Auteur Topic: [kandidaat] Simone  (gelezen 156996 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #420 Gepost op: 4-12-2009, 11:38:10 »
Wie heeft er trouwens de norm gesteld dat het normaal is te bedriegen in dit spel? Het is imo eerder een tactiek maar zeker geen richtlijn of een verplichte spelregel.

Een complot tegen iemand hoeft niet altijd met bedrog samen te gaan:  Kom je er openlijk voor uit dan is het geen bedrog, zeg je het een en doe je het ander dan weer wel.  Hangt er een beetje van af hoe groot je eergevoel is en welk genoegen je ermee neemt om het fairplay gedeelte te hanteren.  Een tegencomplot uit verdediging wordt in grote lijnen bekeken als een heldendaad, terugkeren tegen je alliantie meer als verraad...

In het spel als dit kan je praktisch onmogelijk spreken van normen en waarden als je met een tactiek bezig bent waar bedrog troef is.  


Het is inderdaad ook geen verplichting, maar er bestaat ook geen regel dat het niet mag. Je mag dat doen en als dat het enige nog is om jezelf uit zo'n benarde situatie te redden, dan moet je dat ook gewoon doen, vind ik. Dat heeft niks met normen en waarden te maken. Je gaat dan toch niet zeggen: "Als ik nu niet bedrieg, dan lig ik eruit, maar ik ga niet liegen, want dat is tegen mijn principes". Als je dát zegt, vind ik je geen held, maar meer dom en ontactisch !
Iedereen speelt het spel anders, de één wat tactischer dan de ander of helemaal niet. En ook al vind ik zoiets dom en naďef, ik accepteer dat wel. Zo moeten ook andere mensen de keuze van Marcel accepteren.

Dat van die complotten is misschien dan wel weer een beetje overdreven inderdaad, maar je snapt m'n punt :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #421 Gepost op: 4-12-2009, 15:05:00 »
Het is inderdaad ook geen verplichting, maar er bestaat ook geen regel dat het niet mag. Je mag dat doen en als dat het enige nog is om jezelf uit zo'n benarde situatie te redden, dan moet je dat ook gewoon doen, vind ik. Dat heeft niks met normen en waarden te maken. Je gaat dan toch niet zeggen: "Als ik nu niet bedrieg, dan lig ik eruit, maar ik ga niet liegen, want dat is tegen mijn principes". Als je dát zegt, vind ik je geen held, maar meer dom en ontactisch !
Iedereen speelt het spel anders, de één wat tactischer dan de ander of helemaal niet. En ook al vind ik zoiets dom en naďef, ik accepteer dat wel. Zo moeten ook andere mensen de keuze van Marcel accepteren.

Dat van die complotten is misschien dan wel weer een beetje overdreven inderdaad, maar je snapt m'n punt :P

ik vergelijk het met een potje Risk. De enige manier om te winnen is OF geluk hebben OF complotten smeden om andere spelers eruit te knikkeren, mensen gebruiken totdat je ze niet meer nodig hebt, en mensen zeker niet op hun word geloven. Geloof je ze wel, en ze breken hun belofte...dan is het je eigen schuld. Zo zie ik de expeditie ook. het is een SPEL. Als iemand iets aan jou belooft, en je bent zo naief om het te geloven, dan is het toch echt je eigen schuld, zoals bij esmeralda is gebeurd. Maar in plaats van die zwakheid van haar onder de loep te nemen, schoof ze de schuld af op marcel. En daarom vind ik haar de meest trieste deelnemer van deze expeditie.
Vraag me af hoevaak ze de schuld op anderen afschuift in het echte leven wanneer ze zelf haar eigen graf heeft gegraven.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #422 Gepost op: 4-12-2009, 15:20:43 »
RISK! Wat een goede vergelijking! ::ok::
Daar speel je ook samen, je smeedt complotten, je belooft bv. Groenland niet binnen te vallen enz...
TENZIJ je voor de eindrush gaat!! En ER en Risk zijn spelletjes, geen levensfilosofie of zo...
::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-12-2009, 15:23:05 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #423 Gepost op: 4-12-2009, 15:22:43 »
ik vergelijk het met een potje Risk. De enige manier om te winnen is OF geluk hebben OF complotten smeden om andere spelers eruit te knikkeren, mensen gebruiken totdat je ze niet meer nodig hebt, en mensen zeker niet op hun word geloven. Geloof je ze wel, en ze breken hun belofte...dan is het je eigen schuld. Zo zie ik de expeditie ook. het is een SPEL. Als iemand iets aan jou belooft, en je bent zo naief om het te geloven, dan is het toch echt je eigen schuld, zoals bij esmeralda is gebeurd. Maar in plaats van die zwakheid van haar onder de loep te nemen, schoof ze de schuld af op marcel. En daarom vind ik haar de meest trieste deelnemer van deze expeditie.
Vraag me af hoevaak ze de schuld op anderen afschuift in het echte leven wanneer ze zelf haar eigen graf heeft gegraven.
En moge dit duidelijk zijn!!  ;D
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #424 Gepost op: 4-12-2009, 15:57:00 »
ik vergelijk het met een potje Risk.

