is eerlijk, ik vond het ook heel sneu voor hem, want hij verdiende het imo zeker om bij de laatste 40 te zitten, maar heb me dus danig in hem vergist!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #62 Gepost op: 15-10-2007, 17:23:21 »
hij ging wel wat ver hè, met z'n voor heel belgie. beetje overdreven.
Idd,en nu maakt ie zichzelf en de para's  belachelijk voor Belgie én Nederland.
 8) De Belgische para's  ::ok:: stuur ze naar Irak,en na 2 weken; 'ik doe niet meer mee,ik ga naar huis voila'  ::) ::)

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #63 Gepost op: 15-10-2007, 18:16:10 »
Ja, ik heb nog een ander scenario:
Sven wilde eigenlijk helemaal niet weg. Het viel hem natuurlijk heel erg tegen dat hij geen leider werd. Maar hij hoopte stiekem dat andere kandidaten (en dan met name kampleider Rudi) hem zouden smeken toch alsjeblieft te blijven. Mijn theorie: als Rudi hem toch gewoon een blauwe bandana had aangeboden en daarbij had gezegd dat Sven er wat hem betreft echt in moest blijven, dan had hij dat niet geweigerd.
Ik wil toch graag voor Sven opkomen.
Rudi had hem bij die extra bandana's inderdaad alsnog een bandana aangeboden, maar Sven was op het eiland tot het besef gekomen dat hij meer tijd bij zijn gezin wilde doorbrengen.
Aan de ene kant had ik ook zoiets van: dat weet je vantevoren, ga dan helemaal niet. Aan de andere kant: pas als je op zo'n eiland zit, kom je tot nadenken, kom je tot inzichten, die op de een of andere manier thuis niet tot je komen.
Ik heb zeer veel sympathie voor Sven en ik vind hem absoluut niet iemand die weggaat omdat hij niet tot leider is gekozen.
Sven is een topper!  ::zwaai::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #64 Gepost op: 15-10-2007, 18:25:12 »
Okee, okee!  :)

Het scenario dat ik schetste was trouwens niet helemaal serieus bedoeld, misschien had ik er voor de duidelijkheid een  ;) bij moeten zetten. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #65 Gepost op: 15-10-2007, 18:26:27 »
Okee, okee!  :)

Het scenario dat ik schetste was trouwens niet helemaal serieus bedoeld, misschien had ik er voor de duidelijkheid een  ;) bij moeten zetten. ;)
Oké, no hard feelings  ::tandpastasmiley::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #66 Gepost op: 15-10-2007, 18:32:00 »
Ik wil toch graag voor Sven opkomen.
Rudi had hem bij die extra bandana's inderdaad alsnog een bandana aangeboden, maar Sven was op het eiland tot het besef gekomen dat hij meer tijd bij zijn gezin wilde doorbrengen.
Aan de ene kant had ik ook zoiets van: dat weet je vantevoren, ga dan helemaal niet. Aan de andere kant: pas als je op zo'n eiland zit, kom je tot nadenken, kom je tot inzichten, die op de een of andere manier thuis niet tot je komen.
Ik heb zeer veel sympathie voor Sven en ik vind hem absoluut niet iemand die weggaat omdat hij niet tot leider is gekozen.
Sven is een topper!  ::zwaai::

Probleem is ook dat je nooit van te voren weet of je heimwee krijgt. Zelfs mensen die al veel vaker, soms ook lange tijd, van huis zijn geweest, kunnen het zomaar ineens krijgen. En heimwee is gewoon erg. Dan bedoel ik niet dat je even huis mist. Maar echt die pijn van binnen, dat je écht er genoeg van hebt en terug naar huis wilt en écht het idee hebt dat je van binnen uit elkaar scheurt....
Daar doe je niet veel tegen. En dan kan iedereen roepen van: Kom aan, verman je zelf. Als je er niet aan denkt is het niet zo. Je stelt je aan etc.

