Auteur Topic: [kandidaat] Marjolein  (gelezen 60032 keer)

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #40 Gepost op: 16-10-2009, 08:58:28 »
IDD!!!  ;D

Ik vind het nogal een zeiker.
Zo blij dat ze naar een ander kamp ging paar dagen geleden.
Ook nu voelt ze zich toch niet helemaal op haar gemak.
Kom op meid maak er wat van.

Heb nog erg weinig van d'r gezien.
Haar ouders zullen ook blij met haar zijn  ::oink::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #41 Gepost op: 16-10-2009, 15:43:25 »
Ik voel van alle kandidaten nog steeds de meeste verwantschap met Marjolein. Ja, die mag van mij heel ver komen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #42 Gepost op: 16-10-2009, 15:45:42 »
Volgens mij maakt ze het zichzelf nogal lastig.

Vond het wel raar dat ze zo'n heel verhaal over haar ouders hield, dat komt niet zo vaak voor in ER.
Nog even niks.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #43 Gepost op: 16-10-2009, 15:47:52 »
Vond het wel raar dat ze zo'n heel verhaal over haar ouders hield, dat komt niet zo vaak voor in ER.

Marjolein is een extravert mens die snel vertelt wat op haar hart ligt, en haar ouders zaten haar duidelijk al heel lang dwars.
Ik zou op een gegeven moment ook over zulk soort dingen gaan praten, denk ik.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #44 Gepost op: 16-10-2009, 19:17:43 »
Wat mij wel opviel was dat ze het uitzonden! Ga maar na, er worden vermodelijk genoeg "diepe gesprekken" gevoerd (je hebt daar immers verder weinig te doen). Zo hoor je sommige kandidaten ook weleens onder elkaar hinten naar wat een ander "allemaal al heeft meegemaakt in het leven". Maar als je erover nadenkt, worden er bijna nooit al te persoonlijke gesprekken of ontboezemingen uitgezonden (wat ik overigens wel goed vind eigenlijk), behalve de geijkte "ik ben er hier achter gekomen dat ik het thuis toch wel goed heb en dat ik veel van m'n gezinnetje hou"-verhaaltjes. Vooral met betrekking tot het dagelijks leven van de kandidaten krijg je niet zoveel mee.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #45 Gepost op: 16-10-2009, 19:28:10 »
Ik vond het wel netjes dat ze met Igor ff rustig ging praten, daardoor kregen we van hem ook een heel ander beeld te zien.

Zoals ze zelf aangaf is het soms beter de persoon in kwestie ff alleen te spreken ipv alles  in de groep te gooien zoals Dennis, Marcel en Esmeralda.  Ik vind dat het drietal op die manier teveel in de belangstelling staan...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #46 Gepost op: 16-10-2009, 19:30:43 »
Ik vond het wel netjes dat ze met Igor ff rustig ging praten, daardoor kregen we van hem ook een heel ander beeld te zien.

Zoals ze zelf aangaf is het soms beter de persoon in kwestie ff alleen te spreken ipv alles  in de groep te gooien zoals Dennis, Marcel en Esmeralda.  Ik vind dat het drietal op die manier teveel in de belangstelling staan...

Het drietal werpt zichzelf ook op als sterke spelers, doordat ze zo doen in de groep tegen Igor, en doordat ze zo overtuigd zijn van het vele werk wat ze verrichten, etc

ik vind Marjolein en Yolanda veel sympathieker overkomen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #47 Gepost op: 16-10-2009, 19:46:17 »
Het drietal werpt zichzelf ook op als sterke spelers, doordat ze zo doen in de groep tegen Igor, en doordat ze zo overtuigd zijn van het vele werk wat ze verrichten, etc

ik vind Marjolein en Yolanda veel sympathieker overkomen
Helemaal mee eens, behalve dat we Yolanda iets te weinig zien. Maar die drie doen of zij het allemaal juist doen, en de rest niet in hun schaduw kan staan.
Ik vind Marjolein steeds 'mooier'; kwetsbaar en toch sterk, mooie combinatie!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #48 Gepost op: 16-10-2009, 21:59:10 »
Ik vond het wel netjes dat ze met Igor ff rustig ging praten, daardoor kregen we van hem ook een heel ander beeld te zien.

Zoals ze zelf aangaf is het soms beter de persoon in kwestie ff alleen te spreken ipv alles  in de groep te gooien zoals Dennis, Marcel en Esmeralda.  Ik vind dat het drietal op die manier teveel in de belangstelling staan...
Ach nouja netjes, Het is idd netjes, maar om hier rekening mee te houden?

Van te voren kun je weten dat als je aan één of andere reality serie mee gaat doen, dat je 24 uur per dag gefilmd kan worden en dat ze precies kunnen laten zien wat ze willen en ze je zo neer kunnen zetten als dat ze willen, en vooral als wat het publiek wil.

Wie daar als kandidaat later commentaar op heeft, vind ik nogal niet zo'n snugger geval. Je weet dat van te voren en als je zoiets niet wilt, moet je je ook niet op gaan geven voor een reality programma.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #49 Gepost op: 16-10-2009, 22:08:19 »
Van te voren kun je weten dat als je aan één of andere reality serie mee gaat doen, dat je 24 uur per dag gefilmd kan worden en dat ze precies kunnen laten zien wat ze willen en ze je zo neer kunnen zetten als dat ze willen, en vooral als wat het publiek wil.

Bij ER wordt er niet 24h op 24 gefilmd, dat heeft EP vorig jaar ook duidelijk gemaakt toen Hans HiuKwan ervoor aansprak op de eilandraad dat er zaken off-camera werden gezegd.

