Poll

Wie is de beste Robinson, dus qua overleven,proeven, sociaal gedrag...

Hans
3 (12%)
Kyra
0 (0%)
Sharon
2 (8%)
Yin
1 (4%)
HiuKwan
11 (44%)
Sarah
2 (8%)
Geert
6 (24%)

Totaal aantal stemmen: 25

Poll gesloten: 19-10-2008, 19:04:44

Auteur Topic: De beste Robinson van dit jaar  (gelezen 7294 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
De beste Robinson van dit jaar
« Gepost op: 17-10-2008, 18:54:42 »
Voor mij is de beste Robinson altijd nog degene geweest die het best kon overleven, die proeven won, of iig moeite deed proeven te winnen en die ook sociaal gedrag vertoont.

Dit jaar is dat voor mij HiuKwan, ik hoop ook dat ze wint, maar ik vrees ergens van niet ::)

Wie is nou eigenlijk jullie Robinson? En ik bedoel dus niet qua tactisch stemmen ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2008, 19:02:11 »
Bij gebrek aan beter: Geert.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2008, 19:18:08 »
Degene die het beste kan overleven, vind ik erg moeilijk te zeggen. Geert T. is het meest een 'survivor-type' van degenen die nu nog over zijn, maar dat betekent voor mij niet dat hij daadwerkelijk de beste overlever is.
Qua proeven hebben we nog maar weinig individuele actie gezien, dus dan hebben alleen HiuKwan (visproef) en Yin (paaldansen) iets laten zien. En sociaal gedrag vind ik ook al lastig... :-\\

Gewoon heel algemeen vind ik dat Hans het spel het beste speelt en daarom stem ik toch op hem.

Ondanks dat ik hem de afgelopen aflevering niet zo sympathiek vond overkomen en dus niet echt mijn favoriete kandidaat is ofzo, vind ik dat hij het tot nu toe wel verdient te winnen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2008, 19:24:45 »
Onze mijnheer Van Tornhout. Respect voor die krabbenval ::jaja::

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2008, 19:42:03 »
Hiukwan, is weer eens wat anders dan het mainstream type Robinson.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #5 Gepost op: 17-10-2008, 20:45:40 »
als je dit forum overleeft dan ben je de max: hiukwan

in de expeditie weet ik het nog niet. ben geneigt geert te zeggen ivm de handigheid waarmee hij dingen maakt zoals die krabbenval.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #6 Gepost op: 17-10-2008, 22:02:26 »
Sharon. :P
Nog even niks.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #7 Gepost op: 18-10-2008, 10:21:33 »
Ik vind t lastig dit jaar, want ze hebben ieder voor zich kwaliteiten. Je hebt namelijk survivoraspecten, fysieke kracht, mentale kracht, strategisch inzicht en handelen, sociale vaardigheden. Eigenlijk moet je van alles wat hebben om de beste te zijn. Ik ga over tot een analyse op grond van wat ik zie op tv en wat ik zie vanuit de groep naar iemand toe.   

Hiukwan is een sterke kandidaat. Ze red zich prima in de groep. Ze maakt van haar hart geen moordkuil. Ze maakt eten van wat ze daar vindt. Ze ving als enige een vis. Ze is sociaal en steunt anderen. Ik denk dat de spelletjes van sommige anderen te slim gespeeld zijn. Dus het spelaspect is bij Hiukwan minder sterk of ze heeft er geen zin in om strategisch te spelen. Ze scoort wel hoog in mijn overzicht aan capaciteiten (4 van de 5)

Yin speelt het spel. Ze is een sterke vrouw fysiek en mentaal. Ik denk dat deze dame zich overal wel red, ook alleen op een eiland. Ook kan ze koken met wat er op het eiland aanwezig is. Sociaal ligt ze goed, want ze weet goed te bewegen tussen haar stategie en de groepsverhoudingen. Voorzover ik zie, heeft niemand haar nog echt door. Ik denk dat ze zelfs Hans nog een mes in de rug steekt. Ik hoop dat ze sociaal door de mand gaat vallen de volgende aflevering, maar naar mij mening is dat nog niet aan de hand. Kan ook aan haar immuniteitswinst liggen. (volgens mij 4.5 van de 5, met een halve punt voor sociaal)

