Poll

Welke kandidaat vonden jullie de meest terechte winnaar ?

Karin
0 (0%)
Richard
11 (19%)
Derek
0 (0%)
Jutta
0 (0%)
Frank De Meulder
17 (29.3%)
Marnix Allegaert
9 (15.5%)
Ryan van Esch (Strijd der Titanen)
14 (24.1%)
Olga Urashova
2 (3.4%)
Vinncent  (Vinnie) Arrendell
3 (5.2%)
Yin Oei Sian
2 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 57

Auteur Topic: Meest terechte winnaar ?  (gelezen 14982 keer)

Offline Millesime

  • Forumlid
Meest terechte winnaar ?
« Gepost op: 3-12-2008, 15:26:59 »
Eens benieuwd hoeveel stemmen Yin hier zal krijgen ???  ::tandpastasmiley::

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #1 Gepost op: 3-12-2008, 15:30:33 »
Eens benieuwd hoeveel stemmen Yin hier zal krijgen ???  ::tandpastasmiley::

Uhm laat me nadenken...euh.....GEEN!! :) Hiu moest winnen :)

Jammer dat het geen meerkeuze poll is.

Ik koos voor Ryan. De reden ligt nogal voor de hand. Hoe die de finaleproef won was ongelofelijk, als een dolfijn in het water haalde hij zijn bijna 'onmogelijke' achterstand in. Well done!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #2 Gepost op: 3-12-2008, 15:34:13 »
Een winnaar via een achterdeurtje (afvallerseiland) is op zich wel een leuke ding maar aan de andere kant niet echt gelijk met de finalist die er niet werd uitgestemd...

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #3 Gepost op: 3-12-2008, 15:38:10 »
Een winnaar via een achterdeurtje (afvallerseiland) is op zich wel een leuke ding maar aan de andere kant niet echt gelijk met de finalist die er niet werd uitgestemd...

Was juist HEEL leuk!

Olga werd er door een complot uitgestemd. Lenny was hier van de aanstoker.
Gevolg: olga naar Isla Monte!
Ze spendeert hier 18 dagen bijna zonder eten en met dan nog eens met kandidaten die ervoor gezorgd hebben dat ze er uit was.
En op het einde keert ze terug, en wint ze nog es....wat is er leuker dan dat? :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #4 Gepost op: 3-12-2008, 15:38:48 »
Ik vond het fantastisch dat Ryan won, maar op zich vind ik afvallerseilanden en zo niet leuk.

Ik kan verder echt niet kiezen, de seizoenen waren zo verschillend, hoe terecht je wint hangt ook af van je medekandidaten!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #5 Gepost op: 3-12-2008, 16:13:29 »
Ik vind Richard nog steeds dé Robinsonwinnaar en dat komt omdat ik hem eigenlijk een van de weinigen vond die ik ook als een Robinson zag. Dat was zo'n survivor!

Maar in 2001 vond ik hem leuker dan bij Strijd der Titanen, daar kende ik hem amper nog terug...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #6 Gepost op: 3-12-2008, 16:34:55 »
Ik ga voor Marnix, omdat hij eigenlijk totaal geen enkele concurrentie had (op Carl en Maxime na dan misschien)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #7 Gepost op: 3-12-2008, 16:38:05 »
Ikzelf ga voor Frank De Meulder,  in zijn eerste serie..... Hij was sterk in de proeven, kon vuur maken en zoals ook Richard is hij een echt survival mens, maar ik vond Frank zijn karakter aangenamer...

Offline Buis

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #8 Gepost op: 3-12-2008, 16:42:20 »
Ik voor Ryan, zijn finale proef was zinderend, daarnaast vond ik hem heel erg veranderd, veel symphatieker dan in zijn eerste expeditie.  ::jaja::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #9 Gepost op: 3-12-2008, 19:08:47 »
Richard  ::ok::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #10 Gepost op: 3-12-2008, 19:11:23 »
Karin Lindehovius
Richard Mackowiak
Derek Blok
Jutta Borms

;)

Ik ga voor Richard & Frank: twee keer meegedaan en geen enkele keer weggestemd.  ::ok::
Nog even niks.

