Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 114651 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #100 Gepost op: 30-11-2008, 21:57:55 »
Ben stiekem wel benieuwd of hij zichzelf of Yin als winnaar had neergezet in de pool.  ::schaam::

zichzelf  ::rofl:: (zich op de 2de plaats zetten was zijn eer te na hoor)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline sellie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #101 Gepost op: 30-11-2008, 21:59:33 »
Heel mooi wat ze in elkaar hebben gezet van Ernst Paul.
De eerste keer dat ik tijdens een realit serie heb gehuild, tot ziens, E-P ::zwaaisip::



Inderdaad een mooi en ook persoonlijk eerbetoon. Hij had niet anders verdiend...
Pfff, heb 't er best moeilijk mee. Het besef dat dit dus echt de laatste uitzending met EP was... :\'(

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #102 Gepost op: 30-11-2008, 22:00:01 »
JAmmer dat hiu niet in de finale kwam maar ik ben blij dat yin het dan toch gewonnen heeft... T laatste stukje was zoals anderen al zeiden heel mooi..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #103 Gepost op: 30-11-2008, 22:00:24 »
Ik heb net echt een potje zitten janken bij het zien van de beelden van EP op het eind  :\'(

Offline lacey

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #104 Gepost op: 30-11-2008, 22:05:01 »
Heel mooi wat ze in elkaar hebben gezet van Ernst Paul.
De eerste keer dat ik tijdens een realit serie heb gehuild, tot ziens, E-P ::zwaaisip::


Een ontzettende mooie herdenking zo voor Ernst Paul en inderdaad hier rolden ook de tranen over de wangen

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #105 Gepost op: 30-11-2008, 22:07:53 »
Er wordt ook gesproken over iets wat Frans heeft gedaan?
Maar dit kwam niet in de uitzending? kan iemand (lees: Bodejos :P) mij vertellen wat hij nou heeft gedaan?
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #106 Gepost op: 30-11-2008, 22:08:29 »
OK, mijn mening over medeleven met overleden mensen van TV heb ik al eerder geuit, maar ik vond het einde ook het mooiste van de aflevering. Maar huilen om iemand die je niet eens kent? Nee, sorry.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #107 Gepost op: 30-11-2008, 22:09:36 »
Er wordt ook gesproken over iets wat Frans heeft gedaan?
Maar dit kwam niet in de uitzending? kan iemand (lees: Bodejos :P) mij vertellen wat hij nou heeft gedaan?

Frans had op het forum aangegeven dat ie blanco zou gaan stemmen als de finale tussen Yin en Hans zou gaan. Nou ja, dat deed het dus, dus ik ben benieuwd of hij dat nou nog gedaan heeft :) (en zo ja, wie waren dan de 6 anderen die ongeldig gestemd hebben). Dus misschien dat het hierom ging?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #108 Gepost op: 30-11-2008, 22:10:28 »
Zo, de gifbeker moest echt helemaal leeg voor ons dynamische duo... Zowel tijdens de laatste eilandraad, als in de uitzending van net. Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Sterker nog, ik moest mezelf dwingen om terug te denken aan al die vorige afleveringen en het gevoel dat Hans & Yin toen opriepen om nu geen medelijden met ze te krijgen... Dat lukte maar ternauwernood.

Wel een kanttekening: ik had graag ook de vragen gehoord van Geert & Geert. Zoveel afvallers/stemmers waren er niet en ze komen er nu wel heel bekaaid vanaf. Je hebt ze helemaal niet gehoord (al zat Geert D af en toe mooi veelbetekend te grijnzen). Dat had van mij ook best ten koste mogen gaan van de weg naar de finale of zo, als het een tijdkwestie was.

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #109 Gepost op: 30-11-2008, 22:12:44 »
Frans had op het forum aangegeven dat ie blanco zou gaan stemmen als de finale tussen Yin en Hans zou gaan. Nou ja, dat deed het dus, dus ik ben benieuwd of hij dat nou nog gedaan heeft :) (en zo ja, wie waren dan de 6 anderen die ongeldig gestemd hebben). Dus misschien dat het hierom ging?

Dankje :), eerlijk gezegd vond ik 7 blanco stemmen best weinig.. ik had er wel 20 of meer verwacht, maar blijkbaar was er toch een voorkeur voor Yin  ???
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #110 Gepost op: 30-11-2008, 22:12:51 »
Dat was bij de opnames niet anders hoor, Ik heb die beelden maar heel wazigt gezien, veel mensen zaten met tranen in de ogen, hoor.

Dat met Frank zat dus niet in de uitzending. Ik moet zeggen, dat eerbetoon, die tekst, daar had ik het nog het moeilijkste mee. Ik sprak later met een van de produktiemensen, en ik zei: EP zit nu vast met een glas wijn naar de opnames te kijken. Zegt ze: reken er maar op, dat ie daar een goeie biefstuk bij heeft genomen.


Marleen, de deelneemster, die kwam ik nog tegen (Marleen, bedankt voor het glas wijn). Ze vroeg me of ik iets aan Hiu wou doorgeven.

Hiu spreekt met haar hele gezicht, maar de grote ogen die ze opzette, toen ik de boodschap van Marleen overbracht, die vergeet ik niet: ''zeg haar maar dat ze voor mij de morele winnaar is''.


Die mag ze in haar zak steken ::ok:: ::ok::


Overigens was Yin vrijwel onbereikbaar, maar ik heb wel nog met Hans gesproken. Hij liet ondanks alles toch enig respect doorklinken voor Hiu Kwan.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #111 Gepost op: 30-11-2008, 22:13:50 »
Zagen jullie ook dat Hans Yin op de mond wou kussen? De reactie uit de zaal was veelzeggend!