Hans speelt het spel nog meer. Maar die gaat zichzelf denk ik nog wel in zijn voet schieten met het gekonkel. Ik vind hem fysiek geen topper. Ik zie hem nou niet direct de fysieke proeven winnen. Ik weet nou nog steeds niet heel goed wat hij nou precies bijdraagt op het eiland. Hij is vooral mentaal overheersend. Hij komt sociaal over naar de groep toe (ookal vind ik het als kijker nep), dus dat punt geef ik hem deze week nog wel. Werkt wel erg goed in zo'n situatie. (3 van de 5)

Geert is een survivor-type. Die maakt van niets iets (de mcGyver van ER). Die red zich wel alleen op een eiland. Hoe hij sociaal ligt is lastig, want er is wel op hem gestemd. Ik vind dat ik hem niet heel erg zie, ik bedoel: wie is die Geert nou echt. Hij ziet er nog niet mentaal kapot uit. Fysiek weet ik niet of de proeven hem liggen. En ik denk dat er achter hem meer strategie steekt, dan hij daadwerkelijk uitspreekt. Hij is de stille op de achtergrond die slim meelift op andermans overheersende karakter. (4,5 van de 5 punten voor hem, met een halve punt voor sociaal)
 
Kyra is fysiek sterk. Mentaal lijkt ze buigzaam, maar zij is wel de enige die nu echt twijfelt aan een aantal mensen. Maar echt strategisch inzicht zie ik nog niet, dan had ze wel eerder iets voelen aankomen of gehandeld. Volgens mij draagt ze haar steentje bij in de groep. Sociaal is ze volgens mij ook prima in staat zich te redden. (3,5 van de 5)

Sharon is fysiek en mentaal voorlopig niet stuk te krijgen. Die is zo positief. En ze is ook actief bezig met klussen op het eiland. Een aanpakker met het vermogen om anderen op te peppen. Dus ook zeer sociaal. Strategisch spel is niet haar ding, maar ik hoop dat ze tot inzicht komt en dan ook haar strategische brein laat werken. (4 van de 5 voor Sharon)

Sarah zie ik te weinig. Ze heeft eenmaal een mentale break-down gehad. En ik hoor steeds van anderen dat ze de minst gemotiveerde kandidaat is op dit moment. Ik zie ook niet goed wat ze op het eiland doet. Strategisch hangt ze denk ik erg aan Hiukwan (having friends in de right places), maar of ze dat zelf door heeft, denk t niet. Sociaal is ze denk ik nog wel in de race, want ik hoor niemand klagen dat ze niet sociaal is. Maar de andere aspecten komen totaal niet uit de verf in de afleveringen. (1 van de 5 op grond van wat de beelden mij tonen, correct me if i'm wrong)

Dus Yin en Geert op 1 (Yin gun ik het niet), Hiukwan en Sharon op 2 (vind ik persoonlijk de leukste kandidaten), Kyra op 3, Hans op 4, Sarah op 5.

En dan gaat het er dus om wie zijn specifieke talent(en) het meest effectief inzet. 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2008, 10:32:59 »
Interessante, goed uitgewerkte analyse!  ::jaja:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #9 Gepost op: 18-10-2008, 11:07:50 »
Interessante, goed uitgewerkte analyse!  ::jaja:: ::ok::

Tenks he! Groepsprocessen en individueen in groepen zijn ook razend interessante materie.  ::jaja::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2008, 15:37:13 »
HiuKwam, ze ligt goed in de groep, draagt haar steentje bij en is mentaal denk ik ook heel sterk.  ::love::
There's no show like a reality show ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #11 Gepost op: 19-10-2008, 21:52:51 »
Ik vind hem fysiek geen topper. Ik zie hem nou niet direct de fysieke proeven winnen. Ik weet nou nog steeds niet heel goed wat hij nou precies bijdraagt op het eiland.

