Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 114648 keer)

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #120 Gepost op: 30-11-2008, 22:32:53 »
Frans heeft niks gedaan (ik ben echt onschuldig), Frank heeft ter ere aan de nagedachtenis aan Ernst Paul een indiaans ritueel uitgevoerd waarin op indiaanse wijze de doden worden herdacht, geeerd en er afscheid wordt genomen van de dode. Hierna overhandigde hij een medicijnbuidel verpakt in een indiaans doek wat samengebonden was met daarop de veer van een roofvogel aan iemand van de productie met de vraag om dit afscheidsgeschenk aan de nabestaanden te doen toekomen. Of dit alles gefilmd is weet ik helaas niet. Het was in ieder geval een zeer indrukwekkende ceremonie.

Heel goed van je Frank  ::ok::
inderdaad erg goed.
erg bijzonder vond ik dat.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline ratsel

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #121 Gepost op: 30-11-2008, 22:34:31 »
Nu wordt ik nieuwsgierig,  wat was de hele scene dan?
  ??? ???

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #122 Gepost op: 30-11-2008, 22:35:02 »
Enig idee hoe de Geerten hebben gestemd en waar de stemmen van de 81 74 ouddeelnemers heen zijn gegaan (wie op wie stemde)?  :)
Nog even niks.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #123 Gepost op: 30-11-2008, 22:36:46 »
Ik vind het bizar dat beide Geerten niet één keer het woord kregen. Van beiden had ik best wel eens willen weten hoe zij terug kijken op het hele verhaal. Vooral van Geert Oortje, want die had als allereerste het spelletje van het dynamische duo door.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #124 Gepost op: 30-11-2008, 22:37:18 »
Nu staat dat van Frank hier inderdaad. Toen waren de camera's al uit overigens, het had iets heel sereens.


Wat ik ook indrukwekkend vond, was het staande applaus, dat me deed denken aan die dag in Amersfoort, toen de aanwezigen iets soortgelijks deden voor Frédérique Huijdts.

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #125 Gepost op: 30-11-2008, 22:39:28 »
Ow wat mooi!! Hiu, ik weet niet wiens idee het was om 3-3 te stemmen, maar geniaal. Toen ik zag dat je had verloren had ik eigenlijk geen eens zin meer om te kijken, maar toen jullie laatste tactiec getoond werd (3-3 stemmen) was mijn avond helemaal goed. Ik denk dat zowel yin als hans liever niet op de rode stoeltjes hadden gezeten. En toen bekend werd dat yin had gewonnen, ging ook niet alles van harte. Je wint een spel, maar eigenlijk komt het erop neer dat je niks gewonnen hebt (moreel gesproken dan, want met die 50000 kan ze leuke dingen doen). Heerlijk de wraak tot het laatst bewaren:)

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #126 Gepost op: 30-11-2008, 22:41:30 »
Nu staat dat van Frank hier inderdaad. Toen waren de camera's al uit overigens, het had iets heel sereens.

Ja sorry, dat was een ongelukkige spelfout van mij, ik bedoelde Frank, maar dat wist ik niet meer toen ik dat typte:P

Eigenlijk.. om het kort te zeggen, wat er vanavond is gebeurd:
er had iemand anders moeten winnen. Ik stem op Prince :)
Maar ik houd het weer gezien voor deze avond, ik kijk morgen wel weer hoe het forum de nacht heeft doorgebracht, trouwens over fora gesproken, Hans heeft hier nog wel rondgeneusd, net als zijn dochter ;). En dus heeft ie een beetje reclame gemaakt voor expeditierobinson.net op tv :)

Welterusten iedereen :)
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #127 Gepost op: 30-11-2008, 22:45:03 »
Ow wat mooi!! Hiu, ik weet niet wiens idee het was om 3-3 te stemmen, maar geniaal. Toen ik zag dat je had verloren had ik eigenlijk geen eens zin meer om te kijken, maar toen jullie laatste tactiec getoond werd (3-3 stemmen) was mijn avond helemaal goed. Ik denk dat zowel yin als hans liever niet op de rode stoeltjes hadden gezeten. En toen bekend werd dat yin had gewonnen, ging ook niet alles van harte. Je wint een spel, maar eigenlijk komt het erop neer dat je niks gewonnen hebt (moreel gesproken dan, want met die 50000 kan ze leuke dingen doen). Heerlijk de wraak tot het laatst bewaren:)
zoals gezegd: daar toonde Hiu ruggegraat. Nu het allemaal niet meer uitmaakte (het waren de 6 laatste afvallers), had een afspraak ook ineens een andere waarde. Er is een duidelijk statement mee afgegeven.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #128 Gepost op: 30-11-2008, 22:49:12 »
zoals gezegd: daar toonde Hiu ruggegraat. Nu het allemaal niet meer uitmaakte (het waren de 6 laatste afvallers), had een afspraak ook ineens een andere waarde. Er is een duidelijk statement mee afgegeven.