::ok:: ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Kokosnoot007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #425 Gepost op: 4-12-2009, 16:15:37 »
Vraag me af hoevaak ze de schuld op anderen afschuift in het echte leven wanneer ze zelf haar eigen graf heeft gegraven.

Regelmatig! Het leuke is dat haar motto is: eerlijk duurt het langst! Zolang je dat zelf maar gelooft is het toch ok!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #426 Gepost op: 4-12-2009, 16:49:32 »
ik vergelijk het met een potje Risk.

Kan ik wat in vinden gecombineerd met het spelletje chapeau (leugenaar met de hoed voor de Nederlanders)

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #427 Gepost op: 4-12-2009, 16:56:46 »
Regelmatig! Het leuke is dat haar motto is: eerlijk duurt het langst! Zolang je dat zelf maar gelooft is het toch ok!

Ken je haar persoonlijk? (serieuze vraag)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #428 Gepost op: 4-12-2009, 23:43:10 »
Komt dit hier nou allemaal omdat ik gisteravond zei tegen simone "Je beseft wel dat het een spel is?  :P"

 ;)

Wat mij betreft, ik heb me nogal mee laten slepen, sorry.  :-[

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #429 Gepost op: 4-12-2009, 23:45:08 »
Wat mij betreft, ik heb me nogal mee laten slepen, sorry.  :-[
But we looove a good catfight!! ;D
::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #430 Gepost op: 4-12-2009, 23:51:42 »
But we looove a good catfight!! ;D
::bravo::

Och wat erg  ::rofl::  ::bravo::
ik zoek nog naar de posting van Dwaastoo (weet niet of ik zijn nick goed heb), maar kan het niet vinden?
Al is dit erg offtopic. Ik wilde hem ook even laten weten dat ik me ietwat ( ik weet het understatement) heb laten gaan.  :-[

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #431 Gepost op: 5-12-2009, 00:02:56 »
Och wat erg  ::rofl::  ::bravo::
ik zoek nog naar de posting van Dwaastoo (weet niet of ik zijn nick goed heb), maar kan het niet vinden?
Al is dit erg offtopic. Ik wilde hem ook even laten weten dat ik me ietwat ( ik weet het understatement) heb laten gaan.  :-[

Je kan Dwaastoo ook een PM sturen!
::hug::

::ontopic:: Sorry Simone
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Greek cheek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #432 Gepost op: 5-12-2009, 11:31:53 »
De grote moeilijkheid aan het hele gebeuren is dat er Expeditie Robinson én expeditie Robinson is. Simone en Jeroen zijn volgens mij een échte Robinson. Overleven, voedsel zoeken, problemen oplossen,zoals je dat van een goede survivor zou verwachten. Het vervelende aan het programma is dat de essentie van het overleven en de daarmee genoodzaakte handelingen ::rofl:: steeds vaker overschaduwd worden door persoonlijke intriges, leugens, nijd en jaloezie ::oink:: Wat ik dan zo spijtig vind is, dat mensen als Simone en Jeroen gewoon werden weggestemd, omdat ze hier dan geen deel van willen uitmaken (Ze gooiden het gewoon in de groep). In een echte survival is geen plaats voor zo 'n domme dingen. Daar moet je gewoon elke dag knokken en niet bezig zijn met wie zal ik vandaag eens te grazen nemen, wie zal ik vandaag eens gebruiken om mijn hachje te redden.  ;D Ik had in ieder geval de woordenwisseling bij de eilandraad ongecensureerd willen zien. De kaarten zijn inderdaad geschud, maar ik weet wie voor mij de echte winnaar(s) is/zijn.  ::trots:: ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #433 Gepost op: 5-12-2009, 11:43:03 »
Het vervelende aan het programma is dat de essentie van het overleven en de daarmee genoodzaakte handelingen ::rofl:: steeds vaker overschaduwd worden door persoonlijke intriges, leugens, nijd en jaloezie ::oink::

Dan heb je volgens mij toch een heel ander idee bij het programma dan de meeste mensen. Het sociale aspect is altijd een essentieel onderdeel geweest van Expeditie Robinson en dát is in mijn ogen (en in die van vele anderen) toch juist wat het programma zo interessant maakt om naar te kijken.