Maar geloof me, dat werkt zo niet.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #67 Gepost op: 15-10-2007, 20:28:49 »
Probleem is ook dat je nooit van te voren weet of je heimwee krijgt. Zelfs mensen die al veel vaker, soms ook lange tijd, van huis zijn geweest, kunnen het zomaar ineens krijgen. En heimwee is gewoon erg. Dan bedoel ik niet dat je even huis mist. Maar echt die pijn van binnen, dat je écht er genoeg van hebt en terug naar huis wilt en écht het idee hebt dat je van binnen uit elkaar scheurt....
Daar doe je niet veel tegen. En dan kan iedereen roepen van: Kom aan, verman je zelf. Als je er niet aan denkt is het niet zo. Je stelt je aan etc.

Maar geloof me, dat werkt zo niet.
Sorry,maar dit vind ik dikke bullsh*t  ::jaja:: ::jaja:: Bij een bakker of kok of huisvrouw of fotomodel enz, enz,kan ik dit nog begrijpen,maar bij een paracommando? of wat hij ook is?  ::oink:: ::oink:: ::oink:: Watje  ::jaja:: ::jaja::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #68 Gepost op: 15-10-2007, 20:31:23 »
Sven is en blijft een paracommando, en als hij zo snel al opgeeft, is hij zijn beroep niet waard.

Wikipedia zegt:

Citaat
Een commando heeft een zware training gehad, en kan daardoor in alle omstandigheden met alle middelen werken.

En (als we van ER uitgaan) voldoet hij niet aan de quote.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #69 Gepost op: 15-10-2007, 20:36:57 »
Paracommando is zijn werk. Dit is geen werk :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #70 Gepost op: 15-10-2007, 20:40:12 »
maar toch....


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #71 Gepost op: 15-10-2007, 21:04:23 »
Een paracommando met heimwee is net zoiets als een piloot met vliegangst, of een duiker met watervrees.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #72 Gepost op: 15-10-2007, 21:07:06 »
Een paracommando met heimwee is net zoiets als een piloot met vliegangst, of een duiker met watervrees.

:D

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #73 Gepost op: 15-10-2007, 21:14:56 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: lief klein konijntje toch!! Pas op voor de boze vos hé! ::rofl::

kennen jullie deze nog ????   Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus enz  hhaahah
Blesses too you 2

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #74 Gepost op: 15-10-2007, 21:15:55 »
Zelf ben ik ook soldaat geweest  ::jaja:: geen para,maar dan nog wel bij de Genie  :D ::jaja:: ::jaja:: in Duitsland,voor het geval de Duitsers opnieuw zouden beginnen,wij moesten die tegenhouden  :o :o Moesten zij BOE geroepen hebben,dan deden wij het al in ons broek  ;D Maar daar gaat het mij niet om,dat was verplicht,je kon er niet omheen. Maar Sven,een beroeps para die op een voor hem avontuurlijk reisje er zo truttig de brui aan geeft,dat gaat er bij mij niet in  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #75 Gepost op: 15-10-2007, 21:23:29 »
Zelf ben ik ook soldaat geweest  ::jaja:: geen para,maar dan nog wel bij de Genie  :D ::jaja:: ::jaja:: in Duitsland,voor het geval de Duitsers opnieuw zouden beginnen,wij moesten die tegenhouden  :o :o Moesten zij BOE geroepen hebben,dan deden wij het al in ons broek  ;D Maar daar gaat het mij niet om,dat was verplicht,je kon er niet omheen. Maar Sven,een beroeps para die op een voor hem avontuurlijk reisje er zo truttig de brui aan geeft,dat gaat er bij mij niet in  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

En bij mij ook niet hoor.

Ja zeg , dat kan toch niet, ik vind hem gewoon een slechte verliezer.
Weinig tegenslagen gehad in zijn leven w.s. .Alles zat hem w.s. mee.
od vergeef me als ik nu helemaal naast zit,want ik wil hem niet afkraken,maar ikkan gewoon niet geloven dat een para zich zo opstelt.