Offline MichaelF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #11 Gepost op: 3-12-2008, 23:54:56 »
Frank ::ok::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #12 Gepost op: 4-12-2008, 01:09:04 »
--- verwijderd, hier stond een domme fout van mij! ---
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 20:41:58 door eilandgek »

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #13 Gepost op: 4-12-2008, 03:47:47 »
Was juist HEEL leuk!

Olga werd er door een complot uitgestemd. Lenny was hier van de aanstoker.
Gevolg: olga naar Isla Monte!
Ze spendeert hier 18 dagen bijna zonder eten en met dan nog eens met kandidaten die ervoor gezorgd hebben dat ze er uit was.
En op het einde keert ze terug, en wint ze nog es....wat is er leuker dan dat? :D

Idd.  En vooral dit jaar kunnen we zoiets waarderen.  Toen geschiede gerechtigheid.

Mijn keuze gaat naar FRANK.  Heb spijt dat ik zijn optreden op de finale-avond niet heb kunnen zien.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #14 Gepost op: 4-12-2008, 09:48:36 »
Richard uit 2001 die wist zijn medefinalist te verpletteren met 7-0. Hij was een patriarch die door een sterke alliantie met de vrouwen zijn directe concurrenten wist uit te schakelen. Richard ontfermde zich over de vrouwen en werkte zo hard dat hij gezien werd als onmisbaar. Alfa mannen als Gwann, Gerrit en Pieter die trachtten zijn positie in gevaar te brengen werden met argusogen in de gaten gehouden en weggestemd als de tijd rijp was. Zijn machete weigerde hij af te geven en lucifers werden verstopt om te dienen als een troef achter de hand. Zijn medekandidaten zagen in hem een simpele man die zich wilde profileren als een werkdier maar ondertussen loodste Richard zichzelf op geraffineerde wijze naar de winst.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #15 Gepost op: 4-12-2008, 11:43:57 »
Mijn stem gaat ook naar Richard. De manier waarop hij het spel speelde zag ik graag. Hij leek daar altijd erg simpel op een boomstammtje, hout aan het kappen met de machete..maar ondertussen!!

Goyathlay verwoord het goed: een echte patriarch!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Buis

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #16 Gepost op: 4-12-2008, 14:24:34 »
Eh waarom heb je ervoor gekozen Hiu in de lijst te zetten?
Ze mag dan wel voor mij en velen de morele winnaar zijn, maar ze heeft toch niét gewonnen. Als je gaat spreken over morele winnaars dan had je lijst nog wel langer mogen zijn. Yin heeft gewonnen en hoort dus in je lijst m.i.

Eh, ben ik toe aan nieuwe lenzen, of zie ik echt geen Hiu in het lijstje voorkomen?  ::vergroot::
Of ligt het meer aan het tijdstip van je berichtje?  :P

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #17 Gepost op: 4-12-2008, 15:17:30 »
Ik heb vanmorgen nieuwe lenzen in gedaan, en er staat idd gewoon Yin  :P

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #18 Gepost op: 4-12-2008, 16:36:27 »
Ik heb vanmorgen nieuwe lenzen in gedaan, en er staat idd gewoon Yin  :P
Ja inderdaad ik heb Yin vermeld...

Eh waarom heb je ervoor gekozen Hiu in de lijst te zetten?
Ze mag dan wel voor mij en velen de morele winnaar zijn, maar ze heeft toch niét gewonnen. Als je gaat spreken over morele winnaars dan had je lijst nog wel langer mogen zijn. Yin heeft gewonnen en hoort dus in je lijst m.i.

Spijtig, ik had ook liever HiuKwan zien staan in mijn lijstje... Er staat ook nog een naam tussen die ik minder Robinsonwaardiger vond dan HiuKwan maar jammer genoeg werd zijn niet "officieel" de winnares van deze editie ... :\'(

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest terechte winnaar ?
« Reactie #19 Gepost op: 4-12-2008, 16:51:12 »
Frank is mijn favoriete winnaar (jammer dat ik 'm een stuk minder vond ik SdT, waar veel mensen vooral op hun reputatie teerden en op afspraakjes die ze van tevoren al hadden gemaakt), maar ik kies toch voor Marnix. Als John & Carl er niet waren geweest om voor wat vuurwerk te zorgen, was 2005 wel héél saai geweest, denk ik. Voor mijn gevoel stak Marnix dat jaar op ALLE denkbare gebieden met kop en schouders boven de rest uit.