Zestien kandidaten die alleen maar aan het survivallen zijn, zonder de intriges, lijkt me oersaai.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #434 Gepost op: 5-12-2009, 14:27:12 »
Dan heb je volgens mij toch een heel ander idee bij het programma dan de meeste mensen. Het sociale aspect is altijd een essentieel onderdeel geweest van Expeditie Robinson en dát is in mijn ogen (en in die van vele anderen) toch juist wat het programma zo interessant maakt om naar te kijken.

Zestien kandidaten die alleen maar aan het survivallen zijn, zonder de intriges, lijkt me oersaai.

Hier sluit ik me helemaal bij aan
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #435 Gepost op: 5-12-2009, 16:50:09 »
Zestien kandidaten die alleen maar aan het survivallen zijn, zonder de intriges, lijkt me oersaai.

Zo'n programma/situatie ga je praktisch ook nooit zien, ongeacht welke factor ze erbij steken: survival, luxe, vrijgezellen, polair gebied,...  intriges zullen er altijd zijn.  De kunst is mensen te vinden die boeiend genoeg zijn die hun mening voor de camera durven te uiten...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #436 Gepost op: 5-12-2009, 20:17:03 »
helaas ja
Waarom helaas?

Is het dan toegestaan om denigrerend te doen over kandidaten? Bij het registreren op deze site heb je ermee ingestemd om dat niet te doen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #437 Gepost op: 5-12-2009, 21:41:00 »
Waarom helaas?

Is het dan toegestaan om denigrerend te doen over kandidaten? Bij het registreren op deze site heb je ermee ingestemd om dat niet te doen.

Lastig maar ik ben het helemaal met je eens Jos. Dit forum gaat over het spél 'Expeditie Robinson' en de manier waarop de kandidaten zich OP DE TELEVISIE gedragen... het echte leven, of in ieder geval denigreren van een kandidaat op basis van zaken waar hier verder niemand iets van kán weten is niet erg 'netjes' (op zijn zachts gezegd)... dus, met andere woorden, de reden achter 'helaas ja' van Kokosnoot07 hoort niet op dit forum thuis, tenzij het een reden is die op televisie te zien is geweest!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #438 Gepost op: 5-12-2009, 22:55:25 »
Dan heb je volgens mij toch een heel ander idee bij het programma dan de meeste mensen. Het sociale aspect is altijd een essentieel onderdeel geweest van Expeditie Robinson en dát is in mijn ogen (en in die van vele anderen) toch juist wat het programma zo interessant maakt om naar te kijken.

Zestien kandidaten die alleen maar aan het survivallen zijn, zonder de intriges, lijkt me oersaai.

Wat misschien nog leuker zou zijn is 21 kandidaten op een eiland droppen, en elke dag een bootje langs sturen om iedereen op te halen die aan het janken is van heimwee, ziek is of een dokter vraagt of gewoon weg wil. De rest blijft daar en zoekt eten, probeert vuur te maken, maakt ruzie, enz... Geen sticks, niks, enkel het eiland. En drinkwater.
Elke zoveel dagen een proef, en de verliezer moet 2 dagen in een kooi zitten met enkel water. Uit de kooi kan je alleen als je opgeeft, of het 48 uur volhoudt in de kooi met enkel drinkwater. Van het moment dat er nog 5 over zijn: de finale! Met een eindproef zoals dit jaar, en dan als finale de evenwichtsbalk.
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Kokosnoot007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #439 Gepost op: 6-12-2009, 00:00:18 »
Waarom helaas?

Is het dan toegestaan om denigrerend te doen over kandidaten? Bij het registreren op deze site heb je ermee ingestemd om dat niet te doen.

Hij is al weg! Ik vind overigens dat het halve forum denigrerend is over kandidaten dus dat is niet echt een goede reden. Maar je hebt gelijk, als je kandidaten kent, heb je een gekleurd beeld over iemand en dat hoort hier niet thuis. Hier gaat het over wat we op tv zien...