Ik vond dit ook een mooi statement van de afvallers. Een beetje vergelijkbaar met 2005, toen een aantal mensen al hun stemmen inzette (veel meer dan nodig was) om Carl eruit te werken.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #129 Gepost op: 30-11-2008, 22:51:22 »
Ow wat mooi!! Hiu, ik weet niet wiens idee het was om 3-3 te stemmen, maar geniaal. Toen ik zag dat je had verloren had ik eigenlijk geen eens zin meer om te kijken, maar toen jullie laatste tactiec getoond werd (3-3 stemmen) was mijn avond helemaal goed. Ik denk dat zowel yin als hans liever niet op de rode stoeltjes hadden gezeten. En toen bekend werd dat yin had gewonnen, ging ook niet alles van harte. Je wint een spel, maar eigenlijk komt het erop neer dat je niks gewonnen hebt (moreel gesproken dan, want met die 50000 kan ze leuke dingen doen). Heerlijk de wraak tot het laatst bewaren:)

Het was een lafhartige daad en een mes in de rug van de oorspronkelijke formule (die trouwens mede mogelijk werd gemaakt door de productie). Een waardeloze finale waarin twee opgelaten finalisten zaten was het gevolg. Ik denk dat de meeste afvallers het moeilijk hadden met het feit dat ze niet hebben ingegrepen en door Hans (en Yin) werden bespeeld als een viool. Dat is natuurlijk moeilijk om toe te geven dus waarom niet kiezen voor de makkelijke weg en je onthouden van een oordeel en proberen daarmee een soort statement te maken. Als dit wraak was dan hebben ze daarmee het programma tot slachtoffer gemaakt in plaats van de finalisten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #130 Gepost op: 30-11-2008, 22:56:44 »
Wat ik echt een kontverhaal vond was dat Evi ging roepen dat ondanks wat mensen thuis en de andere deelnemers misschien vonden, Hans en Yin terechte finalisten waren en dat ze een groot aplaus verdienen. Waarom breng je ze dan zo in beeld als twee leugenaars en intriganten, zet ze voor het hele volk te kakken? En dan nu opeens een kreet hoe geweldig ze zijn. Ik vond dat idioot.

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #131 Gepost op: 30-11-2008, 22:58:02 »
Het was een lafhartige daad en een mes in de rug van de oorspronkelijke formule (die trouwens mede mogelijk werd gemaakt door de productie). Een waardeloze finale waarin twee opgelaten finalisten zaten was het gevolg. Ik denk dat de meeste afvallers het moeilijk hadden met het feit dat ze niet hebben ingegrepen en door Hans (en Yin) werden bespeeld als een viool. Dat is natuurlijk moeilijk om toe te geven dus waarom niet kiezen voor de makkelijke weg en je onthouden van een oordeel en proberen daarmee een soort statement te maken. Als dit wraak was dan hebben ze daarmee het programma tot slachtoffer gemaakt in plaats van de finalisten.

ik heb al enkele van dit soort reacties gelezen...maar mijn antwoord is: als je waardeloos speelt, kan je ook een waardeloos eind verwachten. Dit is niks meer dan: what goes around, comes around

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #132 Gepost op: 30-11-2008, 23:01:29 »
Frans, was jij dat trouwens met die enorme bakkebaarden? Zo ja, dan zag je er wel ontzettend cool uit, moet ik zeggen. Of was dat iemand die op jou leek?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #133 Gepost op: 30-11-2008, 23:02:29 »
ik heb al enkele van dit soort reacties gelezen...maar mijn antwoord is: als je waardeloos speelt, kan je ook een waardeloos eind verwachten. Dit is niks meer dan: what goes around, comes around

Als je waardeloos speelt dan kom je niet in de finale terecht, dan val je al in de beginfase ten prooi aan de jagers. Het argument wordt een stuk sterker als je stelt dat alle andere deelnemers waardeloos hebben gespeeld.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #134 Gepost op: 30-11-2008, 23:02:38 »
Frans, was jij dat trouwens met die enorme bakkebaarden? Zo ja, dan zag je er wel ontzettend cool uit, moet ik zeggen. Of was dat iemand die op jou leek?