Hij heeft nu wel zijn best gedaan dit te weerleggen! ::rofl::
In beide proeven tweede, en een mooie val geknutseld! (misschien dat ze hiermee daadwerkelijk de varaan gaan vangen!  ::vergroot::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #12 Gepost op: 19-10-2008, 21:57:13 »
Hij heeft nu wel zijn best gedaan dit te weerleggen! ::rofl::
In beide proeven tweede, en een mooie val geknutseld! (misschien dat ze hiermee daadwerkelijk de varaan gaan vangen!  ::vergroot::)
r

Ja eindelijk wat pit anders dan dominante haantjesgedrag. Ik vond Kyra overigens wederom sterk overkomen. Ik baal dr van dat zij er uit ligt. Ik snap dat hele stemgedrag niet. Het begint saai te worden. Het is duidelijk wie er over blijven. Jammer!
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #13 Gepost op: 19-10-2008, 22:05:26 »
r

Ja eindelijk wat pit anders dan dominante haantjesgedrag. Ik vond Kyra overigens wederom sterk overkomen. Ik baal dr van dat zij er uit ligt. Ik snap dat hele stemgedrag niet. Het begint saai te worden. Het is duidelijk wie er over blijven. Jammer!

Ja het begin echt saai te worden :-\\ Want je weet al dat de volgende waarschijnlijk Sharon is.
Ik hoop dat er volgende week een addertje onder het gras zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #14 Gepost op: 20-10-2008, 08:41:25 »
Ja het begin echt saai te worden :-\\ Want je weet al dat de volgende waarschijnlijk Sharon is.
Ik hoop dat er volgende week een addertje onder het gras zit.

Dat valt alleen te voorkomen als Sarah, Sharon en Hiu alledrie op Geert gaan stemmen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #15 Gepost op: 20-10-2008, 13:53:14 »
Even een flauw antwoord: de winnaar van Expeditie Robinson zal voor mij de beste Robinson zijn. Een echte voorkeur heb ik op dit moment niet al heb ik liever dat iemand die actief heeft deelgenomen aan het spel de uiteindelijke titel krijgt. Het beschikken over survival capaciteiten zie ik enkel als een instrument om ver te geraken, immers vooral in de beginfase kan de groep als geheel daarvan profiteren. Gezien de waardering die men over het algemeen heeft voor deze vaardigheid is het bij de allerlaatste eilandraad wel een meerwaarde.

Een puntensysteem opstellen voor alle vaardigheden teneinde de kandidaten te beoordelen is nogal problematisch. Zo zou ik binnen Expeditie Robinson fysieke kracht veel minder belang toedichten dan tactisch/strategisch inzicht en handelen om maar een voorbeeld te noemen. En het beschikken over voldoende sociale vaardigheden lijkt noodzakelijk te zijn om ook maar in de buurt van de finale te komen in tegenstelling tot survival capaciteiten. Ik ben het er wel mee eens dat de meeste winnaars de vaardigheden hebben weten te combineren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #16 Gepost op: 20-10-2008, 14:03:14 »
Het beschikken over survival capaciteiten zie ik enkel als een instrument om ver te geraken, immers vooral in de beginfase kan de groep als geheel daarvan profiteren. Gezien de waardering die men over het algemeen heeft voor deze vaardigheid is het bij de allerlaatste eilandraad wel een meerwaarde.

Valt Hiu's vaardigheid om van vrijwel niets een smakelijke maaltijd te maken ook ook onder goede survival capaciteiten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: De beste Robinson van dit jaar
« Reactie #17 Gepost op: 20-10-2008, 14:09:21 »
Valt Hiu's vaardigheid om van vrijwel niets een smakelijke maaltijd te maken ook ook onder goede survival capaciteiten?

Ja, dat zou ik daar wel onder scharen want zover wij gezien hebben gebruikt ze daarvoor ingrediënten uit de natuur.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."