Dan moet ik weer denken aan wat Frans zei "jij als para moet dat toch weten ....... en Sven daarop ....ij had het over heel Belgie of zoiets ...beetje overdreven maar .

Nee ...ik bljf erbij een slechte verliezer maar wel met een goed hart hoor.
Blesses too you 2

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #76 Gepost op: 15-10-2007, 21:36:15 »
[quote author=Blesses link=topic=29449.msg803239#msg803239 date=1192476209

Dan moet ik weer denken aan wat Frans zei "jij als para moet dat toch weten ....... en Sven daarop ....ij had het over heel Belgie of zoiets ...beetje overdreven maar .

Nee ...ik bljf erbij een slechte verliezer maar wel met een goed hart hoor.
[/quote]Idd,dat heb ik al ergens gepost(dat hij nu zichzelf te schamen zet) naar wat ik over Sven gezien heb kan ik 1 ding vaststellen,dit is een para onwaardig  ::jaja:: ::jaja:: en is een slechte verliezer,dat hij een goed hart heeft,dat kan ik dan weer  best aannemen  ::ok::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #77 Gepost op: 15-10-2007, 21:38:10 »
Soms kunnen omstandigheden ook veranderen waardoor heimwee ineens opkomt. Sven is een jonge gast, misschien pas getrouwd, vriendin, kleine, weet ik veel.

Zelfs de meest harde mannen die altijd opscheppen nooit ergens om te geven, veranderen in zulke gevallen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #78 Gepost op: 15-10-2007, 21:55:39 »
Soms kunnen omstandigheden ook veranderen waardoor heimwee ineens opkomt. Sven is een jonge gast, misschien pas getrouwd, vriendin, kleine, weet ik veel.

Zelfs de meest harde mannen die altijd opscheppen nooit ergens om te geven, veranderen in zulke gevallen.


Ja ,ik geloof wel dat hij heimwee had maar de timing was zo verkeerd.
Als ik nog leider was geweest dan ken ik mijn verantwoording,maar nu ligt mijn verantwoording 5000 kilom. ver
Die verantwoording had hij toch ook voordat hij niet herkozen werd???

Door gevoel van verliezen...... wilt hij ook echt naar huis ...anders had hij gebleven.
Hij had nooit naar huis gewild als hij wel weer als leider zou zijn gekozen.

Ik kan het niet laten om dat te denken.

En het spel was nog niet eens echt begonnen, nog genoeg uitdagingen voor hem,dacht ik zo

Een echte leider geeft niet zomaar op,die blijft zich verantwoordelijk voelen voor zijn groep . Alleen een stapje lager....tja daar heeft hij moeite mee.In zijn speegh zei hij toch ook jullie zijn net zo belangrijk
Dat woordje netzo vind ik niet geplaatst...hij had beter kunnen zeggen...  we zijn allemaal even belangrijk en iedereen heeft zo zijn eigen kwaliteiten en we vullen elkaar alleen maar aan enz enz.

Hij werd niet gekozen en boem   saluut ....ik heb hier geen zin meer in.Zomaar ineens.??? Of lijkt dat voor ons zomaar ineens??
Maar waar had hij dan precies geen zin meer in dan??  Wie weet dat??
 
En vandaaruit ben ik de coordinator van het geheel.enz enz.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2007, 21:58:21 door Blesses »
Blesses too you 2

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sven
« Reactie #79 Gepost op: 15-10-2007, 21:56:36 »
Soms kunnen omstandigheden ook veranderen waardoor heimwee ineens opkomt. Sven is een jonge gast, misschien pas getrouwd, vriendin, kleine, weet ik veel.

Zelfs de meest harde mannen die altijd opscheppen nooit ergens om te geven, veranderen in zulke gevallen.

tssk tssk tssk Cynneke, Sven was voor mij ook dé Robinson nr 1,is getraind op overleven,weet welke dingen eetbaar zijn enz,enz, is para,dus weet zijn familie dat ie op elk ogenblik ergens in een gevaarlijke missie kan betrokken zijn,en dan geeft hij tijdens ER op om een truttige reden?  :o :o :o