Voor mij was het een leuk contrast om Igor te zien vanuit een ander perspectief en daar heeft marjolein voor gezorgd, aangezien het powerplay 3tal (volgens hunzelf) het nodig vinden om met 3 telkens Igor voor de groep te trekken als soort van rechtszaak.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #50 Gepost op: 16-10-2009, 22:15:10 »
Daarmee bedoel ik dus dat ze kunnen uitrukken met camera en al, als er iets gebeurt, wat je als kandidaat eik liever zelf niet op tv hebt, maar de kijker dat wel graag ziet. Zo werkt tv nou eenmaal en reality helemaal!

Ik neem daar ook altijd rekening mee en weet dat mensen zo op tv gezet worden. Maar toch ga ik sommige kandidaten ook niet zomaar bepaalde acties 'vergeven'. Dat is juist het leuke effect van reality.. je ziet hoe mensen kunnen zijn, en ik vind het leuk om te discussiëren, ook al weet ik in mn achterhoofd dat die mensen niet per se zo zijn!

~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #51 Gepost op: 16-10-2009, 22:17:40 »
heeft zij lichtere vlekken i het gezicht>?
of gewoon veel sproeten.

verder goede kandidaat mag wel verder komen,..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #52 Gepost op: 16-10-2009, 22:34:18 »
heeft zij lichtere vlekken i het gezicht>?
of gewoon veel sproeten.

verder goede kandidaat mag wel verder komen,..


Denk dat ze niet zo goed tegen de zon kon, was in het begin volgens mij niet. voor de rest een sterke kandidate, vond het knap dat ze niet zo maar met "De Drie" mee blijft doen en zelf eens met Igor ging praten ::ok:: Je zag dat Igor daar ook veel beter op reageerde ::jaja::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #53 Gepost op: 16-10-2009, 22:40:56 »
vond het knap dat ze niet zo maar met "De Drie" mee blijft doen en zelf eens met Igor ging praten ::ok:: Je zag dat Igor daar ook veel beter op reageerde ::jaja::

Het bewijs dat een oudere leeftijd en mensenkennis niet altijd gelijkstaan, hé Marcel  ;)

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #54 Gepost op: 17-10-2009, 13:12:19 »
Denk dat ze niet zo goed tegen de zon kon, was in het begin volgens mij niet. voor de rest een sterke kandidate, vond het knap dat ze niet zo maar met "De Drie" mee blijft doen en zelf eens met Igor ging praten ::ok:: Je zag dat Igor daar ook veel beter op reageerde ::jaja::
De ene situatie is de andere niet en soms is het fijner om in de groep te praten en soms is 1-op-1 ook effectief.
Dit laatste blijkt dus zo te zijn.

Het bewijs dat een oudere leeftijd en mensenkennis niet altijd gelijkstaan, hé Marcel  ;)
Klopt, Marjolein is de jongste van kamp Noord en Jill is dat van kamp Zuid.

Mensenkennis heb je toch als je een grote dosis zelfkennis hebt?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #55 Gepost op: 17-10-2009, 18:23:21 »
Mensenkennis heb je toch als je een grote dosis zelfkennis hebt?

Hmmm ben ik niet geheel mee eens...  Mensenkennis verkrijg je grotendeels door een opstapeling van ervaringen met andere mensen, niet enkel met jezelf, zelfkennis helpt wel om die ervaringen beter te herkennen om deze te kunnen relativeren.

Met een grote zelfkennis zou je eigenlijk in staat moeten zijn om bv een situatie in te leven om en je eigen reactie voorspellen.  Een onderdeel van mensenkennis is het vermogen om zich in te leven wat andere mensen in die situatie zouden doen.

Of zie ik dat verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 17-10-2009, 18:31:33 door reaver »

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #56 Gepost op: 17-10-2009, 19:08:32 »
Hmmm ben ik niet geheel mee eens...  Mensenkennis verkrijg je grotendeels door een opstapeling van ervaringen met andere mensen, niet enkel met jezelf, zelfkennis helpt wel om die ervaringen beter te herkennen om deze te kunnen relativeren.

Met een grote zelfkennis zou je eigenlijk in staat moeten zijn om bv een situatie in te leven om en je eigen reactie voorspellen.  Een onderdeel van mensenkennis is het vermogen om zich in te leven wat andere mensen in die situatie zouden doen.

Of zie ik dat verkeerd?

Nee volgens mij zie je dat niet verkeerd.
Ik zeg ook niet dat alle zelfkennis tot mensenkennis wordt gerekend en jouw voorbeeld maakt een verschil tussen beide begrippen duidelijk.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #57 Gepost op: 19-10-2009, 16:21:43 »
Mentaal vind ik haar erg sterk,
en in proeven met de groep was ze volgens mij ook redelijk goed.
Ben benieuwd hoever ze het schopt als ze het vuur optijd aan krijgt.
Ik hoop ver in ieder geval!!
There's no show like a reality show ;)

Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #58 Gepost op: 20-10-2009, 16:10:20 »
Ik vind Marjolein zo'n type die heel ver komt, maar het dan net niet haalt.
Zo iets als Fleur of (naamgenootje) Marjolein......

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marjolein
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2009, 18:21:18 »
Ik vind Marjolein zo'n type die heel ver komt, maar het dan net niet haalt.
Zo iets als Fleur of (naamgenootje) Marjolein......

Ik vind Marjolein een typisch hockeymeisje en volgens mij is ze nogal schijnheilig.
Volgens mij is ze zich heel bewust van de camera's!