Het was voor mij heel duidelijk dat ze wat moeite hadden om te beslissen welke wang ze elkaar moesten toekeren... Dat het er wat ongelukkig uitzag in deze context, dat ontken ik niet. Maar je kunt ook overdrijven.

Offline Jelzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #112 Gepost op: 30-11-2008, 22:14:24 »
Wel een kanttekening: ik had graag ook de vragen gehoord van Geert & Geert. Zoveel afvallers/stemmers waren er niet en ze komen er nu wel heel bekaaid vanaf. Je hebt ze helemaal niet gehoord (al zat Geert D af en toe mooi veelbetekend te grijnzen). Dat had van mij ook best ten koste mogen gaan van de weg naar de finale of zo, als het een tijdkwestie was.

Je haalt me de worden uit de mond, en ja ik heb ook gehuild.
100 deelnemers 100x meer plezier!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #113 Gepost op: 30-11-2008, 22:16:35 »
Er wordt ook gesproken over iets wat Frans heeft gedaan?
Maar dit kwam niet in de uitzending? kan iemand (lees: Bodejos :P) mij vertellen wat hij nou heeft gedaan?

Frans heeft niks gedaan (ik ben echt onschuldig), Frank heeft ter ere aan de nagedachtenis aan Ernst Paul een indiaans ritueel uitgevoerd waarin op indiaanse wijze de doden worden herdacht, geeerd en er afscheid wordt genomen van de dode. Hierna overhandigde hij een medicijnbuidel verpakt in een indiaans doek wat samengebonden was met daarop de veer van een roofvogel aan iemand van de productie met de vraag om dit afscheidsgeschenk aan de nabestaanden te doen toekomen. Of dit alles gefilmd is weet ik helaas niet. Het was in ieder geval een zeer indrukwekkende ceremonie.

Heel goed van je Frank  ::ok::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #114 Gepost op: 30-11-2008, 22:16:47 »
Pff, wat een finale zeg. Mooie daad van de deelnemers om half/half te stemmen. Deed de generaal meteen mee Hiu of hebben jullie die flink moeten overtuigen?
Ik kan me voorstellen dat Hans en Yin niet echt lekker op hun rode stoeltje zaten. Die bagger die Hans uitkraamde..wel, die kerel is voer voor psychiaters en Yin...Yin is slim, die heeft via Hans de pot binnen gehaald, dat is duidelijk en dat is slim...

Ernst Paul's herdenking was kort maar erg mooi en krachtig. Wat een prachtige kerel en wat een gemis voor zijn gezin, de crew en het spel. Ik heb ook traantjes gelaten..Jammer dat zijn laatste ER een beetje wrange nasmaak heeft gekregen...
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #115 Gepost op: 30-11-2008, 22:17:02 »
Wat een waardeloze manier om een winnaar te bepalen, 81 oud kandidaten die op basis van uiterst gekleurde tv beelden mogen beslissen wie de titel het meest (zeg maar minst) verdient. Een verkrachting van het concept en derhalve een smet op de hele expeditie. De uitkomst was voorspelbaar. Daar de meerderheid van de oud expeditieleden nog altijd denkt dat Expeditie Robinson een nabootsing is van de roman Robinson Crusoe in plaats van een keihard spel was het te verwachten dat ze de speelwijze en het getoonde 'karakter' van Hans zouden afkeuren. Bedankt voor deze aanfluiting, Geert D, Kyra, Sarah, Geert T, Sharon en Hiukwan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Buis

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #116 Gepost op: 30-11-2008, 22:17:13 »
Dat was zeker het mooiste stuk van de finale. De finale op zich was verder maar een tamme bedoeling. Echt van spanning opbouwen, nee daar zijn ze helaas niet goed in geweest. Als ER nu voorgoed stopt, is het voor mij echt wel een anti-climax.

een tamme bedoening?? Ben ik het niet mee eens, vond de hele uitzending zeer enerverend!v ::jaja::
HuiKwan: je hebt voor mij (en voor velen met mij denk ik) deze serie gered.  ::bravo::
Ik was in zak en as toen ik zag dat je verloor, maar wat heb je het goed gemaakt zeg! Je bent absoluut de mentale winnaar, en dat is veel meer waard dan wel geld dan ook!
Meid, chapeau!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #117 Gepost op: 30-11-2008, 22:18:50 »
ik dacht dat hans haar op het voorhoofd wilde kussen, maar al had hij haar plat op de bek genomen en getongd... 8)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #118 Gepost op: 30-11-2008, 22:30:44 »
ik dacht dat hans haar op het voorhoofd wilde kussen, maar al had hij haar plat op de bek genomen en getongd... 8)
Dat is wat ze op televisie lieten zien. Mensen in de zaal hebben de volledige scene gezien ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::





nee, nix van waar, ze hebben eigenlijk nauwelijks iets eruit geknipt. Alleen de vraag van EVI: is er een dokter in de zaal, voor het geval DAT?

Offline ratsel

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #119 Gepost op: 30-11-2008, 22:31:59 »
HUI, jammer meid dat je niet in de finale zat, had het je echt gegund,  dan hadden die 2 gelukkig niet samen in de finale gezeten, Yin   ::niet-ok::met haar onderdanig gedoe naar Hans  >:D toe,  en Hans met zijn verschrikkelijke eigendunk.
Jij bent de winnaar.