Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 15369 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Aflevering 5
« Gepost op: 28-10-2007, 08:53:34 »
De sfeer in kamp Zuid zit op een dieptepunt. Ingeborg, de leidster van kamp Noord, en haar teamleden verloren vorige week de schuttersproef waardoor ze de helft van haar harmonieuze kamp naar huis moest sturen. Maar al snel krijgt ze de kans om revanche te nemen om haar team alsnog te versterken tijdens een kussengevecht op een evenwichtsbalk boven de zee. Maar of Ingeborgs team deze overwinning kan binnenrijven, zal nog moeten blijken...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2007, 20:19:45 »
De sfeer in kamp Zuid zit op een dieptepunt. Ingeborg, de leidster van kamp Noord, en haar teamleden verloren vorige week de schuttersproef waardoor ze de helft van haar harmonieuze kamp naar huis moest sturen. Maar al snel krijgt ze de kans om revanche te nemen om haar team alsnog te versterken tijdens een kussengevecht op een evenwichtsbalk boven de zee. Maar of Ingeborgs team deze overwinning kan binnenrijven, zal nog moeten blijken...


Wij zijn er klaar voor en gaan ervoor, let the games begin.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2007, 22:37:20 »
Ik ben blij dat het blauwe team exit is :) t was geen leuk kamp

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2007, 22:37:23 »
Wat heftig!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben dolblij dat rood erin is gebleven!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2007, 22:41:06 »
Rudi, Siegrieke, Bruno, Lotus, Kimo weg. Toch een paar mensen die veel in beeld zijn geweest. Ik had eigenlijk verwacht dat Ingeborg nog vijf mensen van de afvalelrs zou mogen kiezen of zo zodat zij zouden blijven. :P
Nog even niks.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2007, 22:41:40 »
Vergeet Mathilde niet. En forumster Els, maar die is niet veel in beeld geweest.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 28-10-2007, 22:41:49 »
Een spannende aflevering zeg :D
En ik ben super blij dat kamp Noord/rood gewonnen heeft ::ok:: ::ok::

Die balk proef met die kussens was wel leuk. Moest wel lachen om Frans :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2007, 22:41:58 »
Toch wel weer leuk... wat meer aandacht voor de spellen en een stuk minder aan dat gekonkel onderling. ::) En toch weer een oncverwachte wending in het spel... een heel kamp naar huis :o Hoe verzinnen ze het elke keer toch weer. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 28-10-2007, 22:42:21 »
Ah, wat een geweldige aflevering. Ben echt zo blij dat 't rode team 2 keer heeft gewonnen, vol verdiend  ::bravo:: Één van de leukste ER-kampen tot nu toe! En Bart was echt zo ontzettend geweldig, die blik in zijn ogen, fantastisch  ::love::
First you go backwards, but then forwards again

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 28-10-2007, 22:42:50 »
Ik vind dit concept ook heel leuk, het is tenminste weer iets heel anders 8)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2007, 22:44:42 »
Poeh poeh, dat was wel even schrikken.
Inderdaad wel heel gaaf dat kamp noord won! ::ok::


Een paar dingetjes:
- Ik vond het heel vreemd dat kamp zuid al kon zien welk soort proef het ging worden en hier ook al voor kon oefenen. Gelukkig bleek bhet uiteindelijk niet uit te maken.
- De keuze van Rudi om alvast een lijstje voor de proef te maken vond ik ook vreemd: hij kiest een aantal vrouwen uit en zegt n.a.v. de reacties van een aantal mannen: laten we de vrouwen toch eens niet discrimineren/onderschatten. Wat doet hij vervolgens zelf als hij ziet dat het andere kamp sterke mannen inzet....... ik kon zijn keuze begrijpen, maar maak dan van tevoren geen opzet als je niet weet wat de proef precies inhoudt!
- Ik vond Rudi wel heel sportief bij het afscheid van Ingeborg!!! Petje af!

Leuke aflevering, ben weer benieuwd naar volgende week!  ::bravo::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2007, 22:46:17 »
Ik vond het heel vreemd dat kamp zuid al kon zien welk soort proef het ging worden en hier ook al voor kon oefenen. Gelukkig bleek bhet uiteindelijk niet uit te maken.

Vond ik ook!  ???

Eigenlijk wel grappig zoals ze je eerst vijf afleveringen lang met bepaalde personen kennis laten maken... En dan zijn ze zomaar weg! Met Bruno als extreemste voorbeeld natuurlijk, die was al vanaf de eerste aflevering erg 'aanwezig'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2007, 23:09:04 »
Wát een spel
Wát een expeditie

Elke week harder
Elke week beter

fantastisch
 ::bravo::

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2007, 23:23:27 »
::oink:: Wat een spel!

Ik zat echt op het puntje van de bank tijdens het touwtrekken, wat geweldig spannend!
Rood heeft naar mijn mening terrecht gewonnen. Op de een of andere manier slaagt ingeborg er in om de 'stille' kracht in mensen te zien en die er feilloos uit te pikken.
Petje af.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 28-10-2007, 23:32:02 »
Oeps ik heb de aflevering niet kunnen zien, maar dacht: toch maar alvast even neuzen. Lees ik dit.  ::rofl:: Nou ja, dat maakt 't wel iets minder spannend voor morgen. Maar er blijft vast nog wel genoeg te genieten over.  ;D

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 29-10-2007, 01:54:42 »
- Ik vond het heel vreemd dat kamp zuid al kon zien welk soort proef het ging worden en hier ook al voor kon oefenen. Gelukkig bleek bhet uiteindelijk niet uit te maken.