Ja ik lijk ontzettend veel op mezelf he?  ::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #135 Gepost op: 30-11-2008, 23:09:02 »
Het was een lafhartige daad en een mes in de rug van de oorspronkelijke formule (die trouwens mede mogelijk werd gemaakt door de productie). Een waardeloze finale waarin twee opgelaten finalisten zaten was het gevolg. Ik denk dat de meeste afvallers het moeilijk hadden met het feit dat ze niet hebben ingegrepen en door Hans (en Yin) werden bespeeld als een viool. Dat is natuurlijk moeilijk om toe te geven dus waarom niet kiezen voor de makkelijke weg en je onthouden van een oordeel en proberen daarmee een soort statement te maken. Als dit wraak was dan hebben ze daarmee het programma tot slachtoffer gemaakt in plaats van de finalisten.
Het is OF het een OF het ander:

zuiver het oorspronkelijke concept volgen, of daar speelbare varianten in toestaan. Ik denk dat het steeds maar weer volgen van het oorspronkelijke concept het programma al na twee of drie seizoenen de nek om zou hebben gedraaid.

Ik ben blij dat de beslissing geforceerd is genomen. Ik weet in elk geval 1 ding zeker: wanneer er een volgende editie komt, zal een dergelijke twee-eenheid geen kans meer maken.

De zesd zaten met een dilemma: ieder voor zich stemmen zou slechts in theorie tot een gelijkspel hebben kunnen leiden.


Er was trouwens nog iets opmerkelijks. Hoe het werkelijk zat, heb ik niet van zezelf.

Evi haalde 1 voor 1 de biljetten uit de vaas. Let op, ik vond het opmerkelijk dat eerst drie keer de naam van Yin eruit kwam, en toen achter elkaar de naam van Hans. Ik zag het pas terug hier thuis op televisie. Kijk goed naar hoe Evi de namen uit de vaas pakt en een voor een voorleest.

Ik heb mijn hoofd gebroken hoe dat kan. Wie het weet, mag het zeggen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #136 Gepost op: 30-11-2008, 23:11:09 »
Nu wordt ik nieuwsgierig,  wat was de hele scene dan?
  ??? ???
quote mijn bericht op de vorige pagina, en je ziet het..... ;)

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #137 Gepost op: 30-11-2008, 23:16:32 »
De finale (Robinson)Waardig?

Waardig was het afscheid van Ernst Paul door Evi,
Waardig was het afscheid zoals Frank dat nam samen met alle aanwezigen,
Waardig was de houding van Hiu, ze bleef lachen, steeds weer,
en Robinsonwaardig,

ik heb het gemist bij de twee finalisten,

niet door hun spel, niet door hun fysiek of uithoudingsvermogen dat was er gewoon en daar waren beiden goed in, en zeker niet door hun eerlijkheid en oprechtheid.

Het enige waardige wat de finalisten bij zich droegen, was hun vermogen om tijdens het spel te liegen en bedriegen.
Als dat volgens Hans zijn normen en waarden en volgens Yin haar perceptie Robinswaardig is, dan ben ik blij dat dat woord niet in de dikke van Dale staat en dan hoop ik zeker dat niemand mij ooit Robinswaardig noemt, want dan zou ik dat als een belediging ervaren.
Dit soort normen en waarden zijn voor mij namelijk niet Waardig.


Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #138 Gepost op: 30-11-2008, 23:23:29 »
Als je waardeloos speelt dan kom je niet in de finale terecht, dan val je al in de beginfase ten prooi aan de jagers. Het argument wordt een stuk sterker als je stelt dat alle andere deelnemers waardeloos hebben gespeeld.

Niet mee eens, Judge en jutta waren waardeloze spelers. Die stonden ook in de finale, puur door dom geluk op de balk. Hans en Yin hebben over alles gelogen en iedereen om de tuin geleid. Slim? mischien maar ik noem dat liegen en bedriegen. Ik vond het een prachtstunt van Hiu en de rest om gelijk te stemmen, is toch mooi. Geen van beide verdiende de overwinning dus.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #139 Gepost op: 30-11-2008, 23:24:10 »
Het is OF het een OF het ander:

zuiver het oorspronkelijke concept volgen, of daar speelbare varianten in toestaan. Ik denk dat het steeds maar weer volgen van het oorspronkelijke concept het programma al na twee of drie seizoenen de nek om zou hebben gedraaid.


Het gaat mij om stompzinnigheid die ze keer op keer loslaten op de finale. Daarmee beschadigen ze een basiselement van het concept. Veranderingen binnen het concept (afvallerseiland, verborgen immuniteitsamulet) zijn prima en bieden voldoende variatie om het interessant te houden. De manier waarop de uiteindelijke winnaar wordt bepaald is een essentieel onderdeel en toch hebben zich juist bij dit punt al de meest idiote ingrepen voorgedaan. Mocht er nog een volgende expeditie plaatsvinden dan acht ik het mogelijk dat de breinaaldenclub de winnaar gaat bepalen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."