Ze moeten de opstellingen voor de proeven op het eiland in de buurt van de kampen bouwen. Kamp Zuid had gewoon het geluk dat zij dicht tegen de westelijke kant van het eiland zaten zodat ze de proef al konden zien. Maarja, achteraf bekeken hebben ze er toch geen voordeel uit kunnen halen zoals je zegt.
2024: wie is de Mol?

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2007, 03:27:18 »
Poeh poeh, dat was wel even schrikken.
Inderdaad wel heel gaaf dat kamp noord won! ::ok::


Een paar dingetjes:
- Ik vond het heel vreemd dat kamp zuid al kon zien welk soort proef het ging worden en hier ook al voor kon oefenen. Gelukkig bleek bhet uiteindelijk niet uit te maken.
- De keuze van Rudi om alvast een lijstje voor de proef te maken vond ik ook vreemd: hij kiest een aantal vrouwen uit en zegt n.a.v. de reacties van een aantal mannen: laten we de vrouwen toch eens niet discrimineren/onderschatten. Wat doet hij vervolgens zelf als hij ziet dat het andere kamp sterke mannen inzet....... ik kon zijn keuze begrijpen, maar maak dan van tevoren geen opzet als je niet weet wat de proef precies inhoudt!

Leuke aflevering, ben weer benieuwd naar volgende week!  ::bravo::

Hai Tannie, grappig dit, ik zei exact hetzelfde tijdens de uitzending!  ::tandpastasmiley::

Inderdaad bleek het gelukkig niet uit te maken dat zuid al wist welk soort proef ze moesten doen maar het gaat me ook meer om het principe, gewoon omdat het niet eerlijk is als 1 groep wel en 1 groep niet op de hoogte is en bovendien heeft kunnen oefenen. Want dat de locatie van zo'n bouwwerk nu eenmaal niet verborgen kan blijven snap ik best maar de produktie had ze uiteraard wel kunnen verbieden om te oefenen.


Anyway, tis inmiddels allemaal achterhaald en wat een fantastische aflevering was het weer, we vallen van de ene verbazing in de andere!  ::rofl::

Ik vind het concept van deze afl echt geweldig hoewel er ook wat minpuntjes aan verbonden zijn zoals wie is wie nu eigenlijk maar ik denk dat we daar nu aan toe gaan komen en eigenlijk is er nog genoeg tijd dus niet echt een nadeel maar meer een kwestie van wennen.  Wel een minpunt vind ik dat het met zo'n grote groep natuurlijk onmogelijk om alles wat er gezegd en gedaan wordt te filmen waardoor je soms ineens met dingen wordt geconfronteerd die wat vreemd overkomen en vragen oproepen omdat we de voorgeschiedenis niet mee hebben gekregen.

De ruzie tussen de 2 (haantjes ghehe) mannen van het blauwe kamp (ik ben beter als jij want jij brengt prei mee en ik palmhart...en dan ook nog : ja maar hij begon! ... LOL!)  kwam bv zo uit de lucht vallen omdat we de ergernissen die er aan vooraf zijn gegaan niet hebben gezien, sterker nog, een van de tweede mannen kende ik niet eens! Ja, ik weet inmiddels dat ie Walter heet maar dat heb ik wel eerst op moeten zoeken.  ::dom:: ::tandpastasmiley::

Zo is het me ook nog steeds niet duidelijk waarom "Lou" er nu zo heilig van overtuigd was dat zij door Ingeborg zou zijn gekozen! Ik heb echt geen idee waar ze die zekerheid aan ontleende?

Dat is een van de weinige dingen die ik althans als nadeel beschouw maar die neem ik graag voor lief want verder niets dan lof, het grote voordeel van dit concept is immers dat het spannender is als ooit tevoren!  ::respect::




Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2007, 09:30:12 »
Deze ER is idd een stuk interessanter dan de twee vorige edities. Het valt nu wel op hoe ontzettend saai de Panama-editie was.   
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2007, 09:37:50 »
Deze ER is idd een stuk interessanter dan de twee vorige edities. Het valt nu wel op hoe ontzettend saai de Panama-editie was.   
Hoi,nou ik ben het daar niet mee eens.
Iedere editie heeft zo zijn charmes hoor!
Ik vind dit concept wel superrrrrr!
Volgende week blijven er dus maar 10 over zeg!
Spannend!!!!
Kan niet wachten... ::zwaai::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Aflevering 5
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2007, 09:42:38 »
Ik schaar me onder jullie voor wat betreft deze aflevering, spannend man!!!
Had ik in het begin nog zoiets van 'k weet niet of ik dit volhou, nu is het Robinson-gevoel weer helemaal terug, top!!!!Rood terecht winnaar lijkt mij, wel jammer van een aantal blauwe team leden maar het leven daar is hard, dus..... een spreeuw is geen mus!!!
doeg 8berg